Mrs A

Toppahousut odottajalle?

33 posts in this topic

Olen hulluna etsinyt odottajan toppahousuja, mutta mistään en ole löytänyt. Esikoinen on vajaa parivuotias, joten hän haluaa leikkiä ulkona ja lisäksi kotona asustelee koira, jota pitää lenkittää myös talvipakkasilla. Toisen lapsen LA on helmikuussa, joten suurella todennäköisyydellä pakkasia tulee riittämään ennen kuin maha tästä häipyy. Joten jos joku on löytänyt jostain odottajalle sopivat toppahousut tai muuten lämpimät pöksyt, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan.

 

Juttelin yhden äitiysvaateliikettä pitävän naisen kanssa, ja hän sanoi tiedostaneensa tämän puutteen, mutta koska mammavaatteet hyvin usein ovat keskieurooppalaisia, niin siellä ei talvella tarvita samanlaisia toppavaatteita kuin täällä Pohjolassa. Mietin vaan, että en kai mä ainoana odottavana äitinä ulkoile... Kerrospukeutuminen ahdistaa, kun muutenkin maha iso, siksi ois niin ihanaa, kun ois lämpimät pöksyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä myös olen etsinyt hulluna, koska ulkoillessa toppahousut on vaan sata kertaa paremman kuin mitkään muut! Yhden nettikaupan löysinkin: (Klik), siellä tosin housut olivat suhteessa aika kalliita, kun kuitenkaan jälkikäteen käyttöä niille ei ole... Äitini lupasi sitten joko ommella kokonaan uudet käyttäen kaavana jo olemassa olevia äitiyshousujani, tai vaihtoehtoisesti lisätä jotkin venyvät levikkeet vanhoihin housuihin... Itsellä ei oikein aika eikä kärsivällisyys riitä ompelupuuhiin... :P

Edited by Mrs. H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama juttu, lämpimät housut/toppahousut etsinnässä. Kävin tuolla Missy Mom:n varastomyynnissä syyskuussa ja testasin alennuksessa olleita (kevyt)toppahousuja mutta valitettavasti eivät ainakaan minulle istuneet ne mitä oli tarjolla; joko kiristi tai sitten olivat hirmu isot (leveät). Tietysti saisi tilattua oman koon mukaan mutta ovat myös hintavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen viritellyt kuminauhalla toppikset kiinni, napin ympärille toinen pää ja toinen napinlävestä läpi,menee itsellä hätätapauksessa. toisena vaihtoehtona meinasin vanhoista toppiksista väkätä itse mammistoppikset. Resori masun kohdalle ja leikata siitä alamasulta kangasta pois,puolikaari siihen kohtaan. Etu ja takakpl pitää tehdä kahdesta eri palasta,muuten ei onnistu. Kannattaa harkita myös tätä vaihtoehtoa jos löytyy vanhat toppikset kotoa.

 

Mammistoppiksia on todellakin tosi vaikea löytää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko pistää vinkkiä, että jos välit isään hyvät ja tältä voisi löytyä toppahousuja, kysykää lainaan.

Itse sain omalta isältä lainaan yli 10 v vanhat fjällravenin henkselimalliset toppikset. Kultaakin arvokkaammat, koska pitkäkinttuisena lahkeenmitta on minulle sopiva, ja nyt mahtuu kivasti vielä vetskarit kiinni vaikka alla ois enempikin vaatetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin 2 kokoa suuremmat kuin normikokoni toppahousut ihan marketin alennuksesta 10 eurolla, joten rahallisesti ei suuri panostus ollut. Kaupassa (rv 33) sovittaessa housut meni vielä hyvin kiinni vatsan alle, mutta pari viikkoa sen jälkeen maha laskeutui ja housut on menneet nappia lukuunottamatta kiinni, nappi sitten ponnarilenksun avulla. En olisi pärjännyt ilman toppahousuja, joten onneksi ostin edes jonkunlaiset housut, vaikka noille tuskin tulee käyttöä raskauden jälkeen, kun omat vanhat toppikset alkaa mahtua jalkaan. Ehkä sitten joskus jossain tulevassa raskaudessa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas vinkeistä! Lähes kaikilla kavereillanikin on ollut erilaisia virityksiä alkaen miehen housuista avoinaisiin henkselihousuihin. Siippa ja isä ovat molemmat pitkiä ja hoikkia, joten heidän housuistaan ei mulle apua ole. Pitää katsoa tuota markettipöksyjen valikoimaa: mua vaan tuntuu ahdistavan kaikki housut jo nyt (rv 29+4) ja vielä pitäis lyllertää kymmenisen viikkoa. Ja tuskinpa se masu heti häviää, inhorealisti tässä kohtaa :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytän omia tai mieheni (ei ole paljon pituuseroa) toppahousuja, joista jätän ronskisti vetskarin auki ja näähän pysyy sitten ylhäällä henkseleillä :girl_crazy: Enhän mä käytä toppiksia kuin työmatkalla eli vaihdan ne heti farkkuihin ym. eli tyylistä viis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ulkoleikeissä päällä miehen toppahousut, joista jätän vetoketjun kokonaan auki. Meillä ei ole hirveästi pituuseroa, joten lahkeet eivät käy ylipitkiksi. Alla tarpeeksi pitkää paitaa ja päällä miehen vanha lautailutakki, josta saa alaosan kivasti kiinni niin ei pääse maha jäätymään vetoketjun kohdalta. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuulun kans tähän virittelijäjoukkoon. :D Mun normitoppiksissa on aika korkee vyötärö mutta vetskari ja napit on auki. Henkselit ostin H&M:ltä hintaan 6,95e ja niillä mennään. Toi korkea vyötärö on kiva, kun ylettyy kuitenkin sieltä peräpuolelta ihan normaalisti päälle ja suojaa alaselkää. Pitkä untsikkatakki on muuten käytössä, joten välikös sillä, että sepalus on auki. :lol: Hyvin pysyy jalassa ja tuntuu hyvältä, kun ei purista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin urheiluliikkeestä toppahousut kahta kokoa omaa suuremmat. Niissä on sivussa sellainen kiristyssysteemi että nyt kun se on kireimmillään, housut on hyvät ja sitä löystän sitä mukaa kun maha kasvaa. Henkselit (elämäni ensimmäiset) ostin myös :girl_haha: Luulenpa tehneeni hyvän valinnan, sillä jos kiloja jää paljonkin niin menee nuo sitten ensi vuonnakin kunnes saan taas karistettua suurimmat pois. Merkkiä en nyt muista, mutta muistaakseni katselin samassa rekissä useampaakin eri merkkiä ja mallia jossa oli sama systeemi, ja osassa henkselit. Kannattaa katsella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin muutama vuosi sitten ihan Vapaa Valinnasta sellaiset henkselimalliset toppahousut, hyvin menivät isonkin mahan kanssa, kun jätti vetoketjun auki. Ja käyvät edelleen ihan ei raskaanakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin siellä varastomyynnissä, mutta eihän sieltäkään saanut mukaan mitään vaan olisi pitänyt tilata, toimitusaika 3 viikkoa! Ei kiitos, en tuhlaa satasta siihen, että sit ehdin käyttää niitä muutaman viikon.

 

Pengoin vaatehuoneet läpi ja löysin siipan vanhat prätkäily-goretex-housut, joissa henkselit ja ihme laaja vyötärö - ja ne mahtuivat mulle! Olin niin onnessani :girl_in_love: Siihen päälle siipan vanha (ja ruma) Niken untsikka, niin kyllä on tyylikäs tää mamma, mutta eipä palele ja se on tärkeintä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie oon viritelly vanhoja toppahousuja henkselien kanssa päälleni :grin: Jotenkin ei viitsis muutaman viikon käytön takia hommata odotustoppiksia... Enkä oo kyl sellaisiin missään kaupassa törmännytkään... Suututtaa kyllä, kun nyt on ollu niin kovia pakkasia, että näitä ihmevirityspöksyjä tarvii joka päivä, ei oo mikään tyylikäs olo :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tuunannut itselleni kahdet toppikset;

 

Toisista leikkasin V:n muotoisen kiilan irti (avasin vetskarin, taitoin liepeet syrjään ja leikkasin taitetta pitkin. Sitten siihen koloseen ompelin vastaavasta väristä saman muotoisen, kuin poisleikttu osa, trikoopalasen. Joustaa hyvin ja pysyy henkseleillä päällä. Läppä vaan ei ole kovin lämmin, kun on vain trikoota.

 

Toisiin toppiksiin, joita en raatsi leikellä, ostin kangasta (kun housujen väristä toppakangasta ei ollut, niin ostin tavallista kangasta, johon opelin teddyvuoren) ja tein siitä semmoisen reilun 'Veen' (kts yllä)muotoisen läpän. Siis kolmion muotoisen, helpommin sanottuna. Kolmion kulmiin laitoin nepparit, jotka käy housujen neppareihin.

Tämä läppä laitetaan housujen sisään kuin paidan helma ja nepparit sitten housun neppeihin kiinni. Jos laittaa useamman nepprin, niin on säätövaraa.

 

Esikkoa odotin kesällä, tein monista sortseista äitiysmallin tuolla ensiksi mainitsemallani trikotekniikalla. Jatkoin housujen vyötäröä samalla trikoolla vielä ylöspäin, niin sain ne sortsit pysymään yllä ilman henkseleitä, kun vyötärön sai vedettyä masun päälle. Siis ensin V-levike housujen vyötärön tasolle ja sitten ompelin trikoosta tuubin, jolla jatkoin vyötäröä vielä ylöspäin. Selkäpuolelta tietysti vähemmän.

 

Kirppikseltä sai halpoja sortseja tähän tarkoitukseen, leikeltäviksi.

 

Sitten, jos ei halua leikellä, niin käännä vetoketjuliepeet sisäänpäin, älä leikkaa niitä pois, käännä vain ja ompele V-läppä taitoskohtaan. Sitten sen voi purkaa pois, kun vatsa katoaa.

 

Kukaan ei varmaan ymmärtänyt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti vinkeistä! Nyt talvea odotellessa (ja vatsan kasvaessa) on alkanut talvivaatteiden sopivuus huolestuttamaan. Jos joku törmää esim. nettikauppaan, jossa olisi kohtuuhintaisia äitiystalvivaatteita, niin tänne linkkiä vain, kiiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin viime talvena tuolta Missy Momilta toppahousut ja vaikka ne maksoikin, niin kyllä oli mukava ulkoilla ja liikkua! Myin housut eteenpäin tässä syksyllä ja sain puolet takaisin, että ei mun mielestä ollenkaan paha. Aioin eka käyttää niitä tänä syksynä ilman mahaa, resori olis lämmittäny mukavasti, mut mahan myötä lähti myös painoa enemmänkin niin olivat isot. :-( Mä kävin myös silloin tuolla varastomyynnissä ja tilasin housut, sain kuulla et ne valmistetaan Suomessa (siellä varastomyyntitiloissa, taustalla surisi välillä ompelukone :-) ja tilauksesta, joten ymmärsin kyllä ton hinnan. Ja sain tilattua vielä mustat, btw.

http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=432&OpenGroups=432

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kattelin noita myös ja pitää varmaan käydä seuraavassa myynnissä, kun näkyy marraskuussa olevan. Sieltä kerran saa halvemmalla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missy Mom:in sivuilta bongattua!

Varastomyynti 3.-4.12. Malmilla pe klo 16-19 ja la klo 10-14. Norm. hintaisista -20%

Nyt nettikaupasta -10% takeista sekä ulkoilu- ja toppahousuista koodilla MK4U7DSS 22.11. saakka.

 

 

Kiitos! Josko ensi vkonloppuna pääsisi ihan paikanpäälle käymään.

Ei haittaa vaikka onkin isohkot sitten vauvan syntymän jälkeen, mukavampi vaan niin ulkohousuissa mun mielestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen vetoketjullisia toppahousuja nyt viikon 33 jälkeen pitänyt henkseleillä. Eihän tuo mitenkään ubertyylikästä ole, mutta huomattavasti halvempaa kuin mammatoppahousut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Kun tilaat yli 50 eurolla, saat tilauksesi mukana pienen ilmaislahjan! Lahja vaihtelee suklaalevystä lahjakorttiin tai johonkin äitiyteen tai lapsiin liittyvään tuotteeseen. Pidätämme oikeuden valita lahjan eli siihen ei voi vaikuttaa. Saadaksesi lahjan, kirjoita huomioitavaa-kenttään ILMAISLAHJA. TARJOUS VOIMASSA 7.-21.11."

 

Tietääkö joku onko toi tarjous myös 18-19.11 olevasta varastomyynnistä tehdyille tilauksille, vai pelkästään verkkokauppatilauksista? :unsure:

 

Olisi kyllä mukava lisä, jos tilaisi toppahousut myynnistä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites