anina

Bugaboo

1006 posts in this topic

^^ Sen sentin/pari verran voi heijata ihan yhdellä sormella tökkimällä kevyesti, mutta sitä enempää se kehikko ei anna yhtään periksi. Kiinnitettiin siihen huomiota, koska ensin kasattiin se koppaosa väärinpäin kehikkoon ja vaunut näyttivät koomisilta: vauvan pääpuoli oli sen sentin verran alempana jalkopäätä. Nyt kun tuo on oikein kasattu, jalkapuoli on sen sentin verran matalammalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi ei, meidän Beessä on nyt tuo etupyörien jumitusongelma! Tosi ärsyttävää kun ei voi luottaa siihen että rattaat kääntyy tai edes kulkee eteenpäin jos on juuri kääntänyt tai peruuttanut! Meidän Gessleinin "ykkösratttaat" on paljon ketterämmät tällä hetkellä, vaikka ovat paljon isommat. Laitoin Bugaboon nettisivujen kautta viime viikon lopulla palautetta, mutta vielä ei ole kuulunut vastausta. Jos ei pian kuulu, niin laitan sinne suoraan mailia. Mehän tilattiin nuo nettikaupasta UK:sta, joten mielummin haluan hoitaa asian kuntoon suoraan Bugaboon kanssa kuin alkaa sähläämään kaupan kanssa. Toivottavasti tämä onnistuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys, mut voiko tota Cameleonien kovaa koppaa kantaa tosta turvakaaresta?

Voi kantaa, se on ihan kantokahva viralliselta nimeltään :) Lasta voi kantaa siitä (en tiedä mikä on painorajoitus) kahvasta myös silloin, kun ratasistuin on käytössä. Mä toisinaan käännän poitsun kesken kaiken istumaan rattaissa kasvot menosuuntaan (yleensä istuu kasvot minuun päin) ja siinä toi kahva on tosi kätevä, ei tartte käännön ajaksi ottaa poikaa pois istuimesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervehdys, en olekaan kaynyt taalla aikoihin. Harmi, etta myos muilla on ollu bee+ pyorien kanssa ongelmaa. Tosiaan, meilla etupyorat vapatti epatasaisella alustalla ja olin yhteydessa suoraan bugigseen. Olin myos liikkeeseen yhteydessa - taisin laittaa mailin molempiin samaan aikaan, josta liike oli kylla avulias ja pyysi olemaan yhteydessa jos ongelma ei ratkea. Bugaboo lahetti siis meille 2x tiivisteet ja muistaakseni laitoin yhden kumpaankin pyoraan ja ongelma katosi. En katsois taman alentavan jalleenmyynti arvoa ainakaan meidan rattaiden kohdalla kun toimivat silta osin nyt taysin moitteettomasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälainen hoitolaukku olisi toimiva Cameleonien kanssa? Onko siihen työntöaisaan mahdollista virittää mitään laukkua? Tippuuko se helposti alas? Tässä vaiheessa kun esikoinen on vasta vatsassa tuo käsitys tarvikkeiden määrästä kaupunkireissulla on vähän hakusessa.

 

Käsittääkseni sinne alakoriin ei mitään kovin painavaa saata laittaa. Eli mahdollinen kauppakassi pitää kuljettaa kädessä? Isommat ostokset toki tullaan tekemään edelleenkin autolla ja silloin on mieskin matkassa kantoapuna. Näitä pienempiä tankkausreissuja ruokakauppaan vain mietin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mun mielestä se alakori vetää kyllä loistavan paljon tavaraa, tosin meillä ollut käytössä vaan ratasaikaan, eli vaunukopan kanssa sinne taisi olla hankala laittaa tavaroita...

 

meillä siellä on kulkeneet kirjastokirjat (yleensä n. 15kpl lastenkirjoja) ja kauppaostokset sekä varavaatteet... eli hyvin sinne tavaraa mahtuu. :D ja on siitä hyvä, että saa vedettyä kiinni ylhäältä, ei tipu mitään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ohjeen mukaan sinne cameleonien alakoriin saa laittaa muistaakseni vaan parisen kiloa, mutta kyllä me on surutta raahattu painavat kauppatavarat nimenomaan siellä korissa kotiin (käydään kävellen aina ruokakaupassa) :P Hyvin on kestänyt! Just viime kauppareissulla siellä oli ainakin 2x1,5l pepsiä, 3l maitoa, ~10prk vauvanruokaa, leipää ja leivänpäällyksiä :grin: Ja on just ihan älyttömän hyvä, kun sen korin voi kiristää kiinni pussiksi niin päällimäiseksi voi laittaa kaikkea kevyttä ja ne ei silti putoa sieltä ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo edes tiennyt, että sinne alakoriin ei saisi tunkea paljon tavaraa. Mä oon siis roudannut siellä vaikka mitä kauppaostoksia ja kirjaston kirjoja samanaikaisesti. Mä käytin sitä vaunukopankin kanssa. Hieman hankalahan se oli käyttää, mutta kyllä sen oppi. Ruokaostokset oli vaan helpompi kuljettaa siellä kuin kädessä.

 

Mulla oli aisassa aluksi Marimekon perusolkalaukku hoitolaukkuna ja toimi hyvin. Kyllä se siinä aisassa pysyi hyvin, etenkin vaunukopan kanssa. Sitten ostin Oioin hoitolaukun, jossa on lenksut mistä sen voi laittaa aisaan roikkumaan. On ollut tosi kätevä systeemi. Ostin lisäksi Storsakin lenksut muille laukuille. Itse tykkään laukkua roudata mieluiten siinä aisassa, niin ei tarvitse olalla painavaa laukkua kantaa. Mulla tosiaan on tapana tupata kaikki mahdollinen laukkuun vaikka en kaikkea tarvitsisikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nythän on tullut myös se Bugaboo Organizer -laukku, josta oli muutama sivu takaperin juttua:

 

120069643-000-one_e_tb_2.jpg

Itse ehkä haluaisin tuon, koska en tykkää pitää mitään roikkumassa työntöaisassa, koska käytän sitä yliheittotoimintoa lähes päivittäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ei tartte käydä Cameleonin kanssa ruokakaupassa, joten en tarvitse alatilaa siihen, joten kuljetan siellä vauvantavaroita. Eli mulla on siellä alhaalla ns. jumppapussin tyylinen pussukka, jossa kulkee kaikki tarvittavat vauvantavarat ja jonka sitten saan heitettyä selkään tarvittaessa esim vessaan vaipanvaihtoon mennessä. Näin ei oo tarvinnut kantaa olalla eikä siinä aisassa mitään.

 

Ton lisäksi alhaalla kulkee aina hyönteisverkko, sateensuoja, pieni peitto ja noiden lisäksi sinne tarvittaessa mahtuu joku pieni ostos, pari kirjaa tms eli aika hyvin vetää tavaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugaboot on saatava myös tulevalle vauvalle. Esikoisella jo oli ekat cameleonit jotka tulivat vuonna 2006, joissa kulki myös pikkuveli myöhemmin. Kärryt myin viime vuonna ja nyt olisi taas tarvetta.. :girl_in_love:

 

Onko kenelläkään kokemusta babytrader.eu nettikaupasta? Siellä näkyisi olevan juuri bugaboon alet meneillään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin omat bugat tuolta vuona 2009. Silloin ainakin toimi hyvin ja vaunut tuli muistaakseni noin viikossa. Mitään ongelmia ei ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus aikaisemmin kirjoitin etta uudessa Beessa se ratasosan kaantaminen on vaikeaa. Irroittaminen onnistuu mutta paikalleen klikkaus on tosi vaikeaa. No en tieda missa oli vika (kayttajassa kai grin.gif) mutta nyt se onkin yhtakkia tosi helppoa. Klik klik vaan, no problemos ja tuoli on takaisin kiinni rungossa. Ajattelin vain tulla kertomaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta babytrader.eu nettikaupasta? Siellä näkyisi olevan juuri bugaboon alet meneillään. :)

 

Tilattiin juuri kuukausi sitten sieltä vaunut ja noin viikossa tulivat kotiinkuljetuksella ovelle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ja me tilattiin sieltä 2010 kesällä ja nopeasti tuli myös :) Ja kun mailailin heidän asiakaspalvelunsa kanssa niin tosi nopeasti tuli vastaukset!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes! Kiitos vastauksista! Eiköhän tuo ole sitten meidänkin kauppa :)

 

Ei kyllä edes käynyt mikään muu vaunumerkki mielessä, kun kolmonen ilmoitti tulostaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meidän postikulut vaunuille + tilpehöörille (esim. lisäpeitto) oli 39,95e vuonna 2010. Siellä sivustolla oli ainakin ennen ostoskorissa ominaisuus, että voi laskea paljonko postikulut tekee ennen varsinaista tilaamista. Takuuasioista en tiedä, kun ei ole mikään mennyt rikki :)

 

 

Bugaboolta on tullut tiedote Been pyöräongelmista! Siitä voi lukea lisää täältä! Itelle toi on ihan hepreaa, kun en Beetä omista :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedän, tämä ei ole ostopuoli mutta otan riskin ja hihkaisen että jos joku on luopumassa bee:stä niin olisin kiinnostunut :) Punavuorenpeikosta vastattiin että uusia ei saa koska bugaboo on pysäyttänyt toimitukset pyöräongelmien takia eikä tieto millon rupeaa taas toimittamaan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin voin suositella babytrader.eu -kauppaa. Tuore positiivinen kokemus on myös takuuasioista: meidän 1,5 vuotta sitten ostetuista Cameleoneista katkesi jarrukaapeli, ja kun meilasin asiasta (+ alkuperäisen tilausvahvistuksen ja sarjanumeron) tuonne, tilasivat Bugaboolta kokonaan uuden rungon ja lähettivät sen edelleen meille. Runko tuli kotiovelle ilmaiseksi. Kovin nopea varaosan toimitus ei valitettavasti ollut - kuukausi meni ekasta meilistä siihen että runko oli perillä - mutta tästä toki en voi tietää, oliko viivettä Babytraderin vai Bugaboon päässä. Babytraderista vastattiin sähköposteihin nopeasti.

Edited by Kundera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoinen tuo tiedote! No, onneksi korjaavat ongelman sellaisen havaittuaan.

 

Mähän valitin tuosta samasta asiasta heille pari viikkoa sitten (Been etupyörät jumittaa), ja sain vastauksen että lähettävät uudet renkaat kunhan saavat niitä tuotannosta. Oletan tuon tiedotteen perusteella että saamme metallilaakeriset pyörät, joissa jumittamisongelmaa ei pitäisi olla. Tulisivat nyt äkkiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Ainakin niin, että cameleoneissa on teleskooppiaisa, frogeissa ei, cameleonien runko kai hiukan suurempi, cameleonien eturenkaat on jousitettu, frogien ei. Ja frogithan on poistuva malli, joita ei ainakaan paljon enää uutena myydä. Ulkonäöllisestihän ne on lähes samanlaiset. Frogien kuomukin on vähän erilainen. Tässä mitä mulle tuli mieleen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

frogeihin kutienkin käy KAIKKI samat varusteet kuin cameleoneihin, eli käytännössä ainoa ero on tuo työntöaisasta puuttuva korkeussäätö frogeissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.