Hernyó

Osteopatia

8 posts in this topic

Kerro kokemukset ja suositukset lasten osteopatia- käynneistä :)

Kävin itse esikoisen kanssa vyöhyketerapiassa ja nyt toisen vaikean lapsen kanssa osteopatia houkuttelee enempi mahdollisella nopeudellaan. Varailen varmaan aikaa tällä viikolla jo, joten omiakin kokemuksia pääsen pian jakamaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fungus :lipsrsealed: Lasse :girl_in_love:

Hoidettiin sitten enempi äitiä kuin lasta :grin: Oli pikkasen omasta itsestä kiinni tuo muksun jumiutuminen kohtumaailmaan. Oskari hymyili kaksi kertaa peräkkäin ihan ilman maitohuuruja tuolla hoidon jälkeen ja viihtyi sylissä ja vaippaa vaihdettaessa ilman hytkytystä! Oskarilla itsellään on pää ollut kipeä sen 1,5kk, ei ihme että itkettää. Seuraavalla kerralla hoidetaan molemmat peräjälkeen. Tää kerta meni lapsen hinnalla, vaikka molemmat sai hoitoja! :girl_in_love:

 

 

 

Sillä oli/on yhä vähän etuotsalohko ja takaotsalohko killissä :grin: Siis silleen epätasapainossa ja "väärin" suhteessa toisiinsa. Siellä siis lähinnä venytetään kudoksia ja siirrellään paremmille apajille. Oskarin päätä siis hoiti, niska oli kanssa vähän jumissa. Muuten oikein terve vauveli :) Pysyviä tuloksia varten tarttee vielä ainakin se yks kerta, mieluusti kaks kertaa käydä tuo pää hoitamassa. Se epätasapaino siis aiheuttaa kipua, jota vauvat usein sitten ilmaisee huutamalla. Jos kaikki muu on kondiksessa (vaihdettu kuiviin, kylläinen, saa läheisyyttä) niin usein huuto johtuu sitten jostain epätasapainosta/kivusta kehossa. Joillain siis hoidetaan jalkoja/selkää/käsiä, mikä nyt sattuu hoitoa tarttemaan. Mua ja Oskaria hoidettiin yhdessä lähekkäin pitämällä käsiä kummankin selässä ja "pakottamalla" kohtaamaan toisemme (näin ei siis sanottu, vaan musta vaan tuntui siltä). Pääs sitten tunteet pintaan ja tulivat koetuksi yhdessä-> pois mielestä ja aloitetaan puhtaalta pöydältä. Mua hoidettiin myös yksin niin, että osteopaatti laittoi kädet jännästi mun takaraivon alle kun makasin ja siinä sitten hengittelin syvään parikyt minuuttia. Tuli tunteita siinäkin pintaan :girl_crazy:

Lisäksi sain neuvoja siihen, kuinka selviän negatiivisista tunteista kotona ja että ne tosiaan kannattaa jakaa ihan kaikkien kanssa, eikä padota sisään. Pitäisi ihan oikeasti itkeä useammin :girl_sigh: Se on puhdistavaa ja ihan hyväksyttävää. Mä taas olen tottunut jakamaan vaan ilon tunteet lapsien kanssa. Mielikuvaharjoituksia sain myös mukaan, ihan kuin ois joogan aloittanut taas :)

Edited by Fungus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on sitten jo toinen yö ja päivä, kun tämä nukkuu. Tuntuu tosi oudolta omistaa nukkuva vauva :girl_crazy: Käyn kuitenkin vielä ainakin sen toisen kerran ensi viikolla, luultavasti vielä kolmannenkin ihan varuiksi. Enempää ei sitten edes osteopaatin mielestä vaadi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään oli toinen käynti. Oskari kävi ihan ylikierroksilla, eli kärsi samasta kuin minä ekalla kerralla. Piiri pieni pyörii :girl_sigh: Osteopaatti sai onneksi sitten rauhoittumaan ja hoiti minua samalla kun heijasi tyyppiä sitterissä :D Sai pelokkaan moron loppumaan. Nyt ei heti ala huutamaan, kun säpsähtää/joku liikkuu/you name it. Vielä yksi hoitokerta ja homman pitäisi olla selvä! :girl_in_love:

Edited by Fungus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmannesta ja viimeisestä käynnistä on jo vierähtänyt tovi. Yöt menee nyt mallikkaasti (muoks. siis lähti menemään heti vikan hoitokerran jälkeen): vähintään 4h yhteen soittoon yleensä siinä 6-8h putkeen :) Suosittelen siis edelleen kaikille vauva- ongelmaisille ;)

Edited by Fungus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now