Keelya

Kuinka pian raskaudit e-pillereiden lopettamisen jälkeen?


164 posts in this topic

Eli tämmösen kyselyn halusin laittaa, suuri osa naisista käyttää e-pillereitä ja monett sanovat että jo seuraavassa kierrossa raskautuivat e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Käykö se kuitenkaan näin nopeasti.

 

Tietenkin tähän vaikuttaa kuinka paljon harrastetaan, onko ovulaatio juuri silloin ja milloin ne menkat yli päätänsä tulee.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin tuli heti seuraavasta kierrosta pillereiden jälkeen, eli ei siis ehtinyt olla yksiäkään "omia" menkkoja. :)

 

Muoks. Ja mulla siis aina ollut ovulaation tunnistaminen helppoa - nippailee, "limainen" vuoto jne. kun ilman pillereitä ollut (aloitin eka kerran 8 vuotta sitten, söin silloin 3v, taukoa vuosi, söin taas 3v, taukoa 5kk, söin 7kk ja lopetin). Eli tiedän tarkalleen milloin se on ollut, ja harrasteltiin sinä iltana, seuraavana päivänä kolmesti ja sitä seuraavana päivänä kolmesti :D Raskausoireet rintojen/nännien järjettömän arkuuden muodossa alkoivat ovista seuraavana päivänä, ja aavistin jo silloin että jahas, kävipä nopsaan :)

Edited by zinae

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kyllä ehkäisyrengas, mutta hormonivalmiste sekin. Kahdet luomumenkat ja kolmannesta kierrosta tärppäs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillereiden lopettamisesta 5 kk, kierto ollut säännöllinen, en ole raskautunut vielä. En siis voi äänestääkään toistaiseksi, mutta kommentoin nyt kuitenkin. wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuolla odotuspuolella on jo samantyyppinen ketju: http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/5749-kauanko-kesti-yrityksentjottailun-alkamisesta-plussaamiseen/page__pid__572131__st__20entry572131

 

Ei siis noin tarkasti rajattu pillereiden lopettamiseen, mutta niitä tai muuta hormonaalista valmistetta on kuitenkin varmaan hyvin suuri osa käyttänyt, joten pitänee siltä osin kutinsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin tässä gallupissa on vähän hassut vastausvaihtoehdot... ei kaikki aloita yritystä heti pillerien lopetuksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tietysti aloitakaan, mutta minä ymmärsin että tämä kysely on tarkoitettu juuri niille jotka aloittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta miksi tehdä uusi ketju, kun on jo olemassa yksi gallup, jossa on yli 200 vastausta ja paremmat vastausvaihtoehdot eli isompi skaala ja tosiaan kysytään yrityksen aloittamisesta ylipäänsä (oli sitten heti pillereiden tai muun ehkäisyn tm jälkeen) ;)

 

Tuolta toisesta ketjusta näkee, että merkittävä joukko on tullut raskaaksi ensimmäisen kolmen kuukauden aikana yrityksen aloittamisesta. Muoks: musta ainakin yllättävän suuri joukko itse asiassa.

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin e-pillerit 2 v. sitten ja ekan vuoden aikana tuli vain 4 kuukautiset ja seuraavana vuonna 1,5-2 kk välein. Vaikea ajoittaa oikea ajankohtaa tulla raskaaksi. Nyt sitten on tärpännyt ja oon 11 vko raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti pillereiden lopettamisen jälkeen 8 kk ennen kuin aloin odottaa esikoistamme.. Ja nyt oon raskautunut siis esikoisen jälkeen 2 kertaa, ja kummallakaan kerralla ei ole tarvinnut odotella noin montaa kuukautta, vaan (onneksi!) olen raskautunut nopeammin.. Tästä olen päätellyt, että pillerit laittoi silloin mun hormonit niin sekaisin että kesti aikansa ennenkuin kroppa oli valmis raskauteen. Ikinä en enää pillereitä tule syömään, sen oon päättänyt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puoli vuotta meni pillereiden lopettamisesta plussaan. Asiaan voi tietysti vaikuttaa se, että mentiin ihan tulee jos on tullakseen- meiningillä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla tärppäs neljännestä kierrosta, toisella kahdeksannesta (tosin neljännestä "varsinaisesta" yrityskierrosta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopettelin hormoniehkäisyä muutamaa kuukautta ennen raskautumista, mutta lopetuksen jälkeen oli vielä kondomi käytössä ja kun se lopetettiin niin saman tein alkoikin raskaus... ettäs niin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plussasin 4 kk pillerien lopettamisesta (takana n. 15 vuotta pillereitä), tosin pari ekaa kiertoa ei oikein kiinnitetty huomiota ajoitukseen tms, ja vasta tärppikierrolla mukana ovitestit ja greippimehu (liekö sillä vaikutusta tai ei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikalailla tasan vuosi meni. Tosin tarkoitus ei ollut hankkiutua raskaaksi ja välillä käytimme myös ehkäisyä ja laskimme varmoja päiviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jätin pillerit veks marraskuun lopussa. Sillon ei ollu vielä ees tietoakaan parisuhteesta. Kierto oli sekaisin 1,5kk ja helmikuussa sitten kävi flaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now