Guest höperö haaveilija

Mistä haaveilet?

149 posts in this topic

Viimeviikoina jotenkin mieleeni hiipii jatkuvasti ajatus ruusuisesta tulevaisuudesta smile.gif Olen ehkä selaillut liikaa kaikenmaailman huonekalu kuvastoja joissa on täydellisiä perheitä kuvissa wink.gif

 

Siinä oma kotimme on valmis (rakennus nyt suunniteilla) ja meillä on 2-3 lasta (nyt 9kk vauva). Pieninkin lapsista on sen ikäinen ettei tarvitse jatkuvaa vahtia, askartelen lasten kanssa ja leivomme.

Nautin uuden kodin siivoamisesta ja pihan hoidosta. Perheen kanssa katsomme leffoja ja lasten mentyä nukkumaan istumme mieheni kanssa sohvalla telkkaria katselmassa. Viikoloppu aamuisin lapset tulevat meidän sänkyyn ja köllöttelemme pitkään. Istumme rauhassa aamiaspöydässä, lapset saattavat mennä katselemaan lastenohjelmia tai leikkeihinsä.

 

Mummo ottaa mielellään lapsia yökyllään koska ovat jo isompia ja omatoimisia. Lasten kanssa on helppoa kyläläillä ja käydä kaupossa. Lasten kaverit viihtyvät meillä ja pitävät meistä vanhemmista.

 

Tän kaiken lisäksi jotain tunkee väkisin mielikuvaa siitä kuinka nautiskelemme viiniä uudessa olohuoneessa ku lapset nukkuvat, vaikka molemmat oikeasti inhoamme viinejä biggrin.gif

 

 

Todellisuudessa varmaan sitten ku talomme on valmis pihassa riittää hommaa vuosikausiksi. Ja muutenkin omakotitalossa on kaikkea puuhaa, joten ehkä emme iltaisin katso leffoja koko perheen kera ja istu aamuisin pitkään kahvittelmassa, vaan ainakin isäntä rientää hommiinsa.

Tuskailen siivotessa miksi emme tyytyneet pienempään taloon jossa olis vähemmän siivottavaa. Olen tiukkapipoinen mutsi lasten kavereiden mielestä, koska meille ei saa tulla hiekkaisilla ulkohousuilla sisälle, syödä olohuoneessa ja kädet pitää pestä vessasta ja pihalta tullessa wink.gifbiggrin.gif

 

Mutta oikeasti odotan aikaa jolloin lapsi(/lapset) ovat sen ikäisiä jotta leikkii omia leikkejään hetkittäin, ja pystyn itsekkin keskittymään silmänräpäystä pidemmäksi hetkeksi johonkin hommaan smile.gif

 

Onko muita haavelijoita? Millaisia haaveita ja kuvitelmia? smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on toinen haaveilija!girl_dance.gif

 

Oikeastaan aika samanlaisista asioista haaveilen/oon aina haaveillut...eli tietyllä tavalla aika arkisista asioista, perheestä ja omasta talosta. Onhan ne tietysti isoja asioita, eikä mitenkään itsestään selviä, mutta kuitenkin toteutettavissa (ainakin meidän kohdalla ollut, Luojan kiitos).

 

Kun nyt mietin vähän tätä elämää taaksepäin, niin mä olen aina kauhean määrätietoisesti pyrkinyt kohti näitä nimenomaisia asioita, koska ne on olleet mulle ne tavoiteltavimmat jutut elämässä. Lähinnä siis se perhe. Esim. mikään ura ei ole mulle ollut ainakaan viime vuosina sellainen, johon olisin ihan kympillä halunnut panostaa.

Tällä hetkellä mä oikeastaan elän sitä haavetta todeksi, koska mä olen kahden lapsen äiti, naimisissa ihanan miehen kanssa ja nyt muutettiin ihanaan omakotitaloontender.gifMä olen siis hirveän onnekas ja onnellinen! Nämä asiat ei ole tulleet helposti, mutta tässä ne nyt kuitenkin on ja niistä nautitaan. Edelleen ne on niitä mun ykköshaaveita, vaikka mulla on jo negirl_smile.gifEikä elämä ole muuttunut tylsäksi siksi, että unelmat on toteutuneet, vaan nyt mä todella tiedän että tavoittelin niitä mulle oikeita ja sopivia asioita. Mä siis tosiaan tiesin, mitä halusin!

 

Toinen vähän pienempi haave mulla on kauneusalan yritys....saas nähdä toteuutuukogirl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haaveilen 3-4 lapsesta ja jostain kivasta kerrostalo-/rivitalokodista, jossa olisi tarpeeksi huoneita :) Ei ne kaikki lapset välttämättä omaa huonetta tartte.. Toivottavasti nämä kaikki lapsoset tulisivat tuon saman miehen kanssa, jonka olen naimassa lauantaina ja pystyisimme elämään suht normaalia ja onnellista elämää ilman mitään kummempia.

 

Nyt on esikoinen matkalla, toista toivotaan varmaan aikalailla heti perään. Kolmosta ja ehkä nelostakin sitten, kun olen valmistunut joskus vuonna 2016 kätilöksi. Elän nyt tällä hetkellä jo unelmaani, vaikka kotina toimii vielä yksiö, joka vaihtuu kohta anopin kolmioon ja vasta parin vuoden päästä jatketaan oman asunnon ostoaikeita ihan tämän hetkisen maailmantalouden takia. Onneksi on tuo anopin kolmio, johon saadaan muuttaa ja anoppi saa muuttaa meidän yksiöön. Haluan sisustaa kotini nätiksi ja kasvattaa lapsistamme miehen kanssa kunnon kansalaisia. Ei kai sen kummempia :) Kiva, jos jonkun hyvän kätilönpestin joskus saan, mutta opinnot ovat vielä alkuvaiheessa ja ikää mittarissa 20, joten ei ole kiire!

 

Oon aina toivonut lapsia nuorella iällä ja onneksi elämä heitti eteen tuollaisen ihanan miehen, jonka kanssa haaveet voi toteuttaa. Toivottavasti lapsia on tarpeeksi ennen kuin ikä kääntyy sinne 3 alkaville numeroille :)

Edited by wanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakentaminen pienten lasten kanssa on hurjaa puuhaa. Suosittelisin että rakentaminen tehtäisiin ennen pieniä lapsia tai sitten reilusti jo leikki-ikäisten kanssa jolloin lapset voi vähän leikkiä työmaalla samalla kun vanhemmat paiskii hommia. Näin rakennusalan ylempänä toimihenkilönä ei tulisi itsellä pieneen mieleenkään alkaa rakennushanketta pienten lasten kanssa. Pistää parisuhteen erittäin lujille ja parhaimmillaankin isä ei näe lapsiaan kuin vilaukselta muutamaan vuoteen. Tietysti ihmisiä on moneksi ja jotkut ovat valmiita joustamaan asioista, joista minä en joustaisi mutta kehotan miettimään kolmesti. Rakennuttaminen on tietysti eri asia.

 

Mä haaveilen terveestä lapsesta. Se olisi unelmieni täyttymys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen varovainen haaveilija, voikohan se tarkoittaa, että myös varovaisesti elämässä saan mitään, kun en kovasti pettymyksien pelossa uskalla haaveilla mistään? :girl_crazy: <---- tuollainen olo minulla on juuri nyt haaveiden suhteen, kun ihan kaikki on vähän auki vielä.

 

 

Yleisesti haaveilen tasapainoisesta elämästä ja arjesta, joka sujuu.

 

Siihen tasapainoiseen elämään voisi sitten kuulua ihana koti, jonka ei tarvitse olla iso mutta joka on täynnä valoa ja rakkaudella valittuja tavaroita. Siihen voisi kuulua lasten ja mieheni lisäksi eläimiä (eläintarha pienoiskoossa olisi kiva). Oma moottoripyörä olisi ihan mahtava juttu!

 

Matkoja sinne tänne, silloin tällöin, lasten kanssa ja ilman.

 

Ratsastusta, kirjoittamista, lukemista, liikuntaa... Olen aika tylsä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylsät haaveet, jotka itelle on tällä hetkellä maailman tärkeimmät :) Oma ensimmäinen lapsi ja oma kiva rivitalon pätkä. Myöhemmin sitten pari-kolme lasta lisää. Voi kunpa toteutuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lottovoitto, sen myötä helpottuis asiat huomattavasti..

 

Omakotitalo, sopivan iso piha että tilaa touhuilla. Molemmilla omat autot ja vakityöt ja tulot sellaiset, ettei tarvis miettiä jokaista hankintaa ja kauppareissua erikseen.

 

Vuosien myötä matkustelua suomessa ja ulkomailla. Ihanat yhteiset joulut perheen kanssa, kesälomat yms.

 

Ehkä joskus girl_sigh.gifNyt kaikki tuntuu vielä niin kovin kaukaiselta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveissa naimisiin meno, kaksi - kolme lasta, omakotitalo, onnellinen elämä yhdessä miehen ja lasten kanssa. Se että lapsemme eivät osoittaudu allergisiksi ja voimme pitää koiramme myös sen jälkeen kun saamme lapsia. Aika peruselämää :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kanssa hyvinkin tarkkoja ja yksityiskohtaisia mielikuvia tulevaisuudesta niinku ketjun aloittajalla.

Mä voin jo nähdä miten mä köpöttelen tota pihatietä pitkin taaperon kanssa ja miten se vauvana pötköttää tossa tuon maton päällä ja mä istun vieressä ihmettelemässä. Mies istuu sohvalla ja katselee meitä silleen salaa ja hymyilee :grin:

 

Ihana kuvitella mitä tulevaisuus tuo tullessaan... tai ainakin toivottavasti tuo. Toisaalta sitten taas kovin haikee kun ei sitä kääröä niin vaan tehtykään. Mut pitää sitä naisella haaveita olla. Niiden varassa jaksaa kummasti sittenkin kun on oikein kurjaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kumpa joskus olis sen verran rahaa, että ei aina tarttis niitä pennosia laskeskella. Siinäpä haavetta kerrakseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi haaveilija! Elän jo _melkein_ unelmaani maailman rakkaimman mieheni kanssa. Naimisiin ollaan menossa tulevana kesänä ja asutaan omakotitaloa yhdessä koiriemme kanssa. Farmariautokin löytyy, enää puuttuu se vauva :girl_haha: Vauva on haaveissa, ja luultavasti annetaan sellaiselle lupa tulla tuossa lähempänä häitä. Häämekko on ostettu jo, ja siihen täytyy mahtua. Mies jaksaa kyllä odottaa vielä hiukan, toivottavasti miekin :girl_sigh: Tulevaisuuden haaveissa myös vakituinen työpaikka ja lisää koiria rikastuttamaan meidän elämää. Joskus maailmassa olis haaveissa rakentaa/rakennuttaa sellanen moderni kivitalo, mutta sen aika on vasta sitten kun siihen on niin paljon rahaa ettei tarttee ottaa hirveetä lainaa pankista. Eli ei luultavasti koskaan :girl_haha:

Edited by bluehoney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suuri haaveeni päästä mieheni kanssa naimisiin, käy toteen ensi viikon lauantaina, kun meidät lähes seitsemän vuoden seurustelun jälkeen vihitään.

Haaveilen siitä, että meillä molemmilla, minulla ja miehellä, olisi hyvät työpaikat jossa viihtyisimme, tällä hetkellä minulla työ jossa viihdyn, mutta tunteja on aivan liian vähän, miehellä sinäänsä hyvä työ, mutta ei tunnu oikein viihtyvän siellä.

Lapsi on haaveissa molemmilla, eilen asiasta taas keskusteltiin ja päätettiin, että pillerit jätän pois, kunhan häämatkalta huhtikuun alussa kotiudumme, en malta odottaa!

Omakotitalo on itselläni haaveissa, olisi mukava, jos olisi omaa pihaa missä lapsi mahtuisi touhuamaan, mies ei oikein vielä asiasta ole innostunut, hän kun on koko elämänsä asunut rivitalossa, joten ei kaipaa samalla tavalla sitä omaa.

Erään opiskelupaikan saaminen on myös haaveissani, haen siihen nyt keväällä ja mennään sitten sen mukaan, miten ja jos, lapsi ilmoittaa tulostaan.

 

Ei siis mitään mahdottomia haaveita elämältäni, mutta eiköhän niitä tule lisää sitä mukaa mitä edellisiä saavuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania unelmia teillägirl_in_love.gif kaikki on mahdollista ja unelmat toteutettavissa.

 

(Terveyttä ja hyvää elämää tietysti jokainen toivoo ja Luojaltaan rukoilee, niin muille läheisille, omalle perheelle kuin itselleenkin).

 

Itse unelmoin ja haaveilen, toivon ja uskon että kaikki menee hyvin ja saamme syksyllä perheeseemme viidennen jäsenenmama.gif (siis kun kissaahan en nyt laskenut).

 

Sitten harkitaan ja ehkä koitellaan vielä yhden pienen käärön saattelemisesta tähän maailmaan. Haaveilen, tai siis tiedän saavani opiskeluni päätökseen, sitten haaveillaan siitä omasta yrityksestä ja ehkä pienimuotoisesta menestyksestäkin. Yritän uskoa että haluan ja jaksan olla tuon rakkaan ukkelini kanssa kiss3.gif loppuun saakka, vaikka omaa tilaa tunnun olevan aina vaille. (vapautta kaipaan mutta se on unelma josta jo olen onnen edestä luopunut).

 

Kumpa oppisimme olemaan ystävät rakkauden lisäksi olisi moni asia helpommin. Yhteinen unelma on kuitenkin olemassa: IIISSSOOOO TALO JA VIELÄ IIIISSSOOOOMMPI PUUTARHA/TILA Eläimiäpupu_1.gif ja peltoa, vettä sekä vähän metsää. Omavaraistalous olisi suurin unelmamme tässä elämässä!!! Vaan kaipa sellainen vaatisi sen lottovoiton?! Joten aloitellaan nyt vaan sillä oman kodin löytämisellä, missä oisi omaa- tilaa meille kaikille ja sellainen puutarha mihin mahtuisi kohtuullinen einesmaa. Ai niin ja se hiivatin videotykki sille ukkelille, on se sitä jo koko yhteisen aikamme lahjaksi toivonut ja siitä puhunut!

 

 

Edited by Amaryll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama haave tulikin jo edellä mainittua: TERVEYS (itsellä + perheellä. myös 4 tervettä lasta haaveissa.. ja lapsilleni ihana elämä) LOTTOVOITTO (-> rakentaa omakotitalo, pieni lomaosake ulkomailta [esim. Espanja])

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen ollut aina varsinainen unelmoija ja pari suurta unelmaa on elämässäni käynytkin toteen. Unelmointi ja haaveilu antavatkin toivoa tulevaan, ne pitävät mielenkiinnon elämässä, varsinkin jos on sillä hetkellä vaikeampi hetki menossa, mutta nykyään yritän vähentää, koska ainainen haaveilukaan ei ole osoittaunut kovin hyväksi - elämä menee ohi, en elä elämääni, kun aina vain haaveilen, että sitten tulevaisuudessa... Yritän siis tällä hetkellä nauttia siitä päivästä ja siitä hetekstä, jota elän :) Sori, jos olen ilonpilaaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on pieniä ja yksinkertaisia unelmia! Haluan parantua ahdistuneisuushäiriöstä jonka jälkeen olisi kiva saada ammatti. Sitten olisi kiva muuttaa Tampereelle (tai lähimaastoon) rivariin, koska rakastan sitä kaupunkia eniten maailmassa! Sitten vauva olisi kiva. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveilen kaikkein eniten siitä, että saisimme mieheni kanssa elää terveinä pitkään ja onnellisesti, ja että haaveilemamme perheenlisäys meille suotaisiin.

Sitten on monia vähemmän merkityksellisiä haaveita, kuten isompi talo, opiskelujen saattaminen kunnialla loppuun, kiva työpaikka ja hyvä toimeentulo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveilen siitä että keksisin joku kaunis päivä mitä haluan oikeasti tulevaisuudessa tehdä työkseni :)

 

Ja tietenkin että saadaan jossain vaiheessa rakennettua itsellemme talo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se ykköshaave on tällä hetkellä lapsi. Sen jälkeen tulee sitten muita vähäpätöisempiä.

Ihana talo meillä jo on. Se oli pitkäaikainen haave ja silloin oli tosi ihanaa, kun vihdoin pääsimme kirjoittamaan ostopapereita ja tekemään sopimuksia omasta kodista.Toivottavasti se lapsikin joskus saadaan.

Edited by selia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottakai sitä lottovoittoa haaveilee, se mahdollistaisi sitten kaikki loputkin haaveetgirl_haha.gif

 

Mutta, jos nyt jätetään lottovoitto pois.. Haaveilen paremmasta taloudellisesta tilanteesta, en toivo rikkautta mutta odotan aikaa jolloin jokaista senttiä ei tarvitse ruokakaupassa laskea. Helpottaisi kummasti.

 

Haaveilen pari- tai rivitalosta, ehkä pienellä omalla pihalla mutta ei välttämättä. Omakotitaloa en halua, rivitalon pääty olisi paras. Kolme tai neljä lasta, kaikki ohi vaippaiän. Minä olen työssä jossa ei tarvitse tehdä iltoja eikä viikonloppuja, ja illat on aikaa lapsillegirl_sigh.gif Taloudellinen tilanne sallii myös matkustelun silloin tällöin, vaikka sitten säästämällä. Se olisi unelma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveilen siitä, että meillä olisi molemmilla vakituinen työpaikka ja oma koti. Ja lapsia, paljon lapsia. Ainakin kolme. Ja koira. Ja normaalia perhe elämää. Ja lapset voisivat kysyä aina vanhemmiltaan mitä vaan. Toivoisin, että tämä kaikki voisi tapahtua mahdollisimman pian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveilen omasta kodista, joka toteutuukin toivottavasti, kunhan löydämme sopivan. Tuntuu vaan kovin hankalalta ja aikaa vievältä tuo asunnon etsiminen. Sitten haaveilen pikkukakkosesta. Saisi tulla viimeistään parin vuoden päästä, ettei tulisi liian isoa ikäeroa. Haaveilen myös lomareissusta ulkomaille. Lottovoitto olisi kiva ja mahdollistaisi kaikenlaista.

 

Sitten toivon koko perheelle tervettä tulevaisuutta, myös tuleville jäsenille. Ja sitä, että perhe pysyy kasassa.Olen myös viime aikoina alkanut haaveilemaan, että mies kosisi. Tähän asti ajattelin, ettei ole väliä onko naimisissa vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisesta lapsesta, vaikka nyt näyttääkin siltä että toista ei koskaan tule... :girl_sigh:

vähän lisää rahaa olisi kivaa, että voisi matkustaa pari kertaa vuodessa ulkomaille...

Että meidän poika pysyy terveenä ja että hänestä kasvaa tasapainoinen ja iloinen nuori mies.

että meidän kesälapsesta kasvaa vaikeuksista huolimatta tasapainoinen ja iloinen nuori mies.

isommasta talosta.

siitä että saan opiskelut valmiiksi ja että valokuvaus hommia riittäisi niin paljon että voisin tehdä niitä koko päiväisesti että ei tarvitsisi tehdä muita hommia ohella...

 

eikä se lotto voittokaan olisi niin paha juttu... :grin:

Edited by Graintad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveilen isosta perheestä, omakotitalosta (ja tietenkin siitä lottovoitosta), Tietty haaveena myös että pysyttäis terveenä ja lääkäri kertoisi minun terveydentilastani piakkoin hyviä eikä huonoja uutisia (MS-tautiepäily ja tutkimukset meneillään)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now