Sign in to follow this  
Followers 0
Iida83

Hormonien aiheuttamat finnit ja muut ällötykset

88 posts in this topic

Vähän valivalia tähän väliin. Mutta kun mulla on naama ihan täys finnejä, jo plussauksen aikana niitä oli otsa täys ja nyt on levinneet leukaan ym. Ällöttävää! Leikkasin jo otsatukankin, kun alkoi hävettää tää olemus niin paljon. :girl_haha:

 

Toinen ällötys on hiukset. Rasvoittuu päivässä ja nyt uutena juttunu HILSE! Mulla ei ole koskaan ollut hilsettä ja nyt sitä varisee nätisti olkapäille asti rasvaisesta kuontalosta. Yyh.

 

Kolmas on säärikarvat. Mä en jaksa kauheasti hameenkäyttöajan ulkopuolella sheivailla, mutta nyt tilanne on niin järkyttävä, etten kehtaa edes itse niitä katsella, ne ovat nimittäin pörröiset. Kyllä, pörröiset.

 

Jos jollain on jotain vinkkejä mitkä auttaa (esim. onko jostain Clerasilista mitään hyötyä??), niin kertokaa ihmeessä ja vertaistuki tietysti kelpaa myös!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä, tukka rasvoittuu päivässä eikä oo kivaa.. mulla myös kynnet kasvaa suorastaan ärsyttävän nopeasti, ei niitä jaksais olla koko ajan leikkaamassa :) Finnejä on tullut myös, otsaan paljon pikkufinnejä ja poskiin sellaisia kipeitä ja isompia :(

 

Yks ongelma on tietty se, etten kohta enää taivu sheivailemaan bikinirajoja! Tai siis en ainakaan näe sinne, pitää nostaa toinen kinttu korkealle jakkaralle ja toisella kädellä pitää mahaa pois tieltä.. tämä asia tuskin ainakaan helpoittuu tässä kun viikot lisääntyy....! Alunperin oli puhe, että mies voisi niitä sitten sheivailla, mut en taida uskaltaa. Mies tosin vaikuttaa hullunrohkealta, kun sanoi viimeksi "älä sheivaa sitten". Ei taida tietää millainen mörkö pikkuhousuista löytyis muutaman viikon päästä! girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naama on ollut täynnä finnejä plussatestistä lähtien eikä näytä helpottavan mihinkään suuntaan. :wacko: Ihan kuin olis murrosiässä taas. Oonkin pitänyt ahkerammin huolta ihosta. Tähän päälle vielä kuiva iho, joka vaivaa syksystä lopputalveen niin jeejee.

 

Hiukset rasvottuvat päivässä ja kynnet kasvavat kamalaa vauhtia. Kynsien kasvussa ei olis muuten mitään ongelmaa, mutta kun esikoista hoitaessa pitkät kynnet on aika hankalat.

 

Karvat kasvaa ja rehottaa entistä nopeampaa vauhtia. :P Mä en usko niitä naisia jotka sanovat, että raskaana tuntee olonsa hehkeäksi. Miten se nyt muka on mahdollista? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkistä. :lol: Ehkä mä kuitenkin tyydyn vaan sheivaamaan sääreni.

 

Jos vakavasti puhutaan niin kokeile käyttää sheivaamiseen saippuan sijasta hoitoainetta. Toimii paljon paremmin kuin saippua. Ei auta kyllä karvoittumiseen kyllä yhtään.

 

Mä voin voisin vielä heittää lisää löylyä ja kerta että ihoni ei ole koskaan ollut niin puhdas ja sileä kun plussaamisen jälkeen. Muhah :D(eiköhän tää kostaudu vielä hyvinkin pian)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iho-ongelmiin auttoi ainakin mulla antibioottia sisältävä Clindoxyl -niminen voide, jota neuvolalääkäri mulle pyynnöstä määräsi. Tuota voi siis raskausaikana käyttää. Kannattaa pyytää resepti ja kokeilla! Ite en tässä vaiheessa enää tuota tarvi, raskauden alussa vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös heti plussaamisen jälkeen naama alkanut kukkia ja hiukset rasvottuvat todella nopeasti. Aikaisemmista raskauksista ei tällaista muista ollenkaan. Mulla ei ole ollut naama tämän näköinen sitten teinivuosien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ostin The Body Shopista Tea Tree oilia, joka kyllä kuivattaa finnit tosi tehokkaasti. Viikko sitten karseita paiseita helottanut naama on nyt jotakuinkin siedettävä... Mulla on muutenkin iho-ongelmia ilman raskauttakin, ja tämä ei ole tosiaan muuttanut asiaa ainakaan parempaan suuntaan. Lisäksi käytän Lushista ostettua savinaamio/kuorintaa muutaman kerran viikossa ja muistan myös kosteuttaa ihoa öljyttömällä rasvalla... (mulla on geeli apteekista) Ärsyttää, häät on kahden viikon päästä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans naama rupes kukkimaan plussauksesta.. :skilletgirl:

Jostain kuulin jutun, että tyttövauva vie äidin kauneuden tai jotain.. Onkohan muut kuullu?:grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen kuullut samaa ja esikoisen kohdalla piti ainakin paikkaansa. :D Naama on kukkinut tässä raskaudessa samalla tavalla, saa nähdä kumpi tällä kertaa tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ...voin lohduttaa että samalla tavalla kukkii täälläkin vaikka tällä kertaa ootan poikaa, tytöistä on ollut ihan sama juttu myös! :girl_haha:

 

Eli naama kukkii, sen lisäksi dekolteen alue ja selkä ja pakaroihinkin haluaisi pukata finnejä (ja ne vasta kipeitä onkin!), hiukset rasvoittuu, hiki valuu ja sääret on tummalla sängellä nopeemmin kun miehellä partakarvat!!

 

Mut bikinirajan opin viime raskaudessa ajamaan sokkona, ihan hyvää jälkeä tuli runsaan harjoituksen ansiosta ja sääret sheivaan myös huomattavasti useammin kuin ennen.

 

Naamaan ja dekolteen alueelle käytän teini-ikäisen tyttären kanssa samaa naamanpesuainetta... :lol: Talon hormonihirviöt! Selkää ja pakaroita pyrin pesemään pesuharjan kanssa (kuorinta) ettei menisi tukkeeseen huokoset.

 

Tällä hetkellä pahin on onneksi ohi kun tuli syksy eikä ole enää niin tuskaisen kuuma, kesällä ongelma oli pahimmillaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös samoja ongelmia finnien ja hiusten kanssa. Mulla on aina ollut kierron vaihtuessa muutenkin muutama finni, mutta nyt naama tuntuu jo perunamaalta. Ärsyttävintä tosin on se, että esim selkään on päättänyt myös pesiytyä joku iso ja kivuliaskin mollukka :skilletgirl:

Tuo mainittu tea tree oil voisi olla semmoinen jota itsekkin kokeilen. Normaalisti käytössä oleva kasvojenpuhdistusaine ei oikein tunnu hoitavan asiaansa.

 

Hiukset mun on aina muutenkin pakko pestä kerran päivässä. Mulla on niin pitkät hiukset niin jo senkin vuoksi hoitoainetta on ihan pakko käyttää, notta ne saa jotenkuten setvittyä pesun jälkeen. Mutta nyt tuntuu siltä kuin tuo 1x päivässä hiustenpesu ei tunnu riittävän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yks pizzanaamasta alkuraskauden ajan kärsinyt. Nyt loppuraskaudessa iho taas ei koskaan ole ollut näin hyvässä kunnossa! Iho on täysin finnitön, kuivuudesta ei tietoakaan ja muutenkin "hehkuu" terveyttään. Tätä ei olisi esimerkiksi vielä rv 23 uskonut!!! Että toivoa on! Katsotaan, tuleeko finnit sitten synnytyksen jälkeen takaisin, mutta nyt aion kyllä nauttia tilanteesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kärsinyt hormonifinneistä aina teini-iästä asti. Joku joskus sanoi, että raskaus vie ne mennessään. Näitä juttuja lukiessa tuntuu että minua on huijattu! ;) Noh, jospa se helpotus näkyisi sitten jos/kun vauva tulee mahanahan tälle puolen.

 

Minulla kukki naama ennen plussaa, kuten se kukkii aina ennen kuukautisia. Ihan parin viime päivän aikana se kuitenkin on jo helpottanut. Saas nähdä kuinka kauan tämä auvo kestää... Minulla on myös mm. hirmuisen tuuheat ja paksut säärikarvat ja rasvoittuvat hiukset. Minkäköhänlainen peikko minusta vielä tulee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iho-ongelmiin auttoi ainakin mulla antibioottia sisältävä Clindoxyl -niminen voide, jota neuvolalääkäri mulle pyynnöstä määräsi. Tuota voi siis raskausaikana käyttää. Kannattaa pyytää resepti ja kokeilla! Ite en tässä vaiheessa enää tuota tarvi, raskauden alussa vaan.

 

 

Jännää miten eri lääkäreiden mielipiteet on niin erilaisia. Mulle taas lääkäri sanoi, että Clindoxylin käyttö pitää lopettaa välittömästi jos tulee plussa.

Dalacinia sen sijaan tämän lääkärin mukaan saa käyttää :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa alkaa pitsanaamaa pukkaamaan rv 6+1. Tulee isoja finnejä ihan yhtäkkiä muutamassa tunnissa tai yön aikana ja ovat kipeitä! myös tukka rasvoittuu tosi nopeasti ja jos ei joka päivä jaksa suihkuun mennä tulee päänahkaankin finnejä ja pää kutiaa myös kovasti. Kynnet on alkanu kasvamaan nopeasti ja vaikuttavat kestävämmiltä kuin ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on kans naama täynnä näppylää. Samoin tuo karvan kasvu... Normaalistikkin mulla kasvaa karva ihan älyttömästi, mutta nyt on säärissä "talvikarva" ihan kun meidän siperianhuskylla! d015.gif En pahemmin sääriä ajele talvella. Kesällä kyllä epiloin sääret. Isäntä alkaa jo jäädä säärikarvoissa kakkoseksi. d050.gif Normaalisti kainalot pitää aja kaks kertaa päivässä, jos haluaa pitää siistinä, mutta nyt ei kolmakertaa tahdo riittää. Ja se hiusten kasvu!!! Musta tulee isona apina! g030.gifTää ei oikeesti oo mikään vitsi. Ollaan äidin kanssa molemmat tavallista karvasempia, mutta silti tää karvan kasvu jaksaa yllättää... Navan ympärille on tullut mustaa pitkää karvaa, jota pinseteillä nypin iltaisin. Onneksi ei sentään partaa kasva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finnejä ilmestyy naamaan joka päivä, samperi :skilletgirl: Toivottavasti ei koko odotusaikaa tarvis naaman kukkia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi pitsanaama. Finnejä tulee joka päivä lisää etenkin leukaan, jossa niitä mulla ei yleensä ole ollut. Vähän ikävä sitä hyvää ihoa mikä oli vielä muutama kuukausi sitten.. Otsa, posket ja leuka on pahimmat. Nenän alue on oikeastaan ainoa mikä on saanut olla suhteellisen rauhassa.

 

Tietääkö joku, kestääkö tämä finneily yleensä koko raskauden ajan vai pitäisikö sen loppua jossain vaiheessa?

 

Mulla myös kynnet kasvavat nopeasti ja on kestävät, mistä olen kyllä ihan tyytyväinen. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan, että mulla olisi näin hyväkuntoiset ja pitkät kynnet, koska ne lohkeili ja liuskoittui helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla etenkin raskauden eka kolmannes meni siihen että heti aamulla herätessä sai tuhota finnnejä naamasta. Hyvä keino on desinfoidut terävät kynsisakset, joilla rikkoa finnin pää leikkaamalla, puristaa pöpöt pellolle, puhdistaa finni esim. Septidinillä ja laittaa hammastahnaa päälle. Iho ei ei ala punoittamaan muualta kuin finnin kohdalta ja hammastahna deinfioi ja kuivattaa finnin. Toistetaan tarvittaessa. hyvä käsihygienia kannattaa muistaa.

 

Mut anysways, nyt loppuraskaus hääämöttää loppuaan ja ainakin mulla iho oli keskiraskaudessa parhaimmillaan. Nytkin finnejä tulee silloin tällöin, mutta naama ei kuki koko ajan :)

 

Eli toivoa on :) Ilmeisesti kropasssa käy alkuraskauden aikana sellaiset hormonimyrskyt, että finnisato tulee kylkiäisenä. Keskiraskaudessa tilanne alkaa jo tasaantumaan ja esim. raskauspahoinvointikin helpottamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finninaama täälläkin. Oli ennen plussaakin hormonipatteja naamassa aina ovulaation jälkeen kuukautisiin saakka, mutta nyt tämä naama vasta rehottaakin! Pahkurat on levinneet poskiin ja ohimoille saakka :angry: Iho on silti kuiva vaikka kuinka tunkis kosteusvoidetta tai paksumpaa rasvaa, aivan sama mitä! Päänahkakin kutiaa ja rasvoittuu tosi nopeasti ja finnejä pukkaa. Mutta, nämä ovat vain pieniä kosmeettisia haittoja enkä niistä sen kummemmin aio enää motkottaa mikäli vain saan terveen vauvan syliini ensi kesänä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli hedelmöittymisen jälkeen plussaan saakka isoja hermopatteja naamassa mutta siitä ne plussaamisen jälkeen aika äkkiä hävisivät, nyt ei oo sen jälkeen ollut vielä mitään, mutta kohtahan tässä on vasta ensimmäinen kolmannes takana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans yksi finneistä kärsivä, MUTTA säärikarvat on päättäny lopettaa vallan kasvunsa (jesh!) sekä mun hirveet luonnonkiharat hiukset on suoristunut! (tupla jessssssssshhh!!). Kainalokarvat ja kynnet kasvaa hirveetä vauhtia, mutta taas hiukset joita yritän kasvattaa ei olr parin kuukauden aikana kasvanut kun noin 1cm (juurikasvusta päätellen), normaalisti ne on kasvanut jopa 1,5cm kuukaudessa...

 

 

 

 

NiQ & Pena 9+3

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi finninaama. Naama alkoi kukkia puoli vuotta pillereiden lopettamisesta, mutta plussan tultua on lähteny kyllä ihan mopo käsistä. Kipeitä paseita puskee naamaan joka päivä, jotka paranevat tosi hitaasti ja huonosti. Lisäksi myös tosi pintakuiva iho, johon ei mikään rasvaus auta. Tukkaki on menny vähän hampuksi, eikä meinaa suostua ollenkaan yhteistyöhön.

 

Pahin on silti atooppinen ekseema käsissä. On ollu pari vuotta on/off ja nyt puhkes plussauksen aikoihin uudestaan pitkästä aikaa. Ainoa mikä auttaa on vahva kortisonivoide (Bemetson), jota en oo nyt uskaltanu käyttää. Neuvolassa ei osannut sanoa siitä, käski kysymään lääkäriltä. Lääkäriin on kuitenkin kuukausi aikaa, joten hieman huolestuttaa miten pärjään näiden kanssa. Täytynee vaan yrittää pärjätä perusvoiteilla. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0