teaz

Ensimmäinen synnytys käynnistetty, miten seuraava(t)?


17 posts in this topic

Siinäpä se otsikossa.

 

Eli kun oma ensimmäinen synnytykseni käynnistettiin, mietin, että millä todennäköisyydellä myös tämä seuraava lapsi pitää häätää ulos yksiöstään :)

Edited by teaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otetaanko äänestyksessä huomioon vain yliaikaiset vai myös raskauskomplikaatioiden takia käynnistetyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni voi vastata molempien osalta, pistää sitten vaikka selityksen perään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiinnostaa muakin! Ensimmäinen synnytys käynnistettiin 41+5 alkavan raskausmyrkytyksen ja aivan järisyttävän kamalan verenpainepäänsäryn vuoksi. Vauva syntyi 41+6. Mietityttää tietysti, että mitenhän tässä toisessa käy... Kovasti toivoisin saavani kokea luonnollisesti alkavan ja etenevän synnytyksen.

 

Muoks. kirjoitusvirheitä....

Edited by Tricky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka synnytys käynnistettiin yliaikaisuuden uhatessa 42+0 (syntyi sitten 42+1). Toinen starttasi itsekseen 41+4 (syntyi 41+5).

Share this post


Link to post
Share on other sites

esikko kypsytettiin myrkytyksen takia. syntyi 40+4 (ei ollut merkkiäkään et itse olisi ulos tullut lähiaikoina,..)

kakkonen osasi itse ulos. rv 39+6

kolmonen tuli myös itse rv 39+3

 

 

Teaz, on siis toivoa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta alkoi tihkua lapsivettä 37+4 ja synnytys käynnistettiin tuosta kahden päivän päästä. Kakkosen synnytys taas käynnistyi niin, että kolmena edeltävänä yönä tuli supistuksia, mutta aina, kun olin lähdössä synnärille, niin ne hiipuivat. Neljäntenä iltana (silloin menossa 39+4) ne alkoivat jo ennen nukkumaanmenoa eivätkä sitten lopahtaneetkaan, aamulla meillä olikin vauva kainalossa. :)

Edited by Pashmina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla käynnistettiin ensimmäinen, koska vedet meni 38+1 ja supistuksia ei kuulunut. Tyttö syntyi 38+3.

 

Tää toinen käynnistyi spontaanisti supistuksilla ja syntyi vasta 41+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat synnytykseni käynnistettiin, mutta eri syistä: ensimmäisellä kerralla rv 38+6 siksi, ettei kohonnutta verenpainetta saatu laskemaan edes lääkityksellä ja toisella kerralla rv 41+5 lähestyvän yliaikaisuuden takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka käynnistettiin TIA-kohtauksen ja raskausmyrkytyksen vuoksi 39+6.

 

Toinen synnytys alkoi itsestään 41+4, vauva syntyi 41+5. Yliaikaiskontrolli oli varattuna 41+6, mut ei tarvinnut onneksi enää mennä. Ja edellisen vastaajan tavoin, kyllä, toinen synnytys oli paljon helpompi kuin ensimmäinen. Liekö syynä myös pienempi vauva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

todennäköisesti minun raskauksien luonnollinen pituus on sielä 42 viikon (ja yli) nurkilla. Molemmat synnytykset käynnistetty ja hitaamman puoleisesti käynnistyvät.

Esikoinen 42+0, yliaikainen = rajuksi mennyt käynnistys, josta synnytyspelko

Toinen 41+3, täysin epäkypsä tilanne, käynnistely aloitettiin rauhallisemmalla tekniikalla, tarkoitus ei ollutkaan samana päivänä synnyttää. Vauva syntyi kuitenkin 41+4 vaikka ensimmäisen päivän edistymä oli +/-0. Seuraavana aamuna rytisi ja lujaa taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ensimmäinen käynnistettiin 42 viikolla, toinen käynnistyi itsestään tasan 40+0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmainen synnytys kaynnistettiin 40+6 viikolla. Toinen synnytys piti kaynnistaa 40+5 viikolla mutta paivaa ennen kaynnistysta (40+4) synnytys kaynnistyi itsestaan. Mina en ollut juonut paljon nesteita sina paivana joten supistukset olisivat varmaan poistuneet nesteytyksella mutta olin tyytyvainen kun minut otettiin sisaan sairaalaan ja vauva syntyikin puoliltaoin. Ja hyva vain silla se seuraava paiva milloin piti kaynnistaa oli superkiireinen paiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoinen käynnistettiin rv 39+3 kun meni vedet muttei spontaaneja supistuksia tullut, poika syntyi 39+5.

Mietin toista odottaessa että tuskin kroppa niitä omia suppareita vieläkään tekee, joten olin ihan varma että käynnistys olisi edessä uudelleen. Kuitenkin rv 37+5 alkoi kevyehköt supparit hitaasti voimistuen. Verenvuoto ajoi "etuajassa" sairaalaan missä seuraavana päivänä synnytys käynnistyi supistuksin spontaanisti ja tyttö syntyi rv 37+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now