Empsu

Lähetittekö kiitoskortteja ristiäisistä/nimiäisistä?


68 posts in this topic

Noup. Ristiäiset olivat niin pieni tilaisuus ettei katsottu tarpeelliseksi, koska sinne muutekin pääsivät vain harvat ja valitut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ollut ristiäisiä, mutta me lähetettiin kiitoskortit kaikille jotka olivat vauvaa muistaneet lahjoilla. Tilasin kortit Tiny Prints -sivustolta. Samaa meinasin nyt toisenkin kansaa, paitsi tällä kertaa teen kortin luultavasti itse (tarvii vaan sitten painattaa se jossain).

 

Tän näköinen kortti oli esikoisella (tosin omilla tiedoilla ja suomeksi :):

 

Kuva1-5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kyllä lähetimme, siinä samalla kaikki vieraat saivat sen kaivatun kuvan vauvasta ristiäismekossa.

Sama täällä.

 

Pienellä ja tutulla joukolla juhlittiin, mutta silti katsoin, että kiitoskortti kuuluu asiaan. Kortit tein itse, hyvin simppelit mutta kivat. Papille ei kiitoskorttia mennyt, mutta laitoin sähköpostia, jossa kiitin ja kerroin, että oli saanut paljon positiivista kommenttia suvulta. Ajattelin, että se ilahduttaisi, kuten tekikin.

 

Samaa kiitoskorttia ilman "ristiäiskiitostekstiä" lähetin sitten myös niille, jotka olivat meitä muuten muistaneet.

 

Kutsuja ristiäisiin ei sen sijaan lähetetty, koska päivämäärästä piti neuvotella etukäteen, että varmasti "mummit ja kummit" pääsee paikalle, ja koska lapsen kanssa riitti puuhaa muutenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähetettiin kaikille syntymän ja/tai kasteen johdosta muistaneille kuva kiitokseksi. Kuvassa poika on parin päivän ikäinen ja tekstinä oli nimi ja syntymätiedot sekä kastepäivä.

 

Askartelin ja lähetin myös kutsut kastejuhlaan, vaikka läsnä olivat vain aivan lähimmät perheenjäsenet sekä kummit. Oli vaan niin kiva tehdä sellaiset :) Suullisesti oli taidettu jo kaikille kertoa päivä etukäteenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kylla lahetimme, mielestani se on vain kohteliasta ja kuuluu jo kaytostapoihin. No tietty on eri asia jos kaikki lahjan tuoneet ovat olleet ristiaisissa ja on siten mahdollista kiittaa samalla kertaa henkilokohtaisesti mutta itseani on arsyttanyt monet kerrat se etta olen taalta lahettanyt Suomeen lahjan (ristiaiset, synttarit jne) eika mitaan kuulu takaisin. (siis "kiitos lahjasta, tuli perille" tekstari vaikka riittaisi, pelkka hiljaisuus on raivostuttavaa)

Edited by Helsbels

Share this post


Link to post
Share on other sites
(siis "kiitos lahjasta, tuli perille" tekstari vaikka riittaisi, pelkka hiljaisuus on raivostuttavaa)

Jeps just näin.

 

Mua jää vaivaamaan, jos en tiedä, onko mun lahja mennyt perille. En mä siitä megavuodatuskiitoksia odota, en todellakaan. Mua harmittaa, jos lahja jääkin matkan varrelle ja asia selviää tyyliin vuosien päästä. En myöskään mielelläni itse kysele perään, et tulikos paketti. Koen että vastaanottajan kuuluu ilmaista perille saapuminen. Tosiaan se neljän sanan tekstari ei ois liikaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu tein kiitoskortit koska pojan nimi oli vähän erikoisempi ja kun nämä mummat ja paapat ei sitä oikein muistanut.. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei lähetetty, eikä myöskään kutsukortteja. Ei ole meillä päin tapana, kun nimiäisiin osallistui kuitenkin vain lähisuku ja kummit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähetimme sekä kutsu- että kiitoskortit. Kutsukorttiin painoin pojan jalanjäljet, mikä on minusta ihana muisto (kutsuimme ristiäisiin vain läheisimmät ihmiset). Kiitoskorttiin laitettiin kuva pojasta kastemekossa, kuvasin itse juhlan jälkeen. Sama kuva laitettiin myös kummikehykseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähetimme kaikille meitä vauvan syntymän jälkeen muistaneille valokuvasta teeteyn kuvakortin, ovat käteviä ja kauniitalipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähetettiin kortit molempien ristiäisten jälkeen. Kortin lisäksi laitettiin pari kuvaa vauvasta mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastejuhlaan kutsuimme puhelimella, mutta kiitoskortit (lapsen kuvalla varustettuna) lähetettiin. Kun meitä/lasta kuitenkin muistettiin ja lahjottiin niin minusta oli ihan aiheellista myös kiitoskortti lähettää.

 

Ja myöskin näin:

Jos olen itse vieraana ristiäisissä, en kylläkään odota saavani kiitoskorttia, eli musta se ei tässä yhteydessä ole mitenkään pakollinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei oikein edes tajuttu lähettää ja jälkikäteen se on itseäni harmittanut. Panostettiin kyllä kutsukortteihin, mutta tämä kiitospuoli jäi pois... :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä lähetettiin, ja tein myös kutsukortit ristiäisiin. Käytettiin siis ristiäislahjaksi saatu valokuvauslahjakortti, nappula oli silloin pari kuukautta vanha, ja otettiin sieltä myös kiitoskortit.

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei lähetetty kiitoskortteja ristiäisten jälkeen eikä kyllä kutsukorttejakaan. Oltiin vaan yksinkertaisesti siinä vaiheessa niin poikki ettei millään jaksettu alkaa miettiä kyseisiä asioita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitettiin kiitoskortit kaikille vauvaa muistaneille, myös siis niille joita ei kutsuttu ristiäisiin. Pidettiin ristiäiset ihan vaan perheiden kesken, mutta haluttiin silti kiittää kaikkia jotka muisti vauvaa syntymän jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähetettiin nimiäisten jälkeen kaikille osallistuneille kiitoskortti. Muistaakseni kyllä myös niille jotka lähetti/toi lahjan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now