-Bamse-

Joulukorttikuvat lapsista

62 posts in this topic

Tuolla vauvapuolella ainakin on jo tällainen ketju, mutta ajattelin laittaa myös tänne taaperopuolelle.. Eli ideat ja kuvat jakoon! :)

 

 

(ja saa poistaa jos tämmöinen ketju täällä jo on..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieno juttu tälläinen ketju!!! Olenkin jo saanut harmaita hiuksia kun en ole keksinyt mitään loistoideaa. Toiveena olisi ollut mennä ottamaan meidän neideistä valokuva lumisen kuusen juurelle ja viereen pari tallilyhtyä, mutta veikkaampa, että viikonloppuna lumet ovat täältä etelästä taas sulaneet ja joudun tyytymään plan B:hen, joka pitäisi toteuttaa jotenkin sisällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina laitan taman myos tanne kun laitoin sen jo tuonne vauvapuolelle. Tassa on meidan tamanvuotinen kortti.

 

Mina olin jo aikaisessa tana vuonna ja tanaan tulivat valmiit kortit. Kansikuvan tilasin taas Etsysta ja itse kortit Vista Printista. Nyt vain kirjoittamaan nimet alle ja osoitteet kuoriin. Postiinkin joudun laittamaan aikaisin kun kahden viikon paasta tulemme Suomeen lomalle ja en luota mieheen, etta han ne muistaisi postittaa.

 

Kuva on aika huono kun otin sen lampun valossa.

IMG_8398_mod.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana kortti Io:lla :girl_in_love:

 

Meilläkin oli suunnitelmissa joku luminen ulkokuva, olisi tarkoitus ottaa se nyt viikonloppuna jos lunta vielä on...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Tosi kiva kortti! :girl_smile:

 

Minäkin olen pähkäillyt pääni kipeäksi, että minkälaiset kuvat naperoista ottaisin... Yksi ehdokas olisi jo valmiina ja siinä kuvassa lapsilla on ns. "tavisvaatteet" päällä eli ei esim. joulutonttuasuja tai jouluhattuja. Ehkä jokin luminen ulkokuva voisi olla tosiaan vaihteeksi kiva?! Tai sitten otan sisällä perinteisen tonttukuvan...hm...

 

Ajattelin teettää ns. valmiit kuvakortit, mutta en oikein tiedä missä... Ihan kivoja vaihtoehtoja löysin mm. Ifolorilta, ExtraFilmiltä ja Eirikuvalta, mutta onko vielä muita mahdollisia "puljuja"? Entä onko joku kokeillut Postin vastaavaa palvelua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos! :) Käynkin heti katsomassa.

 

(Edit. Joulukortit tilattu Vistaprintiltä, jossa tarjous "10 kpl ilmaiseksi". Postikulut olivat kylläkin suolaiset, mutta korteista tuli(/tulee, toivottavasti) hienot! :girl_dance:)

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kaunis kuva!

 

Minä tilasin meidän joulukortit tänä(kin) vuonna ExtraFilmiltä. Vähän mielikuvituksetonta ehkä, mutta nyt ei aika riitä askartelemiseen tms. Kuvan otin ulkona lumihangessa/sateessa. Viime vuonna ainakin olin tosi tyytyväinen ExtraFilmin kuvakorttien laatuun (vaikka sainkin ne eri fontilla kuin olin tilannut, mutta sain sitten siitä hyvästä -50% alennusta...).

 

Kannattaa muuten huomata, jos ExtraFilmiltä tilaa, että tarjouskoodilla xmas2010 saa -25% alennusta!

Edited by Rose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana kortti Iolla ja ja Daturalla kiva tonttukuva :)

 

Tässä meidän korttiin tullut kuva:

 

loka-marraskuu2010%20056.jpg?psid=1

 

Tuo tuli siis Ifolorin valmiiseen korttipohjaan ja viereen teksti: "Oi käykää, ystävät, laulamaan, kun joulu, joulu on meillä!"

 

Ifoloria olen käyttäny ennenkin ja olin taas kerran tyytyväinen :) Pohjavaihtoehtoja oli runsaasti, helppo oli kortti tehdä, parissa päivässä tulivat kotiin toimitettuina ja hinnaksikin tuli vain vähän päälle 1 e/kortti.

Edited by Lilypad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en paljasta vielä meidän korttia, kun mä laitan sen sitten tuonne joulukalenteriin. Mutta tämmöisiä kuvia otin tänään sitä varten:

*pois

Edited by Nessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi juku miten suloisia kuvia. Varsinkin nuo nuoremman tirskumiskuvat ovat ihania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa, miten toiset jaksavat nähdä vaivaa ja osaavat ottaa upeita tonttukuvia. Nessan kuvat ovat kyllä ihanan jouluisia! :girl_dance: Ja mitkä suloiset tonttuneidit! :girl_in_love:

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Samat ihailevat ajatukset mulla tuosta vaivannäöstä! Mulla on aikasempina vuosina aina kaatunut kuvakortti-idea lopulta siihen, että en oo ajoissa saanut hommattua mitään joulurekvisiittaa ja napattua jouluista kuvaa. Siksi mä tänä vuonna päätinkin, että en edes yritä, kun sitten jää taas kortit lähettämättä :girl_to_take_umbrage2:

 

Mä ajattelisin, että jos on allekirjoittaneen tapaan vähän laiskempi ja hitaampi tapaus, niin plokkaa vaikka suht tuoreista otoksista jonkun kivan kuvan ja teettää kortin siitä. Mä luulen, että mummit ja kummit ilahtuu joka tapauksessa, jos kortissa komeilee rakkaan lapsen/lasten kuva/kuvat. Vielä ehtii täks joulukskin! (Mähän kuulostan ihan joltain kuvakorttifirman mainosmieheltä, sorry :grin: ) Niin että lisää vaan kivoja kuvia tänne, tonttulakeilla tai ilman!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No minäpäs vilautan tuota meidän joulukorttikuvaa, joka on siis ihan tavallinen kuva ilman joulurekvisiittaa (kuva tuli otettua nopeasti ennen kyläilemään lähtöä, siksi muksuilla on talvikengätkin jalassa :P). Harmi, että pojan reuhkatukka leikattiin vasta kuvan ottamisen jälkeen. :rolleyes::D Korttipohja on punainen ja siinä on värikkäitä retrojoulupalloja. (Sain muuten jo eilen infoa sieltä Vistaprintiltä, että maksu näkyy... Jospa kuvat ehtisivätkin ajoissa ennen joulua?! :))

 

*

 

 

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos mammat :wub:

 

Valokuvaaminen on mun rakas harrastus, siksi mä tykkään panostaa tähän. Mä en yleensä kuvaa taustan kanssa ikinä omia lapsia, niin kerran vuodessa sitten on kiva nähdä vaivaa. :)

Edited by Nessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania kuvia :lipsrsealed:

 

Onko sulla Nessa semmonen oikea valokuvaustausta (tai miksi sitä virallisesti kutsutaankaan :) )? Tosi upeita kuvia! Etenkin ne nuoremman tirskumiset :lipsrsealed:

 

Adelita: Pojan tukka on aivan ihana! Ei todellakaan mikään reuhkatukka :girl_impossible::girl_haha: Suloiset lapset :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kortti2009.jpg

 

Tässä meidän viime joulun kuva. Lähetettiin kahta eri kuvaa, toinen jossa ihan lähikuva edestä pikku enkelistä siipineen ja sitten ei niin lähisukulaisille tätä ns tavallisen joulukortin oloista.

Toivottavasti kuva näkyy. En oo hyvä näissä hommissa =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään leivottiin pipareita tytön kanssa ja otettiin siitä samalla joulukorttikuvat. Tyttö leipoi punainen paita ja tonttulakki päässä. Tuli kuvia, joissa tyttö kaulitsee taikinaa, syö taikinaa, painaa muotilla pipareita, esittelee tekemäänsä piparkakkua ja kurkistaa piparkakkumuotin läpi. Tosi kivoja kuvia vaikka ihan ex-tempore keksittiin, että tämä olisi kiva joulukorttiaihe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now