Sign in to follow this  
Followers 0
Iida83

Hormonien aiheuttamat finnit ja muut ällötykset

88 posts in this topic

Plääh, nostelen tätä jos joku olisi jonkun ihmekonstin keksinyt :rolleyes: Iho parani vain pahentuakseen uudestaan ja kunnolla.. Selkä, kasvot (erityisesti leuka!) ja nyt jälleen rinta on jotain niin kauheaa että tekee mieli itkeä vessan kirkkaassa valossa.

 

En oikein keksi tähän mitään lääkkeetöntä konstia enää. Harkitsen jopa pienen pohjavärin hakemista solariumista, jos finnit eivät silloin niin kovasti erottuisi.. Kyllä vaan vetää itsetuntoa pohjamutiin vaikka pinnallista olisikin. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep jep....mulla naama pysyi tähän asti (vko 29) ihmeen hyvänä, mutta selkä, olkapäät ja dekoltee oli ihan kauheessa kunnossa koko alkuraskuden. Ne alkoi rauhoittumana tuossa puolivälin jälkeen joskus, mutta nyt viikon sisään on yhtäkkiä alkanut naama kukkimaan. Varsinkin leuka/suun ympärys ja jonkin verran myös poskissa on näppylää. Ja tosiaan, selkä/olkapäät on kauheen näköiset...vaikka nyt ei ihan yhtäpaljon näppylää ole, niin punaisia arpia on vaikka muille jakaa. Onneksi kohta jään jo kotiin, niin jos tuossa pihassa saisi kevätauringosta väriä pintaan, niin vähän peittyisi ja kehtaisi sitten ihmisten ilmoillekin topeissa lähteä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut viime aikoina iho huonossa kunnossa.. Sekaiho, jossa joskus kipeitä ihonalaisia tukkeumia ja muuta näppyä vaikka muille jakaa. Silti iho on todella pintakuiva ja kaikki kuivattavat aineet vaan pahentaa tilannetta. Nyt kun olen raskaana (ihan alussa, tänään 6+0), tuntuu, että finnien tilanne ei ole juurikaan muuttunut, mutta muuten mun kasvojen iho on herkistynyt tosi paljon. Esim. silmälaseista jää mun nenänpieliin tosi kirkkaat punaiset jäljet, ihan kuin ne siis painaisivat ihoa vaikkeivät painakaan (ennen raskautta tällaista ongelmaa ei ole ollut koskaan) ja silmäluomiin on tullut sellaisia hilseileviä punaisia läiskiä.. Pitää kysellä tosta sitten neuvolassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lohdullista tässä ketjussa muuten on se, että monella tuntuu ongelmakohdat olevan tarkalleen samat! Toivoa siis on, että finnit ovat vain ja ainoastaan raskaudesta johtuvia ja lähtevät siis aikanaan ainakin pois :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on koko ajan teini-iästä lähtien ollut aina vähäsen näppyjä siellä täällä. Koskaan ei ole kuitenkaan ollut mitään pahaa aknea, enkä ole tarvinnut mitään kummoisia hoitotuotteita. Olen ollut ihan positiivisesti yllättynyt nyt raskausaikana, kun tilanne ei ole yhtään pahentunut. Pikemminkin, kun kuukautisnäpyt jäävät tulematta, iho on jopa vähän paremmassa kunnossa (nyt 22+3). Huonolla tuurilla näppyjä voi tietysti alkaa tulla vasta loppuraskaudesta tai imetysaikana tai jopa vielä imetyksen loppuessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös kärsitty näistä ikävistä pikkulsisitä naamassa ja mulla on myös selässä. <_<

Nyt on alkanut vähän helpottaa, mutta edelleenkään iho ei ole siinä kunnossa kuin ennen raskautta.

Ite olen kuorinut ihoa säännöllisesti ja käyttänyt sekaiholle sopivia pohditusaineita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa leuka ja hiusraja oli täynnä pieniä näppylöitä, nyt (10+6) on sitten kunnon paiseet otsassa, nenän varressa, suunpielissä ja leuassa.

Kyllä on viehko olo :girl_prepare_fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vihaan näitä finnejä. :skilletgirl: Punaisia näppyjä naama täynnä tai juuri puristamisvalmiita.. Hitto sentään, olen ollut vuosikausia ilman tällaista kautta enkä kaipaisi kyllä nytkään. :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on myös naama täynnä näppyjä vaikka ruokavalio on terveellinen. Pöh :( Tämä tosin tuttua esikoisen alkuraskaudesta. Mutta! Kun toinen kolmannes alkoi, naama silisi, jopa ne vaikeimmin pois saatavat mustapää hävisivät KAIKKI. Ei näpyn näppyä koko loppuraskauden aikana, olin kuin naistelehden mainoksesta repäisty, hihi. Ei ollut maxfactoreille käyttöä :D Toivottavasti kävisi samoin nyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut aina hyväkuntoinen iho enkä kärsinyt suuremmin finneistä teini-ikäisenäkään, mutta heti plussatestin jälkeen leuka ja posket menivät niin huonoon kuntoon ettei ole tosikaan...Vaikka pahin on jo taitettu, ei ihon kunto nytkään (rv 24+5) ole kehuttava. Onhan tätä raskautta vielä jäljellä, joten muutos parempaan voi vielä tulla tai ainahan voi toivoa niin. Aika pieni murhehan tämä monen muun rinnalla on, mutta pistää kieltämättä ärsyttämään. Minäkin olisin halunnut olla yksi niistä, jotka hehkuvat raskaana ollessaan :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itelläni tämä nassu on vallan outo.. tai siis oli.

Toinen poski ja leuka olivat semmoisia, että niihin tuli lähes päivittäin finnejä, isoja ja/tai pieniä, ennen raskautta sekä raskauden alkuaikoina.

Hyvin masentuneena sai aamuisin vessaan peilin eteen lampsia, että "jaahas, minkäs näköinen sitä ollaan tänä aamuna....."

 

Nyt on kuitenkin asettunut, ei ole näppylän näppylää ollut sitten talven jälkeen, Johtuneeko siitä, että löysin kasvoilleni sopivat puhdistusaineet ja kosteusvoiteet :)

Vai onko raskauden edetessä asettunut, tätä en tiedä, mutta toivottavasti näin pysyy :D

 

Se minua kyllä ihan oikeesti ihmetyttää, että mitenkä se voi olla mahdollista, että tässä minunkin kohdalla finnit halusi tulla vain toiseen poskeen, toinen on kuin vauvan pylly.. :blink:

Osaako joku viisaampi kertoa jotain syytä tähän?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä naama kukkii iloisesti... Varsinkin leuka. Juuri kun pääsee eroon yhdestä pattifinnistä, niin jo toinen puskee viereen... Ainahan näitä finnejä on ollut silloin tällöin, mutta nyt olo on taas kuin murrosiän kynnyksellä olevalla... ARHG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi iho-ongelmat jo siinä vaiheessa kun jätin ehkäisyn pois. Naama säilyi suhteellisen hyvävointisena ja ongelma oli lähinnä pienet mustapäät. Selkä sen sijaan oli kuin pahimmassa murrosiässä täynnä mustapäitä ja märkäpäitä. Nyt rv 16 alkaa näyttää jo hyvältä. Oon käynyt parin kk välein hoitamassa ihoa kosmetologilla ja sekin oli oikein hämmästynyt tänään kun selkä oli näin hyvä. Toivoa siis on! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0