anina

Bugaboo

1006 posts in this topic

Minkäs levyinen on tuo cameleonien istuinosa? Onko noiden kuppi-istuinten leveys yleensä vähemmän kuin noissa "perinteisissä"? Ei nyt googlaamalla satu mistään silmään tuo istuinosan leveys...

 

Tällä ajan takaa sitä, et kuinka paljon pienempi onkaan sit tuo donkeyn istuinosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jostain arvostelusta luin, että istuin olisi Been kanssa samoissa mitoissa.

 

Täällä myös istuimen mittoja http://strollersandprams.com/strollers/1182/Bugaboo-Donkey/review-1.html

 

Kyllähän noihin toki ilman kuomua mahtuu hieman isompikin, mutta itse pidän tuulen ja sateen suojaa täälläpäin palloa aika tärkeänä. Mutta meillä käytetäänkin rattaita paljon lenkkeilyyn ja pidemmille matkoille/ajoille. Lähipuistoon pääsee myös kävellen tai jopa sylissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysynpä nyt täältä asiantuntijoitten ( :)) mielipidettä. Haluan ostaa tulevalle vauvalle Cameleonit, mutta mistä ne kannattaa ostaa? Omien hakujeni tuloksena oli, että netistä tilaamalla säästäisi 146 euroa. Aika pieni summa mun mielestä kuitenkin, kun tonnin vaunuista puhutaan... olisiko sittenkin kannattavampaa marssia täällä kauppaan niin saisi sen huoltotakuun? Vai tilataanko kaikki varaosat ynnä muut kuitenkin Hollannista (eli ihan sama tilaanko itse vai meneekö jonkun välikäden kautta)?

Entäs jos päädyn ostamaan täältä, menenko Punavuoren peikkoon vai Vaunuaittaan?

 

Vaunujen ostamisesta Punavuoren peikosta ei ole kokemusta, mutta Vaunuaittaa voin kyllä suositella oman kokemuksen perusteella - hinnoissa ei taida olla eroa (vrt. esim Stockmann, jota välttelisin kuin ruttoa). :) Vaunut huolletaan tarvittaessa heillä ja hoitavat kaiken, saatiin myös hakea ne täysin koottuina ja heiltä löytyy kaikki lisävarusteet mitä mahdollisesti voi haluta. Ihan vaan jo tuon helppouden ja tuen takia valitsin itse kaupasta ostamisen!

 

edit: Näin ensikertalaisena oli myös tosi kiva, että asiantunteva myyjä opetti vaunujen kasaamiset sun muut, jotka ison vatsan kanssa menivät aluksi vähän vähemmän rutiinilla kuin oletin :P

Edited by Tirpana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omaa kokemusta ei ole noista tilaamisesta, mutta noiden bee+ rattaiden pyörien kanssa monilla taisi olla viime vuonna ongelmia Vaunuaitan kanssa. Eli suostuivat tekemään korjaukset ym. varsin vastahakoisesti.

Punavuoren peikkoa muistan tässä ketjussa vain kehutun. (viimeksi joku sai sieltä hyvin nopeaan tarvittavan varaosan ym.)

 

Mä oon kanssa ajatellut, että otan sen kuomun sitten joskus pois, kun pää ottaa vastaan. Kun lapsella on tosiaan sitten tarvittavat vaatteet päällään ja toivottavasti silloin jo suostuu myös käyttämään aurinkolaseja ja hattua auringolta suojaamassa myös. Tosin meidän tarpeet on aika urbaanit eli kovin pitkiä matkoja ei kuljeta.

 

M. Ai niin meillä kulki ja kulkee edelleen lapsen kamat alakorissa. Pienenä ne oli kaikki sellaisessa liukkaasta kankaasta tehdyssä "kerhopussissa" joka oli sitten kätevä napata vessaan mukaan ym. Nykyisin alhaalla kulkee jokunen ekstravaippa ja vaihtopaita. Yleensä ollaan lounasaikaan liikkeellä ja eväät kulkee mun laukussa. Mä oon koko ajan pitänyt omaa käsilaukkua.

 

Ostosreissuilla koriin saa helpoiten musta ruokatavaroita laittamalle ne yksitellen, ei siis survomalla ostoskassia alle. Mulla siellä kulkee mm. pullot, tölkit, jos tulee ostettua siivoustuotteita ym. Tai aiemmin pari lavaa vauvanruokapurkkeja. Kotona sitten otan yleensä istuimen pois jos on tosi paljon ostoksia. Ja meillä ei oo autoa, mutta silti ollaan näiden kanssa pärjätty hyvin 3 hengen taloudessa.

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donkey istuinleveys n. 30cm/cam n. 37cm

Donkey selkänojan pituus n. 52cm/cam 52cm

 

Ja mitathan on noin mittoja, riippuu ihan mittaajasta että mittaako kuinka samalta kohdalta :)

Käsittääkseni normi tuplarattaiden istuin leveys on tuon 30cm per istuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emijalle kiitos mitoista! Katoin et tulla yhdessä arvostelussa sanottiin et leveys 27cm!?! kuulosti jo paljon kapeammalta. Mut toi 30 on varmaan aika normitasoa... 31cm ilmoittaa moni valmistaja, mut bugaboon sivuilta ei noita tietoja löydy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cameleonissa on ainakin tosi leveä istuinosa. paljon leveämpi kuin monissa muissa kärryissä. siksi mä niistä myöskin kovasti tykkäsin, kun meidän herra ei niitä heiveröisimpiä ole ruumiinrakenteeltaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostosreissuilla koriin saa helpoiten musta ruokatavaroita laittamalle ne yksitellen, ei siis survomalla ostoskassia alle. Mulla siellä kulkee mm. pullot, tölkit, jos tulee ostettua siivoustuotteita ym. Tai aiemmin pari lavaa vauvanruokapurkkeja.

Komppaan tätä! Ei tarvitse ostaa muovipussiakaan, kun voi kätevästi vaan sujauttaa tavarat alakoriin ja päällimmäiseksi voi vielä laittaa leivän, sipsipussin tms. kevyttä ja sulkea alakorin niillä kiristysnaruilla "palloksi" kiinni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos mielipiteistä. Itsekin olen kyllä alkanut kallistua kaupasta ostamisen puoleen, vaikka rahansäästö tietysti aina houkuttaisi. Pitääkin katsoa jos löytyisi joltain kokemusta tuosta Punavuoren peikosta, tuntuu vaan jotenkin fiksummalta ostaa ihan "kunnon" vaunukaupasta, siis vaunuihin ja muihin tarvikkeisiin erikoistuneesta paikasta... vaikka en kyllä edes tiedä miksi. Stocka ei kai edes myy noita enää? Ainakaan mallikappaletta ei ollut esillä viimeksi kun kävin.

 

Saako tuon alakorin miten helposti irrotettua? Meinaan, että jos iskee sinne irtonaisina ostokset, niin pystyykö kätevästi nostamaan koko korin keittiöön, purkamaan ostokset ja sitten kori takaisin rattaisiin?

 

Mä kanssa etukäteen jo olen ajatellut, että niillä Cameleoneillä parjätään kyllä rataskauden loppuun asti. Kuomu vaan pois jos ei enää mahdu, monestihan isommilla lapsilla käytetään avorattaita muutenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ei välttämättä toimivin idea. Kyllä sen korin saa irti, mutta ei ole musta varsinaisesti tarkoitettu irroiteltavaksi ja uudelleen kiinnitettävksi ja lisäksi siinä ei ole mitään kahvaa tms. josta kantaa. Ja kun ottaa sen korin irti, niin helposti menettää muotonsa ja sitten on vaikea kantaa. Pitää melkein kantaa sitten pohjasta pitämällä.

 

Meillä ei onneksi oo eteisestä keittiön ruokakaapeille kovin pitkä matka, joten en oo tullut tuota koskaan ajatelleeksi. Toisaalta kun siellä on vaan isompia juttuja, niin ei niitä oo kovin suuri vaiva ees sieltä rattaista hakea. Se kaikki pienempi sälä on sitten olalla kassissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ostaa Bugaboo Donkeyn Duo-"paketin" niin saako tuosta vaunukopasta siis tehtyä sitten myöhemmin toisen istuimen? Mitenkäs tuo 74cm leveys Duo versiossa, oletteko mahtuneet hyvin ovista sisään ja liikkumaan kaupoissa? Niin, ja vielä noista kangas materiaaleisa, onko ne minkä laatuiset donkeyssa? Mountain Buggy Duettien kangas vaikuttaisi ainakin kuvissa heikompi laatuiselta kuin Donkeyn kankaat... en ole päässyt tosin livenä näkemään kumpiakaan rattaita...

 

Minkähänlaisen hoitolaukun sitä tosiaan hommaisi jos Donkeyt meille tulee... tulee organizer vaikuttaa turhan pieneltä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaupat on suunniteltu pyörätuoliasiakkaille pääosin, joten kylllä leveämmilläkin kärryillä pääsee. Toki pieniin kivijalkaputiikkeihin ei pääse edes matkarattailla helpolla.. :)

 

Mulla on kolmen lapsen kanssa käytössä brion iso weekend bag, en oo varma saako uutena vai vaan enää vikoja kappaleita. Vaunulasta alesta tilasin tummanruskean 27e+postarit. Tuo menee myös tuplien aisaan roikkumaan.

En halunnut hoitolaukkuun sijoottaa satasia, siksi tuo brio hommattiin. Paljon taskuja, hoitoalustaa jne. Mahtuipa sinne 2kk ikäisen ja minun viikonlopun tavaratkin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaunuaitan sivuilta löytyi tällainen.

 

Donkey Duo, kahdelle eri-ikäiselle lapselle

Sisältää

  • Pohja (runko pyörillä, istuinosa/vaunukoppa -kehikko, kuomun kaaret, kantokahva, sivutavarakori, ala-tavarakori, vaunukoppa(täydellinen), istuinosan kankaat & sadesuoja)
  • Tekstiili-setti (kuomu & vaunukopan tuulisuoja)
  • Duo-laajennus (istuinosa/vaunukoppa -kehikko, kuomun kaaret, istuinosan kankaat, kantokahva & sadesuoja)
  • Kuomu

Eli tuosta vaunukopasta saa nimenomaan tehtyä myöhemmin toisen istuimen kun ostaa duona :)

Edited by Allutar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu eli vaunukopasta vaan kankaat pois ja rataskankaat tilalle, samaan kehikkoon tulee. Ja kankaat ovat samaa ainetta kuin cameleoneissakin, canvasta? Hyvälaatuista jokatapauksessa :)

Edited by Emija

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mitä oot tykännyt Donkeystä kauppareissulla? Mahtuuko ne ihan hyvin hälyporteista läpi? Tänään vaan kauhistelin kaupassa, kun joku sai just ja just sujutettua omat, erimerkkiset tuplansa cittarin kassalla hälyportista läpi... Entä onko sulla lapsilla isokin painoero? Mietin vaan, että miten tasaista on työntää, jos vaikka toisella puolella on 10kg enemmän painoa kuin toisella :D Kun ei itsellä ole kokemusta tuplien työntämisestä ollenkaan...

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asun "maalla" ja täällä olen kyllä päässyt kaikista ovista ja kauppojen hälyporteista läpi, ovat sellaiset "just eikä melkein"rattaat. Meillä painoeroa ei ole kuin n. 5kg ja tuota eroa en ole kyllä käytössä huomannut. Meillä on ollut vuodesta -07 asti melkein koko ajan tuplatkin enkä kyllä oo ikinä huomannut että painoero olisi vaikuttanut työntämiseen.

Mutta voin todellakin suositella noita donkeyta, ovat aivan ihanat!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en löydä nyt mistään sitä vertailua, mutta luin jostain englanninkielisestä arvostelusta, että donkeyt pärjäsivät parhaiten juuri tuossa työnnettävyydessä myös eri kokoisten lasten kanssa. Siis siinä sanottiin, että voi työntää yhdellä kädelläkin, vaikka oli painoeroa, mikä ainakin joissain tuplissa sitten vaikutti hieman työnnettävyyteen niin, että piti "korjata" omalla työnnöllä, ettei olis viettänyt toiseen suuntaan. En kyllä nyt muista et mitkä muut kärryt siinä oli samassa vertailussa...ainakin jommat kummat mountain buggyt, kun niitä luin kans mielenkiinnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu noita pystyy työntämään yhdellä kädelläkin molemmat lapset kyydissä + kaksi koiraa kiinni työntöaisassa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt on yhdet donkeyt huutiksessa. mielenkiinnolla seuraten mihin hinta muodostuu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista =) Donkey tilaus tehty vaunu-aittaan.... jännityksellä odotan "pakettia" =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatketaan vielä Donkeysta..

Tuolta löytyi aika kattavasti mittoja ja muuta.

 

http://strollersandprams.com/strollers/1182/Bugaboo-Donkey/review-1.html

 

Kävin tänään Vaunuaitassa hypistelemässä noita ihanuuksia.

Kyllä ne vaan rullaa kuin unelma ja super hyvä työntöaisan säätö.

Semmonen homma vaan oli ainakin noissa testikärryissä, että istuin säätyi kasvot työtäjään päin ollessa niin pystyasentoon, että oli ihan etukenossa :huh:

Siis oikeesti muksu meinas tippua sieltä vaikka oli vyöt kiinni!

Kuuluuko sen muka pystyä säätymään niin, että se kehikko on täysin pystysuorassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne oli mun donkeyt ;) mut otin pois myynnistä. Meillä menis jotkut edullisemmatkin tuplat kun käyttöä on vain pari krt viikossa(jos sillonkaan) mutta en mä raaski noita myydä kun ovat niin huiput :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.