Rautalanka

Rintsikkavinkkejä odottajille

86 posts in this topic

Heipparallaa

 

Kerättäiskö tähän vinkkejä odotusajan rintsikoista?

Mua ahdistaa nämä vanhat rintsikat, kun tissit ovat sen verran kasvaneet.

 

Varsinaisia imetysliivejä en vielä ajatellut kuitenkaan hankkia, koska tissit todennäköisesti paisuu vielä lisää...

 

Eli minkälaiset on todistetusti hyvät tähän tilanteeseen?

Vinkkejä tai kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän ketjussa joku/jotkut osti muutamat urheilurintaliivit joita on odotusaikana käyttänyt. Samoin Carriwellin comfort imetysliivit voisi olla hyvät, koska koot eivät mene samalla tavalla kuin tavallisissa rintaliiveissä. Yksi koko Carriwelleissa kattaa siis pari kokoa tavallisissa rintaliiveissä.

 

pehmoi10.jpg

 

Muita vinkkejä tähän hätään ei ole :) Mutta jos näistä nyt jotain iloa olisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mie ostin mm. noita parit, tosin ovat drop cup mallia. muuten oon käyttänyt triumpfin tri-action urheilurintsikoita, sopivan pehmeitä vaikka nukkua :) ja ovat hakasilla varustetut. niissä mulla on tällä hetkellä 85D, ennen raskautta olin 80D. hyvin joustavat, kupit tuntuu vain välillä liian pieniltä. nää melkein vois käydä imetysliiveistäkin, jos ei tarvitsis rintaa kaivaa kupin syvyyksistä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös Bravadon body silk seamless bra:ssa menevät koot tuolleen joustavasti, samaten monissa imetystopeissa. Itse hankin jo raskausaikana Hennesin tuplapakkauksen imetystoppeja ja raskauden jälkeen oli kätevää kun odotusmaha oli kivasti venyttänyt kangasta niin, että löysä maha piiloutui hyvin sen alle. :D Mitään huipputukeviahan nuo eivät ole, mutta pienempirintaiselle ihan toimivia ja lisäksi edukkaita.

 

Edit. Mulla ei siis kuppikoko juurikaan kasvanut raskauden aikana, mutta vauva majaili niin ylhäällä, että mitta rinnan alta kasvoi kohisten. Mulla on B-kuppi, mutta raskausaikana Sloggin koon 44 urheilurintsikatkin tuntuivat rinnan alta tukalilta. Noi imetysrintsikat olivat ainoat, jotka toimi.

Edited by Solja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit. Mulla ei siis kuppikoko juurikaan kasvanut raskauden aikana, mutta vauva majaili niin ylhäällä, että mitta rinnan alta kasvoi kohisten. Mulla on B-kuppi, mutta raskausaikana Sloggin koon 44 urheilurintsikatkin tuntuivat rinnan alta tukalilta. Noi imetysrintsikat olivat ainoat, jotka toimi.

 

Tähän ongelmaan löytyy edullinen apu, jonka avulla vanhat liivit mahtuvat mukavasti: rintaliivin pidentäjät

S0000005867958_F_W30_20090807104532.jpg

 

Näitä löytyy ainakin lindexiltä, itse ostin joskus aikoinaan hm:ltä.

Edited by enkulipeikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei niin, vaan pelkkään ympärysmitan kasvamiseen, eli Soljan ongelmaan.

 

Mie tein raskausaikana niin että ostin uudet hyvät saumattomat liivit isommalla kuppikoolla, ja sit loppuraskaudestakin vielä selvisin niiden kanssa nuiden pidentimien avulla. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen pärjännyt kotona ja öisin näillä. Tukee jonkin verran, eikä purista tai kiristä. Ulkoiluun tms. tarvii jotain tuhdimpaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^saako noita vain netistä? Stokkalla ei ainakaan ollut...

 

Noita Carriwellin liivejä näyttää olevan useassa suomalaisessakin nettikaupassa, (googlaamalla löytyi) ja hinnatkin näytti suht edullisilta, eri mallejakin oli tarjolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen löytänyt Turun alueelta kaksi lastentarvikeliikettä (Ozbaby ja baby1) ja molemmat myy Carriwellin liivejä. Kannattaa ehkä katsoa kaupoista, jotka myy vaunuja yms vauvakamaa? Mä maksoin liiveistä 13.50 e ja mahatuesta n. 15 e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä puolestani löysin nettikaupan, jossa on myynnissä isompien kuppikokojen imetysliivejä (itsellä koko 80 J normitilassa, Changen mitoituksella siis), jotka ovat myös aidosti tukevia. www.riemuli.fi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 päivää odotusta jäljellä ja kuppikoko kasvanut tähän mennessä jo A:sta reiluun C:hen ja nyt alkaa tuntua että entinen liivien ympärysmittakin alkaa ahdistamaan ml. kaaritukien painaminen. Ei auta kuin suunnata tänään paikalliseen liiviliikkeeseen. Olen tottunut tähän mennessä aina pitämään kaarituettuja ja kevyesti fyllattuja (ei sentäs topattuja) liivejä, joten mietityttää miten sitä tottuu siihen että yhtäkkiä kasvaneet tissit hilluu tuossa ilman moisia avuja unsure.gif Täytyypä tutustua myös noihin Carriwellin liiveihin!

 

Muoks. Palasin liivikaupoilta tyhjin käsin ellei lasketa Lindexin yksiä kaarituettomia tavisliivejä pidennyksillä. Päädyin tilamaan kahdet Bravadon body silk seamless bra:t http://www.nursingbra-shop.co.uk/search.asp?types=Bravado kokotaulukon perusteella pyöristäen tosin isompaan koska olen M:n ja L:n rajamailla. Nämä ilmeisesti mukautuvat koon muutoksiinkin ja kaikella järjellä kasvunvaraa pitäisi nyt olla. Raportoin sitten kun kokemusta niistä kertyy..

Edited by Maylady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lindexin kaarituettomilla, mutta kevyesti topatuilla olen pärjännyt. Niissä ei kuppikoon kasvaminen niin haittaa, kun rinnalla on enemmän tilaa levitä ympäriinsä kuin kaarituen sisällä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taa on hankalaa - imetysliivit ei houkuta kun olen tottunut topattuihin kaarituellisiin liiveihin. Kokeilin imetysliiveja ja kevyempia toppaamattomia liiveja mutta nyt tuntuu silta etta nannit paistaa vaikka kuinka monen vaatekerroksen lapi - en sitten tieda pitaisiko jo nyt laittaa liiveihin liivinsuojat. Viikkoja siis 31.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 päivää odotusta jäljellä ja kuppikoko kasvanut tähän mennessä jo A:sta reiluun C:hen ja nyt alkaa tuntua että entinen liivien ympärysmittakin alkaa ahdistamaan ml. kaaritukien painaminen.

 

Lähdin liivikaupoille rv 14+ ja jouduin ottamaan 4 kokoa isommat liivit samasta mallista, jota olin ennen raskautta käyttänyt (Changen 65D -> 65G). Toivottavasti ihan sama kasvutahti ei jatku koko raskautta. Jossain vaiheessa saan ainakin varmaan lisää ympärystä. Haluan vielä kuitenkin käyttää ihan perusliivejä. Mihinkään kovin kalliisiin ei tee mieli sijoittaa. Nyt olen ajatellut tehdä niin, että ostan aavistuksen reilut liivit aina siinä vaiheessa, kun edelliset alkavat ahdistaa, jotta pystyn käyttämään "vain vähän pieniä" ja "vain vähän isoja" samaan aikaan. Kivointa tietysti olisi käyttää täsmälleen oikeaa kokoa.

 

 

EDIT: tarkennus

Edited by neulanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muoks. Palasin liivikaupoilta tyhjin käsin ellei lasketa Lindexin yksiä kaarituettomia tavisliivejä pidennyksillä. Päädyin tilamaan kahdet Bravadon body silk seamless bra:t http://www.nursingbr...p?types=Bravado kokotaulukon perusteella pyöristäen tosin isompaan koska olen M:n ja L:n rajamailla. Nämä ilmeisesti mukautuvat koon muutoksiinkin ja kaikella järjellä kasvunvaraa pitäisi nyt olla. Raportoin sitten kun kokemusta niistä kertyy..

 

Itse itseäni yllä lainaten... Nuo Bravadon liivit ovat kyllä ylittäneet odotukseni! Fyllatuista kaarituellisista liiveistä siirtyminen imetysliiveihin ei tosiaankaan houkutellut, mutta kun kaarituet alkoivat ahdistamaan niin pakkohan se oli. Noissa on semmoiset irroitettavat kuorimaiset täytteet (ei paista nännit) ja lisäksi olen käyttänyt kestoliivinsuojia (ihan siis siitä syystä että rinnat tihkuu). Eihän nuo mitkään sirot ole, mutta pelittävät hyvin. Jatkoa ajatellen ottamassani L-koossa (mulla ympärys rinnan alta tällä hetkellä noin 87 cm ja kuppi C:n paikkeilla) on kupeissa vielä kasvun/joustonvaraakin maidonnousua varten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen käyttänyt koko imetysajan (kohta tulee vuosi täyteen!) näitä liivejä (toki useampi liivi per malligrin.gif):

 

Päivisin:

http://www.nursingbr...ails.asp?id=108

 

Öisin:

https://ssl.neutech....etails.php?p=71

 

Silloin tällöin:

http://www.change.co...rmal&page_id=20

(nämä ovat mielestäni todella kauniit, mutta jostain syystä alkavat tuntua epämukavilta jos pidän kauemmin, joten siksi tyydyn vaan käyttämään silloin tällöin. Pidän näitä ns. parempina liiveinä..)

 

Kokoni on 32-34F joten jokusen liivin kokeilin ennen kuin löytyi sopivat.

 

OT: Liivisuojista käytän Ainua, ne tuntuivat pehmoisimmilta. Kestot olisi varmaan olleet järkevämmät loppujen lopuksi, mutta en saanut aikaiseksi tilata niitä.. ehkä sitten seuraavalla kerralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon siirtynyt ihan kokonaan urheiluliiveihin nyt raskauden aikana. Juhliin laitan perinteiset liivit mutta arkena tai töissä en pysty niitä käyttänään. Vaikka kuinka rasvailen ym rinnat kutisevat tavisliiveissä niin hirmuisesti että olen jo luovuttanut taistelun. Urheiluliivini ovat ihan tavallisia Lindexin liiveja, ei mitään kalliita hyvin tukevia sporttiliivejä. Kuppikoko on vähän kasvanut jo mutta silti vanhatkin liivit menevät päälle ja tukevat ihan tarpeeksi hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimiiko nuo Carriwellin comfortit oikeasti isorintaisella? Mulla on koko kai suurinpiirtein 85 F ja viimeksi kokeilin imetysaikana noita Bravadon vastaavia "mukautuvia" liivejä, ja ne oli kyllä ihan liian pienet, vaikka kokotaulukko muuta väittikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse itseäni yllä lainaten... Nuo Bravadon liivit ovat kyllä ylittäneet odotukseni! Fyllatuista kaarituellisista liiveistä siirtyminen imetysliiveihin ei tosiaankaan houkutellut, mutta kun kaarituet alkoivat ahdistamaan niin pakkohan se oli. Noissa on semmoiset irroitettavat kuorimaiset täytteet (ei paista nännit) ja lisäksi olen käyttänyt kestoliivinsuojia (ihan siis siitä syystä että rinnat tihkuu). Eihän nuo mitkään sirot ole, mutta pelittävät hyvin. Jatkoa ajatellen ottamassani L-koossa (mulla ympärys rinnan alta tällä hetkellä noin 87 cm ja kuppi C:n paikkeilla) on kupeissa vielä kasvun/joustonvaraakin maidonnousua varten.

 

Minusta ovat ihan kohtalaisen kauniitkin, joskin aika pelkistetyt. Hyvät varmaan tuollaiset "kuoret"/täytteet. Pitääkin joskus loppuraskaudesta tilata imetystä silmälläpitäen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kuppikoko kasvanut selkeästi, normisti 70C, nyt 70D ahdistaa heiman ja 75C samoin. Ongelmana on, että noi urheiluliivit ois mukavia päällä, mutta ne eivät ole puhdasta puuvillaa ja kaikki muu aiheuttaa mulle ihottumaa. Mulla siis täytyy olla liivit aina sellaset, joiden kuppiosa on puuvillaa eikä saa olla mitään keinokuitua. Siksi kaikki yleensä ihanat saumattomat ym. mallit ei sovi. Onko kellään vinkkejä hyviin puuvillaisiin liiveihin? Nyt olen kotona sairauslomalla ja en käytä sitten liivejä ollenkaan, kun ei ole sopivia...(tosi fiksua). Rinnat ei ole nyt muutamaan viikkoon kasvaneet enää eikä olleet niin arat joten tämä ratkaisu on onnistunut ihan hyvin (toistaiseksi). Toivon kuitenkin palaavani töihin ensi viikolla, enkä voi olla siellä ilman liivejä jne joten apua kaivataan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carriwellit on aivan loistavia liivejä ja sopii herkkäihoisillekin! Eikä oo kalliita, varsinkaan pehmoimetysliivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saa nähdä, miksi tilanne muuttuu, mutta mä en ilman kaaritukia pärjää - olen kyllä lukenut, että kaarituet imetysliiveissä voi lisätä rintatulehduksen riskiä. Mua vaan ahdistaa ja sattuu jos rinnat pääsee heilumaan omillaan.. Olen ajatellut sen olevan pieni panostus tulevaisuuteen, että ostan vaikka kerran kuussa isommat mutta istuvat liivit. Fiilisten mukaan kai sitten mennään. Ajatuskin pehmeistä ja siten täysin tukemattomista imetysliiveistä ahdistaa. Tässä vaiheessa, pidätän oikeuden muutoksiin..

 

Yksi tapa jättää "kasvunvaraa" on muuten ostaa topatut rintsikat, joista toppaukset saa pois. Niillä saa melkein yhden kupin lisää tilaa tisseille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse käytin kyllä kaarituellisia koko imetysajan heti laitokselta saakka eikä niiden kanssa ollut mitään ongelmia. Eikä yhtäkään tulehdusta tullut. Selvästi kylmänarat olivat eli olisin kyllä kaivannut rintsikoita joihin olisi saanut villavuorengirl_smile.gif

 

Mulla ei kyllä ympärysmitta kasvanut mihinkään ekassa raskaudessa. Rinnat kasvoi kupilla heti alussa muttei se jälkeen. Imetyksen ekan tai ehkä kaksi kuukautta ne olikin sitten 3 kuppia isommat alkuperäiseen verrattuna. Itse en siis imetysrintikoiihin panostas ollenkaan raskausaikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites