Tiitiäinen

Kummiksi pyytäminen ja houkutteleminen

59 posts in this topic

Kiva kuulla. Mä mietin lähinnä sitä, että "pitääkö" kummiksi pyytää kasvotusten kysymällä.girl_smile.gif Jep, taidan siis askarrella lahjakortin joulupakettiin mukaan.girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kutsuimme miehen parhaimman kaverin meille kahville esikoisen syntymän jälkeen ja kysyimme suoraan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan ajateltu, että siinä noin kuukausi ennen lapsen syntymää on sopiva aika kysellä kummeja. Tuskinpa siihen mitään virallista oikeaa aikaa on :) nykyään en usko että myöskään vaan pariskunnan toisen osapuolen kysymistä karsastettaisiin, tosin tiedän ihmisen jonka mielestä on epäsopivaa että kummina ylipäätään on "yksinäinen" ihminen, koska kummien kuulemma kuuluu olla pariskuntia :D itselle ei oo tullu edes mieleen millä tavalla kummeja pitäisi tehtävään pyytää, ihan kasvotusten jutun aiheena sen ollaan ajateltu ottaa esille kun näitä ihmisiä nähdään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on yksi yhteinen kummilapsi ja miehellä lisäksi yksi kummilapsi. Meitä pyydettiin noin kuukausi kummipojan syntymän jälkeen, tekstarilla (olimme lomamatkalla). Osasin veikata "kummikutsua" ja asian esittämisen tapa oli se ja sama, ilahdutti joka tapauksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me pyysimme kummit vauvan syntymän jälkeen osan kasvotusten ja osan puhelimella. Kummeja on yhteensä kolme ja kaikki ottivat innolla tehtävän vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin pyytää tulevan lapsen kummeja kirjeellä/kortilla, mutta en kertakaikkiaan keksi kuinka sen tekisin. Googlaamalla tuli joitakin vaihtoehtoja, mutta mikään ei suoranaisesti sytyttänyt. Kai sen voisi nyt joulun aikaan tehdä ns lahjaksi, josta toki voi kieltäytyä. Mutta en tiedä, hankalaa mukamas on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua on pyydetty kummiksi ihan kasvotusten, ja se oli jotenkin ihanaa, kun sai heti näyttää pyynnön aikaansaaman ilon lapsen vanhemmille. Samoin itse ajattelisin, että kysyisin kasvotusten, ja vasta lapsen syntymän jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me pyydettiin kortilla - lähetettiin Postin verkkokaupasta (täältä) pojan kuvasta tehty kortti jo ennen kuin olin pojan kanssa päässyt sairaalasta kotiin. Yhdelle lisäksi soitettiin perään, hän kun oli ollut lomalla, eikä saanut korttia.

 

Nyt täytyy myöntää, etten suoraan muista, millä tekstillä kirjoitimme, melko lyhyesti ja ytimekkäästi kuitenkin. Kaksi kolmesta vastasi tekstiviestillä, kolmas siinä puhelussa :)

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasvotusten on pyydetty kummiksi. Hyviä ideoita mielestäni myös nuo aikaisemmin mainitut persoonallisemmat tavat pyytää kummiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now