Sign in to follow this  
Followers 0
Little Elf

Mitä taaperoille pukinkonttiin?

22 posts in this topic

Eli minkälaisia toivomuksia teillä on lähtenyt taaperoilta ja leikki-ikäisiltä pukille? POstista näemmä tunkee noita lelumainoksia aika ahkeraan, onko teillä jo pienet innostuneet toivomaan jotain?

 

Meillä on lisäksi lähipiirissä tuhottomasti saman ikäisiä joille lahja tullaan hankkimaan, joten hyvät vinkit ovat kullan arvoisia! :)

 

Meillä on tytön ykköstoive Brion nukenrattaat. Sai viime jouluna sen halvemman version, mutta jostain syystä yli kaiken haluaa nuo Briot, vaikka ovat käynnössä samat.. Lisäksi toivoo nuken tuplarattaita, mutta tänään saapuneen lelukatalogin mukaan hinta on rapiat 100 euroa eli saa jäädä vielä sinne pukin pajalle! Poika toivoo pikkuautoja, on ihan armoton autofani, joten hänelle ei ole vaikeaa miettiä mieluisaa lahjaa. Onneksi meillä ei ole vielä hiffattu että pukilta voisi toivoa moniakin lahjoja! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päätin ensin, ettei muksuille anneta käsiin yhtäkään lelukatalogia. Poika sitten löysi yhden vahingossa ja nyt ne kaikki mahdolliset on parasta potta- ja iltalukemista. :P

 

Mitään kovin spesiaaleja toiveita lapsilla ei vielä ole, vaikka tyttö paljon Hello Kitty-aiheista haluaisikin ("Hellou kitti kalkkeja, Hellou kitti paitoja, Hellou kitti kiljoja..."). Poika puolestaan tykkää autoista (yllätys...:rolleyes:).

 

Pukinkonttiin on ostettuna jo molemmille tarhareput. Pojan repussa on Salama McQueen ja tytön repussa - kukas muukaan - Hello Kitty! Lisäksi tytölle on Hello Kitty -ballerina-asu ja tossut. Pojalle löytyy tukkirekka, jossa on nosturi (bongasimme tuon Cittarin alelaarista! :)). Yhteiseksi on ostettuna Myyrän joulu- kirja ja Muumien numeroleikit- kirja. Vaatteisiinkin sorruin jälleen kerran eli molemmille on paidat Lindexiltä. Kunhan Gymboreen paketti tulee, niin sieltäkin löytyy vielä parit paidat molemmille...

 

Haluaisin muksuille vielä jotkin kivat palapelit. Voi olla, että muutakin tarttuu mukaan kunhan jouluostoksille päästään... :girl_wink: Isovanhemmille tai kummeille ei olla esitetty mitään spesiaalitoiveita, mutta saatetaan ehdottaa neidille Dulbolego-maatilasettiä, pojalle jotain autosälää ja molemmille omat lääkärinlaukut. Tytön kummitäti on ostanut jo joululahjaksi Baby Bornin tuplanukenrattaat. En tohtinut kieltääkään, kun toinen niin innoissaan kertoi löytäneensä nuo rattaat alehintaan. Mitään pissaavaa tms. nukkea ei tytölle kuitenkaan vielä viitsi ostaa/ostattaa, mutta voihan noissa kaksostenrattaissa sitten kuljetella jo olemassa olevia nukkeja ja nalleja ym. otuksia.

 

Huh, tavaraa taitaa tulla taas ihan sikana. Meidän pieni asunto ja lasten pienenpieni huone hukkuu pian tavaraan. Apua... :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin pojalle Lindexiltä uusi yöppäri, joka tosiaan on hiukan iso vielä eli menee varmaan kevääseen ennenkö on sopiva. Ikeasta löyty puinen nosturi-auto jossa on mangeetti jonka avulla nostella palikoita kyydistä.

Muille sukulaisille ollaan tehty pikkanen lista, jossa on vaatteita seuraavasta koosta, uusi taapero-tyyny kun vanha on ihan puhki rikki ja taapero-peitto. Plaston keittiövälineitä kun herra on innostunut "kokkaamaan" ja tarjoamaan ruokaa erillaisista kupeista, F-P kassakone ja uudet aterimet ruokailuun.

 

Aika pienenä koitan pitää lahjasäkin, varsinkin kun pojalla on sitten tammikuussa jo synttärit jolloin tulee sitten lisää lahjoja taas. Ollaan miehen kanssa viime talvena päätetty että kaksi lahjaa meiltä riittää ainakin toistaiseksi, muilta tulee kuitenkin lisää vielä.

 

Noita lelukuvastoja meillä ei poika lue oikeestaan. Vaikka sellaisen käsiinsä saakin niin ne ei ainakaan toistaiseksi kiinosta, saa nähdä sitten vuoden parin päästä miten käy :girl_sigh:

Edited by OltsunÄippä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taapero ei vielä ymmärrä, että voisi esittää toiveita, tai siis en ole kysellyt edes. :girl_crazy: Joka tapauksessa tarkoitus olisi hommata pojalle ainakin osa näistä: sukset, luistimet, stiga, Palomies Samin auto ja Palomies Sami -reppu (poika fanittaa ko. hahmoa, nää on jo tilattu), autoratamatto, lääkärilaukku ja ehkä joku lasten työkalupakki, sekä keittiöleikkeihin leikkiruokia. Noista osa toivotaan isovanhemmilta, kummeilta yms, kun on kiva, että ostaisivat mieluista/tarpeellista, kun lattiat ja kaapit tulvivat muutenkin kaikkea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kontissa majailee jo brion pieni junarata ja Hello Kitty astiasto. Luulen että kun verovirasto muistaa niin lähtee taas mulla lapasesta tuo ostelu, onneksi on kummimuksujakin niin ei kaikki tule sitten meille. Mä rakastan lahjojen ostoa lapsille, voi että kun tulee hyvä mieli kun voi antaa jotain mitä toinen oikein haluaa...ei kun siis joulupukki antaa :girl_haha: ot: Aikuisille inhoan ostaa mitään sillä ketään ei esitä mitään toiveita ja ei aikuiset enää tarvitse mitään.

 

Toiveina meillä tulee olemaan duploja, peruspalikat löytyy mutta niitä elukoita ei ole paljoa ja ne elukathan on neidin mielestä parhaimpia paloja. Ajattelin myös sanoa että jos löytää neidin ikään sopivaa peliä niin niitäkin kaivataan. Muovailuvahaakaan ei ole ja kuulemma tarhassa jo muovaillaan niin sekin voisi olla lahjalistalla. Totuus on se että muuta ei kaivata taikka haluta, tykkään itse ostaa kaiken tarpeellisen mm.vaatteet koska olen niistä tarkka :girl_to_take_umbrage2:

 

Itse meinaan vielä ostaa tytölle kankaisia hedelmiä, kakkuja, ruokia ym koska kotileikit on pop. Jos löydän pupun kuvilla vaatteita niin nekin tulee pukin konttiin sillä puput on myöskin pop. Stressiä en ota koska tyttö ei osaa mitään odottaa vielä. Kummilapset onkin asia erikseen :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mummu on vissiin jo ostanutkin meidän taaperolle joululahjaksi keinuhevosen. Me itse aiotaan antaa vauvanukke (kunhan vain löytäisin oikeanlaisen). Jotain vauvanuken kamppeita voisi muutkin ehkä sitten antaa, tosin mitään kovin tilaavievää ei ehkä halutakaan. Kai sitä nukkea voi työntää taaperokärryssä ja nukuttaa ihan oikean vauvan vaununkopassa, sitterissä tai turvakaukalossa (jotka siis kaikki on säilössä kätevästi lastenhuoneen lattialla) :girl_sigh: Muita lahjatoiveita muilta voisi olla duplot (jonkun verran niitä on, mutta eihän niitä koskaan voi olla liikaa!), muovieläimet, kirjat (pahvisivut, mutta pientä juonentynkää saisi olla, ei kuitenkaan kovin montaa lausetta per sivu)...

 

Tuon meidän oman lahjan kanssa vain meinaa olla vähän ongelmaa, kun en mistään löydä mitään normaalia vauvanukkea. Nuo kuvastoissa ja peruskaupoissa olevat vauvanuket tuntuu olevan aina noita pissaavia tai puhuvia tms. :girl_cry2: Minun ehdottomat vaatimukseni olisi ainakin, että se EI puhu (eikä ääntele muutenkaan, eikä liiku itsekseen, eikä ylipäätään mitään pattereilla toimivaa) eikä pissaa :girl_haha: Muita toivottavia vaatimuksia olisi, että sitä voisi kylvettää, sillä ei olisi paljon tukkaa... Ehkä mieluiten ei olisi sellainen kovin pieni eikä kankainen keskeltä, mutta näitä harkitsen vielä... Kun toisaalta onhan tuo lapsikin vielä aika pieni, ja kankainen on toisaalta kivan pehmeä... Lähinnä sen takia kannattaa ehkä harkita noita, kun My Little Baby Born taitaisi sitten täyttää vaatimukset (siis jos pieni ja kankainen käy), muussa tapauksessa mikään ei täytä. Mutta että jos joku tietää, mistä saa hyviä vauvanukkeja, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kankainen on myös siitä kiva, että se on kokomuovista kevyempi. Tyttö sai sellaisen kangasvartaloisen synttärilahjaksi ja tykkää tosi paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika ei joulusta oikeen mitään ymmärrä. Joulupukin se kyllä tunnistaa ja tietää, että se tuo lahjoja. Ja yksi toivomus hällä on. MAKE. Eli se sille ainakin ostetaan. Lisäksi oon tilannut Madagaskar dvd:n. Ehkä jotain pientä vielä lisäksi. Oon läheisille antanutvinkit ja ovittu, mitä kukin ostaa. Muualta on pojalle tulossa ensisukset (ilman monoja olevat kenkiin kiinnitettävät), Stiga, leikkieläimiä, muutama Cars-pikkuauto sekä Kuomat.

 

Tyttö nyt joulusta vielä vähempi tajuaa...

Hälle ostetaan itse laatikko Dubloja. Katotaan, hommaanko vielä jotain muuta. Muualta on tytölle tulossa terällinen yöpuku, takkimallinen ruokalappu, Hello Kitty -hakka, vauvapulkka ja Me & I:n sydänhaalari.

 

Poika on kovasti lelukirjoja lueskellut ja aina Maken niistä bongannut. Mä oon niitä sille antanutkin siinö toivossa, ett bongaan, jos on jotain, mikä selkeesti on mieleen.

 

Meillä olis kyllä ennestään Dubloja ja hakka, mutta poika ei jakamista hiffaa ollenkaan. Kaikki on hänen.... Joten ostetaan tytölle sit omat.

 

Tytöllä on nukkena My first Baby Born. Se on 1v eteenpäin. Se on aika pieni ja kangasvartaloinen. Tyttö ei vaan nukeista piittaa vielä yhtään. Hän pitää enempi autoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me laitoimme toivelistalle appivanhemmille taman leikkikeittion. 30103.jpg

 

Taman lisaksi jos jotkut haluavat ostaa lahjoja niin toiveissa on duploja ja leikkikeittioruokaa ja -valineita. Ja mika parasta saimme laitettua toiveen anopille, etta ei tarvitse ostaa pojalle miljoonaa lahjaa vaan haluamme, etta han arvostaa saamiaan lahjoja. Miehen suvussa on tapana hukuttaa ipanat lahjoihin joita he sitten aukaisevat hullunkiilto silmissa ja mitaan ei arvosteta kun edessa on 20 muuta pakettia.

 

Itse varmaan ostamme vain jotain pienta, autoja tai muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kankainen on myös siitä kiva, että se on kokomuovista kevyempi. Tyttö sai sellaisen kangasvartaloisen synttärilahjaksi ja tykkää tosi paljon.

Niin, ehkä se olisi kuitenkin pienelle lapselle helpompi hoidettava... Itse vain olen saanut lapsena (varmaan 1,5 v.) sellaisen oikean vastasyntyneen kokoisen (tai ainakin vähän normaalia vastasyntynyttä pienemmän pikkusiskoni kokoisen) kokonaan muovisen vauvanuken. Ja kun kaverin pikkusiskon vauvanukke oli sellainen pieni ja kangasvartaloinen, niin vähän kyllä sitä "halveksuin" (siis ihan mielessäni omani oli paljon oikeampi ja parempi) :D Ja sitten kun sille minun vauvanukelleni pystyi pukemaan ihan oikeita vauvanvaatteitakin! On se kyllä vieläkin tallessa, mutta äitini on mennyt vaihtamaan siihen vissiin toisen jalan ja käden toiselta vauvanukelta (kun ne sen nuken omat oli rikki, josta tulikin mieleeni, että tuollainen keskeltä kankainen ehkä kestääkin vähän paremmin, kun sen käsiä ei voi vääntää sillein) ja minusta se näyttää ihan hölmöltä sen takia, kun siinä on väärän vauvan osia :rolleyes: Tätäkään ei toki tuo meidän yksivuotias huomaisi, mutta kun minä huomaan :girl_haha:

 

Noh, jatkan miettimistä/etsimistä, lapselle kyllä toistaiseksi varmasti kelpaa millainen tahansa. Vauvanukkea se kuitenkin tahtoo hoitaa, ei vain vielä synttärilahjaksi viitsitty hankkia, ettei se ehdi kyllästyä vauvanhoitopuuhiin ennen pikkusisaruksen syntymää :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lelukuvastoja on tullut jo muutama mainosten mukana, ja poika niitä kyllä innoissaan selailee, mutta ei vielä tajua että ne on tavaroita, joita voi mahdollisesti itselleen saada. Tykkää lähinnä katsella kun niissä löytyy muumien yms kuvia. girl_smile.gif

 

Mä en haluaisi hirveää tavaravuorta jouluna, ja meillä ongelmana on vielä sekin että pojalla on synttäritkin aatonaattona. Ainakin 1v:nä tavaraa tuli niin paljon ettei poika enää itsekään tiennyt mitä niillä kaikilla olisi pitänyt tehdä.

 

Tänä vuonna on valmiiksi hankittuna jo muutama kirja ja yksi lastenlaulu-cd, ja enempää ei varmastikaan itse enää hankita lahjaksi. Kun sukulaiset rupeavat kyselemään toiveita ajateltiin laittaa listalle mm brion junarataa, duploja ja suomen- ja ruotsinkielisiä kirjoja. Toiveena siis että vältyttäisiin sellaiselta "kertakäyttö"-muovikrääsältä, jolla leikitään kuukausi ja sit ne ois jo ihan tylsiä. Lisäksi meillä on hankintalistalla isojen sänky pojalle, joten siihen ajateltiin että voisi pyytää lahjaksi vähän avustusta, esim vanhemmilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haavis: Mikä on MAKE? Mä taidan olla lasten leluista ihan tietämätön...

 

Meillä tyttö 2v7kk toivoo erityisesti kaikkea mitä hän käsiinsä saamissaan lehdissä tai mainoksissa näkee :girl_smile:

 

Joulupukin kirjeeseen kirjoitin hänen "sanelustaan": rumpu, ksylofoni ja pinnekkalinna. Viimeinen on siis tietenkin (hellokittyjen) prinsessalinna. Näki sen jossain katalogissa...

Soittimet ovat puolestaan muskarista tulleet tutuiksi. Nää hankitaan ite.

 

Muutoin tykkää kovasti duploilla, joten niitä tulee saamaankin sukulaisilta edellisten toiveittensa lisäksi. Kovassa käytössä on meillä myös muoviset eläinhahmot (miten se Schleich ...kirjoitetaan ), joten niitä konttiin samoilta suunnilta. Kirjoja ja lastenmusacd:itä myös tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli mun vanhemmille esitetty yksi toive, plaston iso kuorma-auto. Sen he ovat ostaneet ja vaatteita kuulemma. Miehen vanhemmille vihjasin, että parkkitalo olisi kiva. Poju aina leikkii tuolla isovanhemmilla sillä.

 

Muille lapsille ostettiin legoja, joko normaali tai duploja. Parille vähän vanhemmalle tytölle, toiselle sellaisen askartelu juttu ja toiselle sitten pipo-lapaset-kaulahuivi yhdistelmä sekä vielä pikkuhousu paketti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me (eikun siisn joulupukki) hankittiin 2v3kk pojalle puinen parkkitalo ja muutama palapeli ja esitettiin lisätoive Lauri-leluista/ DVD:stä... Se on niinkus ihan pop :rolleyes:

3v2kk pojan serkulle pakettiin meni tälläinen linna ja muistipeli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4,5 vuotias poika toivoo lahjaksi "rumia leluja", ritaritarvikkeita, ruman autoradan, pikkulegoja/playmobileja.

 

Tyttö, melkein 2v ei vielä oikeen osaa mitään toivoa. Kovin on kiinnostunut veljen legoukoista ja playmbobileista, joten hänelle jotain muumufiguureja ja hoivattavia leluja (syöttää veljen leluille tuttipullosta maitoa, mutta niissä on liian pieniä osia...) Nukenrattaat jo on, muuten olis ne ollut ykköstoive. Samoin dubloja on jo aika paljon, joten niitä ei enää viitsi ostaa, vaikka muuten lapset niistä pitävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytettiin surutta lelukuvastoa hyödyksi, tyttö sai sieltä näyttää mitä toivoo joulupukilta kun kirjotettiin kirjettä :)

 

Toiveissa oli mm. Muumitietokone, Kimble, jotain Hello Kitty-krääsää, babybornille vaatteita/tarvikkeita yms. Ja me vanhemmat toivottiin vaatteita ja luistimet.

 

Me ostettiin toi tietokone, miehen vanhemmilta tulee nukentarvikkeita, kummeilta kirjoja ja vaatteita, mun vanhemmilta luistimet. Muista lahjoista en sitten tiedä, että tuleeko vai ei, harkitaan viel sitä Kimblen ostamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä tänä vuonna toivotaan..? Onko jotain hyödyllisempiä/järkevämpiä lahjaideoita noiden lelujen lisäksi?

 

Mitä mieltä te muut olette, että voiko esim.isovanhemmille ja kummeille laittaa toivelistan lapsen puolesta, vai kuulostaako liian"härskiltä"? Viime vuonna laitettiin lista, jossa oli toiveina (esikoisella on synttäritkin lähellä joulua eli molemmat toiveet yhdellä listalla) vaatteita, leluja, kirjoja ym, ja merkkasin toivekootkin valmiiksi, niin toivon, että se helpotti lahjojen ostajia..lähes kaikki heiltä saadut lahjat olikin siltä listalta eli eivät menny hukkaan ainakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

kyllä me on tehty toivelistaa ja kerrottukin jo kummeille ja isovanhemmille. Itse asiassa mummu on jo kysellytkin listan perään. Tänä vuonna meillä on listalla uudet aurinkolasit, Ruskovillan alutumput, villahaalari, pussilakanasettiä ja villasukkia. Leluja ei tuohon listalle laiteta, ehkä jos jotain kysytään, niin sanotaan piirtämistä varten lehtiö ja lastenlaulu cd-levy.

 

Meillä poika on syntytyt helmikuussa, joten ei viitsitä jouluksi niin noita lelulahjoja hommailla. Saa kuitenkin synttärinä sitten leluja lahjaksi, mikä on ihan ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä toiveita on PALJON ;) Äiti toivoo lapsille mm. uudet yökkärit, tytölle kylpytakki, lasten muumiaterimia ja lautasia, askartelutarvikkeita (mm. muovailu on kova hitti) ja sit on muutamia lelutoiveitakin. Tytölle ollaan ostettu ekat nukenrattaat ja toiveena on lisäksi jotain nukentarvikkeita ja vaatteita. Poika taas on toivonut Brion junarataan jotain uutta, lego poliisiaseman tms. Joku tollanen "isompi" lahja toteutetaan molemmille. Kummeille vinkataan että esim. legoja, kirjoja, lasten cd tai dvd levyjä, askartelutarvikkeita tai ne yökkärit. Ai niin, mummo on jo ostanut leikkitietokoneen pojalle ja nuken tytölle. Pyritään kuitenkin siihen että leluja ei kauheesti tulisi kun synttäritkin on tammikuussa. Kummeillekin ollaan aina sanottu, että jos haluavat niin ostavat vaikka pelkästään vähän isomman synttärilahjan, jos jotain leluja haluavat ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on melkein 2v. tyttö, jolla on synttärit joulun alla, joten varsinaiset joululahjat toivottavasti pystyttäisiin pitämään niin minimissä kuin mahdollista, kun synttärilahjoja saa kuitenkin runsaasti.

Tytön puolesta on toivottu mm. Nukenvaunut, dubloja, auto (Autot-elokuvan Martti), saunaan oma kiulu, kauha ja laudeliina, leikkikeittö, muumitalo ja vaatepuolelta pyjama ja vaatetta seuraavassa koossa odottamaan.

 

Tyttö tykkää tosi paljon autoista ja nukenvaunuja on "toivonut" pitkään. Niillä tykkää leikkiä aina, jos ollaan kylässä, jossa on nukenvaunut. Monesti tytöllä menee hermot, kun ei saa vauvanukkeaan makuulle eli nukkumaan olemassa oleviin sateenvarjorattaisiin. Muumit on myös suosiossa, joten muumitalo on luultavasti myös mukava juttu. Koska meillä on paljon läheisiä, jotka haluavat ostaa tytölle synttäri- ja joululahjoja, niin ollaan toivottu, että ostaisivat kimpassa sitten isompia lahjoja, ettei tulisi paljon kaikkea "turhaa" pikkukrääsää vaan sellaisia lahjoja, jotka olisi käytössä leikeissä ja muuten. Esim. nukenvaunut, leikkikeittö ja muumitalo on pyydetty kimppalahjoina.

Edited by Emni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meinasin, ettei ostettaisi tytölle (15kk) vielä itse joululahjoja, kun kuitenkin saa mummoilta ja mun siskolta lahjat ja varmasti on ihan tarpeeksi innoissaan niistäkin. Ostin kuitenkin värikynät ja paperia ja sormivärejä ja kylpyvaahtoa, kun sellaisia ei vielä ole. Kynät ja paperit annoin kuitenkin heti tuoreeltaan käyttöön, enkä viitsi noita muitakaan varmaan enää paketoida. Mummot ovatkin onneksi kysyneet toiveita ja ilmeisesti toiset isovanhemmat antaa lahjaksi potkumopon ja toiset antaa Muumi-lastenaterimet. Mun sisko on varmasti hankkinut ainakin Duploja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekään ei viime jouluna ostettu meidän vajaa 2v pojalle mitään, sen tiesi, että saa kuitenkin niin älyttömästi lahjoja. Nyt ollaan ostettu parkkitalo, kun autot mieleisiä ja sukulaisilta pyydetty vaatteita, mutta eikö sieltä jotain ekstraa taas tule.

Vähempi parempi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0