mumreli

Alkoholittomuus

230 posts in this topic

Nyt tarviis apua. Tässä on seuraavien 4 viikonlopun aikana tulossa polttarit, Tallinnan risteily ja häät. Mitä ihmettä mä keksin tekosyyksi, etten juo alkoholia? Joku lääkekuuri? Kaikki niksit ja ideat on tervetulleita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun mä menin mun luokkakaverin bileisiin ja oltiin niin alussa vielä raskautta, et ei voinut kertoa, mä pistin miehen juomaan pari pulloa lonkeroa tyhjäksi, tein omat sekoitukset (en muista mitä mehuja ja limskoja laitin) ja join sit niitä illalla :lol: Ja aikasin piti lähteä, koska oltiin menossa kuskaamaan anoppia jonnekin tms, en ees muista enää omia valheitani :rolleyes:

 

Normaalia lonkeroa voi "pullottaa" kun monet limsat on samanmakuisia, jos vaikka kaveri haluaa maistaa pullosta. Jos kaveri vaatii, että maistat hänen juomasta, niin voihan ne huulet kostuttaa ja muka maistaa, vaikkei maistakaan (ja eihän tippa tapa, mut mä ainakin oon noudattanut täysin nollalinjaa).

 

Lääkekuureja on olemassa, sit vaan ottamaan selvää mikä sopis tilanteeseen.

 

Kuskina voi myös esiintyä, mut sit kaverit voi olla sitä mieltä, et kyllä sä nyt yhden voit juoda (ja tietty oikeen Tallinan risteilyllä ei tuo selitys kelpaa :lol: )

 

Niin ja jos on tarjolla boolia ja kaikilla muillakin on lasi kädessä, niin otat sitä ja kanniskelet joka paikkaan. Vessassa käydessä voi aina hieman hulauttaa lavuaariin. Ja mukin voi unohtaa jossain vaiheessa jonnekin. Eihän sitä illan mittaan sit kukaan enää muista missä oma lasi on tai miksi sun lasissa on koko ajan sama verran nestettä.

Edited by Snazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vein alussa kaikkiin bileisiin omat juomat, esim. holitonta viiniä, jota sit piilottelin sopivassa nurkassa ettei etiketti eksy vääriin silmiin. Skumpasta en kieltäytynyt vaan tyhjentelin (hyi minua) lasia hiljalleen esim. vessakäynneillä. Baarissa on helpompaa, tilaa vaan jotain drinkkeja ilman alkoholia. Mun kaveri maistoi jopa mun tilaama alkoholitonta sidukkaa ja ihmetteli vaan, että onpas makeaa ja kommentoi että itse taitaa tilata jotain muuta. Meinasi pokka pettää siinä vaiheessa. Ei tarvinnut keksiä selityksiä, kun vaan valikoi juotavat sopivasti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea raskaudesta!!

 

Luulisin, että "lääkekuuri/antibiootit" on ihan riittävä selitys. Ei kai kovin moni rupea sen tarkemmin utelemaan??? (tai jos rupeaa, voihan sitä vaan vaihtaa puheenaihetta...) Mutta muistaakseni ainakin virtsatieinfektioon syötävän Nitrofurin pakkauksessa ei suositella alkoholia kuurin aikana.

 

Mä taisin olla kuski, terveyspaastoilla, ja käyttää jotain epämääräsiä terveysverukkeita, tyyliin "mulla on vähän huono olo, oon ehkä vilustumassa, ei oikein tee mieli...", "oon syönyt tänään tosi vähän, vesi taitaa olla paras"

 

Ja naikkareista bongasin käteviä lauseita siihen, jos joku kyselee suoraan ootko raskaana:

"Mitä? Oonko lihonnut??"

"Kyllä kerron sitten, jos jotain sellasta on kerrottavana!!!" (niin, on kerrottavana sitten kun xx viikkoa on täynnnä)

(mä en joutunut turvautumaan näihin kylläkään)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antibioottikuuri (esim. Flagyl tai Trikozol), kolmiolääkekuuri (esim. Sirdaludia lihasjännitykseen), edellisviikolla sairastettu vatsatauti (ei uskalla vielä juoda), närästys (alkoholi pahentaa). Tai mene autolla, aikainen herätys seuraavana aamuna, töitä seuraavana päivänä, laita alkoholitonta alkoholipulloihin... Mä käytin tuota aikaista herätystä tekosyynä (tai oli kyllä ihan oikeasti aikainen herätys), meni ihan täydestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veikkaampa, että ainakin polttari porukalle ei riitä pelkästään, jos sanoo vain, että on lääkekuurilla, kun puolet porukasta on saikkareita. Täytyy varmaan keksiä joku vaiva ja siihen tarkka lääke, jonka kertoo, niin uppoo vähän paremmin. Valitettavasti, kun sama saikkari porukka on tietoisia, että meillä on ollut yritys päällä jo pitempään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flagylia ja Trikozolia käytetään esim. emätintulehduksen hoitoon, etenkin Flagyl Comp -emätinpuikkoja. Sirdaludin indikaatio tulikin tuossa edellä eli lihasjännitykseen, jos on vaikka niskat niin jäykkänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on polttareita varten keksitty selitys, Bakterielli vaginoosi, johon lääkityksenä 7vrk Flagyl emätinpuikot. Häihin taidetaan tehdä samanvärinen alkoholillinen ja holiton booli, joten sillä pystyy siellä huijaa.

 

edit. jaa, Marmalade olikin sillä aikaa ehtiny kirjottaa tosta puikosta...

Edited by mumreli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä satuin olemaan viikolla 6 raskaana kun menin naimisii...Mä kilistelin muitten kanssa kuoharilasia ja maistoin siitä hiukan...Sit kun kukaan ei nähnyt heitin loput pusikkoon :D Mut eipä kukaan tullut kysymää et miksi en juo enempää?Olisin vaan vastannut että ei maistu :D Mut melkeen kaikki mun kaverit tossa vaiheessa jo tiesi mun raskaudesta mutta miehen kaverit ei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi polttarit on kyllä paha juttu, jos on sun omat. Niissä, kun on tapana huolehtia, ettei morsian ole kuivin suin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, ihan omat polttarit on, muutenhan ei tuottas vaikeuksia. Ja risteily on bestmanien yms. läheisten kanssa, jotka viimeksi lauantaina vannottivat että risteilyllä juon, kun ei tarvitse olla kuski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos sanot että sulla on jokin lääkitys minkä aikana ei saa juoda??? Mut sitten ne voi alkaa kysellä et mitä lääkkeitä ja ihnettelee jos ei näe sun niitä syövän...Tai sit sanoo vaan että ei maistu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minähän en juonut omissa häissäni kuin lasillisen kuoharia ja lasillisen viiniä. Mulla oli niin kiire koko ajan, etten ehtiny hörppiä mitään. :D Ja siinä vaiheessa, kun olisin boolia maistanu, se oli jo aikas väkevää, koska bestman "oli hukannut" lantringit.

 

Mutta lääke-ehdotusta tulin tuomaan. Metronidazol Alpharma on aika rankka lääkekuuri, joka yhdessä alkoholin kanssa saa aikaan antabus-tyyppisen reaktion. En tiedä, mihin tulehduksiin tai muihin sitä käytetään, mutta mies sai sitä leikkaushaavan tulehdukseen.

 

Isot onnittelut mumrelille! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat polttarit on tietysti hankalat. Mitä jos kertoisit jollekin luottoihmiselle (kaaso?) joka sitten voisi diskreetisti tarjoilla alkoholittomia juomia.

 

Mä olin ihan alkuraskaudesta yksissä polttareissa (siis ei omat). Mä en todellakaan ole ollut mikään lasiin sylkijä - todella päinvastoin - ja lisäksi olen myös polttanut ennen raskautta. Mä otin sellaisen linjan että olen vain matalalla profiililla ja kerron jos joku kysyy suoraan. Yksi kysymys tuli kahden kesken. Jotkut muut olivat kiinnittäneet huomiota, mutta eivät sanoneet mitään ja antoivat minun kertoa sitten kun halusin itse.

 

Nämä alkoholittomat sidukat on mahtavia, vaikka siinä lukee ihan isolla alkoholfri, sitä ei oikeasti kukaan huomaa:

 

http://www.kopparberg.fi/tuotteet/index.ph...rp=1∂=1

 

Baareissa myydään laajasti nykyään alkoholittomia oluita ja siidereitä. Musta yksi ihana juoma on ginger ale, joka näyttää jäiden kanssa ihan siideriltä, maistuu hyvältä eikä ole niin makeaa kuin muut limut. Jos pääsee yksin tiskille, ongelmaa ei ole. Hankalin tilanne mun kohdalla olisi syömässä ravintolassa ilman viiniä, se ei kyllä menisi ikinä läpi ilman jotain lääkekuuria.

 

Mulla tilannetta helpotti se, etten oikeasti pitänyt sitä mitenkään kamalana jos joku huomaa. Mä en ole muutenkaan tota salailua ikinä ymmärtänyt, ja meillä onkin raskaus jo ihan yleistä tietoa vaikkei eka kolmanneskaan ole vielä täynnä.

 

Oho, tulipas pitkä selostus. :rolleyes:

 

Muoks: Se vielä piti lisätä, että ihmiset oikeasti kiinnittävät yllättävän vähän huomiota muiden juomisiin ja tekemisiin, etenkin kun juhlivat itse ja ovat vähän humalassa. Olen sellaisissakin polttareissa ollut joissa sankari oli raskaana ja sanoi vain aina jotain epämääräistä kuten "pakko juoda välillä alkoholitonta" tms. ja ainakin puolelta ihmisistä meni ihan ohi koko juttu.

Edited by Natalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytin syynä juomattomuuteen dieettiin kuuluvaa induktiokautta, jolloin ei saa juoda tippaakaan alkoholia. :lol: Tällöin tietysti melkein täytyy syödä sen dieetin mukaan, mutta se ei ollut mulle ongelma, kun mä oikeasti söin sillä lailla muutenkin. Läpi meni. :P

 

Alkoholittomat viinit ja siiderit ovat ihan kamalia. Viini maistuu marjamehulta, joten ihan sama vaikka joisi sellaista, ja siiderit on niin makeita, että ne kävisi jälkiruoasta eikä niitä pysty juomaan kuin lantrattuna kivennäisvedellä. :rolleyes: PAITSI Strongbow:n alkoholiton siideri, joka on puolikuivaa ja sen tähden juomakelpoista. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, täytyy myöntää että toi munkaan "mahtavia" tossa aiemmin ei viitannut kyllä makuun, valitettavasti. Alkoholitonta viiniä en kyllä suostu edes maistamaan. Oluet on varmaan näistä tuotteista siedettävimpiä maultaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä itse asiassa tykkään noista kobbarbergin alkoholittomista siidereitä. Viimeksi eilen join ihan ruoka juomana, kun syötiin roskaruokaa. Noille saikkareille tuskin menee huomaamatta läpi, nuo alkoholittomat siiderit, sen verran monesti niitä yrityksen alkuaikoina heidän seurassaan join, jos oli riskiaika kierrosta. Mutta  heille on nyt keksitty tuo lääke. Risteily periaatteessa sujuu ehkä sillä keinolla jos itse/mies tilaa juotavat, mutta meillä on ollut paha tapa ravintolassa, että kukin vuorollaan tarjoaa koko porukalle, joten se voi tuottaa ongelmia, miten selvitä tarjotusta juomasta juomatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertaalleen kaadoin kotona lonkeropulloon greippilimsaa bileitä varten, kertaalleen olin vain juovinani valkoviiniä ja kaadoin skumpat kylppärin lavuaariin (kauheaa haaskausta, mutta en halunnut sukulaisten tietävän kun viikkoja oli vasta 5+). Nyt vappuna luultavasti paljastun, kun en viitsi aattoiltana ravintolassa ja vapunpäivän piknikillä nähdä sitä kaikkea vaivaa, jota huolellinen salailu edellyttäisi. Isompi potentiaalinen harmi on se, että seurueessa on yksi pari, joka tietää yrityksestämme, ja on peräti samassa tilanteessa kuin me aiemmin, eli uutinen ei ole heille välttämättä yksinomaan iloinen. Ja sitä paitsi suu napsaa shampanjaa, mutta onpahan se paras syy kieltäytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein vajaa kaks viikkoa ennen häitäni positiivisen raskaustestin. Polttaritkin oli vielä edessäpäin. Ilmoitin asiasta kaasolleni, ja sovittiin, että hän laittaa alkoholitonta siideriä tavallisiin pulloihin. Alkuilta meni loistavasti valepulloilla, mutta kun siirryttiin baariin, niin tuli pari tukalaa paikkaa. Eräs henkilö päätti tarjota porukalle kierroksen salmaria, ja kantoi tarjottimen pöytään. Siinä piti vaan änkyttää jotain, että nyt ei kyllä kykene, sori vaan. Sama juttu toistui myöhemmin illalla. Harmitti kyllä vähän hänen puolestaan, kun piti niin tökerösti jättää väliin.

 

Häissä tein itselleni limusta ja mehutiivisteestä samanväristä juotavaa kuin booli.

 

Kukaan ei ole ääneen sanonut epäilevänsä, joten toivon kaason olevan edelleen ainoa joka tietää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PAITSI Strongbow:n alkoholiton siideri, joka on puolikuivaa ja sen tähden juomakelpoista. ;)

 

Whaaat, siis onko Strongbow'lla alkoholiton siideri? Sitähän pitää heti maistaa, saako kaupasta ja/tai Alkosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on duunissa tosi paljon bileitä ja erilaisia tilaisuuksia, joissa juodaan viiniä/samppanjaa/muita alkoholijuomia. Ja mä en ole ikinä kieltäytynyt ilmaisesta alkolista ("lempijuomani" B) ), niin on hieman haasteellista selvitä toukokuusta jäämättä kiinni. Neljä tilaisuutta olen jo ketkutellut jotenkin vetoamalla autolla liikkumiseen tms., mutta en tiedä mitä keksisin loppuihin tapahtumiin. Hyväksi havaittu keino on kulkea olut-/viini-lasi kädessä ja sopivan tilaisuuden tullen tyhjentää se johonkin, mutta meilläkin on se paha tapa, että porukka tarjoaa kierroksia ja sit vedetään pohjanmaan kautta snapsia. Huhheijaa, mä oon vielä tosi huono valehtelija... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko kuinka huoletta juoneet Sitä Stowford pressin 1-prosenttista siideriä? Muistamani mukaan se on aika hyvää (kuivahkoa), ja pullokin on hyvin samannäköinen kuin tavallisessa. En ole vielä uskaltautunut edes sitä hörppimään, vaikka jotkut odottavat ystävät sitä usein juovatkin. Ehkä sitten kun edes tuo 2. kolmannes alkaisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Musta yksi ihana juoma on ginger ale, joka näyttää jäiden kanssa ihan siideriltä, maistuu hyvältä eikä ole niin makeaa kuin muut limut.

 

 

 

Peesaan :D Mä kävin muutaman kerran baarissa raskaus aikana ja join just tota

ginger alea :) Kerran mä join jotain sitruuna juomaa joka näytti ihan lonkerolta...

Arvatkaa vaan tuijottiko yx likka muo pitkään kun join sitä? :lol:Ois tehnyt mieli

men sanomaan että ihan sitruuna juomaa se vaan on :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on duunissa tosi paljon bileitä ja erilaisia tilaisuuksia, joissa juodaan viiniä/samppanjaa/muita alkoholijuomia. Ja mä en ole ikinä kieltäytynyt ilmaisesta alkolista ("lempijuomani" B) ), niin on hieman haasteellista selvitä toukokuusta jäämättä kiinni. Neljä tilaisuutta olen jo ketkutellut jotenkin vetoamalla autolla liikkumiseen tms., mutta en tiedä mitä keksisin loppuihin tapahtumiin. Hyväksi havaittu keino on kulkea olut-/viini-lasi kädessä ja sopivan tilaisuuden tullen tyhjentää se johonkin, mutta meilläkin on se paha tapa, että porukka tarjoaa kierroksia ja sit vedetään pohjanmaan kautta snapsia. Huhheijaa, mä oon vielä tosi huono valehtelija... :lol:

Mulla sama ongelma :rolleyes: Toukokuussa on tulossa (ainakin) kahdet hilut, joissa kiinnijäämisen vaara on toudella suuri. Tosin vappunakin ajattelin imuroida naamioituja omia eväitä ja hillua siinä kuin muutkin! Omaa kivaa..! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oletteko kuinka huoletta juoneet Sitä Stowford pressin 1-prosenttista siideriä? Muistamani mukaan se on aika hyvää (kuivahkoa), ja pullokin on hyvin samannäköinen kuin tavallisessa. En ole vielä uskaltautunut edes sitä hörppimään, vaikka jotkut odottavat ystävät sitä usein juovatkin. Ehkä sitten kun edes tuo 2. kolmannes alkaisi...

 

Join sitä pari pullollista viime lauantaina, ihan hyvää oli eikä tuntunut missään. Alkoholittomaksihan se luokitellaan. Yritin Alkossa tänään kysellä, että mikä on alkoholittoman prosenttiraja, mutta myyjä ei osannut sanoa. Meinaan Alkossa luokitellaan Elysee Arena -kuohari alkoholittomaksi, vaikka siinä on 2,2 % alkoholia. Ostin sitten kuitenkin Schloss Boosenburg Mousseuax'a, jossa on vain 0,5 %. Hyvä vappujuoma mulle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now