Guest

Selvitittekö sukupuolen?


281 posts in this topic

Me haluttiin tietää, mies enemmän kuin minä. Rakenneultrassa vauva kuitenkin piilotteli paikkojaan. Kätilö sanoi, että hänellä on enemmän tyttöolo, kun ei mitään näy, mutta mahdollisuudet poikaan on fifty/sixty.

Raskausdiabeteksen vuoksi kävin ylimääräisessä ultrassa viikolla 36+ ja lekuri mun pyynnöstä vähän tähysti jalkoväliäkin. Saatiin vahva tyttöveikkaus :wub:

Mulla oli vähän tyttöolo ollut alusta asti, jo np-ultran jälkeen sanoin miehelle, että vauva näytti niin söpöltä, että on varmaan tyttö :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sukupuolta ei tahdottu tietää esikoisen raskaudessa eikä nyt kakkosenkaan tapauksessa. Nyt vahva tyttöolo :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa tahdottiin tietää, mutta rakenneultrassa saatiin vain suuntaa-antava tyttöveikkaus eli ei mitään 100% tietoa. Tyttöolo oli kyllä koko ajan ja tyttö tulikin.

 

Nyt toisella kierroksella ei ollut oikeen kumpaankaan suuntaan oloa ja rakenteessa kysyttiin sukupuolta ja tuli ihan varma vastaus: tyttö on tulossa! Tuskin siis enää pojaksi muuttuu, oli niin selkeästi näkyvissä. Olo ei kyllä edelleenkään ole niin selkeä tyttöolo, vaikka varmaa tietoa asiasta onkin.. Hassua B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei haluttu tietää, mutta eikä mulla oikein ole fiilistäkään suuntaan tai toiseen. Jos jotain pitäis arvata, sanoisin että tulossa on poika, koska mun mielestä vauva muka näytti kasvoista isältään ultrassa.. :P Saa nähä miten oikeeseen arvaus osuu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa ei aiottu ensin kysyä, mutta kun meidän mielestä näytti ihan selkeesti pojalta niin kysyttiin onko ammattilainen samaa mieltä, ja olihan se. Poika sieltä myöskin tuli. Np-ultrasta lähtien olikin ollut poikafiilis, pikkuprinssiksi pientä silloin kutsuttiin.

 

Tänään sitten uuden tulokkaan rakenneultra, ja oltiin jo päätetty etukäteen että selvitetään sukupuoli. Mulla on tyttöolo ollut melkein koko ajan, ja tyttöhän sieltä, jopa minun mielestä selvästi, esittäytyi. Ei siis suuria ylläreitä täällä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vastannut, kun meillä on niin, että minä haluan ehdottomasti tietää ja mies ei missään nimessä. Eli ei oikein sovittu noihin vaihtoehtoihin :D Poikaolo on, saa nähdä kumpi saa tahtonsa läpi jos tietoa sukupuolesta on saatavilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies oli ensin vastaan sitä, että selvitettäisiin etukäteen. Menee kuulemma yllätys pilalle :) Rakenneultrassa hän kuitenkin itse kysyi näkyykö kumpi olisi tulossa. Vahvan tyttölupauksen ultraaja antoi. Mä en uskonut :P Mies onkin miettinyt miksi se piti selvittää, jos en kuitenkaan usko :D

 

Alkuun oli tosi vahva poikaolo, mutta nyt ei oo oikein kumpaakaan. Ehkä mä en vaan uskalla olla varma. Tosin... aika vaaleanpunainen tuo vaatevalikoima on. Vaikka mitään sukupuolellista ei pitänytkään ostaa :rolleyes:

 

Muoks. niin siis rakenneultrassa kysyttiin, ei varhaisultrassa. Typoilee

Edited by Milarca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halusimme uteliaina tietää, kumpi on tulossa. Tosi vahva tyttöolo on ollut koko ajan, ja tyttö sieltä on tulossakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli alusta alkaen tosi vahva poikaolo. Rakenneultrassa kysyin sukupuolta ja ultraaja repesi nauramaan, että ihan selvä poika. Niin auliisti vauveli jalkoväliään esitteli, että ultraaja sanoi että luuli munkin huomanneen heti :P

Ja poika tuli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin: poika tulossa.

 

Olimme päättäneet, ettemme tahdo tietää tulevan lapsen sukupuolta ja Kätilöopiston papereiden mukaan sitä ei kerrotakaan. Vanhempi kätilö kuitenkin yllätti kysymällä, haluttaisiinko tietää. Ei voitu vastustaa kiusausta. Itkut tirautettiin, kun kuultiin kilkuttimista (varmasti olisi kyynelehditty myös tyttölupauksesta). Raskaus tuntui nyt jotenkin paljon todellisemmalta. Toisaalta olisi ollut jännä odottaa ylläriä loppuun asti, kuten teimme esikoisen kanssa. Esikoinen yllätti ihanasti tyttönä, kun koko raskausajan oli ollut poikaolo. Nytkään en ihan 100% uskalla luottaa poikalupaukseen, vaikka ultrakuvista ei oikein voi erehtyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei haluta tietää. Rakenneultra on vasta edessä päin, mutta ollaan sovittu jo kauan sitten, että pidetään jännitystä yllä. Tietty jos ultrassa näkyy sukupuoli niin selvästi, että itsekin se huomataan, niin sille ei sitten voi mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kans rakenneultra vasta edessä. Mulle olis ihan sama saadaanko tietää, mut mies haluu ehdottomasti, joten jos se näkyy niin saa kertoa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluttiin tietää sukupuoli. Rakennultrassa se ei selvinnyt, mulla oli vahva poikaolo, mutta kätilö totesi, ettei pojaltakaan näyttänyt (mutta ei siis halunnut lähteä veikkaamaan kun vauvalla oli jalat koko ajan kriittisesti tiellä :) ). 4D-ultrassa selvisi, että tyttöä odotellaan mun poikafiiliksistä huolimatta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ensin halunnut tietää, mies halusi. Ultrassa kuitenkin uteliaisuus voitti ja annettiin lääkärille lupa kertoa jos sukupuoli selkeästi näkyy. Poika olo oli ja poika on tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä selvitys ei ole ihan vielä mahdollistakaan, mutta mieheltä kun asiaa kysyin että haluaako tietää sukupuolen, niin päädyimme yhteisymmärrykseen siitä, että kyllä se halutaan tietää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmat halus tietää joten asiaa ultrassa kysäistiin ja kyllähän tuo näkyi. Poikaolo vaihtua tyttöodotukseksi, kun kaksi ultraaja ovat näkevinään tytön masussa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa halusin ihan loppuvaiheessa tietää, kun edessä oli vuorokauden mittainen matka pitkine lentoineen, ja se jännitti/huolestutti kovasti. Oli voimakas poikaolo, lääkärin mielestä ultrassa oli tyttö - ja poika meille syntyi.

 

Nyt halusin taas tietää, ihan vaan uteliaisuuttani. Tyttöolo on ollut enimmäkseen, mutta niin vaan poika siellä mahassa taas on. Eikä mitään epäselvyyttä asiasta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan käyty molemmilla kerroilla 4D-ultrassa, tosin ekalla kerralla ei meinattu kysyä sukupuolta, vaan mentiin ultraan tarkistamaan, että vauvan rakenteet ovat varmasti ok ja kysyttiin sitten ultrauksen loppuessa sukupuolta vähän ex tempore-tyylisesti. Poikahan sieltä oli tulossa (ja tuli :)). Tässä tokassa raskaudessa mentiin taas 4D-ultraan, mutta ajatuksella että sukupuolen kysyminen on osasyy käynnille. Rakenneultrassa kunnallisella kätilö arveli tyttöä ja 4D:ssä se sitten varmistui. Molemmilla kerroilla sukupuolen selvittäminen on konkretisoinut odotuksen ihanalla tavalla. Mitään tyttö- tai poikaoloa ei kummassakaan raskaudessa ole ollut ja raskausaika, mahan muoto ja painon kehitys on ollut hyvin samanlaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei haluttu tietää etukäteen sukupuolta. Miehellä oli tyttöfiilis ihan plussatestistä asti ja tyttöhän sieltä tulikin :). Mun mielestä oli ihana säästää yllätys synnytykseen :wub: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehelle ei ollut väliä, minulle oli. Ilmoitin toiseen ultraan mennessä että jos kätilö ei kerro taikka ei saa selvää, nii me menemmä 4D ultraan. Toinen ultra näytti poikaa ja poikahan sieltä tulikin :wub: Pikku kaveri ei ollut yhtään häpeillyt vaan näytti jalkojen välinsä useestikkin kätilölle ja vanhemmille

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kyselimme asiaa rakenneultrassa - tuskin oltais kuitenkaan yksityiselle lähdetty jos eivät olisi kertoneet. Näin jälkeenpäin ajateltuna oli todella hyvä että saatiin tietää etukäteen, sillä molemmilla oli tyttöolo vaikka poika olikin tulossa :P Eipä tullut turhaan hankittua mekkoja.. Vaikka sukupuoli ei mikään tärkein seikka ollutkaan niin oli kiva etukäteistieto muuten tuntemattomasta tulokkaasta ja teki odotuksen jollain tavalla konkreettisemman tuntuiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei haluttu tietää, kun suurella todennäköisydellä oli leikkaus edessä, niin jäisi jotain ylläriä ja odotettavaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now