Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Neppi

Kolmas lapsi

33 posts in this topic

Minua niiin ärsyttää kun meidän tyttöä, joka syntyi kahden pojan jälkeen, kutsutaan prinsessaksi. :girl_mad: että saitpas sitten sen prinsessankin. Kääääk!

Siis ihana tyttö, mutta en halua kasvattaa häntä pikkuneitimäisen prinsessakaavan mukaan. Hän on  ja tulee kasvatuksellani toivottavasti olemaan  vahva, suoriutuva, kunnianhimoinen - ihan niin kuin ne pojat !

Hän on minulle nyt , ja kasvatan hänestä kuningatarta - en prinsessaa :tender::grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi voi. Eipä ole vierasta minullekaan tämä. Itsellä 08 ja 10 syntyneet pojat ja nyt odottelen useamman vuoden tauon jälkeen vauvaa, kolmatta poikaa.

Rakenneultran jälkeen julistin isolla onnella kolmatta pikkumiestä. :wub:  Yllättävän paljon sain surkuttelua kun nyt kolmas poika, eikä vieläkään tyttöä. Itselle tulee olemaan viimeinen vauva ikinä ja lapsen sukupuolella ei mitään väliä.

Olen jotenkin aina muutenkin mieltänyt itseni enemmän poikien äidiksi.

Isäni suoraan ilmoitti, että on pahoillaan kun mulla on käynyt niin huono tuuri.  <_<

 

Meille jos nyt ois tyttö tullut, niin ois varmaan tullut aika poikamainen kaveri, itse en näe itseäni sellaisena ihmisenä joka pukisi tyttönsä päästä varpaisiin pinkkiin. Varmaan ois painanut supersankarina isoveljiensä perässä.  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies kans esikoista odottaessa toivoi että lapsi on poika ja niin toivoin itsekin. Poika saatiin.

Toisen lapsen kohdalla kumpikin meistä toivoa tyttöä, poika saatiin. Silloin kun ultrassa selvisi että toinen poika on tulossa niin hetkeksi mun maailma romuttui ja aikaa meni pitkään että pystyin hyväksymään toisen pojan. Toki mieskin oli vähän pettynyt sukupuoleen, mutta näin sen pitikin mennä. Aivan ihana ja rakas poika saatiinkin :lipsrsealed:

Anoppi oli taas rakenneultran jälkeen selkeästi pettynyt sukupuoleen eikä kuopuksen vauva aikana oikein noteerannut vauvaa mitenkään ja esim. ristäisten aikana ei ottanut poikaa syliin että oltais saatu kuvia otettua :(

Kun taas esikoispoika on mummolle todella tärkeä. Nyt kun pienempi isäntä on vähän vanhempi ja liikkuu niin nyt mummoa sitten pienempi isäntä kiinnostaa.

Nyt kun on kolmas tulossa, niin itsellä on todella vahva tyttöfiilis, mies taas on sitä mieltä että poika sieltä tulee, ja jos noin on, miehelle tää tulemaan olemaan todella paha pala purtavaksi. Niin kovasti se tyttöä toivoisi. Varmasti senkin takia myös, että esikko on vähän, miten sen nyt sanoisi.. aika villi ja saa hermot kireälle ;)

Itsellä on taas se fiilis, että jos ei oo tyttö, niin ei oo maailmanloppu että sieltä se kolmas poika tulee.

Appivanhemmille ei olla vielä raskaudesta kerrottu ja jostain syystä ei mieli tee edes kertoa. Ne kun ei todellakaan odota, että kolmas lapsi oltaisiin tehty tai ainakaan että tulee näin pian. Ja reaktio sukupuolesta hirvittää vielä enemmän, jos siis poika on tulossa kun nekin olisi tyttöä toivoneet jo kuopuksen kohdalla.

Voi olla, että sukupuolta ei tulla paljastamaan kenellekään kun vasta vauva on syntynyt, nähtäväksi jää ensinnäkin miten vauva uutiset ottaavat vastaan, jos siis tulevana viikonloppuna halutaan kertoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ihan hirveä vauvakuume kolmannelle, mutta mies ei suostu aloittamaan yritystä ennen kuin marraskuussa. Haluisin kolmannen ja neljännen pienenellä ikäerolla. Tyttö täyttää ensi kuussa neljä ja poika täytti tammikuussa kaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä aloitettiin juuri kolmannen yritys ennestään kaksi tyttöä. Ensisijaisesti toivomme että ylipäätään saisimme vielä lapsen sukupuolella ei niin ole väliä, vaikka olisihan se poikakin ihan mukava. Raskaaksi tuleminen ei kuitenkaan ole mikään itsestään selvyys. Esikoinen saanut alkunsa IFV:llä ja kuopus yllättäen luomuna toisesta kierrosta joka tuli imetyksen loputtua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua harmittaa kun kolmannen odotus meni kesken. Tosi moni on sanonut sen jälkeen, että onneks on tyttö ja poika jo, niin kolmatta ei tarvita..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en toisaalta ymmärrä, miksi se on niin "väärin" toivoa tai olla innoissaan just tietystä sukupuolesta. Tai yrittää vielä sitä toista sukupuolta, jos kaksi edellistä on samaa sukupuolta. Eihän se sitä tarkoita, etteikö vanhemmat rakastaisi sitä kolmatta saman sukupuolen edustajaa ihan yhtälailla. 

Mulla on kaksi poikaa, joiden jälkeen aloin kuumeilla vauvaa. En siis erityisesti kumpaakaan sukupuolta vaan sitä viidettä perheenjäsentä. En odotuksen alkuaikoina osannut olla yhtään pahoillaan niistä kommentoijista, jotka pohtivat, että saataiskohan me viimein myös tyttö. Tottakai pohdin joskus itsekin, minkälaista olis olla tytön äiti ja pääsenkö sitä ikinä kokemaan. 

Ekassa ultrassa saatiin tuplauutinen ja nyt rakenneultrassa kätilö veikkasi meille yhtä kappaletta kumpaakin sukupuolta. Vaikka olin tosi avoin sukupuolille niin kyllähän se lämmittää sydäntä saada se tyttökin. Eikä se lämpö vie ripaustakaan rakkautta pois pojalta, joka on ihan yhtä toivottu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0