anina

Bugaboo

1006 posts in this topic

^ Me tarvittaisiin mahd kevyt vaunusysteemi. Meidän matkarattaat - Mclaren XLR - kävisi vastasyntyneelle, mutta haluan vauvan olevan naama työntäjään päin eikä yllättäen siis noi matkikset toimi. Nyt mietityttää kuitenkin, että onko nuo Beet jotenkin heppoiset ihan jokapäiväiseen käyttöön vai olisiko kuitenkin järkeä ostaa Cameleonit? Enemmän värejäkin olisi... :rolleyes:

 

Unohtui vielä kysyä, että käykö se Bugisten seisomalauta Been kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seisomalauta ei käy Been kanssa, tai ainakin niin Seimin sivut antaa ymmärtää.

 

Mä oon kanssa noita Beetä kuolannut. Mutta se loppui siihen kun näin ne livenä jollain n. 6kk ikäsellä. Sen "raukan" jalat roikkuivat ilman mitään tukea kun oli työntäjään päin istuvassa asennossa. Muuten on tosi mageet rattaat mutta jotenkin sen istuimen toteutus on jäänyt hieman vaiheeseen, on jotenkin tosi pienen näköinen. Itse ottaisin ne Cameleonit jos sais valita. Bugaboota mainostettiin Seimin sivuilla vielä vanhaan hintaan, mitä se ikinä tarkoittaakin!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma suosittelen Beeta kahden viikon kokemuksen perusteella :P Rattaat ovat erittain kevyet ja ketterat mutta silti jousitus pelaa eika pienten toyssyjen yli meno tunnu missaan. Mulla on ollut kaytossa myos ihan tavalliset sateenvarjorattaat ja niihin verrattuna Bee tosiaan rullaa kuin unelma. Muakin arvelutti se kapeahko istuin mutta ne "seinapaneelit" ovat uusimmissa malleissa nykyaan paljon ohuemmat ja antavat myos periksi joten hyvin siihen mahtuu. Suomen oloissa asia voi toki olla toinen kun lapselle pitaa pukea paljon paalle.

 

Hyva puoli on myos kuomun syvyys, varsinkin silloin kun selkanoja on vedetty ihan alas. Ulkoiset arsykkeet eivat siten hairitse unta niin helposti (esim ostarilla kaydessa jne vaikket ulkona nukuttaisikaan). Jos mun pitaisi valita Been ja Cameleonin valilta vastasyntyneen suhteen niin ottaisin ehdottomasti Been. Se vain on niin kompakti ja kateva menopeli ;)

 

Paikallisilta keskustelufoorumeilta olen lukenut etta Bugaboo on taman vuoden aikana aikessa tuoda seisomalaudan juuri Beeta varten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Beet olleet vastasyntynyt-käytössä nyt Helsingin "talvessa" kuukauden ajan, eli 2 vkon iästä alkaen kun aloitettiin ulkoilu. Hyvin toimii vaaka-asento ja babynest, pyörät yllättävän hyvät niin pieniksi vaikka missään pohjoisemman kinoksissa ei toki pärjäisi. Loskassa kulkiessa oon lukinnut etupyörät suoraan asentoon ja ihan kohtuullisesti pääsen eteenpäin. Ainoa selvä huonous isopyöräisiin verrattuna on portaissa kulkeminen, menee kiskomiseksi ja nosteluksi kun joka toiseen kauppaan tai kahvilaan on pari porrasta matkaa.

 

Parasta näissä vaunuissa on ehdottomasti pienuus ja kompaktius: ne mahtuu niin meidän minikokoiseen verkkohissiin, kivijalan lähikauppaan, ratikkaan kuin naapurikorttelin sushiravintolaankin. Siis kaupunkivaunut ehdottomasti. Cameleoneja tulee paljon vastaan, mutta ne on heti leveämmät ja painavammat, en vaihtaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos bee kommenteista. Vaikea päätös edessä... Jos teillä on kuvia vauvasta been kyydissä niin olisi kiva nähdä. Mä en nimittäin ole nähnyt muita kuvia kuin vanhemmista lapsista been kyydissä enkä sitä baby nestiä ollenkaan käytössä...

 

Mikäköhän noiden cameleonien ja been painoero on? Joskus olen noita cameleoneja kaupassa koettanut ja vaikutti aika keveiltä.

 

Muoks. Cameleonit 9kg ja Beet 7.7kg. Ei ainakaan vaikuta kovin suurelta erolta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitos bee kommenteista. Vaikea päätös edessä... Jos teillä on kuvia vauvasta been kyydissä niin olisi kiva nähdä. Mä en nimittäin ole nähnyt muita kuvia kuin vanhemmista lapsista been kyydissä enkä sitä baby nestiä ollenkaan käytössä...

 

Laitoin sulle kuvan yv:llä.

 

Onko cameleonit ton 9 kg vaunukopan vai ratasosan kanssa? Yllättävän pieni painoero tosiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cameleoneja tulee paljon vastaan, mutta ne on heti leveämmät ja painavammat, en vaihtaisi.

Mutta eivät Cameleonit missään nimessä leveät tai painavat ole. ;) Ainoa helpotus Beessä luulisin olevan kasaan laittamisessa, jos vertaisin omaan tilanteeseeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mutta eivät Cameleonit missään nimessä leveät tai painavat ole. ;) Ainoa helpotus Beessä luulisin olevan kasaan laittamisessa, jos vertaisin omaan tilanteeseeni.

 

Niin ei varmasti olekaan :) Kyllä Cameleonitkin on mun top 5:ssa joka tapauksessa. Oli noissa se useamman satasen hintaerokin merkittävä tekijä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko cameleonit leveämmät? Mun mielestä se vauvankoppa olisi kyllä suomessa ihan huippu, ja silti rattaat ovat pienet ja kevyet :D

 

*odotellen että naapureiden vauva syntyy, ja odotellen että millaiset rattaat ne on ostaneet* ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuo 9kg on istuinosan kanssa, jota suositellaan kayttamaan vasta 6kk eteenpain.

 

Muutama googlattu kuva beesta, myos youtubesta loytyy paljon:

 

5351052_48862_full.jpgkingston9607.jpgct.jpglisabonet225155_cbb.jpgdave_grohl.jpggwen_stefani.jpg

Edited by pom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyviä kuvia... :)

 

Onko Bugiksissa muuten joku mihin voi laittaa laukun roikkumaan? Mä olen nähnyt joillain laukun roikkuvan tuosta aisasta siis ihan normikäsilaukun....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä roikotan Cameleoneissa käsilaukkua siitä jarrukahvasta. Meil on sit Frogin hoitoreppu, jossa on tarranauhat ylhäällä ja sitä voi sit suoraan roikottaa siitä kahvasta tai sitten kantaa selässä (en tosin oo käyttänyt tätä enää vauva-ajan jälkeen, kun en kuljeta enää vaihtovaatteita mukana ja ainoastaan yks vaippa tulee mukana, jotenka käsilaukku kelpaa hyvin).

 

Muuten Cameleoneista tuli mieleeni se, että jos on vauvankoppa käytössä, niin sitten niissä vaunuissa ei voi kuljettaa taaperoa. Ja taas sitten ratasosaa käyttäen en oikeen viitsis pientä vauvaa pitää siinä (me vaihdettiin vaunuosasta ratasosaan 4,5kk tienoilla ekan kans).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia Bugisten aurinkovarjosta? Mietin lähinnä, että onko sen kanssa hankalaa tuulisella säällä.

 

200817008.jpg

 

bugaboo_babes_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleeko Bugaboihin vuosittain uusia värejä? Kovin paljon punaisen sävyä Cameleoneissa muttei yhtään vihreetä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut Bugiksia ulkomailta? Itse katselin, että Pramworldista saisi Cameleonit verraten edulisesti. Kiinnostaisi kuulla myös kokemuksia istumalaudasta, onko kukaan kokeillut? Vaikuttaisi aika näppärältä..

 

prod_thu_3502.jpg

 

Kundera, meillä oli esikoisen vaunuissa - jotka eivät tosin olleet Bugaboot - aurinkovarjo ja se oli musta aika epäkäytännöllinen. Paljon paremmaksi koin myöhemmin hankkimamme kuomuun napsautettavan aurinkolipan, jota ei pitänyt koko aikaa olla vääntämässä sen mukaan, mistäpäin paistoi.. Ja tuulisella säällä aurinkovarjon kanssa voi tosiaan olla vähän hankalaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuleeko Bugaboihin vuosittain uusia värejä? Kovin paljon punaisen sävyä Cameleoneissa muttei yhtään vihreetä...

Keltainenkin on näköjään poistunut valikoimista. Meil ois ylimääräiset käyttämättömät vihreät fleece-vaihtopäälliset, jos kiinnostaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Laitan korvan taakse, kiitos vinkistä! :lol: Valitettavasti täällä ei ole vielä edes pulla uunissa, eli tarvikkeiden katselu vasta tällaista alustavaa. :rolleyes: Tullaan kyllä tarvitsemaan markkinoiden kevyimmät rattaat asumisolojen vuoksi, joten päädytään kyllä varmaan näihin tai Brion Go-malliin, jos meille vauveli tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niihin oli saatavissa lisävarusteena laukkukoukut. Sitten ihmiset Ameriikan maalla lastasivat ostarilla hirmuisia määriä, saivat rattaat kaatumaan taaksepäin ja valittivat. Sitä en nyt muista, oliko suorastaan oikeusjuttu vaiko ei, mutta sen jälkeen Bugaboo lopetti kassiklipsien myymisen.

 

Vieläkin niitä saa ostettua esim. Ebaylta (USA tai UK) ja varmasti välillä Suomestakin. Yhdessä vaiheessa ne menivät ihan kamalilla hinnoilla. Siis siellä Jenkkilässä huusivat $50 noista muovinpaloista. Nyt en enää tiedä, mikä on homman nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaiseen hintaan voisitte ostaa käytetyt buggigset? Siis esim vauvakoppa+ratasosa+yhdet kankaat+jalkapeitto+sateensuoja+lämpöpussi? Koetan nettihuutokauppoja tutkia että saisiko edullisemmin, mutta kun en tiedä millaista hintaa kannattaisi lähteä katsomaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muuten Cameleoneista tuli mieleeni se, että jos on vauvankoppa käytössä, niin sitten niissä vaunuissa ei voi kuljettaa taaperoa.

 

Siis mitä tällä tarkoitetaan? Eikö seisomalauta ja vaunukoppa toimi samanaikaisesti? Vai tarkoitatko sitä, että pitäis vaihtaa siihen kehikkoon vaunukoppakankaiden tilanne se ratasosakangas?

 

Cameleonit on kyllä tosi ihanat rattaat, ei olla saatu aikaiseksi ostaa matkarattaitakaan, kun ne on järjestään yhtä painavia kuin Bugat.

 

Olisiko muuten jollakulla lainata (korvausta vastaan, tietty) Cameleonin kuljetuslaukkua? Jos, niin ottaisitko yhteyttä terhin.posti (at) suomi24.fi, kiitos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Siis sitä vauvakoppaa ei suositella käytettäväksi enää 6kk jälkeen, jotenka jos on isompi ja pienempi lapsi (alle6kk) ja käytössä se vauvankoppa, niin sinne ei tosiaan sais sitä isompaa lasta laittaa. Toki seisomalaudan kans toimii hyvin toi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Yks vaihtoehto on ostaa ylimääräinen kehikko.

Tietenkään tällä systeemilläkään ei voi lennosta vaihtaa käyttäjää.

 

 

Bugiksien seisomalauta muuten toimii tosi huonosti silloin kun pienempi lapsi istuu ratasistuimessa naama työntäjään päin. Jos selkänoja on täysin pystyasennossa, seisomalautaa ei saa nostettua ylös. :(

Edited by Miljamaria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kukaan tilannut Bugiksia ulkomailta? Itse katselin, että Pramworldista saisi Cameleonit verraten edulisesti. Kiinnostaisi kuulla myös kokemuksia istumalaudasta, onko kukaan kokeillut? Vaikuttaisi aika näppärältä..

 

prod_thu_3502.jpg

Me ostettiin tuo seisomalauta ja siihen tuollainen Twoon istuin (ebaysta). Ollaan oltu nyt parin viikon käytöstä tosi tyytyväisiä ja meidän 2v neiti tykkää. Kokeillaan tätä systeemiä ennen tuplien ostoa (ja toivotaan, ettei niitä tarvis!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heip,

joissain samantyylisissä rattaissa selkänoja jää liian lyhyeksi vähän vanhemmalle lapselle. Onkohan tässä samainen ongelma? Osaako joku vastata ja kertoa vielä, että minkä ikäinen (pitunen) lapsi voi vielä huoletta nukkua ratasosassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.