Heidijohanna

Vauvakuume kaksosten/kolmosten jälkeen?

   22 members have voted

  1. 1. Kuinka pian iski vauvakuume kaksosten/kolmosten syntymän jälkeen?

    • Heti
      2
    • 2-6kk
      7
    • 6-12kk
      3
    • 12-24kk
      2
    • 2-5 v
      2
    • Ei vielä ole iskenyt (kerro minkä ikäiset tuplat/triplat)
      6

Please sign in or register to vote in this poll.

15 posts in this topic

Tälläistä olisin utelias tietämään miten muilla on käynyt. Mulle tuli kuume jo suorastaan osastolla kun katselin pikkukääröjäni :D Nyt kun vauvat ovat lähdössä liikenteeseen alan jo haikailla pikkuisten ryppyisten rääpäleitteni perään :D Vaikka siis arki on raskasta selviytymistaistelua ja raskausaika oli aivan hirveä :D Mikä ihme mua vaivaa?!? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli raskauskuume suunnilleen heti, kun tytöt 3kk:n iässä kotiutuivat eli heti kun vähän pystyi ajatuksiin pääsemään muuta kuin päivittäinen vauvojen ja oma selviytyminen. Tän uskon johtuvan osittain erittäin kesken jääneestä raskaudesta. Mutta varsinainen vauvakuume niin, että olisin ollut myös valmis kolmoselle tuli joskus 2v tienoilla, ehkä 2,5v aikaan imetyksen loputtua. Kolmoselle annettiin kuitenkin lupa tulla vasta kun tytöt olivat vajaa 3,5v (kun todettiin, ettei sopiva aika ikinä tule odottelemalla) ja nyt ikäeroksi on tulossa n. 5v. Se tuntuu meille just sopivalta ikäerolta, kun tytöt ovat saaneet olla pitkään pieniä ja ovat nyt ihanan itsenäisiä. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ole vielä tullut, mutta kuten tikkeristä näkee, niin meidän pojille on ihan näinä päivinä tulossa pikkusisko.... yllätys sellainen. girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin oli vaan raskauskuume silloin kun kaksoset oli n. 6-10kk, en mä oikeasti olisi lisää vauvoja kaivannut... :rolleyes: Mulla kun on gynekologien mukaan aika suuri todennäköisyys sille, että seuraavakin raskaus olisi kaksosraskaus, kun munasoluja näyttää aina kypsyvän useampi kerrallaan. Nyt kun olen palannut takaisin töihin, ei ole minkäänlaista vauvakuumetta, tarkoitus on vaan keskittyä tutkimustyöhön ja väikkärin tekoon. Olemme kyllä puhuneet, että haluaisimme vielä lisää lapsia jossain vaiheessa, mutta tällä hetkellä ajatus tuntuu melko kaukaiselta. Ja voihan olla, että kun aikaa ehtii kulua ja nykyiset kaksoset kasvaa, tulee niin mukavuudenhaluiseksi että kynnys palata vauvaelämään nousee liian suureksi. Saapa nähdä. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole iskenyt kyllä enkä usko että iskeekään! Ei mulla ole ikinä ollut vauvakuumetta. Tyttöjen raskaus oli järjellä ajateltu ja päätetty että nyt olisi hyvä aika. Ja kierukka onneksi estää moiset haihatukset seuraavaksi viideksi vuodeksi vaikka iskisikin! Mutta olen jo sanonut miehelle ettei enää yhtään. Mä en jaksa tätä heräilyrumbaa kyllä toista kertaa. Enkä viitti kokeilla tikulla jäätä kun nämä on olleet niin kilttejä.

 

Muoks. unohtu vastata kysymykseen. Eli tuplat on nyt viitisen kuukautta!

Edited by catap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli vauvakuume keväästä 2002 aina syksyyn 2006 asti. Kun ei eläväistä lasta saatu tuossa ajassa, kuoli vauvakuume pois, tai oikeammin tapoin sen, luovuin toiveista. Elävää esikoistamme aloin odottamaan keväällä 2007 ja hänen synnyttyään viikon kuluttua totesin, että "tahdon näitä ainakin tusinan!". Koska meillä kuitenkin sopiva ikäero lapsille oli sellaiset 2-3 vuotta tai vaihtoehtoisesti alle 20 minuuttia :girl_haha: niin yritystä aloiteltiin esikoisen 1v synttärien kohdilla. Tapahtuikin yllättäen niin, että muutaman yrityskierron jälkeen oli tuplat tulossa ihan omin avuin :girl_smile:

 

Raskausaika oli sen verran rankka ja kun takana on melkoisia vastoinkäymisiä ennen näitten lasten saamista sekä sitten kohdun repeäminen kaksosten syntyessä niin minulle tehtiin sterilisaatio jäljellä olleeseen johtimeen. Eikä muuten kertaakaan ole kaduttanut tehty päätös (melkein toivon että olisivat kohdun poistaneet sterilisaation asemasta) eikä kavereitten vauvat herätä haikeutta ja varsinkin raskausaikaa ei ole yhtään ikävä. Eli ei vauva- eikä raskauskuumetta, enkä usko että edes tulee. Ikääkin minulla sekä miehellä on jo niin paljon, että ei tässä enää montaa vuotta edes ole jäljellä yhdessä lapsia saada eikä tosiaan enää jaksa niin yöheräämisiä.

 

Tuplat ovat ihan kohta 11kk ja tosiaan 2 vuotta sitten minä jo kärvistelin tässä vaiheessa (olin kärvistellyt sen 11kk) että saadaan aloitella yritys... Nyt vain tuntuu, että meidän perhe on kasassa, mies toivoi 2 lasta, minä 3. Lapsia on meillä 5 :lipsrsealed: , joista 3 eläväistä ja ne 3 eläväistä on kahdella toimituksella :girl_haha: Pienen pieni haikeus on pikkusta tyttöä kohtaan, mutta olen jo varannut oikeudeksi ostaa kaikki maailman hörsylät sitten lapsenlapselleni, jos ikipäivänä tyttölapsenlapsen saan. :lipsrsealed:

Edited by Tiikeri-äittä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksikko on 5kk:tta. Vauvakuumetta ei ollut eikä tullut eikä tule. Mies toivoi että saisimme lapsen ennen kuin se olis "liian vanha", joten raskaus oli järjellä ajateltu, yritystä takana vuoden verran. Raskausaika oli elämäni kauheinta aikaa, toivoin vaan kuolevani pois, ei sitä koskaan enää, enkä voi kyllä sanoa nauttivani tästäkään ajasta erityisen paljoa. Ei lisää lapsia.

Edited by Lene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin 2-6kk. Tuossa joskus kesällä, kun satuin näkemään raskausmahoja, niin jotenkin tajusin itse kaipaavani siihen tilaan. En tiedä, onko se varsinaista vauvakuumetta, raskauskuumetta nyt ainakin. Tykkäsin olla raskaana ja vaikka aika pitkälle päästiinkin, niin jotenkin koen raskauden silti jääneen kesken. Luulen tämän ainakin vaikuttavan näihin tunteisiin. Mulla oli lasten syntymän jälkeen varsinkin ekat pari kuukautta sellainen olo, ettei enää koskaan. Yöheräily tuntui raskaalta pumppaamisineen, samoin lasten painonkehityksen seuraaminen. Nyt kun imetys sujuu ja muutenkin on aika seesteistä elämä näiden kanssa, niin hyvinä ja energisinä päivinä tulee mietittyä myös mahdollista kolmatta lasta.

 

Toisaalta olen kyllä jo aiemminkin haaveillut ainakin kolmesta lapsesta. Mitään ei ole kuitenkaan ainakaan toistaiseksi tarkoitus tehdä pikkusisaruksen suhteen (ei sillä, että se kolmas helposti edes tulisi, kun näissäkin oli hieman tekemistä). Aikaisintaan parin vuoden päästä voisi olla oikeasti ajankohtaista.

Edited by Minette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aivan jäätävä vauvakuume, ensimmäistä kertaa elämässäni. Järki kuitenkin sanoo, että neljättä ei yritetä ennen kuin esikko on eskari- tai kouluikäinen. Molemmat raskaudet on olleet "järjellä" suunniteltuja, joten on kiva potea vauvakuumettakin joskus. Tähän vaikuttaa ehkä se, että oltiin suunniteltu kolmea lasta ja hupsis, nehän on jo nyt koossa! Ajatus siitä, etten olisi koskaan enää raskaana ja saisi pidellä ihan vastasyntynyttä, tuntuu jotenkin haikealta.

 

Todettakoon vielä, että mulla on molemmat raskaudet olleet suht helppoja, samoin synnytykset. Arki kaksosten kanssa sujuu helpommin kuin ennakkoon ajattelin ja tytöt nukkuu yönsä kohtalaisesti. Tältä pohjalta on helppo kuumeilla - ajatukset varmaan muuttuu viimeistään sitten, kun tytöt ehtii uhmaikään :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat tuplat ovat jo 2,5-vuotiaita pikkuriiviöitä ja tahtohirmuja. Mitään todella kovaa vauvakuumetta minulla ei ole ollut näinä kahtena ja puolena vuotena, mutta ajoittaista haikailua vauvan perään kylläkin. Olisihan semmoinen pieni nyytti vielä niin ihana... :wub: Pelottaa vaan ihan sikana, että tuleeko taas kauhea raskauspahoinvointi?!! :unsure::wacko:

 

Miehen kanssa ollaan asiasta juteltu ja tultu siihen tulokseen, että jos parin kolmen vuoden päästä siltä tuntuu, niin voitaisiin vielä "yrittää yhtä". Riski on tietysti olemassa, että tuleekin kaksi. Tai kolme. :blink:

 

Ehkä se seikka, että meillä on jo tyttö ja poika, ehkäisee suurempaa vauvakuumetta. Haaveenani oli tosin alunperin kolme tai neljäkin lasta, enkä ainakaan ihan vielä haluaisi luopua tuosta "suurperheen" ajatuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ekojen kolmosten jälkeen alkoi toiveilu tuossa 1v jälkeen. Eli kun kolmoset oli 1v aloin toiveilla vauvaa.

Nyt kaksoset tulossa ja näiden jälkeen ei enään yhtään ;)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tullut nyt kun neidit lähenee neljää vuotta. Nyt alkanut tulla sellasta että oishan se vauva ihana. Saa nähdä saako kuume vallan ja aletaan yrittää neljättä, vai jääkö kuume vaan "haaveiluksi". Kuitenkin kun muistelee sitä vauva-aikaa on se vaan sinäänsä rankkaa yöheräämiset sun muut. Siks oon miettiny että haluanko enään aloittaa sitä rumbaa alusta. Nyt on vaan niin kiva kun kaikki kolme lasta ovat noin isoja ja pystytään jo aika paljon tekemään juttuja yhdessä... Aika näyttää miten käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitystä... Kaksoset ovat 3v3kk ja aivan käsittämättömän kamalassa tahtoiässä! Poika aloittaa joka aamun kiukuttelulla ja rääkymisellä (ei sitä oikein itkuksikaan voi kutsua), ja jokaiseen asiaan (siis ihan jokaiseen!) ensimmäinen vastaus on "Eiiiiii" tai "En halua!". <_< Kaksoset riehuvat minkä ehtivät ja tappelevat noin parin minuutin välein. Nyrkit ja jalat vaan viuhuu... Meitä vanhempia kiusataan ihan urakalla ja tottelu... Mitä se on??? Juuri nyt ei siis todellakaan tee mieli edes ajatella uutta vauvaa. Sukulaisten ja ystävien pikkuiset riittäköön, kunnes omilla pienillä riiviöillä on tullut edes vähän lisää järkeä päähän. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti kun puolivuotta tuli täyteen niin iski vauvakuume. Miestä en oo vielä saanu taivuteltua pikku prinsessaan.. Mut aion viel saada sen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now