Lötköpossu

Kuinka pian menkat alkoivat synnytyksen jälkeen?


445 posts in this topic

Alkoivat aika tarkalleen 5kk synnytyksen jälkeen. Paria päivää ennen menkkojen alkua aloitettiin soseiden maistelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molempien raskauksien jälkeen menkat on alkaneet vauvan ollessa 7 kk. Tosin toisella kerralla seuraavia menkkoja saikin sitten odotella taas 2 kk :rolleyes: . Ihan ok, vaikka ei mulla varsinaisesti menkkoja ikävä ollut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt tarkkaan muista, mutta veikkasin 6-7 kk. Näin muistelisin.

Mulla kesti aika kauan jälkivuoto ja tuntu ainaki, että kauanpa ne menkat pois on. Oottelin jo oikeestaan, että millonka alkaa taas. Ja lähinnä sitä, että onko ne kivuliaammat vai kivuttomammat...?! :rolleyes:

Ku ennen synnytystä/raskautta olivat tosi kivuliaat... Nyt ne on vähä hellittäneet. Meinaa ne kivut. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2kk imetys tyssäsi niin nopeasti. Nyt on jo toiset kuukautiset :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen alkoi, eli 2päivää vaille 6kk pojan syntymästä.

Olin jo odottanut kovasti, koska kunnollinen imetys loppui jo 2kk iässä, alkoi jo epäilyttää että toimiiko mun keho enää.. (hassu ajatus ehkä, mutta asia huoletti, koska haluan kuitenkin lisää lapsia, toimiva kuukautiskierto on merkki siitä että se voi joskus vielä onnistua..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 v 18 pv synnytyksen jälkeen alkoivat. Imetän edelleen 2-3 krt päivässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojua imetin 3 vko, joten se ei hirveesti asiaan vaikuttanu, ku ei kerenny kunnolla edes alkaa koko imetys. Poika ei oikeen huolinu, otti vaan pullosta... Menkat alko 6 kk synnytyksestä. Tosin niin epäsäännöllisinä, että kestivät eka 3 vko ja sitten tulivat viikon päästä uudestaan.. (olin pikkasen panikissa, että mitä nyt? :blink: ) Ja sit olivat poissa lähes 2 kk.. Saatto vuotaa välillä päivän, välillä 2 viikkoo.. Niin, että kiva olla koko ajan varuillaan, että jos alkaakin yhtäkkiä vuotaa..

 

Tyttöä täysimetin 6-7 kk asti ja sillon tällön vajaan kuukauden.. (ei huolinu pulloa ollenkaan, olin aivan valmis lopettamaan jo 5 kk iässä! :unsure: ) Nyt siirtynyt jo taval. maitoon (2 viikkoo vajaa 1v.) Menkat alko tytyn ollessa 10 kk ja tulivat takasin TOSI kamalina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ekalla 10 vko synnytyksestä, osittaisimetys

tokalla 7,5kk synnytyksestä, tandemimetyksen lopetus syynä

kolmannella 9vko, täysimetyksellä, maidonluovuttamisen lopetuksella syytä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yli vuosi synnytyksestä, keskenmenon yhteydessä ekat ja sitten seuraavat n. 1 kk sen jälkeen.

 

Edit: täysimetin 5 kk

Edited by Pulunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menkat alkoi tytön ollessa noin 4 kuukautta. Olisivat saaneet pysyä poissa vielä jonkin aikaa :angry: . Ja kuten moni muukin on todennyt täysimetys ei niitä pitänyt poissa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset kuukautiset alkoivat tytön olessa 10,5 kk. Täysimetin 4 kk ja imetyksen lopetin kokonaan neidin ollessa 6 kk. Itseäni alkoi jo hieman ihmetyttää kun näinkin kauan kesti imetyksen lopetettua ennen kuin ensimmäiset kuukautiset tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noo, mä en oikeen pysty vastaamaan kunnolla tähän. Menkat mulla alkoi kun poika oli just melkeen 3kk, mutta avitettuna. Eli pillereitä syön ja nyt tuli tyhjennysvuoto, joten enpä osaa sanoa kuinka kauan muuten ois mennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11,5 kk. Imetin vikan viikon kerran päivässä ja sitten kun jätin kokonaan imetyksen pois, niin 2 viikkoa ja tadaa: menkat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imetin 9 kk, ja alkoivat parin viikon päästä siitä.

 

Mielenkiintoista, ettei niin monilla täällä imetys pidäkään kuukautisia poissa, koska näin olin luullut... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

7kk kuluttua, eli puoltoista kuukautta sen jälkeen kuin imetys loppui kokonaan (sitä ennen 1.5kk osittaisimetystä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisi olla lahes tasan nelja kuukautta. Taysimetin kaksi kuukautta, sen jalkeen kuukausi osittain ja sitten kuukauden paasta saapuivat maalarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen aikana en muista... Hatara muistikuva on 5-6kk kuluttua. Kakkosen aikana 7kk kuluttua. Imetyksestä huolimatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N. 11kk synnytyksen jälkeen. Olis voinut tulla aiemminkin, koska kakkosesta haaveillaan. Täysimetys 5kk ja menkat alko pari viikkoa ennen kuin lopetettiin imetys kokonaan.

 

Kahdet menkat tuli, sitten uusi raskaus, joka kuitenkin meni kesken. Jahka kakkonen saadaan joskus maailmaan, niin sitten ei menkoilla ole kyllä mitään kiirettä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10,5kk synnytyksestä siihen sitten lopulta meni. Imetin edelleen 3 kertaa päivässä, kun alkoivat. Ei ois olllu niin väliks, mutta eivät juuri eronneet ajasta ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now