höpöli

Pehmeä vai kova kantokoppa?

34 posts in this topic

Onko kenelläkään kokemusta Emmaljungan Quadrolift-kantokassista? Onko se todella niin monikäyttöinen kun voisi kuvitella? Kevätvauvalle mietinnässä City Cross -rattaisiin joko Quadrolift tai kova kantokoppa, mutta Quadro vaikuttaa kovin lämpimältä ja topatulta, varsinkin karvapehmusteen kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toi quadrolift on ihan uusi ja mä olin ymmärtänyt että se korvaisi duoliftin ja hårdliftin, eli ei ois enää kuin yksi kantokoppa. Käsitin että tuon karvan saisi pois. Kannattaa varmistaa liikkeestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Toi quadrolift on ihan uusi ja mä olin ymmärtänyt että se korvaisi duoliftin ja hårdliftin, eli ei ois enää kuin yksi kantokoppa. Käsitin että tuon karvan saisi pois. Kannattaa varmistaa liikkeestä.

 

Nettisivuilla oli ainakin muutama päivä sitten vielä valikoimissa myös toi kovakantokoppa.

 

Toi uus näytti kyllä kätevältä ja oli TOSI pitkä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu edelleen on olemassa myös Hårdlift ja Duoliftkin taisi olla, mutta tämä Quadro on uusi malli. Myyjä sitä kovasti kehui, mutta mukava olisi kuulla "oikeita" kokemuksia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käytössä Teutonian kova koppa johon olen ollut todella tyytyväinen. Yksi pointti jota en tajunnut ostaessa, mutta joka on ollut meille aivan ykkönen on se että tuommoisen kovan kopan jossa on kuomu, voi laittaa yksinään parvekkeelle päiväunien ajaksi.

 

Asumme siis kerrostalossa eikä vaunuja saa kokonaisuudessaan ylös. Ei haittaa vaikka neiti nukahtaisi päikkäreille ulkona ollessa, kopan voi aina kantaa sisään ja uudestaan parvekkeelle (ei riisumista tai siirtoa parvekevaunuihin). Sama juttu jos ollaan vaan kotona, ei tartte erillisiä parvekevaunuja vaan kopan voi nostaa yksinään parvekkeen lattialle. Teutoniassa kova koppa vielä "seisoo" parin sentin päässä lattiasta muovisten korokkeiden päällä, joten ei haittaa vaikka parvekkeen lattia olisi märkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti ääni kovalle kopalle, vaikkei käyttökokemusta vielä olekaan. Pehmeästä kopasta (Emmaljungan) sen sijaan on, sekä talvi-että kesävauvalta, eikä toiminut meillä oikein kummallakaan. Talvivauvalla kävi liian äkkiä pieneksi leveyssuunnassa, kun toppahaalarin kanssa piti sinne mahtua, ja kesävauva meinasi läkähtyä koppaan pelkässä lyhythihaisessa bodyssäkin. Ja rumakin se pehmeä koppa oli.

Nyt on siis kolmoselle (kesävauva) tulossa Brion vaunuihin kova koppa, toivottavasti toimii hyvin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Gessleinin pehmeä koppa ja meillä se on toiminut ihan loistavasti! Vauva ainakin tuntuu viihtyvän siinä tosi hyvin enkä usko että se kesälläkään tulee olemaan liian tukala. Mä tykkäsin myös enemmän tämän pehmeän kopan ulkonäöstä - se on niin ihanan pehmeä ja muhkea. Näyttää niin mukavalta. Koppa on myös tosi kevyt kantaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kevätvauvalla oli käytössä pehmeä kantokoppa ja mie tykkäsin siitä todella paljon. Kesällä otettiin se vetoketjulla olevan päälys irti, niin ei ollut liian kuuma ja kyllä sinne talvella mahtui tarpeaksi lämmikettä sisään, tarkeni nukkua 20 asteen pakkasillakin ulkona. Käytettiin koppaa matkasänkynä lähemmäs vuosi ja toimi hyvin (meillä ainakin kovikkeet sivuilla, jotka siis saa irti ja kopan halutessaan lämpöpussiksi). Siitä tykkäsin myös, että pehmeän kopan kanssa lapsen sai osittain istuvaan asentoon silloin kun hän ei enää hereillä viihtynyt makaamassa, mutta talvella kuitenkin sai kopan antaman suojan (meillä siis se kovikepohja antoi vähän myöten kun sitä taivutti). Tällein lapsi tarkeni vaunuissa ja myös viihtyi hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kova koppa, joka ainakin esikolla toimi erinomaisesti. Samoja juttuja kehun, kuin moni muukin täällä. Kesällä oli viileä, (ipana syntyi toukokuussa) ja talvella mahtui hyvin. Mekin käytettiin koppaa matkasänkynä, ja junassa nukkuin erinomaisesti vaunuissa. Meillä sai kopan pohjaa nostettua puoli-istuvaan asentoon, joten vauvan viihtymisessäkään ei tullut ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now