Sign in to follow this  
Followers 0
Iida83

Hormonien aiheuttamat finnit ja muut ällötykset

88 posts in this topic

Lisää finnejä..... pillereiden lopettamisen jälkeen normaalisti kuiva ihoni rasvottui ja finnejä pukkasi naamaan alueelle ja selkään paljon. Hiukset rasvottuivat myös nopeammin. Sitten se loppui hetkeksi. Plussauksen jälkeen olen huomannut, että finnejä tulee taas ja vaikka kuinka paljon:girl_mad: ja niitä tulee minne vaan.

Iho ei kyllä ole enää niin rasvaisen tuntuinen. Tuntuu jopa että nyt saan taas käyttää rasvoja paljon enemmän pitääkseni ihoni kosteana. Hiuksetkaan ei tunnu enää ravottuvan niin helposti. Ehkä näiden finnienkin tulo vähenee joskus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin toivon että tää finnien tulo edes vähän vähentyis tässä raskauden edetessä. Siis ihan tuskasta! Monta vuotta oli naama jo ihan hyvässä kunnossa, mutta nyt noita näppyjä ilmestyy joka päivä vaan lisää..kääks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finnejä täälläkin.. niitä tulee myös rintoihin ja hartioihin. :/ Kaiken lisäksi n. viikko-pari plussauksen jälkeen mulla oli kipeä finni jopa pakarassa, vaikka kävin joka päivä suihkussa, joten huonosta hygieniastakaan ei ollut kyse :huh: Ihan hullua, miten sekaisin hormonit voi elimistön pistää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin finnejä ilmestynyt. Mulla tuli jo oikeastaan heti kun lopetin pillereiden syönnin puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen vaan lisääntynyt mm. selässä ja kaulassa/leuassa. Täytynee ihotautilääkärille hakeutua pikkuhiljaa....girl_sad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi pizzanaama. Nuorena olen syönyt akneen roaccutan-kuurin, ja sen jälkeen iho pysyi aika hyvänä (myös e-pillerit auttoivat tähän). Nyt on muutaman viikon ajan ollut näppyjä etenkin selässä, rintakehässä, hartioissa, leuassa ja jopa kaulassa! Pahimmat patit ei onneksi ole naamassa (ihme) vaan selässä. Muutenkin nämä on vähän erilaisia kuin aiemmin tulleet finnit - nämä on enemmän sellaisia pieniä ja punoittavia, jotka ärtyvät helposti. Mutta toivon minäkin että raskauden edetessä pääsisi näistä eroon... :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole finnejä (ei oikeen juuri koskaan ole ollutkaan) mutta sen vastineeksi on äärimmäisen kuiva atooppinen iho, jonka kanssa olen ollut joskus sairaalahoidossakin osastolla kun on mennyt kovin pahaksi. Nyt raskauden aikana mulla on ollut leuassa koko ajan ihottumaa, joka ei lähde pois bemetsonillakaan eikä auringolla (oltiin etelänlomalla) ja nämä kaksi ovat kuitenkin AINA parantaneet hankalimmatkin tilanteet. Lisäksi sain herpeksen kasvoihin :girl_cry2: (siis ei mitään huuliherpestä vaan siis toiselle puolelle poskeen, nenään, otsaan, silmäkulmaan ja leukaan tuli sellaiset herpesrakkulat), joka kyllä acicloviirilla parani, eikä jättänyt isoja arpia (Huh!).

 

Iho kutisee ja on hirvittävän kuiva huolimatta siitä kuinka paljon rasvaa. Lisäksi mystistä on, että mun HIUKSET ON KUIVUNEET. Siis mun kauniit, pitkät ja paksut hiukset on nyt kuivat kuin mummolla ja katkeilleet... aina kun jaksan niin laitan niihin naamion, se auttaa seuraavan päivän mutta ei pidempään. Mitään käsittelyjä en uskalla enää käyttää etteivät loputkin katkeile ja haurastu (esim. ennen suoristin ja joskus föönasin niin nyt en koko aikana ole tehnyt kumpaakaan) Rasvoittumisesta ei tietoakaan. Jos jollain on vinkkejä tähän tai omakohtaista kokemusta niin neuvoja otetaan vastaan! Saa nähdä onko pakko leikata lyhyet hiukset tämän myötä. Kampaajalle en ole päässyt tilannettani jakamaan kun on nyt 6vkoa ollut tämä pahoinvointi hankalana ja loppua ei näy.

 

Pieniä asioitahan nämä on, ei sillä, mutta ei tee arjesta yhtään helpompaa tai mukavampaa. Ihan legendaa se "keskiraskaudessa olet elämäsi kunnossa":girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään mitään teoriaa, miksi mun iho käyttäytyy nyt toisessa raskaudessa ihan eri tavoin kuin ekassa (keskenmenneessä)? Ekassa raskaudessa kasvoihin alkoi puskea kipeitä näppyjä jo ennen plussaa ja samaa jatkui aina 11. viikolle asti - en saanut tietää, kuinka pitkään samaa olisi kestänyt. Nyt toisessa raskaudessa menossa 7. viikko ja iho on täysin sileä. Todella outoa...

 

Muokkaan sen verran, että tuohon ekaan raskauteen ei edes liittynyt mitään hiljattain lopetettuja e-pillereitä tms.

Edited by Ebur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin finnejä ilmestynyt. Mulla tuli jo oikeastaan heti kun lopetin pillereiden syönnin puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen vaan lisääntynyt mm. selässä ja kaulassa/leuassa. Täytynee ihotautilääkärille hakeutua pikkuhiljaa....girl_sad.gif

 

Mulla meni pillerien lopettamisen jälkeen vuosi ennen kuin ihon kukinta tasaantui. Lääkärin mukaan oli normaalia. Ehkä sun tapauksessa tuo raskaus sekotti hormonipakkaa vielä entisestään.

 

Itselläni tuo naamavärkki on pysynyt suht hyvässä kunnossa, mutta decoltee, rintojen väli ja yläselkä ovatkin sitten aivan toinen juttu. Siellä on oikein hehkeä kukinta käynnissä ja se leviää ylöspäin eli odotettavissa on naamakukintaa. Ei kivaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään mitään teoriaa, miksi mun iho käyttäytyy nyt toisessa raskaudessa ihan eri tavoin kuin ekassa (keskenmenneessä)? Ekassa raskaudessa kasvoihin alkoi puskea kipeitä näppyjä jo ennen plussaa ja samaa jatkui aina 11. viikolle asti - en saanut tietää, kuinka pitkään samaa olisi kestänyt. Nyt toisessa raskaudessa menossa 7. viikko ja iho on täysin sileä. Todella outoa...

 

Muokkaan sen verran, että tuohon ekaan raskauteen ei edes liittynyt mitään hiljattain lopetettuja e-pillereitä tms.

 

Kaipa ne hormonitasot voi olla erilaisia eri raskauksissa. Tuossa ekassa kaiketi oli jotain vialla niin sekin saattoi vaikuttaa asiaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yks finninaama hilse-takkutukka. ei jumal*uta oo mahdollista! mulla ei ole koskaan ollut hilsettä. siis HILSETTÄ.. asia mitä mä niin vihaan satelee nyt mun päästä.. kuvottaa! naama on ku taistelutantere. ei mulla ekan kanssa moista oo ollu!

 

millon tää loppuu :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans näpyt ilmestyneet eli ei suoranaisia finnejä mut sellasta näppylää varsinki otassa :/ Ja hiukset rasvottuu kans tosi äkkiä! Ärsyttää! Ja sit jos niitä liian usein pesee niin pahemmaks vaan muuttuu mut miten viittii ees peiliin kattoa kun hiukset on kuin lehmän nuolemat!? Näin oli kyllä ekassa raskaudessaki ja helpotti loppua kohti... Kai tää tästä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa on heti plussauksen jälkeen yltynyt todella ihanaksi tuo naaman kukkiminen, myös hartioille ja rintoihin tullee pieniä valkopäisiä näppyjä :girl_mad:

 

Huomaa kyllä, että kasvon näpyt on paljon sitkeempiä kuin ei raskaana ollessa, menee kauan ennen kuin paranee ja kipeitä :girl_to_take_umbrage2:

 

Kaverilla oli kanssa alkuraskaudessa samaa kukkimis ongelmaa, mutta hävisi sitten itsestään. Toivottavasti meillekkin käy näin :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa mielenkiintoinen keskustelu.. Olen teinivuosina syönyt Roaccutan-kuurin naamani takia, en enää jaksanut finnejä. Vaikka kuinka hoiti ihoa ja katsoi mitä syö, ei ihon kunto mennyt miksikään. Kuuri auttoi hyvin ja sitten vielä muutaman vuoden Nuvaringin käyttö sai ihon todella hyväksi. Plussasin reilu viikko sitten, nyt menossa 7+0 ja iho on sileä ja ihanan näpytön. Mieskin silitteli tässä yks päivä ja totesi, että oho onpa sulla sileä iho.

 

Olin jo varautunut siihen, että ihan varmasti naama kukkii raskaana ollessa kun on kerran teininä kärsinyt pahasta aknesta, mutta ei niin ei..

 

Tukka kyllä rasvoittuu nopeammin ja kynnet kasvaa vauhdilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei oo muuten mulla ainakaan naaman kukkiminen helpottanu raskauden edetessä, päinvastoin! Leuka on punainen, pientä ryyhelmää täynnä ja muutama isompi pahkura siinä seassa. Tämä akne-ihottuma-alue hilseilee myös runsaasti. Mitä netistä googlailin aikani, kyseessä vois olla perioraalidermatiitti eli suomeksi suunympärysihottuma. Ilmeisesti aknen ja ruusufinnin sukuinen ihosairaus, joka olisi antibiooteilla ehkä parannettavissa mutta raskauden aikana sen hoito kaiketi hiukan arvelluttavaa. Oon yrittänyt hoitaa leukaani aknetuotteilla, kuivattavilla finnirasvoilla, rasvattomilla kosteusvoiteilla, bepanthenilla, kortisonivoiteella ja sienivoiteella. Tuloksetta. Tällä hetkellä kokeilussa Baba De Caracol, tuo ihonhoitoihmeeksi ylistetty etanaseerumigeeli, ja apteekin A-vitamiinivoide (saa käyttää raskauden aikana). Ihonpuhdistukseen Sebamedin saippuaton pesupala akneiholle. Toivottavasti näillä tulee jotain tuloksia, sillä on aika ikävää olla tuijotuksen kohteena tän leuan kanssa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^en halua maalailla piruja seinälle, mutta mulla alkoi ihon kukkiminen n. rv:llä 9... Siihen asti iho oli vielä hyvässä kunnossa. Mutta toivottavasti sulla ei kukinta alakaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti tulla kertomaan hyviä uutisia, mulla toi Baba de Caracol + A-vitamiinivoide + Sebamedin pesupala -yhdistelmä on osoittautunut toimivaksi! Pahkurointi leuan alueella on vähentynyt huomattavasti, hilseily vähentynyt ja samoin akne-ihottuma-alueen kutina ja kirvely. Vaikea sanoa, toimisko joku noista yksinään, mutta luulen että toi A-vitamiinivoide on toiminut parhaiten. Jatkan silti tällä yhdistelmällä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, finnejä on ilmaantunut viime viikkoina normaalia enemmän. Sellaista pientä ärsyttävää hormoninäppyä. Ylläri et päätinkin parin muun oireen jälkeen kokeilla raskaustestiä... :D Ja tää tukka... Yleensä mulla on riittänyt hiusten pesu noin 2 kert viikossa ja nyt näköjään jo seuraavana päivänä pesusta oli pakko laittaa kuivashampoota?!? Toivottavasti nää ongelmat ois vain alkupään hormonihäiriötä ja tilanne helpottuu ajan myötä... "toivossa on hyvä elää"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudesta puoleenväliin ei mitään, iho oli hyvässä kunnossa ja hiukset tuntui tosi tuuhealta ja ihanalta.. Nyt sitten rinta on näppylää täynnä, ei missään muualla ku rinnassa! Ja ehkä iho kauttaaltaan rasvaisempi mitä normaalisti. Hiukset rasvottuu tosi nopeasti, täytyy pestä jokatoinen ilta.. ja ne tuntuu tosi kuivilta, hamppusotku. Pahenee vissiin vaan loppua kohden kaikki ällöjutut girl_mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla naaman iho aiheuttaa kanssa päänvaivaa. Aikaisemmin varsin hyvä iho, mutta nyt suurinpiirtein koko raskauden ajan lähinnä poskien ja leuan alueella on punaisuutta, laikukkuutta, epätasaisuutta ja just sellasta pientä näppylää. Iho on myös paikoin kuivuuttaan hilseilevä, paikoin hieman ärtyneen ja kirvelevänkin oloinen. Missä se paljon puhuttu raskauskukoistus luuraa?? :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa näppylät tuottaa ongelmia, mutta jos totta puhutaan niin se isoin ongelma on tuo päänahka: sen sijaan, että se rasvottuisi nopeasti, se tuntuu enemmänkin kuivalta korpulta ja on nyt alkanut jopa hilsettä näkymään. :skilletgirl: Tähän täytyy yrittää keksiä jokin ratkaisu, on nimittäin lievästy sanottuna ällöttövää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, rasvainen ja näppyläinen naama täälläkin... Ehkä tää on sitten sitä mystistä "raskausajan hehkua" :girl_haha: heh, toivottavasti ei.

 

Lisäksi kynnet kasvaa aivan järkyttävää vauhtia! Mulla ei ole ikinä ollut näin pitkiä ja vahvoja kynsiä. Mutta eipä ole ihokarvatkaan aiemmin tätä vauhtia (ja näissä paikoissa) kasvaneet, argh. Toivottavasti tää karvojen kasvu ei ole mikään raskauden jälkeenkin jatkuva ominaisuus :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans yksi ilmottautuu. Eli finnejä on naamassa enemmän kuin koskaan aiemmin. Näytän suoraan sanoen siltä kuin olisin 14-vuotias teini-ikäinen. girl_mad.gif Kaiken kukkuraksi kun sanoin tästä miehelleni, totesi hän: Ei niitä nyt sen enempää oo kun ennenkään. Hienoa, että osaa lohduttaa, prkl!skilletgirl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tääl on kans yks raskaana oleva finninaama, ja hermot alkaa jo mennä noihin näppyihin!!! :skilletgirl: Aina kun edelliset saa kitkettyä pois, niin eiköhän jo seuraavia ilmesty! Pahimpina alueina mulla on leuka ja otsa (otsa ei onneks näy otsiksen alta juurikaan), mut nyt on sit kauniisti muutama tuossa nenän ympärilläkin... :skilletgirl:Onko kenelläkään näihin mitään toimivaa konstia, millä niitä sais pois???

 

Kyllä mä muistelen, et mulla oli saman tyylistä edellisissäkin odotuksissa, mut en muista et ois ollut näin paljoa ja pitkään..... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näitähän löytyy joo. Oon menossa kuukauden päästä naimisiin ja ilmeisesti pizzanaamana :girl_sigh: . Aina kun edellisistä pääsee eroon, niin uutta pukkaa. Kasvojen lisäksi olkavarret ja selkä on aika kammottavan näköisiä kumpikin. Nyt on leukaan tulossa semmoinen inha jättimollukka, joka on ihan tosi kipeä ja syvällä jossain ihon alla, niin sille ei voi mitään tehdä ennen kuin se joku aamu vaan yllättää. YÄK. Eli niitä vinkkejä, miten näistä pääsisi eroon, otettaisiin vastaan tännekin :hysteric: .

 

Psst, Eppa, se on kato se tyttö nyt :girl_wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0