anina

Bugaboo

1006 posts in this topic

Mitä eroa Bugaboo been 08 ja 09 malleissa. Olen ostamassa vähän käytettynä ja myyjä ei ollut ihan varma kumpi on kyseessä oli ostanut helmikuussa -09.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ 09-mallissa on ne mustat "sivularpakkeet" ohuemmat kuin aikaisemmissa malleissa. Tama siis tuo vahan lisaa tilaa istuimeen. 09-mallissa oli myos varsin yleista etta jarru ei aina pelittanyt. Ei se mitenkaan vaarallista ollut, sita piti vain aina valilla vahan raknata. Asia korjaantui silla etta Bugaboo lahetti ilmaiset "jarruvaraosat" postissa ja ne oli tosi helppo klikata itse paikalleen. Nyt jarrut toimii moitteetomasti. Niin ja omani ostin maaliskuun alussa 09.

Edited by Helsbels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitä eroa Bugaboo been 08 ja 09 malleissa. Olen ostamassa vähän käytettynä ja myyjä ei ollut ihan varma kumpi on kyseessä oli ostanut helmikuussa -09.

 

Renkaissa taitaa olla eroa. Olisko -08 mallissa ollut vielä ilmatäytteiset ja -09 mallissa jo vaahtotäytteiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renkaissa taitaa olla eroa. Olisko -08 mallissa ollut vielä ilmatäytteiset ja -09 mallissa jo vaahtotäytteiset.

 

Sorry! Tää olikin Cameleoneissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No toi selvensi mulle yhtä asiaa, joten kaunis kiitos vastauksesta.

 

Mutta mun kysymykseen. Onko Cameleonien talvipyörät ja adapterit joka kaupassa samanhintaisia? Pitäisi tollaset hommata ja mielellään niissäkin säästäisi, jos se vaan mahdollista on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tietäjiä taasen kaipaisin :D

frogeja ja geckoja näkyy myynnissä ihan kohtuuhintaan, siis käytettynä. mutta miten niihin saa uusia kankaita? käykö nuo uudemmat yksyhteen vaiko tuo istuimen tms malli muuttunut välissä paljonkin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyva, kun huomasin taman ketjun! Nimittain eilen kotiutui Cameleonit ja oon ihan rakastunut niihin (variksi valittiin off-white ja charcoal grey)!

 

Me ollaan parin vuoden paasta palaamassa takaisin Hkiin, niin kiva tietaa, etta talvella pk-seudulla vaunut on ok eika etu/takarattaat liian pienet. (Ja munkin mielesta se tavarapussukka vaikuttaa tilavalta, eika yhtaan liian pienelta.)

Edited by Nuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, juuri minäkin ketjun löysin ja täällä puhutaan asiaa :D

Meille tulossa heinävauva, joten jos bugat otetaan, hänet pitäisi siirtää ratasosaan viimeistään tammikuussa keskellä Suomen talvea - kääks. No, asutaan pk-seudulla eikä täällä ole kamalasti lunta,

MUTTA: miten ihmeessä tuo päiväunien nukuttaminen oikein tuossa kuppi-istuimessa ulkona jatkuvasti onnistuu??Meillä on koira, joten varmasti lähden ulos päiväuniaikaan, jotta saadaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla (koiran lenkki ja vauvan päikkärit).

 

Kuulisin mielelläni kesävauvojen äideiltä bugakokemuksia!

 

Jos osoittautuvat mahdottomiksi (vaikka ovat kyllä supermageet), sitten meille ehkä Teutonian kuomurattaat (hyvät, tiedän kokemuksesta) ja shoppailuun sitten Maclarenit Recaron kaukalon kanssa. Tämäkin vaihtoehto kiehtoisi, sillä ne Maclarenit voisi sitten pitää jatkuvasti auton takakontissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi kesäkuun vauvaa ollut ja siinä ratasosassa ollaan nukutettu. Ensimmäinen 4,5kk alkaen ja toiselle vaihdoin viikko sitten eli n.6kk alkaen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on erimerkin, mutta kuppimallinen ja uni maistuu edelleen vaikka ikää on 2v1kk =) saahan siihen lämpöpussin, ja jalkapeittoa hankittua että se on tosi suojaisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako alle puolivuotiaan laittaa kuppimaiseen istuimeen? Meillä poika on nyt nelikuisena jo niin pitkä, ettei montaa viikkoa enää mahdu Bugisten (Cameleon) koppaan. Apua, mikä ongelma! :lol: Olen niin ihastunut meidän vaunuihin, että mua surettaa suuresti, jos joudun luopumaan niistä pariksi kuukaudeksi ja käyttämään vauvalla esikoisen matkiksia tässä välissä. Ne matkikset eivät sitä paitsi liiku lumessa ollenkaan hyvin lokasuojiensa takia. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi laittaa kunhan istuin on vaakatasossa. Noi rajat on vaan sitä varten että kukaan iske pientä vauvaa siihen istuimeen ja istuinta pystyasentoon. Meillä ei ole bugiksia, mutta quinnyn buzzit jonka kuppi-istuimessa poitsu on nukkunut ihan vastasyntyneenäkin. Se että selkä on suorassa kun makaa on se tärkee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo, just näin. Eli mekin siis käytettiin sitä istuinosaa vaakatasossa, eikä istuma-asennossa silloin 4,5kk alkaen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heipä hei!

 

Täällä myös yksi bugiksista haaveileva!

Meille syntyy toinen lapsi kesällä ja ollaan nyt ajateltu pärjätä yksösrattailla sekä kantoliinalla/-repulla ja seisomalaudalla.

 

Mutta mietiskelin tässä kuinka paljon maksaisitte hyväkuntoisista pari vuotta käytössä olleista Bugista?

Vaihtoehtoina on mietitty siis huuto.netistä ostoa, mutta myös Ebaysta tilaamista ja joko käytettyinä tai uusina jostain ulkomaisista nettikaupoista...

 

Käytetyissä saattaa paikoin säästää jopa puolet ostohinnasta ja saada lisävarusteitakin kaupan päälle. Sillä hintaa osteleekin jo lisäosia jos tulee tarve. Mutta millaisessa kunnossa pääosin on teidän 2-4 vuotta käytössä olleet bugat? Kankaitahan voi ostaa uusia, mutta onko renkaat niin kuluneet, että kaipaa vaihtoa tai onko runko-osa kärsinyt?

 

Arvostaisin suuresti jos jaksatte vastailla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mitkäs on suuria eroja cameleonin ja frogin välillä? tästä oli loistava sivu mutten löydä sitä enää :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No olemme nyt päätyneet uusien ostoon, mutta miten te, jotka olette tilanneet omanne ulkomailta (esim. babycare, -trader) olette kokeneet takuuasioiden hoidon?

 

Tällä hetkellä säästöä verrattuna Suomen hintoihin tulisi 100€+(riippuen ostopaikasta), mutta jos jatkossa tulee takuuasiaa niin etä sinne päin pitää lähettää jotain, niin postareissahan saattaa siinä suhteessa vaikka joutua häviölle... Onko siis ollut paljon tilanteita, jolloin osia on jouduttu lähettämään takaisin?

 

Ja tää värin valintaongelma. HUH! Oon joka päivä eri mieltä. Sand-brown-sand-grey... :lol:

Edited by persikkainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

Meillä ollu bugat nyt käytössä 4kk ja tyytyväinen olen ollut, tässä kokemuksia..

Alkukesästä 2009 en tiennyt vaunuista mitään, rupesin kesälomalla tutustuun aiheeseen ja luin netistä vertailuja. Näin kuvia cameleon vaunuista ja heti oli selvää että nää mä haluan. Uusiin ei kai olis ollu varaa ja seurasin huuto.netistä käytettyjä ja sitten tärppäs ihan täydelliset bugaboot: harmaa pohja, valkoiset ja mustat kankaat, talvipyörät, hyttysverkot ja uv-suojat 600e. Pyörät oli toki kuluneet hieman, mutta muuten kukaan ei uskoisi vaunujen olevan jo 2v käytetyt.

 

Talvipyörät on olleet aivan ehdottomat, lenkkeilen päivittäin 2-3h ja ilman isoja pyöriä ei olisi ollut mahdollista/mukavaa näillä vaunuilla. Jousitusta ei talvipyörissä ole, se miinus. (Välillä haaveilen teutonia spirit s3, toimii paremmin lenkkeily vaunuina)

 

Päälliset todella laadukkaat, valkoisia pääsääntöisesti käytän ja kun likaantuu niin heitän koneeseen ja sieltä ne tulee puhtaina ja sileinä. :)

Vaunut menee todella pieneen kokoon, ihanan kapeat ja helpot käyttää.

Toivon että pärjätään yksistään näillä ettei tarvi ostaa matkarattaita erikseen.

Otamme vaunut mukaamme myös kun lennämme.

 

Parasta on myös se että koko vaunukoppa lähtee irti, meille ulkoovelle n. 30 rappusta ja koppa toiseen käteen ja runko toiseen käteen, viel ainakin jaksaa, lapsi nyt 7kg. Menee siis yhdellä reissulla.

Meillä ei ollut käytössä turvakaukaloa vaunuihin, olisihan se ollut näppärä, mutta inhoan ylikaiken kaukalon huonoa asentoa. Nostan lapsen autosta aina vaunukoppaan jos pidemmäks aikaa jonnekkin.

Myöskään kotona en ole pitänyt lasta sitterissä tms. hommasin Vaavi-sängyn pyörillä jota hilaan perässäni keittiöön ym. askareihin ja saa siinä pötkötellä selkä suorana ja seurata tekemisiäni mukavalla korkeudella myös itselleni.

 

Mietityttää että koska siirrän lapsen ratasosaan, jossa kuppi-istuin ja miten mahtaa suostua nukkuun siinä asennossa, siinähän selkä suoras, mutta jalat korkeammalla.

 

Kokonaisuudessaa ihanat vaunut ja niin mielettömän hyvännäköiset!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei,

Meillä ollu bugat nyt käytössä 4kk ja tyytyväinen olen ollut, tässä kokemuksia..

Alkukesästä 2009 en tiennyt vaunuista mitään, rupesin kesälomalla tutustuun aiheeseen ja luin netistä vertailuja. Näin kuvia cameleon vaunuista ja heti oli selvää että nää mä haluan. Uusiin ei kai olis ollu varaa ja seurasin huuto.netistä käytettyjä ja sitten tärppäs ihan täydelliset bugaboot: harmaa pohja, valkoiset ja mustat kankaat, talvipyörät, hyttysverkot ja uv-suojat 600e. Pyörät oli toki kuluneet hieman, mutta muuten kukaan ei uskoisi vaunujen olevan jo 2v käytetyt.

 

Talvipyörät on olleet aivan ehdottomat, lenkkeilen päivittäin 2-3h ja ilman isoja pyöriä ei olisi ollut mahdollista/mukavaa näillä vaunuilla. Jousitusta ei talvipyörissä ole, se miinus. (Välillä haaveilen teutonia spirit s3, toimii paremmin lenkkeily vaunuina)

 

Päälliset todella laadukkaat, valkoisia pääsääntöisesti käytän ja kun likaantuu niin heitän koneeseen ja sieltä ne tulee puhtaina ja sileinä. :)

Vaunut menee todella pieneen kokoon, ihanan kapeat ja helpot käyttää.

Toivon että pärjätään yksistään näillä ettei tarvi ostaa matkarattaita erikseen.

Otamme vaunut mukaamme myös kun lennämme.

 

Parasta on myös se että koko vaunukoppa lähtee irti, meille ulkoovelle n. 30 rappusta ja koppa toiseen käteen ja runko toiseen käteen, viel ainakin jaksaa, lapsi nyt 7kg. Menee siis yhdellä reissulla.

Meillä ei ollut käytössä turvakaukaloa vaunuihin, olisihan se ollut näppärä, mutta inhoan ylikaiken kaukalon huonoa asentoa. Nostan lapsen autosta aina vaunukoppaan jos pidemmäks aikaa jonnekkin.

Myöskään kotona en ole pitänyt lasta sitterissä tms. hommasin Vaavi-sängyn pyörillä jota hilaan perässäni keittiöön ym. askareihin ja saa siinä pötkötellä selkä suorana ja seurata tekemisiäni mukavalla korkeudella myös itselleni.

 

Mietityttää että koska siirrän lapsen ratasosaan, jossa kuppi-istuin ja miten mahtaa suostua nukkuun siinä asennossa, siinähän selkä suoras, mutta jalat korkeammalla.

 

Kokonaisuudessaa ihanat vaunut ja niin mielettömän hyvännäköiset!

 

uskon että tottuessaan suostuu kyllä nukkumaan, sinne pepun alle voi taitella unien ajaksi peittoa, pientä tyynyä jne-kyllä se lapsi siinä pysyy suorempanakin nukkuessa kun laittaa valjaat kiinni! tätä keinoa meillä käytettiin kun lapsi oli pienempi =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään Bugiksissa uv-suojaa hommattuna? Katselin, että on olemassa pelkkä uv-suoja, jonka saa kiinni tohon peruskuomuun ja sitten on olemassa se kesäkuomu + uv-suoja -yhdistelmä. Onko tolla kesäkuomulla jotain tosi hyviä plussia tavalliseen verrattuna?

 

Ja sitten toinen kysymys. Onko jollain sitä kuljetuslaukkua? Onko se hyvä ja suojaako hyvin lentokoneessa vaunut eli onko pysyneet ehjinä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

onko joku halukas myymään täällä Bugaboo Cameleon yhdistlemänsä? Täällä olisi kiinnostunut ostaja.

Laittakaa yksityisviestillä tietoja, jos olette myymässä.

Edited by whitey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko lisaa kokemuksia Beesta? Mies on ihastunut ja mustakaan ne ei ole hassummat. Hieman arveluttaa kopan puuttuminen mutta footmuffin kanssa rattaat nayttaa kivalta - onko siis kokemusta Bugaboo Beesta vastasyntyneesta alkaen? Asutaan Englannissa, joten tuskin tulee varsinaisesti vauvaa ulkona nukutettua ja asutaan kaupungissa. Olen pienikokoinen joten kevyet ja napparat vaunut/rattaat on siis hakusessa! Itse olen katsellut iCandyn Peachia mutta nyt kiinnostaa Beet, kun olisi vahemman osia. Rattaiden mataluus ei meita haittaa.

 

Kaupasta sanottiin etta uusi paranneltu Bugaboo Bee tulee myohemmin kevaalla, ja niissa on pienempi kuomu ja menevat helpommin kasaan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jossain nettikaupassa näin mainoksen uudesta beestä, mutta käsitin että se on jokin special eikä vaan uusi malli. Mutta taisin ymmärtää väärin. Mun mielestä se kuomu on ainakin tässä mallissa tosi suojaava vauvalle, se uusi kuomu on tosiaan erilaisempi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun silmään toi uusi kuomu on kyllä huonompi!

 

beeplus2.JPG

 

Hyvää udessa Bugaboo Bee Plussassa on että penkki on leveempi. Mä oon kanssa noista haaveillut, mutta ihan matkiksiksi. Toi kuomu oikeesti näyttää siltä että tuuli tulee sisään. Mutta onhan se eri asia työnellä noita Englannissa kun täällä. Toinen mikä epäilyttää on että miten hieman isompi lapsi mahtuu noihin talvivaatteissa ja jalkapussissa. Jos toi uusi istuin on hieman leveempi, niin ei sekään sitä ongelmaa ratkaise. Sen verran kapeet noi meinaan on. Ja yksi juttu mistä en tykää on se että jos penkki on työntäjään pain niin lapselle ei ole minkäänlaista jalkatuke. Oon nähnyt livenä n.10kk ikäisen kyydissä ja sen jalat vaan roikku ilmassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.