Guest

Selvitittekö sukupuolen?


281 posts in this topic

Tahdoimme tietää mutta ei selvinnyt asia rakenneultrassa. En ollut edes ajatellut mahdollisuutta ettei selviäisi mutta hybin on odotus siitä huolimatta jatkunut :) saa nähdä tuleeko vielä jotain tarkistusta esim. asennon vuoksi mut jos ei niin selviäähän se sitten viimein syntymän myötä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti käydä muuttamassa vastausta, kun saatiinkin sitten tietää. Rakenneultrassa ei näkynyt, mutta käytiin viikolla 26 selvittämässä asia ja pojalta kovasti näytti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halutaan tietää :) Mies ei tykkää epäselvistä jutuista ja tykkää suunnitella pitkälle. Itse ehkä voisin olla epätietoisuudessa mutta käy se näinkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta haluttiin tietää, ja oikeaan meni. Nyt tokasta ei rakenneultrassa selvinnyt, joten näillä näkymin seuraavassa ultrassa synnytystapa-arviossa selviää, kumpi tulee. Ellei siis tule mitään ylimääräisiä käyntejä ennen sitä, niin tällä mennään. Erilliseen ultraan ei sukupuolen selvittämiseksi olla menossa, vaikka oltaisiinkin mieluusti haluttu tietää.

Edited by Ravenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikkien kohdalla on alkujaan ollut, ettei haluta tietää. Tosin toisen kohdalla jossakin loppumetrien ultrassa lekuri meni ja möläytti, että poikahan se.

 

Kaks ensimmäistä poikaa siis edellisestä suhteesta. Nyt odotellaan uutta tulokasta vieläkin ihanemman miekkosen kanssa ja kyetään odotteleen synnytyssaliin saakka tietoa, kumpi pullahtaa ulos, rakashan se kuitenkin on, oli kumpi tahansa :girl_in_love:

 

Ja jotenkin tuntuu, että tää "samalla viivalla" oleminen kaikkien läheisten kanssa on hillinyt sellasta turhanpäivästä hössötystä :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluttiin tietää ja tyttöä luvattiin :) Sukupuolioloa ei ollut minkäänlaista ennen rakenneultraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei haluttu tietää. Itellä oli poikaolo koko raskauden ajan, ja melkeinpä kaikki muutkin (paitsi mun äiti) oli sitä mieltä että poika sieltä tulee. No, kuten aina, äippäni oli oikeessa, ja tyttö sieltä tuli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli raskauden ekoilla viikoilla tyttöolo. Ultrakuvien myötä tunne hävisi ja eilen (rv 17+2) lääkäri kysyi, haluammeko tietää sukupuolen. Halusimme ja saimme kuulla, että meille tulee pieni tyttö :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me haluttiin tietää. Ensin mulla oli tyttöolo, mutta se vaihtui sitten poikaoloksi ja poikahan siellä oli!

Edited by Butterfly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä halusimme tietää sukupuolen. Itseälläni oli vahva tyttöolo alkuraskaudesta saakka, mutta ultrassa vauva paljastuikin pojaksi <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en ehkä haluaisi tietää, mutta mies haluaa. Joka tapauksessa haluaisin pitää salaisuutena muille, jos saadaan tietää, mutta katsotaan miten käy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta selvitettiin yhteistuumin. Kuopuksesta ensin harkitsin jos ei selvittäisi mutta mies halusi ehdottomasti ja sai houkuteltua. Jos meille kolmas tulee, niin haluaisin kokea yllätyksen synnytyksessä ja jättää sukupuolen raskausaikana selvittämättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä olen kaikkien lasteni kohdalla kysynyt rakenneultrassa myös sukupuolen ja olen myös jokaisen kohdalla synnyttänyt sitä sukupuolta olevan jota joko lupailtiin tai veikattiin. :)

Vaikka sinänsä mulle oli ihan sama kumpi sieltä tulee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kanssa kysyttiin. Poikaa luvattiin ja poikahan sieltä tuli. Tosin ensimmäisessä raskaudessa tiesin heti kun tulin raskaaksi, että vauva on poika.

Aiomme kysyä myös toisessa. Miehen kulttuurissa on tapana nimetä lapsi jo odotusaikana ja monesti se vielä kerrotaan muillekin :blink: Mutta en ihan pysty niin toimimaan. Esikoisen kanssa tehtiin kompromissi, että paljastetaan nimi heti syntymän jälkeen. 

Tästä vauvasta oli ihan aluksi poika olo, mutta nyt se on vaihtunut tyttöoloon. Saas nähdä! Kumma kun ekassa olin niin varma ja nyt on ihan häilyvää.:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä on kummankin raskauden rekenneultrassa kysytty halutaanko tietää vauvan sukupuoli ja selkeä poikalupaus saatiin molemmista. Esikoinen onkin poika ja ja vielä syntymättömän vauvan sukupuolen mä näin itsekin ultrassa niin selvästi että toista poikaa odotellaan saapuvaksi. 

Mä halusin kummallakin kertaa sukupuolen tietää, vaikkei sillä mitään merkitystä oo kumpi tulee, mutta jotenkin teki mulle konkreettisemmaksi ja persoonallisemmaksi tulevan vauvan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olemme halunneet tietää kummankin lapsen sukupuolen. Esikoisesta piti itse kysyä, näkyykö sukupuoli. Näkyihän se - varma poika. Toisesta sukupuoli jäi rakenneultrassa pimentoon, mutta saatiin melko varma veikkaus neuvolassa, kun sielläkin ultrattiin.

Olen miettinyt paljon, miksi sukupuolen tietäminen on ollut itselle niin tärkeää, vaikka se on vain yksi ominaisuus muiden joukossa. Se on kuitenkin yksi niistä harvoista ominaisuuksista, jotka voi tietää ennen lapsen syntymää. Silmien ja tukan väri yms selviää vasta myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kysyttiin esikoisesta sukupuolta rakenneultrassa. Ultraaja kysyi lopussa onko meillä vielä jotain kysyttävää ja siinä esitettiin toive, että olisi kiva saada tietää, jos vain näkyy. Selvästi näkyi poika ultrassa ja poikahan sieltä tuli. Toivomme saavamme vielä lisää lapsia ja myös heidän sukupuolensa haluan tietää etukäteen.

@Mintakan tavoin olen miettinyt miksi itselleni on niin tärkeää saada sukupuoli selville. Olen tullut siihen tulokseen, että ainakin esikoisen kohdalla sitä oli niin malttamaton, että olisi halunnut tietää ihan kaiken etukäteen - niitä silmien ja hiusten värejä myöten. Sukupuolen selviäminen lievitti vähän sitä pahinta uteliaisuutta. Ja nimivalintaakin helpotti, kun sai rajattua sen vain toiseen sukupuoleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen halunnut aiemmissa raskauksissa tietää ja ehdottomasti myös tässä. Sanoinkin miehelle, että minä en ultrasta lähde ennen kuin sukupuoli on selvillä! :D 

Koen itselleni sen tosi tärkeäksi, tuntuu että en saa oikein kontaktia vauvaan ennen kun tiedän, onko siellä tyttö vai poika. Konkretisoi mulle lapsen ihan täysin ja sit on helpompi suunnitella tulevaa.

Ylihuomennahan rakenneultra jo onkin! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vesililja me on aiemmissa easkauksissa päätetty nimi jo odotusaikana ja puhuttu lapsesta sillä nimellä ihan avoimesti. Ainoastaan toiset nimet on jätetty salaisuudeksi ristiäisiin saakka. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta haluttiin tietää ja kuopuksesta mies halusi ja minä ehkä en. Ultraamisen alettua sovittiin, että mietitään vielä hetki halutaanko tietää. No eipä siinä kauaa mennyt, kun vauvan jalkoväli vilahti ohimennen ruudussa, niin eipä siinä ollut kyllä epäilystäkään että kumpi sieltä on tulossa. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluttiin tietää sukupuoli rakenneultrassa, jos se vaan näkyisi. Ja näkyihän se: arvattiin miehen kanssa oikein jo siitä, kun ultraava kätilö yritti kovin suunnata kuvaa muualle pojan haarovälistä ja kyseli meiltä samalla hätäisesti, että haluatteko muuten tietää lapsen sukupuolen. Siellä jäbä kellotti haarat auliisti levällään :D

Etukäteen ei ollut mitään erityistä tyttö- tai poikaoloa, mutta ajatus poikalapsesta tuntui heti luontevalta. Ei myöskään pidetty sukupuolta syntymään asti salaisuutena, vaan kerrottiin se kyllä kaikille, jotka sattuivat kysymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now