mumreli

Alkoholittomuus

230 posts in this topic

Itsekään en juo alkoholia muutenkaan, joten raskausaikana se ei ketään kummastuttanut.

 

Viisi vuotta ennen raskautta puolestaan kerran otin varmuuden vuoksi autonavaimet itselleni, sillä olin menossa ekaa kertaa miehen sukulaisten keskelle näytille. Eivät tienneet ettei juo ollenkaan, niin olisi vain turhat raskaushuhut lähteneet liikkeelle - olihan suhde siinä vaiheessa kestänyt jo reilut puoli vuotta :D

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tai puoliskoni emme juo oikeastaan mitään koskaan, muutamat kuohuviinit kilistetty ja itse parit siiderit juonut viimeisen vuoden aikana, joten eipä alkottomuutta kukaan ihmettelisi.

Itse en katso kummaksuen jos joku kieltäytyy juomasta. Itsellä riittää alkoholisteja lähipiirissä ja suvussa, joten juomattomuus on mulle vain positiivinen asia. Alkoholi ei kaunista ketään, ei siihen raskautta tarvita tekosyyksi jos ei halua juoda ''edes sitä yhtä''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse koin helpommaksi kertoa suoraan että olen raskaana. Kauhee vaiva ois ollut keksiä selityksiä miksi en edes kilistely skumppaa juo juhlissa. En itsekkään paljon alkoholia muutenkaan käytä, mutta kyllä se juhlissa pistää näköjään ihmisten silmään jos ei tippaakaan mitään suostu ottamaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihmiset tosiaan tarkkailee toistensa alkon käyttöä. Joku vuosi takaperin olin useamman kuukauden juomatta (en ollut raskaana) ja kovasti se tuntui ihmisiä kiinnostavan. Välillä tuntuu, että joitain ihmisiä jopa häiritsee alkottomuus ja sitä saa olla koko ajan selittelemässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lopetin alkon juomisen jo vähän ennen kun alettiin esikoista yrittää. Nyt toisen (yrittämisen) kanssa en ole sellaista tehnyt, mutta päätös jättää ehkäisy pois kävikin nyt niin nopeasti. En kyllä muutenkaan paljon alkoholia käytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now