Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Mitä vaatemerkkejä ja mitä värejä/kuoseja lastesi vaatekaapeista löytyy?

30 posts in this topic

Mitä eri vaatemerkkejä lastenne vaatekaapeista löytyy? Entä minkälaisia kuvioita ja hahmoja? Mitä värejä löytyy eniten ja mitä vähiten?...

 

Paljasta tässä ketjussa lapsesi vaatekaapin sisältö (ja omat ostotottumuksesi :girl_haha:)! :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raitaa, raitaa ja raitaa. Popilta, NameItiltä, Zarasta, H&M:ltä. Ihan sama, kunhan on raitaa. :D Näitä ei mitenkään tarkoituksella ole kerätty, mutta jotenkin niitä aina vaan mukaan tarttuu. Alaosat sitten yksivärisiä samoilta merkeiltä. Aika tylsä taitaa olla lapsen vaatekaappi.

Edited by Crème

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaipa kunnon shoppailuriippuvaisen täytyy tähän vastata :girl_haha: Pakko kyllä miettiä kehtaako edes kaikkea laittaa?

 

Merkit joita kaapissa on:

Lindex, H&M, Kappahl, Bogi, Esprit, Benetton, Gap, Hilfiger, Kenzo, DKNY, Vertbaudet, George, Mini mode, Mini Boden, Next, Calvin Klein, Zara, Lego, Minymo, Ticket to heaven, Timberland

 

Noita kaikkia vaihteleva määrä, kalliimpia merkkejä vähemmän. Suurin osa on Espritiltä, Benettonilta, Nextiltä, Gapiltä tai Zarasta. H&M:n valikoimista meillä on lähinnä sukkia, pipoja sekä koruja, ne vaatteet ei niin iske.

 

Värejä löytyy laidasta laitaan, laitan ekaksi sen mitä on eniten jne:

Hot pink, Tumma lila, Ruskea, Vaaleanpunainen, Vaalea lila, Tummansininen(+farkku), Vihreä/lime, Turkoosi, Harmaa, Valkoinen, Musta

 

Kuvioita/hahmoja joita suositaan äidin ja tyttären mieltymysten mukaan:

Puput, Pallot, Leivonnaiset, Raidat(ei kuitenkaan marimekko), Sydämet, Camo, Tytöt eritoten isopäiset on tytön mieleen, Prinsessan kruunut.

 

Kokonaan kuvioidut ei iske niinkään(paitsi pallot jos ne on erivärisiä) mutta paita jossa yksi kuva tai isompi kuvaelma edessä lähtee mukaan todennäköisesti. Tietty sen kuvan pitää olla kiva ja värin olla hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

noin puolet vaatteista ovat normaalista kaupoista, eniten varmasti h&m ja Lindex, sitten toinen puoli on Irlannista ostettuja... Anoppi ja mun äiti kävi vähän shoppailemassa...

Kovin perusvaatteita löytyy, on vihreeä, sinistä ja punaista... Nähtävästi suurimmassa osassa on jotain kuviota, nykin pojalla on punainen paita jossa on jalkapallo... Taitaa olla ihan yksi suosikeista, sen verran usein haluaa pistää sen päälle... :grin:

 

Varmasti jatkossakin suurin osa vaatteista tulee hankittua Irlannista, mä en niin perusta me&i ym vaatteisiin, ovat kyllä tosi kivoja, mutta kun tuntuu että jokaisella vastaan tulevalla on niitä... Samoin kun vaikka teoriassa pidän bamse ym vaatteista, niin en niitä osta... Perusvaatteita nyt ainakin niin kauan kunnes poika päättää että haluaa juuri ton paidan... :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jos ensin listaisi noita vaatemerkkejä...

 

Eniten löytyy

- H&M

- Lindex

- Next

- KappAhl

- Esprit

- Vertbaudet ja Elloksen perusvaatetta

- "markettivaatteita" (sukat, sukkahousut, alushousut...)

 

Muutama kappale tai yksittäisiä kappaleita

- Me&i

- Polarn O. Pyret

- Gymboree

- Bogi

- Tutta

- Lipfish

- Moonkids

- Villervalla

- Name It

...

 

Tytön värimaailma on pääasiassa vaalenpunaista, fuksiaa/aniliinia, liilaa ja violettia. Hieman löytyy myös valkoista ja harmaatakin sekä tietysti farkunsinistä. Pojalla on puolestaan paljon turkoosia, sinisen eri sävyjä, harmaata ja mustaa sekä farkunsinistä. Yksi ruskea paitakin taitaa olla... :rolleyes: Tykkään pitää lapsilla värikkäitä vaatteita, eivätkä ns. neutraalit, luonnonläheiset värit iske yhtään. (Juhliin tosin voisin pukea lapsia hillitympiinkin väreihin.)

 

Tyttö tykkää Hello Kittystä ja muista kissa-aiheista (jep, olen aivopessyt pikkuneitiä vauvasta asti! :P), hepoista, pupuista ja kukista. Poika puolestaan haluaisi pelkästään auto-aiheisia vaatteita, mutta parissa paidassa on myös lentokonekin... Bamse-vaatteita ollaan saatu pari kertaa lahjaksi, mutta itse en niitä juurikaan osta lapsille. Sen sijaan tuo Hello Kitty ja Cars ovat kivoja aiheita vaatteissa. Kuoseissa löytyy myös jonkin verran raidallista ja ns. uusretroa (värimaailmaltaan "modernia" eli ei ruskeaa, keltaista, oranssia jne.), joissa aiheina esim. tähtiä, robotteja, eläimiä, autoja, maisemia...

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on suurin osa vaatteista Polarn o Pyretiä. Lisäksi Zaraa, alusvaatteita H&M:ltä ja jokuset housut. Paitoja meillä on myös Småfolkia, Villervallaa, Me&I, Design Heroes ja sitten jotain yksittäisiä. Alan vähän olla kyllästynyt uusretroon, mutta tykkään kuitenkin väreistä. Meiltä löytyykin paljon punaista, vihreää, turkoosia. En tykkää mistään hahmoista (alushousuissa sallin Carsit). Selkeät kuvat sen sijaan ovat jees, POPin tyyliin.Poikien mieleen ovat enimmäkseen kaikki kulkuneuvot. Neuleet ovat lähinnä yksivärisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 1v 8kk pojan vaatekaapista löytyy mm. näitä merkkejä:

- Moonkids

- Villervalla

- me&i

- Polarn o pyret, paidat

- Lindex, lähinnä housut

- H&M, myös housut ja yksiväriset paidat/bodyt

- Next

- Metsola

 

Jotain yksittäisiä vaatteita on KappAhl, Lego, Duns.

 

Pojalla on värikkäitä vaatteita, aika paljon raitaa, jonkun verran (uus)retrokuoseja. Väreinä paljon vihreää, punaista, tummansinistä (se vaaleampi, vähän sähkönsiniseen menevä). Meidän lapselle sopii maanläheiset sävyt vaikka värikkäitä olisivatkin. Kuoseista en tykkää mistään elokuvahahmoista (Autot, Hämähäkkimies, Nalle Puh jne.) enkä kovin retrosta.

 

Esim. tänään muskarissa pojalla oli yllään H&M:n siniharmaat samettihousut ja Po.Pin vihreäpohjainen viidakkopaita (kotona sama paita, mutta pelkät sukkikset). Aiemmin tällä viikolla pukeutui me&i:n limenvihreisiin velourhousuihin ja punaiseen robottipaitaan, paidan alla vielä tummansininen body.

Edited by Kerttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pääosin pojan vaatekaappi koostuu simppeleistä, klassisista vaatteista. Aikaisemmin en piitannut mistään kuvioista, nykyään päiväkotipaidoissa voi olla vaikka dinoja ja autoja tai kalsarit ovat Cars/Barbababa -kuvioisia. Niin ja pyjamat annan pojan valita itse, niistä löytyy niin autoja kuin norsujakin. Väreinä etupäässä sinisen eri sävyjä (ehdoton ykkösväri pojalle, sopii niin hyvin), ruskeaa, valkoista ja harmaata ja vaatteet helposti yhdisteltävissä, farkut tai sammarit + trikoopaita/pikee/kauluspaita + neule/neuletakki. Muutama vaaleanpunainen paitakin löytyy, sopivat hyvin lapsen ihonväriin ja hiuksiin. Päiväkodissa perusvaatetus on collegehousut (ehdottomasti suoralahkeiset, ei resorilla), trikoopaita ja neule tai huppari. Sielläkin siistiä ja yhteensopivaa, mutta ei mitään, mikä ei saisi mennä sotkuun tai olisi epämukava päällä.

 

Päiväkotivaatteet on hankittu lähinnä seuraavilta: Gap, H&M, Zara, Next, NameIt. Sukkahousut, sukat ja kalsarit ostan H&M:ltä. Ns. paremmat vaatteet, joita ei pueta päiväkotiin, ovat Burberry/Ralph Lauren/Mayoral -linjaa, myös Zaralta tai Benettonilta sekä Tommy Hilfigeriltä ja DKNY:ltä on muutama vaate. Vauva-aikana lapsen vaatekaappi tuntui räjähtävän käsiin, joten olen nyt ihan tarkoituksella vähentänyt ostamieni vaatteiden määrää. Nyt alkaa varasto tosin ammottaa tyhjyyttään lapsen otettua kunnon kasvuspurtin tässä syksyllä ja odottelen jo joulunjälkeisiä alennusmyyntejä.

 

Ulkohaalarit ovat joko Reimatecin tai T2H:n ja kivoja parempia takkeja olen löytänyt Mayoralilta ja Zarasta.

 

Pikkuveljen vaatevarasto odottaa käyttäjäänsä jos mahdollista, niin vieläkin klassisempana. Valkoista ja vaaleansinistä etupäässä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on yläosat pääsääntöisesti me&i, Småfolk, Benetton, Lindex,Villervalla, muutama H&M, Metsola, GANT ja Timberland löytyy

Alaosat Benetton, Lindex, H&M ja me&i, muutama metsola ja Villervalla

 

Ulkoilupuvut pääasissa Jontahania, toppatakit Ticket, toppahousut Lindex

 

Aikapaljon on yksivärisiä ja raidallisia paitoja. Alaosat yksivärisiä. Väreinä ruskeaa, punaista, vihreää, turkoosia ja oranssia. Sinisiä vaatteita meidän pojilla ei ole yhtään (paitsi farkut). Ja tummansinisen paidan ostamista vältän viimeiseen asti, samoin verkkareiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on esikoisen eli pojan vaatekaapissa eniten näitä merkkejä: Småfolk, Lindex, Me&I, Moonkids. Lisäksi löytyy jotain näiltäkin: Metsola, H&M, KappAhl, Lingon&Blåbär, Benetton, Duns, Molo Kids, Ticket to Heaven, Liandlo, Kameleont design, Katvig, Burberry.

 

Suurin osa paidoista on Småfolkia, Me&I:ta ja Lindexiä. Ulkovaatteet on Ticketiä ja on myös yksi Molon toppatakki. Hennesiltä lähinnä vaan rukkasia, sukkia ja pipoja, eipä paljoa muuta.

 

Tykkään panostaa hintavampiin merkkeihin, koska ne yleensä säilyvät hyvänä ja ovat mun makuuni. Niissä myös jälleenmyyntiarvo on hyvä. Tilailen paljon nettikaupoista ja merkkivaatteet hommaan lähes aina alesta. Lindexiltä ostan paljon perusvaatetta.

 

Tykkään uusretromaisista, kuviollisista vaatteista. Yksiväriset paidat on mun makuuni tylsiä. Yleensä paidassa on jotain kuvioita ja housut yksi väriset, mutta on pojalla mm.tähti-kuvioisia housuja. College-vaatteista en pidä, ne menee koppuraisiksi. Paidat on joko trikoota tai joskus velouria. Housut yleensä velouria.

 

Muutamia collegepaitoja olen huutiksesta ostanut, vain sen takia koska niissä on kuvassa Puuha-Pete, pojan lemppari.

Edited by Imdina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vaatteet on aika pitkälle H&M:n, Lindexin ja KappAhlin peruskauraa. Jonkun verran löytyy myös Name Itin ja Benettonin vaatteita. Mekkoja ja housuja olen ommellut aika paljon itse ja neuletunikoitakin on tullut tehtyä. Ulkovaatteina meillä on reimateciä ja remua, söpöstelyhattuja ja lapasia oon ostanut Name It:iltä ja H&M:ltä.

 

Tykkään käyttää tytöllä ihan yksivärisiä perusvaatteita. Niitä on niin helppo yhdistellä keskenään. Jotain raidallista ja pilkullista löytyy myös. Vauvana tykkäsin pitää uusretroa, nyt ollaan siirrytty paljon yksivärisempään suuntaan. Värit on kuitenkin uusretromaisia kirkkaita ja raikkaita. Millekään printeille, teksteille yms. en ole kovasti lämmennyt eikä tytön vaatekaapista löydy paljoa pastellisävyjäkään. Kotona ollessa päällä on yleensä TSI-velourhousut ja pitkähihainen perustrikoo. Kyläillessä, kaupungilla ja kerhossa päällä on hiukan siistimpää, esim. farkut+trikoopaita+tunika tai vaikka paita+liivimekko+sukkikset. Oon aika tarkka siitä että myös kotona ollessa vaatteet sopii yhteen ja yleisilme on siisti.

 

Kotihousut on melkein kaikki ruskeaa ja mustaa, niihin sopii monet väriset yläosat. Sit on tietty farkkuja. Parhaita housuja on sellaiset joissa on kuminauhat lahkeissa. Suoralahkeiset menee jalkojen alle ja tyttö kiukkuaa... Sukkiksia löytyy melkein kaikissa sateenkaaren väreissä. Paidat on punaista, violettia, pinkkiä, ruskeaa, oranssia, vihreää, limeä, turkoosia, sinistä... Mekot ja tunikat ei sit olekaan samaa yksiväristä peruslinjaa kuin muut vaatteet, vaan niissä on aina joku juju. Palmikkoneuletta, ruutua, raitaa, kukkakuviota, erikoisia nappeja, jänniä leikkauksia, jotain kivaa yksityiskohtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varsinaista tiettyä tyyliä ei löydy, mutta tykkään raikkaista ja selkeän värisistä vaatteista. Aika paljon on raidallisia yläosia ja retro/kukallisia kuoseja, vähemmän sitten vaaleanpunaista, mutta niitäkin on.

Merkeistä lemppareita ovat PoP, Lindex, Hilfiger, Burberry, Metsolat ja Mayoral, mutta ihan kaikkea laidasta laitaan löytyy, ja paljon on loytynyt myös kirppareilta käytettynä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eniten taitaa loytya Nextin vaatteita (lyomaton hinta-laatusuhde), samoin Gapilta ja Bodenilta ostelen paljon. Katvigista ja Minymosta tykkaan kovasti ja hyodynnankin aina paikallisen liikkeen alennusmyynnin. Lindexilta ostelen Suomessa aika paljon vaatetta ja jotain myos Kappahlista. Vauvakokoja tykkasin ostella Suomessa myos marketeista ja H&M:lta, mutta isompien poikien vaatteista en tykkaa, ne kun ovat usein tummia ja synkkia. Kirppareilta en juurikaan ostele, mutta ebaysta senkin edesta.

 

Tykkaan vaaleista ja kirkkaista vareista, pojalta loytyy paljon punaista ja vareja yleensakin, samoin valkoista tai luonnonvaaleaa. Pojalle sopii myos ruskea ja beige tosi hyvin, joten niita olen nyt alkanut ostamaan myos. Ennen inhosin kaikkia sinisen savyja, mutta nyt jotain tummansinistakin on ilmaantunut vaatekaappiin. Tykkaan myos hillityista printeista ja raidoista. Ylipaansa meidan pojalla on ihan liikaa vaatetta, uudenvuodenlupauksena aion nyt hillita tata ostelua kun vahemmallakin parjaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on aika yksinkertaiset vatekaapit pojilla. Mäkään en tykkää lainkaan sellaisista, missä on joku "sarjakuvasankari"kuva (kuten spiderman, cars, batman tjsp). Mutta kuvia saa paidoissa kuitenkin olla, mm. Lidexillä ja popilla on kivoja kuoseja. Hennesiltä olen myös ostanut esim mikkihiiri t-paidat :girl_sigh: Perusvärejä, yksiväriset housut ja huppareita + vetoketjutakkeja ilman huppua.

 

Iso osa arkivaatteista tulee Hennesiltä, Polarn o pyretiltä, Name Itilta, Lindexiltä, Gapilta ja Nextilta. Nyt oon ostanut muutamia Minymon sisävaatteita myös, vaikuttavat aika hyviltä.

 

Lisäksi kaapeista löytyy useampia Guessin, RL:n ja Hilfigerin vaatteita, kiitos niistä mun jenkeissä ravaaville vanhemmille :girl_wink:

 

Ulkovaatteissa tällä hetkellä suosikkeja ovat Minymo, Lego ja T2H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

POP, Duns, Esprit, HM, Zara, Benetton. Tutan ja Reiman vaatteet olivat hyviä varsinkin vauva-aikaan. Paremmat kengät yleensä Eccolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosin eniten mustaa, harmaata ja keltaista, jonkun verran myös punaista. Ja tämä siis molemmilla lapsilla. Tietty yksittäisiä on muitakin, mutta noi tuntuvat todennäköisimmin eksyvän päälle. Ja mä puen mieluusti lapset keskenään yhteensopivasti, ostan usein samaa kuosia olevat vaatteet molemmille (esim. pojalle paidan ja tytölle hameen tai tytölle tunikan ja pojalle housut).

 

Merkeistä eniten ovat edustettuina H&M, Lindex, Benetton, Next, Beau Loves ja Name It. Jonkun verran kaapissa ovat saaneet jalansijaa myös Blaa, Shampoodle, Bobo Choses, Mayoral, Mini Rodini ja Zara. Yksittäiskappaleita on muiltakin. Perusvaatteita ostan eniten H&M:ltä, Benettonilta ja Nextiltä, Beau Lovesista tykkään mallistosta toiseen ja muuten sitten valikoin kivan kuosin ja värin mukaan enkä ole kovinkaan merkkiuskollinen. En tykkää mistään hahmojen kuvista, retrokuoseista tai muuten kovin hallitsevista kuoseista. Raitoja, ruutuja ja palloja on jonkun verran. Ja toistaiseksi lapset antavat mun päättää, mitä puetaan. :P

Edited by Nirppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liikkeistä ostan eniten H&M:n, Lindexin, KappAhlin, PoPin, Benettonin ja NameItin vaatteita. Netistä olen hankkinut paljon Nextin, Maxomorran ja Blaan vaatteita, ja kotikutsuilta Nosh Organicsin ja Pomp De Luxin vaatteita. Ulkomailta ostelen Gapia ja isoimpien tavaratalojen omia merkkejä, joita en nyt kaikkia edes muista.

 

Ulkovaatteissa meillä on paljon PoPia, Molo Kidsiä, Villervallaa ja DPAMia.

 

Tykkään käyttää lapsella värikkäitä vaatteita, ja sukupuolineutraaleja kuoseja tulee ostettua paljon. Ostan pojalle vaatteita myös "tyttöjen puolelta", jos siellä on jotakin minua kiehtovaa. Turkoosi on mun oma lempiväri, ja kieltämättä sitä on paljon myös pojan vaatteissa. Tummanpunaista on myös paljon. Jonkin verran meillä on sarjakuvahahmoilla tms. (Barbapapa, Nalle Puh, Bamse, Muumit yms.) kuvitettuja vaatteita, mutta nekin ovat yleensä sellaisia, että menisivät sekä tytölle että pojalle - mitään Hämähäkkimies/Batman-kuvitettuja vaatteita en osta.

 

Tykkään pukea lasta iloisiin, ehkä veikeisiinkin, vaatteisiin ja kuoseihin, ja jotenkin pidän siitä, että lapsi näyttää söpöltä ja ennen kaikkea lapselta (ei pieneltä aikuiselta) vaatteissaan. Vierastan hieman kauluspaitoja, liivejä, samettihousuja, suoria housuja yms. Puen niitä lapselle vain juhliin (jos silloinkaan). :)

Edited by Lia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis kuuluisiko tietää, mitä merkkiä lasten vaatteet on? :grin:

 

Mä shoppailen niin netistä kuin kaupoista vaan ja ainoastaan vaatteen ulkonäön perusteella. Ainoastaan ulkovaatteissa olen tiettyjen merkkien perään.

 

Esikoisella oli paljon sinistä ja turkoosia, yhdistettynä mustaan, punaiseen ja keltaiseen. Edelleen taitaa olla samoja värejä, eniten tuo nauttii kyllä sinisestä/turkoosista ja mustasta.

 

Kuopuksen kohdalla hurahdin vauva-aikana mustavalkoiseen värimaailmaan, johon yhdistelin mahdollisimman voimakasta keltaista, punaista ja vihreää. Edelleen tämä värimaailma olisi mun mieleen, mutta esikoisesta poiketen kuopus on jo pienestä pitäen ilmaissut itse mielipiteensä vaatteistaan. Eli meillä on lähinnä hällä poikavärejä, turtlesien, angry birdsin ja muumien avulla saan harhautettua päälle muitakin värejä kuin sinistä.

 

Jos tää kolmas on tyttö, niin minä, ikuinen pinkin vihaaja, puen tämän tytön pinkkiin, pitsiin, valkoiseen ja mustaan. Enkä koskaan kerro hälle, että muunlaisia vaatteita olisi olemassa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä löytyy kaikkea maan ja taivaan väliltä. :D Mulle on yks paskanhailee minkä merkkinen vaate on, jos se on mun (junnun) tyylinen. Mä tykkään hirveesti käyttää junnulla vaarinpaitoja, raitaa, chinoja, kollareita ja farkkuja. Raitojen kaveriksi on tullut nyt iän myötä (3,5v) robotteja, elokuvahahmoja jne jne. Autot on tietty kova sana edelleen, mitä isompi, sen paree. :D

 

Väreinä löytyy kans kaikkea maan ja taivaan väliltä, rakastan unisex värejä! :) Harmi vaan, että nuo lastenvaatteet niputetaan aika rankasti värien perusteella.. Jos jostain löytyy esim. oranssi paita, tai kollarit, housut ihan mitä vaan, niin kyllä mä sen ostan. :D

 

Vauvanvaatteita on pitänyt pakostakin ostaa unisexinä, sukupuoli kun ei selvinnyt. Mut se ei haittaa. Vauvanvaatteissa on myös NOSHin kuoseja, junnu kun ei suostu niitä päälleen laittamaan, mut vauvalta sitä ei kukaan kysy. :D Äiti niin tykkää niistä! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun esikoinen on yli 2v, hänellä alkaa olla jonkin verran omia mielipiteitä vaatteiden, varsinkin yläosien suhteen. Koitan usein ostaa sellaisia kuoseja, joista hänkin tykkäisi eli ajoneuvot, eläinhahmot, Muumit ja Hello Kittyt. Lisäksi talviaikaan tykkään ostaa vähän paksumpaa kangasta olevia vaatteita eli froteeta ja velouria. Kesällä on sitten enemmän trikoota ja ohuempaa puuvillaa käytössä. Housuina meillä on ihan perus-collegehousut tai velourhousut, joita saa mm. Lindexistä.

 

FB:sta löytyy Ommeltujen vaatteiden kirppis, josta tykkään myös ostaa vaatteita niin itselleni kuin lapselle. Sieltä löytyy ihania kuoseja ja väriyhdistelmiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyy eri merkkejä, sillä kierrän ahkerasti kirpputoreja ja eipä juuri uutena tule vaatteita ostettuakaan, ihan peruskauppojen siistit vaatteet kelpaavat, mutta löytyy meiltä kirppareilta bongattuja merkkivaatteitakin muutamia, mutta uutena en ikinä tulisi näitä ostamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po.P, Villervalla, Aarrekid, Blaa, Metsola, Marimekko, NameIt, Reima, Lego, Molo, Maxomorra, Småfolk... Ostan alennusmyynneistä ja FB-kirppiksiltä, painopiste värikkäissä unisex-vaatteissa, joita voi kierrättää esikoiselta kuopukselle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lähes kaikki on käytettynä ostettuja, uutena ostan harkiten ja lähinnä alennusmyynneistä, mieluiten kotimaista. Lindex, H&M, Kappahl jne löytyy aika paljon, sit Metsolaa, Villervallaa, Popia, jotain pienempiä kotimaisia merkkejä. Aika paljon värikästä ja voimakkaita kuvioita, sit yksiväristä ja raidallista perusvaatetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on miehen lapsille hankittu monenlaista vaatetta. Ihan jotain markettikamaa ja perus henkkamaukkaa, mutta itse etsin silloin tällöin myös Me & I:ta yms. Mies ei noista niinkään ymmärrä. Ulkoiluvaatteet on tällä hetkellä Luhtaa :)

Lapset on sen ikäiset, että sanovat jo itse reippaasti mitä pukevat, tytölle pitäisi olla vaaleanpunaista ja prinsessahörhelöä, pojalle mörköjä ja Spider Mania :)

 

Vauvalle varmaan ostelisin kaikkia ihania retrokuoseja :wub:

 

Lisäksi mun olis tarkoitus opetella itsekin tekemään jotain, kun vaan saisi aikaiseksi. Kankaita ja koneet kyllä löytyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy ainakin h&m, lindex, kappahl, tutta, metsola, villervalla, silverjungle, me&i, pop. Kalliimpia alesta ja käytettynä, halvempia usein uutena. Tykkään käyttää voimakkaita värejä ja kuvioita, raidat ja tähdet on kivoja. Mun maailmassani ei ole tyttöjen ja poikien värejä, joten pojalta löytyy myös esim. pinkkejä vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0