Sign in to follow this  
Followers 0
Azul

Yöimetyksen lopetus

8 posts in this topic

Yöimetyksen lopettaminen alkaa olemaan omalla kohdallani ajankohtaista, joten olisin kysellyt hyviä vinkkejä tämän onnistumiseen. Ja olisi myöskin mukava kuulla omia "selviytymistarinoitanne", miten yöimetyksen lopetus sujui, miten rinnat tottui muutokseen, oliko mies apuna jne. jne.

 

Kaunis kiitos vastauksistanne. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yöimetykset lopetettiin seinään tytön ollessa noin 8kk ikäinen. Alkuun tehtiin niin, että mies hoiti yöherätykset (kävi tassuttelemassa, tarjoamassa tuttia ja vettä tuttipullosta) ja ihan jo senkin takia, ettei tyttö harmistu mut nähdessään ja tajutessaan, ettei saakaan maitoa vaikka äiti häärää ympärillä.

 

Meillä toi veden tarjoaminen tuttipullosta oli ehkä suurin pelastus. Kummasti loppui kysyntä, kun tyttö saikin pelkästään vettä maidon sijaan ja vielä tuttipullosta eikä rinnasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yösyötöt vähenivät noin kuudesta kerrasta (josta kolme kunnollista syöntiä, muut täysin lohtutissiä) yhteen nopeasti, kun alettiin tarjota öisiin huutoihin vesipulloa, ja vasta jos vesipullo ei saanut poikaa takaisin uneen, annoin maitoa.

 

Sama pelastus kuin Edvinalla siis!

 

Muoks. Vastailenpa muihinkin kysymyksiin: Tissit tottuivat muutokseen muutamassa yössä. Alussa mun piti yöllä nousta pumppaamaan pahimmat kivut pois, kun en pystynyt tuskiltani nukkumaan. Mies auttoi heräilyissä jonkin verran, mutta meillä ei tehty niin että alussa mies olisi hoitanut kaikki yöheräilyt. Jostain syystä poika ei meillä hermostunut vaikka maidontuoksuinen äiti kävi tarjoilemassa sitä vesipulloa.

Edited by enkulipeikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopettelin yö/ilta/päivä-imettämisen pojan täyttäessä 13kk. Alussa takaisinnukkuminen tuotti vaikeuksia, mutt ahkerasti vesipulloa ja tuttia tarjottaessa ja tietenkin syliä kyllästyi vääntämään. Olisiko mennyt viikko, eli aika helpolla. Aamusyöttö on vaan jäänyt päälle, joskus sitä vielä kaipailee, mutta pääasiassa on siitä jo aika hyvin vieroitettu. Imetyksen lopettamisen taitosvaiheessa ollaan..

Edited by RiiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on edessä ainakin kertojen vähentäminen ja paljon! Esim. toissayönä kävin 8 kertaa imettämässä 7kk tyttöä, eilen sitten päätin että enään ei tipu. 6 kertaa heräs ja joka kerralla huusi 10-20min. Taputtelin ja silittelin sekä yritin tajota vettä, mutta sai aikaan vaan vielä entistä kovempaa huutoa. Yhdesti annoin maitoa kun oli iltapuuron syönti jäänyt vähiin. Saas nähdä miten tää tästä, mutta itse en kyllä enään jaksa rampata imettämässä keskellä yötä kun selvästi on lohtutissiä. Lisäks mulla on itsellä töihin lähtö edessä joten en senkään takia meinaa moista rallia jatkaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Seuraavana yönä huusi kerran tissin perään, heräs ehkä 3 kertaa. Kolmantena yönä heräili useemman kerran, mutta ei itkenyt yhtään tissin perään ja alko heti nukkumaan kun meni huoneeseen ja silitti hetken. Näinkö helppoa tää oli? :girl_impossible: Mun tissitakiainen ei enään kaipaa yöllä tissiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yöimetykset lopetettiin 7,5 kk iässä meidän vanhempien toimesta, vauva on aina ollut levoton nukkuja, mutta alkoi käyttää rintaa lähinnä tuttina. Nukuin kolme yötä eri huoneessa, olisi kannattanut olla poissa vielä kauemmin. Ekana yönä mies joutui puolisen tuntia kanniskelemaan, muuten riitti vieressä silittely. Heräili usein. (Huom. mun kanssa rauhottui vain ja ainoastaan rinnalle, sylissä huusi ja riuhtoi.) Aamulla 5 maissa sai pullosta maitoa, muuten ei pulloa edes huolinut. Neljäntenä yönä palasin makkariin ja otettiin takapakkia. Vaikka mies nukkui mun ja pojan välissä, niin aamuyöllä poika havaitsi jotenkin mut, alkoi huutaa eikä enää rauhoittunut edes miehen syliin. Otin rinnalle... Oltiin varmoja että läskiks meni koko homma, mutta ei. Seuraavana yönä poika oli itkuinen, mutta pysyttiin tiukkana, mies tosin joutui vähän kanniskelemaan. Siitä eteenpäin syntyi rutiini, että saa aamulla 5-6 maissa pullosta maitoa (joskus voi nukkua ilman tätä syöttöäkin) ja jatkaa unia noin 7.30 asti, jolloin otan vielä rinnalle, heräillään siinä kaikessa rauhassa ja saa sitten vielä pullosta maitoa. Jos jää itkemään silloin 5-6 aikaan niin oon ottanut rinnalle, torkkuu siinä sinne puoli kasiin.

 

Nyt on alkanut olla silloin tällöin katkeamattomia yöunia, mutta yleensä vielä heräillään 3-5 kertaa. Nukahtaa kuitenkin heti uudestaan, kun laitan käden päälle. Näillä menty nyt siis kolme viikkoa ja koko ajan parempaan suuntaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaisessa pullosta annatte vettä? Meillä kun tyttö ei ole oikein tuttipulloista perustanut, mutta päivällä vettä menee hyvin nokkapullosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0