anina

Bugaboo

1006 posts in this topic

^En osaa sanoa tarkasti, mutta me tilattiin omamme heinä-elokuussa 2009 ja silloin oli jo noi uudemmat. Ihmettelin ensin itsekin miksei setin mukana tullut sitä pumppua, mutta olivat tosiaan vaihtuneet. On tosi kätsät, kun ei tarvii miettiä pumppaamista. Tosin oisinko tammikuun 2010 jälkeen kerran joutunut talvipyörät pumppaamaan. Ne tosin on olleet vain talvella ja satunnaisesti kesällä mökillä käyössä. Eli sinänsä ei väliä vaikka olisi pumpattavat renkaat olleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ah, ok. En oikein saanut selvaa etta mitenka se oikein kun katsoin kaytettyja Ebaysta ja jossain ilmoituksissa puhuivat mukana tulevasta pumpusta.

 

Osaatko sanoa milloin vaihtoivat tuon rengastyypin?

Mä löysin tällaisen infon: "If you are buying 2nd hand look at the chassis you should be able to tell if it is 1st or 2nd (generation) [...] look for clips to adjust the handle bars instead of wing nuts that twist which are on the 1st gen chassis."

 

Mutta toi on sitten vaan facebookista, että en tiedä miten virallista infoa. 1st generationissa on siis ne pumpattavat renkaat, 2nd generationissa ilmakennorenkaat. Talvirenkaat on silti tosiaan pumpattavat ja ihan älyttömän painavat! Oli talvella vaunujen painopiste välillä ihan omituinen, kun edessä oli niin raskaat renkaat.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ei toi ihan noinkaan mene... noita 2nd generationin (tossa siis puhutaan vaan työntöaisan säädöstä erona) kärryjä on kyllä vielä pumpattavilla renkaillakin.

 

ja hei, renkaitahan saa ostettua uusia, jos ei tykkää alkuperäisistä renkaista. ;)

 

jos joku on luopumassa cameleoneista, niin täällä olisi ostaja... saa olla vanhemmatkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vaan infosta kaikki! Oli aluksi vahan vaikeaa ottaa selvaa noista kaytetyista Bugiksista kun tosiaan renkaat vaihtelee ja myyjat puhuvat 1st ja 2nd generation rattaista. Harmittaa vahan kun eilen paattyi yksi auction ja se menikin tosi halvalla ja omistajakin asui tassa ihan lahella mutta koska se ei vastannut mun kysymykseen renkaista niin en sitten uskaltanut huutaa. Ma kun en halua ilmakumillisia missaan nimessa ja talvirenkaille ei meilla ole tarvetta. No, nyt on yhdet toiset rattaa kytiksessa ja auction paattyy tana iltana .

 

Meillahan on siis Beet talla hetkella mutta olen saanut paahani haluta Cameleonit kotirattaiksi. Siis ihan sellaisiksi jotka seisovat eteisessa koko ajan ja kaytan niita vain omalla kylalla. Jos mihinkaan muualle haluaa niin sitten pitaa hypata autoon ja Beet voisivat olla takakontissa koko ajan eika tarvitsisi raijata niita sisaan ja ulos joka kerta. Talla hetkella meilla on meidan vanha, 2009 Been runko takakontissa mutta se kylla vetelee niin viimeisiaan ja kestaa ehka viela just sen verran kun turvakaukalolle on tarvetta.

 

IMO se on niin etta kun on kerran kayttanyt Bugiksia niin muita ratasmerkkeja ei sitten edes enaa harkitse ostakkaan blush.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin ostateeksi Beet huutiksesta :girl_dance: Huomenna saan ne , jee!

 

Nyt mietin että kun noita kulkupelejä on, niin pystyisinkö luopumaan Quinny Zapp Xtra matkiksista ( jotka nekin on käyttämättömät lähes)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Beet, tykkään kyllä niiden ulkonäöstä, pyörien jousituksesta ja keveydestä mutta runko on heikko ja hauras (saa koko ajan pelätä että se murtuu), kuomu hankala, aisa valuu hieman työntäessä. Mulla on ollut paljon muitakin rattaita ja näitten laatuun olen pettynyt. Myös sadesuoja on aika hankala, jouduin ostamaan aivan erilaisen. Pienetkin korjaukset on tosi vaikea saada tehtyä näihin heti kun takuu on umpeutunut (eli 2 v ostosta). Musta näiden rattaiden hinnassa on tosi paljon ilmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt mä tuun esittämään tänne todella tyhmän kysymyksen cameleoneista...nolottaa, mut tää asia jäi niin epäselväksi vaunuostoksilla.

Ollaan käyty pariin kertaan nyt katsomassa vaunuja ja päädytty cameleoniin. Stockalla myyjä sanoi kuukausi sitten, että pakettiin (hinta about 870) kuului koppa- ja ratasosa ja ne kankaat eli se kuomu ym. Tänään käytiin uudestaan ja toinen myyjä totesi, että ne kankaat ei kuulukaan hintaan vaan pitää ostaa erikseen. Miten muilla on ollut? Kumpihan noista myyjistä oli oikeassa?

Hämmentää hieman...ja jäi toistaiseksi kaupat vielä tekemättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt mä tuun esittämään tänne todella tyhmän kysymyksen cameleoneista...nolottaa, mut tää asia jäi niin epäselväksi vaunuostoksilla.

Ollaan käyty pariin kertaan nyt katsomassa vaunuja ja päädytty cameleoniin. Stockalla myyjä sanoi kuukausi sitten, että pakettiin (hinta about 870) kuului koppa- ja ratasosa ja ne kankaat eli se kuomu ym. Tänään käytiin uudestaan ja toinen myyjä totesi, että ne kankaat ei kuulukaan hintaan vaan pitää ostaa erikseen. Miten muilla on ollut? Kumpihan noista myyjistä oli oikeassa?

Hämmentää hieman...ja jäi toistaiseksi kaupat vielä tekemättä.

kyllä kankaat käsittääkseni kuuluu aina hintaan. sitten jos haluaa eri värisiä, niin niitä myydään erikseen. varmaan myyjä jotain sekoillut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Stockalla on ennenkin ollut jotain ihme säätöä noiden kankaiden kanssa ja mitä Vaunuaitan hintoihin vertaa niin tuo hinta on kyllä "liian matala" (Vaunuaitan sivuilla hinnaksi ilmoitettu 964 enkä mitenkään jaksa uskoa että Stocka myisi noita satasen halvemmalla). Suosittelen siis kysymään asiaa uudestaan myyjiltä ennen kauppojen tekemistä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten nuo takuut on alkanut esim. Vaunuaitassa? Mä nyt oon vaan saanut päähäni haluta noi Cameleonit hyvissä ajoin. Voisiko sen takuun sopia alkamaan vasta kun vauva syntyy tai laskettu aika koittaa? Eli lyhennänkö tuota takuuta vain hankkimalla ne turhan aikaisin? Kun haluaisin ehdottomasti sen all black värisenä ja en saanut kaupasta varmaa vastausta sen värin saatavuudesta jatkossa. Ja jos ei ole varastossa tilausaika olis jopa 12 viikkoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heinäkuussa Stokkan ja Vaunuaitan hinta kankaineen oli eurolleen sama, mulle kerrottuun hintaan tuli Stokkalla kankaat päälle.

 

Pupuankka, uskoisin että takuu alkaa aina ostohetkestä. Vaunuaitasta voi kysyä, onko mahdollista sopia että tilaatte vaunut, maksatte varausmaksun ja haette +ostatte vaunut vasta lähempänä h-hetkeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stokkalla ja joissain nettikaupoissa on outo tyyli hinnoitella Bugaboot erikseen rungon ja kankaiden osalta, vaikka eihän niitä erikseen voi ostaa. Kaipa se sitten perustuu siihen, että jotkut special edition -kankaat on vähän kalliimmat (varsinkin jos ne ostaa jälkikäteen erikseen) kuin tavalliset ja tavallisistakin kankaista fleece on yleensä halvempaa kuin canvas. Useimmissa kaupoissa vaunujen hinta on siltikin ilmoitettu kokonaissummana esim. 809e tai 999e.

 

Me ostettiin meidän cameleonit Babytrader.eu-liikkeestä ja en malta olla mainitsematta, että siellä näyttäis olevan nyt -10% tarjous kaikista Bugaboo-tuotteista ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pupuankka, Vaunuaitassa eivät suostu aloittamaan takuuta myöhemmin, vaan se astuu voimaan ostohetkestä. Me kysyttiin tätä vaihtoehtoa, mutta ei onnistunut. He kyllä sanoivat, että yleensä takuuasiat tulevat ilmi aika pian vaunujen käytön aloittamisen jälkeen kuin vasta sen takuuajan loppupäästä, ja että takuu ei ole niin päivän päälle tiukka raja.

Me emme siis ostaneet Vaunuaitasta Bugaboota, vaan Gessleinit, mutta uskoisin että sama pätee molempiin - eiköhän se ole liikkeen periaatteesta kiinni enemmän kuin vaunumerkistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vaan infosta kaikki! Oli aluksi vahan vaikeaa ottaa selvaa noista kaytetyista Bugiksista kun tosiaan renkaat vaihtelee ja myyjat puhuvat 1st ja 2nd generation rattaista. Harmittaa vahan kun eilen paattyi yksi auction ja se menikin tosi halvalla ja omistajakin asui tassa ihan lahella mutta koska se ei vastannut mun kysymykseen renkaista niin en sitten uskaltanut huutaa. Ma kun en halua ilmakumillisia missaan nimessa ja talvirenkaille ei meilla ole tarvetta. No, nyt on yhdet toiset rattaa kytiksessa ja auction paattyy tana iltana .

 

Meillahan on siis Beet talla hetkella mutta olen saanut paahani haluta Cameleonit kotirattaiksi. Siis ihan sellaisiksi jotka seisovat eteisessa koko ajan ja kaytan niita vain omalla kylalla. Jos mihinkaan muualle haluaa niin sitten pitaa hypata autoon ja Beet voisivat olla takakontissa koko ajan eika tarvitsisi raijata niita sisaan ja ulos joka kerta. Talla hetkella meilla on meidan vanha, 2009 Been runko takakontissa mutta se kylla vetelee niin viimeisiaan ja kestaa ehka viela just sen verran kun turvakaukalolle on tarvetta.

 

IMO se on niin etta kun on kerran kayttanyt Bugiksia niin muita ratasmerkkeja ei sitten edes enaa harkitse ostakkaan blush.gif

 

Siis 600euron rattaat ja kahen vuoden jälkeen runko vetelee viimisiään?? Monet näitä rattaita kehuu mut rupee kyllä mietityttämään, meiän kolmella lapsella käytetyt, 5 vuotta vanhat Emmaljungat on täysin kunnossa vielä, ja bugiksista hajoo runko kahessa vuodessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Emmaljungan yhdistelmärattaita ja Bugaboo Beetä (jotka lainaamallasi Helsbelsillä on) ei oikein voi verrata keskenään, koska Emmaljungat ovat raskastekoisemmat ns. hyökkäysvaunut ja Beet kevyet rattaat, joita voisi lähinnä verrata tukevatekoisempiin matkarattaisiin:

 

 

 

hh_bugaboo_bee_f.jpg

 

 

Emmaljungia ja Cameleoneita voi mun mielestä verrata keskenään. Bugaboo Cameleon -yhdistelmävaunuja myydään ihan hyväkuntoisina esim. kahdellakin lapsella käytössä olleena huutonetissä, ovat kyllä hintansa väärtti :)

 

bugaboo-cameleon-denim2_s.jpg

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vieras Hanna - Meidan pari vuotta vanhat Beet vetelee viimeisiaan siksi etta ne ovat olleet tosi monella lennolla mukana ja siten karsineet enemman kuin pelkassa kotikaytossa (olivat myos kaytossa joka paiva, ei pelkastaan matkarattaina). Ja ei ne itseasiassa ihan hirveassa kunnossa ole, toimivat edelleen, yksi renkasta vaan on vahingoittunut lentomatkalla ja se aiheuttaa vahan ongelmia.

Edited by Helsbels

Share this post


Link to post
Share on other sites

^joo siis ymmärrän kyllä, ja oon niitä Bugaboo bee+ kärryjä käyny hiplaamassa liikkeessä. Mutta siis ihmettelen vaan että kun nekään ei kauheen halvat kärryt oo, jos niissä oikeesti kahessa vuodessa runko menee sellaseen kuntoon että vetelee viimisiään. Mikä niissä sit maksaa, luulis että tolla hinnalla saa kunnon kärryt, varsinkin kun noikin on sellaset joissa pitäs pystyä kuskaamaan vastasyntyneestä sinne 15 kiloon saakka. Eli tavallaan koko ratasiän kärryt, jotka ei kuitenkaan kestä edes sitä yhen lapsen koko ratasikää. Jos nyt aatellaan että n. 3-vuotiaaksi asti niitä käytetään. Haluisin vauvalle ostaa noi Bee+ rattaat sellasiks rattaiksi jotka otetaan mukaan kun jonnekin lähetään, ei tarttis noita isoja Emmaljungan yhdistelmiä kuskata autossa, mut en tiiä viittinkö satsata 600e jos ne ei kestä ees kahta vuotta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vieras Hanna - Meidan pari vuotta vanhat Beet vetelee viimeisiaan siksi etta ne ovat olleet tosi monella lennolla mukana ja siten karsineet enemman kuin pelkassa kotikaytossa. Ja ei ne itseasiassa ihan hirveassa kunnossa ole, toimivat edelleen, yksi renkasta vaan on vahingoittunut lentomatkalla ja se aiheuttaa vahan ongelmia.

Ok, no sit ymmärrän, ne ei lentokentillä kauheen hellästi kohtele rattaita. Rupesinkin jo ottamaan paniikkia että jos noi on huonot kärryt ni mitkä "matkikset" mä sit ostan, mut ehkä mä nyt uskallan noi kuitenkin ostaa. Ne on kuitenkin aika ihkut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hanna, luin oman viestini uudestaan ja siita saa sen verran vaaran vaikutelman etta itse rungossa on vikaa. Tama ei pida paikkaansa, runko on ihan kunnossa edelleen ja rattaat menee kasaan ja aukeaa ilman ongelmia. Ongelma on lennolla vahingoittunut takapyora (ei iso ongelma mutta pitaisi vaihtaa uuteen jossain valissa). Toinen ongelma on lennolla vahingoittunut tavarakori. Tavarakori pysyy rungossa kiinni erillisten narujen ansiosta ja toinen naruista oli katkennut ruumassa sailytyksen aikana. Jouduin leikkaamaan molemmat niista pois mika taas aiheuttaa sen etta jalkatuki "vapattaa" puoli-irrallisena (koska ne tavarakorin narut pitivat samalla jalkatuen paikallaan) ja tekee vaunuista vahan huterammat. Toivottavasti tasta selityksesta saa jotain tolkkua girl_prepare_fish.gif Mulla on netista tilattuna uusi tavarakori mutta se perhana toimitettiinkin ilman niita kiinnitysnaruja enka ole saanut aikaiseksi kayda rautakaupassa katsomassa jotain vastaavaa hihnaa.

 

Musta Beet ovat edelleen hintansa vaarti (noista ekoista tosin maksoin vain noin 350 euroa, olivat alennuksessa ja sittemminhan Bugaboo on nostanut niiden hintaan reippaasti). Mulla on ollut kaytossa myos Silver Crossin ja McLarenin matkarattaat ja niihin verrattuna Beet rullaa kuin unelma. Jopa yhdella kadella tyontaen kun mukana on seisomalauta ja 15kg painava leikki-ikainen. Iso plussa on myos kapeus, varsinkin pienissa kaupoissa, kuten Suomen reissuilla pienissa kivijalkamarketeissa ja taalla meilla pain vanhoissa, usein 400-500 vuotta vanhoissa taloissa sijaitsevissa liikkeissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi vittuuntunut Bee+ omistaja hei!

Onko muilla ollut ongelmia eturenkaiden kääntyvyyden kanssa?

Meillä renkaat jumittaa ihan jatkuvasti "poikittain" eikä kärryt lähde liikkeelle.

Näillä kärryillä ei ilmeisesti voi myöskään peruuttaa?!?

Minä en ainakaan saa kärryä vedettyä perässä edes puolta metriä ilman, että renkaat protestoi..

Ostettiin Beet lähinnä shoppailukäyttöön, mutta eihän nämä toimi sisätiloissa ollenkaan :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ muistaakseni Annick valitti tuosta samasta tassa ketjussa joku aika sitten? Ja muistaakseni Bugaboo lahetti hanelle uudet pyorat (??) tai jotain. Tanaan oli samasta aiheesta juttua Bugaboon Facebook-sivuilla; http://www.facebook.com/bugaboo?sk=wall. Ilmeisesti kauppoihin on paassyt era virheellisia rattaita mutta ongelma on helposti korjattavissa.

 

Meidan uusissa Bee-rattaissa ei tuota ongelmaa ole ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä olen ihan bugaboo-fani, mutta silti mua ihmetyttää, että lähes kaikissa cameleoneissa, joita on käytettynä kaupan, on takuuseen vaihdettu runko... mikä niissä hajoaa, osaako joku sanoa? meillä on ollut kahde frogit ja yhdet cameleonit. noista nuo toiset frogit oli ihan sudet, molemmat muut tosi loistavat kärryt.

 

ja sitä ihmettelen, että miksi te ihmiset, jotka matkustatte paljon ja joilla kärryt hajonneet (edes vähän) ruumassa, ette ota yhteyttä lentoyhtiöön ja vaihdata/korjauta heidän piikkiinsä? mä sain meidän rikkoontuneiden espritin tupla-sattareiden tilalle aikoinaan vaunuaitasta mclarenin tupla-sattarit, jotka oli monta kertaa kalliimmat... ja siis espriteistä oli yksi klipsi hajonnut. ei sinänsä vaikuttanut käyttöön, mutta oli kutiekin ruumassa hajonnut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noiden Bee+:n osalta meillä oli juurikin tuo ongelma, et toinen etupyörä jumitti kokoajan ja välittömästi Olin tosi pettynyt ko uudet rattaat piti viedä huoltoon vajaan kuukauden harvan käytön jälkeen. Olivat tehtaalla unohtaneet laittaa öljyä kokonaan toiseen etupyöristä ja syy oli tässä. No harmillisesti runko oli kuitenkin jo ennättänyt vääntyä epätasapainoon tänä aikana, mut sillepä ei tehty mitään vaikka erikseen tätä huollosta pyysin :skilletgirl: Mukavasti öljyämisen jälkeen molemmat etupyörät sitten lepattavat ihan hervottomasti eikä rattaita todellakaan ole mikään nautinto työntää, kun koko ajan joutuu tasapainottamaan etteivät viettäisi ojaan ja ns. nostamaan painoa noille etupyörille, jotta pääsisi edes eteenpäin. Siis ihan niin sutta ja sekundaa ja huonoa huoltoa en odottanut saavani huomioiden et rattaat uutena hankittiin ja lähes 600 € maksettiin.

 

Mutta kiitos tämän ketjun, sain riittävän kimmokkeen laittaa Bugaboolle palautetta suoraan, joten josko sieltä nyt saisi edes nuo lepatustarrat hyvitykseksi jolloin ainoastaan täytyisi keskittyä siihen että koittaa tasapainottaa rattaita kulkemaan suoraan. Pian siirtyvät meillä takas satunnaiseen käyttöön, koska jo matkalla kotiin ovat DuoDonkeyt. Joiden laatutaso toivottavasti hieman tätä uutta Bee+:aa korkeampi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja just kun mä kävin varaamassa Cameleonit (haetaan sunnuntaina, kun saadaan auto käyttöön) niin tänne on alkanut tulla nihkeitä Bugaboo-kokemuksia :)

toivottavasti ovat hintansa väärtit eivätkä osoittaudu susiksi niinkuin joillakuilla on harmillisesti tainnut käydä.

 

En vaan malttais odotella vaunujen hakemista, että pääsis vähän kotona koeajamaan.:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauska kuulla että joku muukin on vähän tyytymätön Bee-rattaiden laatuun. Mulla on tähän ratasmalliin viha-rakkaussuhde, joka painottuu usein tyytymättömyyden puolelle.

 

Meille Beet hankittiin, koska kaipasin kaupunkien mukulakiville päivittäisrattaita, joissa on hyvät jouset eli lapsen mukava matkustaa. Nämä olivat kevyestä ratasluokasta ainoat, joissa mielestäni tärinä on todella vaimeata. Lisäksi kaipasin sateenvarjokahvojen sijaan yhtenäistä työntöaisaa. Bee on myös herkästi ohjattava ja kevyt - mutta valitettavasti seuraus siitä ainakin Helsingin viistotuilla jalkakäytävillä on kaamea jatkuva rannekipu, sillä rattaat puoltavat yleensä kadulle päin.

 

Tykkään kyllä kovasti Bee-rattaiden pyöristä ja jousituksesta ja ulkonäöstä. Lisäksi pidän siitä, että rattaisiin saa (juuri ja juuri) kiinni seisomalaudan eli tämä on kevein mahdollinen kahden lapsen kuljetusmuoto meille. Myös vanhan mallin hyvin syvä kuomu on hyvä (Bee plussassa on huonompi, josta syystä en niitä enää ostaisi).

 

Mutta rattaissa on ikäviä suunnitteluvirheitä ja miinuksia, jotka listaan muillekin tiedoksi:

 

* nämä taitavat olla ainoat meidän rattaat, joiden avaamista ja sulkemista on pitänyt erikseen *harjoitella*

* kun suljen rattaat, ne eivät naksahda mitenkään eikä niitä saa lukittua - eli aina välillä kun nostan rattaita, ne rämähtävät takaisin auki. Myös rattaat avatessa ne jäävät helposti puoliauki eli toinen puoli jää lukkiutumatta.

* runko on hauraan ja hieman kitisevät oloinen. ostetttu talvella 2008, nyt kesällä 2011 aivan finaalissa. Joka ulkoilu pelkään että ne leviävät kokonaan

* jarrut ovat niin heikot, että niistä oli jo yksi recall ja ilmainen korvausosa tilalle. jäävät joskus jumiin, ovat pari kertaa jääneet menemättä päälle. Plussaa siitä, että jarruissa on yksi iso, herkästi liikkuva ja hyvin näkyvä poljin.

* säädettävä käsinoja on pitkälle ihmiselle liian matala (190-senttinen mies ei halua työntää niitä lainkaan - mies tarvitsee siksi Maclarenit). Mulle, 170+ cm, Beet ovat hitusen liian matalat.

* säädettävä käsinoja rikkoutuu helposti - meillä hajosi toiselta puolelta kokonaan. Korjaamisessa ainoa vaihtoehto on rungon vaihto, sillä nivel on niitattu kiinni. Takuu kattaa vain kaksi ensimmäistä vuotta, ja jos ostit rattaat ulkomailta, Vaunuaitan huolto ei voi auttaa enkä ole löytänyt vaihtoehtoista huoltoa Suomesta (Lontoossa olisi...)

* nämä ovat hankalat matkarattaat. sulkeutuvat salkkumaisesti = vievät paljon tilaa, hankala sulkea nopeasti lentokentällä, ikävä nostella edestakaisin autoon (sen sijaan Chicot ja Maclarenit asuivat meidän autojen perässä)

* rattaiden kääntösuunnan vaihtaminen on mahdollista, mutta sen on niin mutkikasta, että pitää opiskella youtube-videoita ja kikkailla pitkään. Itse en ole saanut suuntaa ensikerran jälkeen vaihdettua.

* rattaiden asentosääntö on vitsi. Se on niin jäykkä, että olen säätänyt niitä vain pari kertaa. Pystyin asento on niin makaava, että vauva kenottaa kärryissä aina noin 5-10 cm selkänojasta irti.

* rattaat ovat aika ahtaat. 3-vuotiaallani on pää kuomun katossa kiinni. Muihin rattaisiini pääntilaa on varattu enemmän.

* etupyörien lukitseminen on todella hankalaa, pitää askarella käsin tiukkojen outojen muovirenkaiden kanssa. toinen niistä meni pian oston jälkeen pysyvästi jumiin eli toista etupyörää ei saa lukkoon mitenkään. missään muussa rattaistamme ei ole ollut tätä ongelmaa

* Bee-sadesuoja on paksusta muovista tehty kasvihuonemainen kupla, jonka kiinnittäminen vaatii kuivaharjoittelua eikä ainakaan minulta onnistu kovin helposti sateen iskiessä. Lapsi potkaisi suojuksen ekalla tai tokalla käyttökerralla rikki. Ostin tilalle ikkunallisen nylonisen Axel&Ida-sadesuojan, joka on paljon parempi.

* Bee-rattaiden kori on tosi heikko. Muistaakseni sinne saa lastata korkeintaan 4 kg tavaraa. Kannattimet raksahtavat helposti poikki. Kun istuin on työntäjästä poispäin käännetty, kaikki hiekka lapsen kengistä valuu ostosten päälle koriin. Meillä pitää aina pestä maitotölkit hiekasta.

* Bee-rattaiden valjaat ovat todella kummalliset: jäävät helposti kierteille. Niiden pituutta voi periaatteessa säätää, mutta säätömekanismi on niin mutkikas, etten ole vielä käsittänyt, miten se toimii.

* Beet ovat puhtaat kaupunkirattaat. Ne eivät kulje karkealla soralla, lumessa, loskassa tai edes hiekkarannan hiekalla. Sen sijaan ne kulkevat hyvin kevyesti ja näppärästi mukulakivillä ja kadun reunuskivien yli. Rattaat ovat kapeutensa vuoksi hieman kiikkerät ja niiden pyörät jäävät välillä pahasti jumiin esim. asfaltin tai reunuskivien koloihin.

 

Summa summarum: tässä on rattaiden trophy wife. Kepeä, ketterä, tyylikäs primadonna joka on kuitenkin haastava, oikukas ja arkikäyttöön ehkä hieman turhan hauras kulkupeli. Käyttö sateella ja talvella hankalaa - hautaa kellarikomeroon. Kesällä ihanat!

 

Jos tarvitset matkarattaita, en suosittele Bee-rattaita - ovat hauraat, hankalat ja tilaavievät. Me matkustamme paljon ja lentomatkoilla tavalliset sateenvarjorattaat (meillä Chicot ja Maclarenit) ovat lyömättömät: kevyet, lujat ja mahtuvat hätätilassa vaikka lentokoneen hattuhyllylle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.