eledee

Kierrot keskenmenon jälkeen, muuttuneet edeltävästä ajasta?

23 posts in this topic

Ekasta kierrosta täällä onkin ketju, mutta kiinnostaisi tietää kuinka monella on tullut kiertohäiriöitä pitkällä aikavälillä keskenmenon jälkeen. Itsellä kun nyt näyttäisi siltä, että vaikka on vasta kp17 on jo menkat alkaneet... Tämä on todella epätavallista minulle, kierrot eivät koskaan ole olleet näin lyhyitä. Ja mietinkin nyt että pitäisikö tästä olla huolissaan vai ei.

 

Eli mulla tosiaan ekat kuukautiset tuli 39 päivää lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ja nyt 17 päivää tästä näyttäis tulevan taas uudet menkat. Tarkoitus on vielä terkkarille soitella ja kysellä mistä voi olla kyse, mutta vertaistukea ja omia kertomuksia aiheesta otetaan vastaan oikein mielellään. Epätietoisuus kalvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys 11.10 ja sen jälkeen ekat menkat 15.11 eli 36 päivää välissä. Vuoto on hyvin niukkaa ja nyt jännätään miten kauan tätä kestää ja miten tää tästä alkaa taas pyöriä.

Edited by koran_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kanssa kiinnostais tietää keskenmenon vaikutuksesta kuukautisiin pidemmällä aikavälillä!

 

Mulla oli lääkkeellinen tyhjennys 26.11. Ja 25.12.ekat menkat. Muutaman päivän normikiertoa pidempi oli eka kkm:n jälkeinen kierto. Nyt menossa kp 30, eikä merkkiäkään melkoista.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi neljäs kierto km jälkeen, ja kierto on lyhentynyt kamalasti. Tämä oli 25 ja edellinen 23. Ihmetyttää ja ärsyttää, ja tärppiä ei ole tullut vaikka edelliset on aina alkaneet käytännössä kerrasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jälkimmäisen keskenmenon jälkeen kierrot olleet ok, ts. muutaman päivän vaihtelua vaan kierron pituudessa. Tyhjennys hoidettiin myöhäisten viikkojen takia sairaalassa ja kaavinta tehtiin samana päivänä kun sikiö syntyi. Kroppa alkoi toimia aika nopeasti ihan normaalisti. Ekan keskenmenon jälkeen kroppa oli sekaisin kuin seinäkello. Saattoi johtua siitä, että tyhjennys meni pahasti pieleen ja kesti monta viikkoa ennen kuin kaikki saatiin pois. Silloin mulla oli myös joku tosi lyhyt kierto (reilut kaksi viikkoa) ja kovia vatsakipuja monta kuukautta. Seuraavan raskauden alkamista saatiin odottaa 8 kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut aina vaan yks kierto km:n ja uuden raskauden välissä, mut ovat olleet keskimäärin lähes 10 päivää pidemmät kuin normikierto 28 päivää ennen ekaa raskautta.. Nyt täytynee pitää pidempi tauko, täytyy saada kolmen peräkkäisen km:n syyt selville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kovin näyttää itsellänikin siltä että km on muuttanut kiertoani - vaikka on ollut aina epäsäännöllinen,mutta pysynyt 28-36 välillä... tänään ois kp32 ja ovulaatiotestissä lähestulkoon plussa... ottaa kyllä päähän jos kierto pysyvästi venyy johonki 40. Onko muilla ollut kierron vaiheessa nännien alapuolelta kovettumista ja muutoin on osittain sisäänpäin kääntyneet nännit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ovis tuli aikaisemmin kuin yleensä ja sen perusteella pitäisi tulla 28-29 päivän kierto. Eli kemiallisten/ alkuraskauden km:n jälkeen kierto on normalisoitunut 32-41 -> 28-29.

 

En oo mietteliäs itellä huomannut tuollaista koskaan enkä halua pelotella mutta pitäisikö sun kysyä lääkäriltä kun seuraavan kerran meet? Ettei liity mihinkään pahempaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yön aikana nännit on suht normaalit ja eikä ole enää niitä kovia alueita nännin alapuolella. Kävin viime vuoden puolella samantyylisen rintaoireilun takia lääkärissä ei ollut kasvaimen tyylistä kovettumaa( siis ihan nänni oli kovempi alapuolelta) eikä tulehdusta. Käski seurata vielä tilannetta. Kappas 2 viikkoa myöhemmin testiin pärähti plussa :D

 

Jos tää oireilu jatkuu kuukautisten tultua jos tulevat, niin sitten kyllä käyn lääkärissä. Mää en tikuttanut tässä kierrossa ovista kuin ihan tässä loppupuolella, kun km jälkeinen eka kierto veny 59 päiväiseksi -_-

 

Nänni nyt normaalit ei plussaa eikä menkkoja vaikka menkkoja kipuiluja ollut useampana päivänä

Edited by Mietteliäs89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on nännit normaalit,ja menossa kp37 eikä näy plussaa eikä tätiä:/ korkeintaan joku haamu/viivanpaikka testissä..

Kuinka kauan odottelis vielä..Kyllä tekis mieli maanantaina jo soittaa lääkäriin ees kysyä asiasta jos ei jo näytille oo tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla näyttäis kierto palautuneen entiselleen. Kaksi kiertoa kkm:n jälkeen oli pidempiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa no hyvä etten ole ainoa. Jos suosiolla kattoo tän kierron jos ei muuta oireilua ilmene:)

 

Edit:soitin neuvolaan kuitenki nii sain ens viikolle ajan jos ois joitain sopivaa kierron tasoittajaa! :) oli sitä mieltä että ei varmaa tärppiä oo käyny näin pitkässä kierrossa. Onneks pääsen samalle lääkärille kuin aiemmin.

Edited by Mietteliäs89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olis semmonen kysymys että voiko seuraava liittyä vielä km:sta toipumiseen? Pääsen kyllä lääkärille ensi kuussa mutta kysyn jos joku osais veikata eli nyt on toinen kierto km:sta lopuillaan ja näin kolme päivää aikasemmin alkoi tulee satunnaisesti pyyhittäessä valkkarin mukana ruskeaa väriä ja oletan että tässä jotain pientä vielä tulee ennen kp1:stä.

 

Ensimmäisessä kierrossa tuli merkkaamieni tietojen mukaan kahta päivää ennen ekoja menkkoja pientä tiputtelua. Muistelisin kuitenkin että saatto olla hiukan aiemminkin mutta siis nämä vedin suosiolla km:n piikkiin, mutta entäs nyt kun vielä toisessakin kierrossa??

 

Minulla tavallisesti on menkat alkaneet niin että edellisenä yönä/nukkumaan mennessä on alkanut pienellä tiputteluvuodolla menkat ja seuraavana hana päälle. Pitäiskö huolestua? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hormonitasapainon heittely voi mun mutu-logiikalla kyllä kestää,jolloin palautumiseen voi mennä aikaa. Mulla on nyt 4. kierto laparoskopian jälkeen eikä vieläkään ole normaali. Tosin en tiedä palautuuko se enään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, kiitos :) Vuoto on tuntunut vielä toistaseksi ehkä pienemmältä kuin viime kierron lopussa. Tosin vielä on yks päivä jäljellä :D On kyllä siis niin vähäistä ettei housuihin asti edes tule! Pelottaa vaan että vaikeuttaako raskaaksi tuloa, mut on tosiaan niin vähäistä..

 

Voiko liittyä kohdun limakalvon paksuuteen vai on vain jotain muuta? Viime menkat oli melko normaalit määrältään kuiteskin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmeno tammikuussa 2016 ja siitä lähtien kuukautiskivut ovat joka kerta olleet paljon kovemmat kuin aiemmin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen keskenmenon jälkeen kierrot heitteli 2-3 pv verran joka on mulle ollut poikkeuksellisen paljon. Tämä jatkui aina seuraavaan raskaaksi tuloon saakka 7 kiertoa myöhemmin. Toisesta pieleen menneesä raskaudesta kroppa sekosi aivan täydellisesti 10 viikon jälkivuotoineen/kuukautisineen ja meni melkein 3kk että edes ovulaatio suostui ilmestymään. Tulin siitä onneksi taas raskaaksi joten en tiedä kuinka sekaisin olisi vielä ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko km-koettelemus kesti noin kuukauden, koska hcg ei lähtenyt laskuun ja sitä piti viikottain seurata. Kun verikoe viimein näytti nollaa, lähdin tikuttamaan ovista ja se tulikin noin 5-6 päivää nollatuloksen jälkeen. Harmi kyllä ei kuuluttu niihin onnekkaisiin jotka km jälkeen raskautuu helposti, eli täti tuli säntillisesti ja kierron pituudeksi normaali 27 päivää. Sen osalta siis kaikki kuten ennen (lähes kellontarkka kierto aiemmin). Hormonien heittelystä kertoo kuitenkin hurjat oireet ennen menkkoja (turvonneet ja kosketusarat rinnat, mahdollinen kiinnittymisyritys dpo 11 kramppien ja minimaalisen vuodon kera, naama kukkii ja leuassa hormonifinnit jyllää),  ja nyt menkkojen aikana todella voimakkaat krampit, buranaa kuluu eikä tämä tosiaan ole kropan tapaista. Saas nähdä miten pitemmällä aikavälillä käy. Luteaalivaiheen laskin joutessani, 14 päivää joten sen osalta suht normaalia settiä.

Edited by Windfall

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmenon jälkeinen kierto oli noin 36 päivää. Ennen menkkoja oli kahtena edellisenä oiltana seksin yhteydessä verta ja rinnat olivat kaksi viikkoa ennen menkkoja todella kipeät. Nyt toinen kierto keskenmenon jälkeen ja ovulaatio tapahtui kp13. Viikonloppuna pitäisi alkaa menkat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Km vuosi sitten. Ensimmäinen kierto pidempi, sen jälkeen heitteli 27-31 välillä. 6kk jälkeen km:sta alkoi tulla menkkoja edeltäviä muutaman päivän tuhruvuotoja sekä vuotohäiriöitä menkkojen ollessa 6kk tosi erikoiset/runsaat/juoksevat. viime kierto oli 36pv ja nyt ensimmäistä kertaa reilun 6kk jälkeen oli taas ns normaalit menkat ja tämä kierto muutenkin n.29pv ja vaikuttanut kaikinpuolin normaalilta ja ovulaatio tikutettu ajallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now