Rautalanka

Rintsikkavinkkejä odottajille

86 posts in this topic

Jos tykkää käyttää kaarituellisia, mutta haluaa pehmeämmät rintsikat, niin ainakin shock absorberilla on sellaisia (urheilu)rintsikoita, joissa on todella myötäilevät kaarituet. Halpisrintsikoissa (lindex, change, h&m ym.) on yleensä tosi kovat ja joustamattomat kaarituet. Raskausaikana ei kuitenkaan helposti tee mieli ostaa kalliimpia, jos koko muuttuu jatkuvasti. Itse olen sen verran pienirintainen (n. 70F), että kaarituet eivät ole mitenkään välttämättömät tukea antamaan. Saa tosin nähdä, miten tilanne muuttuu sitten, jos/kun imetys veltostaa ja paisuttaa rintoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen sen verran pienirintainen (n. 70F), että kaarituet eivät ole mitenkään välttämättömät tukea antamaan.

 

F pieni kuppikoko?? Tulikohan tähän joku virhelyönti.

 

Tämä rintsikkakysymys on ahdistanut mua raskausajan vaatetuksessa eniten. Koko on nyt kasvanut C75:stä D80:een ja kohta ollaan varmaan taas seuraavassa kuppikoossa. Rinnat on ihan järkyttävän isot jo nyt ja ylöspäin mennään aina vaan. Käyn myös jumpassa, jossa tarvitsen kunnon tuen rinnoille, joten olen joutunut ostamaan sekä tavallisia että urheilurintsikoita, jotka ei tunnetusti ole halpoja. Toisaalta olen ajatellut, että niitä urheilurintsikoita tarvitsee vielä raskauden jälkeenkin, koska vasta imetysajan jälkeen rinnat palautuvat normaaleiksi. Tavallisiksi rintsikoiksi olen ostanut Triumpheja, koska niitä saa isoja kokoja ja ne ovat tukevia. Kaarituet pakko olla, muuten rinnat heiluu ja on epämukava olo. Ostan uusia sitä mukaan, kun vanhat jäävät pieniksi. Mieluummin pihtaan sitten jostain muusta, koska venahtaneita rintoja ei saa kuntoon enää jälkikäteen muutakuin leikkauksella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on alkanut oikeesti ahdistamaan ajatus maidon nousemisesta, kun nyt on käytössä kupiltaan isoimmat imetysliivit mitä olen löytänyt (80I/36J-K) eikä niissä ole ylimääräistä yhtään! Jostain S-XL-kokotaulukon liiveistä on turha edes haaveilla kun kupit vastaa suurimmillaan max G-kuppia.

 

Onko jollain vinkkejä mistä löytyisi kokoja tästä ylöspäin? Mielellään myös pehmo-/yöliiveistä? Mielellään Suomesta, mutta pahasti näyttää siltä, että synnytyksen jälkeen on pakko siirtyä johonkin Amerikan nettikauppouhin .. :girl_cry2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

F pieni kuppikoko?? Tulikohan tähän joku virhelyönti.

No jos ei nyt varsinaisesti pienikään, niin tarkoitin kuitenkin sitä, että tämän kokoisena on vielä hyvin mahdollista löytää sopivat ja tukevat rintsikat kun yllättävän monella äiti-ihmisellä tuntuu olevan kokona juurikin jokin 80I tai vastaava, niinkuin vaikka _NcV_ kirjoitti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on alkanut oikeesti ahdistamaan ajatus maidon nousemisesta, kun nyt on käytössä kupiltaan isoimmat imetysliivit mitä olen löytänyt (80I/36J-K) eikä niissä ole ylimääräistä yhtään! Jostain S-XL-kokotaulukon liiveistä on turha edes haaveilla kun kupit vastaa suurimmillaan max G-kuppia.

 

Onko jollain vinkkejä mistä löytyisi kokoja tästä ylöspäin? Mielellään myös pehmo-/yöliiveistä? Mielellään Suomesta, mutta pahasti näyttää siltä, että synnytyksen jälkeen on pakko siirtyä johonkin Amerikan nettikauppouhin .. :girl_cry2:

 

Nursingbra.co.uk on brittiläinen nettikauppa josta olen itse tilannut, on ollut luotettava ja vaihdotkin on sujuneet hyvin. Sieltä löytyi yksi malli koossa 36L kolmessa värissä: täällä. Noita samoja merkkejä myydään suomalaisissakin nettikaupoissa, mutta tuolla ovat jonkin verran halvempia ja kokovalikoima on isompi.

Edited by Kundera

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos vinkistä ja suorasta linkistä :lipsrsealed:

 

Löysin myös tällaisen sivuston, avuksi niille (isoille ja pienille) joille ei kokoja suoraan listoilta löydy. Tuossa myös L-kuppiin asti suomalaisen sivuston kautta. Hinta on kyllä korkeampi kuin tuossa ylläolevassa linkissä, mutta vaihto ja palautus luulisi olevan helpompi maan sisällä?

Edited by _NcV_

Share this post


Link to post
Share on other sites

liivikoko tähän asti ollut 70E ja nyt tuntuu jäävän pieneksi, jo alkuvaiheessa. viikkoja menossa 9 ja rinnat jo paisuneet kamalasti. lisäksi jostain syystä yhtien liivien sisäsauma aiheutti ratsastaessa selkeät haavat ja ruvet rintoihin, mistä tämä johtuu? koskaan ennen ei ole näin käynyt. mistä saan tulevaisuudessa imetysliivejä? vielä voisi varmaan mittauttaa changessa isomman koon ja ostaa, mutta entäs imetysliivit? :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mulla kasvoi koko nimenomaan raskauden alkuvaiheessa (jonnekin viikolle 15 asti), mutta sen jälkeen on pysynyt samana tai jopa pienentynyt. Mulla on koko samaa luokkaa kuin sulla (olettaen, että tuo on changen koko, nehän ovat aika pieniä) ja hyvin löytyy rintsikoita. itse asiassa imetysliivejä löytyy jopa paljon paremmin kuin tavallisia. vaikka sun koko tulisi olemaan imettäessä esim. 75G/H, niin en usko, että joudut sen kanssa ongelmiin. ympärys siis helposti kasvaa, minulla ainakin koosta 60-65 melkein kokoon 75. en kuvitellut, että minulla olisi koskaan käyttöä rintsikoiden jatkopaloille, mutta niin vain oli :)

 

tämän linkin bongasin tästä ketjusta ja tilasin imetysliivit valmiiksi. jotkuthan tykkää käyttää niitä jo odotusaikanakin. näissä yksi koko sopii useammalle kuppikoolle, mikä on kätevää kun koko muuttuu koko ajan hieman :)

Edited by neulanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mulla kasvoi koko nimenomaan raskauden alkuvaiheessa (jonnekin viikolle 15 asti), mutta sen jälkeen on pysynyt samana tai jopa pienentynyt. Mulla on koko samaa luokkaa kuin sulla (olettaen, että tuo on changen koko, nehän ovat aika pieniä) ja hyvin löytyy rintsikoita. itse asiassa imetysliivejä löytyy jopa paljon paremmin kuin tavallisia. vaikka sun koko tulisi olemaan imettäessä esim. 75G/H, niin en usko, että joudut sen kanssa ongelmiin. ympärys siis helposti kasvaa, minulla ainakin koosta 60-65 melkein kokoon 75. en kuvitellut, että minulla olisi koskaan käyttöä rintsikoiden jatkopaloille, mutta niin vain oli :)

 

tämän linkin bongasin tästä ketjusta ja tilasin imetysliivit valmiiksi. jotkuthan tykkää käyttää niitä jo odotusaikanakin. näissä yksi koko sopii useammalle kuppikoolle, mikä on kätevää kun koko muuttuu koko ajan hieman :)

 

 

tuo koko on mitattu minulle stockmannilla, mutta käytän toki changen liivejä myös tuossa koossa, kovin monesta paikasta kun ei tuota löydy. ystävä jo vinkkasi nettikauppoja, mutta pitäisi vissiin saada liivejä jo odotusajalle, kun rinnat pursuaa. ÄÄH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo suositellut monenkoonliivit (Carriwell, Bravado) eivät tunnu sopivilta kun on tottunut tukeiin rintaliiveihin ja rinnat ovat nyt erityisen raskaat.

Lueskelin liivikeskusteluja muualta ja löysin tosi kivan näköisen verkkokaupan Bravissiomo.com. Kauppa on keskittynyt isoihin kuppikokoihin (D-L) pienellä ympärysmitalla (60-90 cm). Hinnat eivät ole päätä huimaavia ja liivit tosi kauniita.

 

Koot ovat UK-mitoituksella. http://www.85b.org/bra_conv.php tarjojaa toimivan kokomuuntimen. Oma alkuperäinen kokoni on 75E, nyt tilasin tuolta 34F (vastaa kokoa 75G).

 

 

Tilasin parit soft cup -liivit (ei kaaritukia) odotusajaksi. Niistä oli kommentteja, että sopisivat hyvin raskausaikana koska eivät purista ja niihin mahtuu lievät paisumisetkin. Tuolla myydään myös (nättejä) imetysliivejä. Ehkä sieltä tilaan sellaiset kun sen aika koittaa.

Tulen kertomaan kokemuksia kunhan nuo saapuvat.

 

Tähän asti olen vielä pärjännyt omilla vanhoilla liiveillä. Jossain vaiheessa otin avuksi "pidentimet", mutta enää ne eivät riitä. Ympärysmitta ei ole juurikaan kasvanut vaan kuppikoko, joten liivit eivät vaan istu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuo koko on mitattu minulle stockmannilla, mutta käytän toki changen liivejä myös tuossa koossa, kovin monesta paikasta kun ei tuota löydy. ystävä jo vinkkasi nettikauppoja, mutta pitäisi vissiin saada liivejä jo odotusajalle, kun rinnat pursuaa. ÄÄH

Oon tykännyt itse myös fantasien liiveistä, niitä myydään ainakin sokoksissa ja kokoja on hyvin pieniympäryksisille. Niissä koot on aika eri luokkaa kuin changen liiveissä, itse olen käyttänyt samaan aikaan changen kokoa 65G ja fantasien kokoa 65E. Enää ei tosin ole tuon merkkisiä liivejä käytössä kun ovat jääneet pieneksi enkä ole raskinut ostaa uusia kun koko on muuttunut. Hinta on tietysti vähän kovempi kuin changella, mutta laatukin on kyllä ihan eri luokkaa (ei ole sellaiset kovat ja joustamattomat kaarituet kuin changella ja kupit on varmaankin kaavoitettu joka ympärykselle erikseen kun istuvat niin hyvin, changella tuntuu olevan käytössä täsmälleen samat kupit rinnakkaiskoissa eli menevät pieniympäryksisillä usein ihan liikaa "kainalon puolelle"). Fantasien liivejä saa huomattavasti halvemmalla nettikaupoista ulkomailta, mutta ei kannata tilata ihan sokkona jos ei ole kokeillut merkin liivejä päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravissimosta tilaamani liivit tulivat 5 päivässä (vkonloppu välissä) eli aika nopeasti. Olisivat tulleet omaan postilaatikkoon, mutta eivät mahtuneet luukusta joten piti hakea postista.

 

Tilasin Sophie Soft Cup Bran (PNM1) Candypinkkinä ja Charlotte Soft Cup Bra (RO11) mustana. Koot oli molemmissa hyvät, Sophiet olivat hieman löysemmat ja Charlottet jämäkämmät. Kaarituettomuudesta huolimatta molemmat olivat tukevia, Charlottet ehkä tukevammat. Chatlotteissa rinnat kyllä hieman sojottaa sivulle kun taas Sophiessa rintavarustus näyttää kapeammalta. Jos täytyy vielä isompia liivejä tässä raskauden aikana hankkia niin ostan tuolta lisää. Hinta ei huimaa päätä ja laatu on hyvä. Nuo liivit kun ei sitten todennäköisesti raskauden jänevät isoiksi niin en halua niihin sijoittaa satoja euroja.

 

Ajattelin myös tilata tuolta imetysliivejä kunhan sen sitten näkee minkä kokoiset rintavarustukset synnytyksen jälkeen ovat.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiitos tosi paljon tästä ketjusta! Uusille rintsikoille ois kovasti tarvetta, mutta olen jotenkin tosi huono shoppailemaan. Näillä vinkeillä tuntuu että pääsee asiassa eteenpäin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään oli pakko tilata uudet rintaliivit, kuppikoko on yhtä kertaluokkaa suurempi ja enää yhdet rintaliivit sopivat. Olis paree pysyä tässä koossa, hirvittää ajatellakin, jos tästä vielä kovastikin kasvavat... Tilasin uudet figleaves.com -verkkokaupasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mää voisin kanssa ylistää niitä Bravadon Body Silk Seamlessa Bra -liivejä. Sain semmoiset tänään ja voi autuutta! Ei kiristä tai purista mistään (kaarituellisista rintsikoista menee nykyään iho vereslihalle melkeinpä), rinnat näyttää pyöreiltä (mulla on yhdet kaarituettomat, jotka sopii melkeen ok:sti ja niissä tissit näyttää tosi suipoilta, ällöä) ja vihdoinkin tunnen itseni ihmiseksi! :girl_dance: Ennen noita suippotissikaarituettomia käytin vaan Sloggin toppeja (joissa on idioottimaisesti just nännien kohdalla saumat, au) ja liian pieniä urheilurintsikoita, joten toki noi kaarituettomat suippotissiliivit oli edistysaskel, mutta näiden Bravadon liivien kanssa tuntuu auenneen ihan uusi maailma :grin: . Ja näppärää toki, että samat liivit käy sitten imetysaikanakin, joten varmaan raaskin investoida toisiin samanlaisiinkin. Bebelanen verkkokaupasta näitä saa pirteän punaisinakin nykyään :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän ketjun innostamana tilasin itsekin juuri Bravadon Body Silk Seamless- imetysliivit täältä nettikaupasta. Tuolta sai aika paljon huokeammalla noi, kuin Suomesta; postikulujen kans hintaa tuli n.31€. Jos noi on hyvät, niin aion tilata vielä yhdet-kahdet eri väriset! :) Nyt otin tietysti vaaleanpunaiset.... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän ketjun innostamana tilasin itsekin juuri Bravadon Body Silk Seamless- imetysliivit täältä nettikaupasta. Tuolta sai aika paljon huokeammalla noi, kuin Suomesta; postikulujen kans hintaa tuli n.31€. Jos noi on hyvät, niin aion tilata vielä yhdet-kahdet eri väriset! :) Nyt otin tietysti vaaleanpunaiset.... :grin:

 

Ja nämä siis tilasin pe ja tänään jo tulivat postissa ja oli tosi hyvät päällä (mut silti myös kasvun varaa ;) )! Suosittelen!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Vautsi miten nopeaa toimintaa! Mulla taisi mennä Bebelanen toimituksessa kauemmin ja se on kuitenkin suomalainen :D. Ei siinäkään kyllä kovin kauan mennyt. Mutta kiitos tiedosta, ehkä tuolta voisi tilata sitten toiset, kun eihän yhdet mihinkään riitä ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan hankkinut twins.com:n Aire Bra-liivejä raskausajaksi? Ajattelin itse ostaa, kun vaikuttavat mukautuvan moneen kokoon. Olen pienipovinen, mutta raskauden myötä kuppikoko on kasvanut "huimasti" kokoon B. Joten oletan, että suht pienirintaiselle noiden liiivien tuki on riittävä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mietin tänään shoppailukierroksellani tota ihan samaa! Olis mukava kuulla kokemuksia, jos jollain on.

Mulla menee nyt kokeiluun sloggin topit, josta en edes ollut tajunnut katsoa, et missä kohtaa ne saumat on...katotaan miten käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ainakin paikallinen makasiini (robinhood,tarjoustalo ym.) myy tuon airebran rinnakkaismerkkiä, siellä sais varmaan sovittaakin eikä tuu postikuluja (ja jos ei tosiaan tarvii kuutta samanlaista liiviä niinkun niissä ostos-tv:n tarjouksissa..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tv-shopin Aire Bra liivit sain äidiltäni toisen pakkauksen eli kolmet liivit, kun hän oli tilannut eikä tarvinnut kahta pakkausta. Ovat ihan tukevat mielestäni, mun normaalikoko 75B ja nyt kasvanut yhdellä kuppikoolla. Ovat mun mielestä paremmat kuin Slogin topit. Ainoa miinus että tulevat tosi korkealle tuosta edestä ja toppimallisten paitojen kanssa eivät sovi käytettäväksi, t-paitojen kanssa olen pitänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ja ^^ kiitos vinkeistä! Pitääpä hilpasta uudelleen kaupoille :)

Mietin kans tota, kun kaikissa kuvissa noi näyttävät nousevan tosi korkealle, että kuinkahan niitä kehtaa pitää normaalien paitojen kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyydyin sitten kevyempään urheilurintsikkamalliin ja otin M-koon, vaikka normaalisti olen S. Tukee hyvin ja on ohut kangas. Hintaa jäi 7 euroa. Eli jos nää hinkit tästä vielä kasvaa niin käyn hakemassa seuraavan koon. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites