Sign in to follow this  
Followers 0
Helilii

harjoitteluhousut/kuivaksiopetteluhousut

21 posts in this topic

Odottelin innolla kevättä, että vaatetta on vähemmän ja lasta voi alkaa pitää ilman vaippaa. Nyt kuitenkin tajusin, että ei se onnistukaan vielä, koska en halua että kengät on pissassa. En tosin ole kokeillutkaan edes, saattaisihan olla että tuo lapsi ilman vaippaa ollessaan ilmoittaisi hädästä (nyt ilmottaa aina välillä). Mietikin, olisikohan harjoitteluhousut hyvä ostos. Kertokaa kokemuksia niistä, kannattaako ostaa? Onko ne enemmän alushousumaisia vai vaippamaisia?

Mikä merkki olisi hyvä? Myydäänkö citymarketissa tai prismassa niitä ollenkaan, vai pitääkö ostaa jostain kestovaippakaupasta? En tarkoita siis kertakäyttöisiä, vaan kestoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mua vois kiinnostaa ne kertakäyttöset, mistä koosta ne alkavat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen kokeilemaan mannamaan tuotteita! Ihania, housumallisia (laps saa itse vetää päälle ja alas :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttö pitää nimenomaan harkkareita päivisin. Ovat ihan alushousumaisia, tosin joissakin malleissa on aika muovisen tuntuinen kosteussulku. Meillä on Napa-ketun harkkareita ja joitakin muitakin, en muista nyt merkkejä. Olen ostanut kaikki käytettyinä Kestovaippafoorumin kirppikseltä. Kaikki ovat olleet hyviä, pitävät pienet pissit hyvin sisällään.

 

Kesällä hommaan tytölle kyllä jo ihan tavallisia alushousuja, kun näyttää kuivaksioppiminen sujuvan ihan mallikkaasti nyt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen myös miettinyt muutamien tällaisten hommaamista.

Yhden ImseVimset on, mutta niistä pissit posotti ainakin lahkeesta pihalle.

Olen ymmärtänyt että (joitakin) kuorivaippoja voisi sellaisenaan käyttää harkkahousuina. Pitääkö paikkansa? Onks merkillä väliä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkämerkkiset mahtavat sopia HYVIN hoikalle/laihalle tytölle? Ettei tule just pissat lahkeesta kuten yllämainittu.

 

Entä osaisiko joku laittaa linkkejä, mistä tuollaisia voisi hommata? Kiitos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kahdet Popolinin harkkahousut kaapissa odottamassa. Ei tosin ihan vielä ruveta kokeilemaan, mutta sitten syssymmällä. Noita sai ihan Sittarista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käytetään Babyidean MobileHour -kestovaippaa. On taskuvaippa, pehmeä sisäpinta ja säätövaraa on. Käytän ilman lisäimuja. On kuin vähän paksummat pikkuhousut. Kestää pikkulirut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on kahdet Popolinin harkkahousut kaapissa odottamassa. Ei tosin ihan vielä ruveta kokeilemaan, mutta sitten syssymmällä. Noita sai ihan Sittarista.

 

Meillä oli kanssa yhdet tuollaiset. Mä en vaan tykännyt koska se imu osa oli jotenkin hullusti tehty (tarkoituksella?). Siinä kuitenkin haaruksiin "kääntyy" se päälikangas ja itse imuosa on tosi kapee. Eli jos kerralla tulee enemmän pissaa se valuu ikäänkuin yli. Kestää siis vaan ihan pikku lirun. Oliko vähän omituinen kuvaus!? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popolineista. Mutsi noi joskus oli ostanut. Meillä on vaaleenvihreet ja lilat. Toisia oon nyt kerran yhtenä iltana kokeillut. Ihan kivasti ne istui päälle. Mut olin sit illalla laiska ja pidin niitä vähän turhan kauan ja sittenhän pissaa oli vähän joka paikassa.

 

Noiden mukana tuli sellanen lappu ja siinä ainakin painotettiin, että imu ei pahemmin mitään ime, vaan se on lähinnä muodon vuoksi niissä. Ja nimenomaan märkäpintaista kangasta. Et toi ei ole vaippa, vana niinku alushousut. Pienet pisut imee, mutta ei mitään isompia lorinoita sit enää.

 

 

Testaillaan noita varmaan joskus kesällä sit paremmin. Tai jos ois jonain päivänä reipas, niin vois välillä kotioloissa testailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Popolineista. Mutsi noi joskus oli ostanut. Meillä on vaaleenvihreet ja lilat. Toisia oon nyt kerran yhtenä iltana kokeillut. Ihan kivasti ne istui päälle. Mut olin sit illalla laiska ja pidin niitä vähän turhan kauan ja sittenhän pissaa oli vähän joka paikassa.

 

Noiden mukana tuli sellanen lappu ja siinä ainakin painotettiin, että imu ei pahemmin mitään ime, vaan se on lähinnä muodon vuoksi niissä. Ja nimenomaan märkäpintaista kangasta. Et toi ei ole vaippa, vana niinku alushousut. Pienet pisut imee, mutta ei mitään isompia lorinoita sit enää.

 

Hyvin mahdollista että meillä oli vikaa enemmänkin "käyttäjässä" joka antoi olla liian kauan jalassa :rolleyes: Meillä ei kuitenkaan toiminut toi harkka ominaisuus, tulosta on tuottanut vasta ihan vaipattomuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä veikkaan kans et meillä toimii paremmin kans sit kun ollaan vaan ilman ja vaatteet kusessa... Mut vielä ei äiti jaksa ryhtyä siihen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Mä veikkaan kans et meillä toimii paremmin kans sit kun ollaan vaan ilman ja vaatteet kusessa... Mut vielä ei äiti jaksa ryhtyä siihen. ;)

 

Meillä ei auta ees tää. Yks päivä vaihdoin 4 kertaa vaatteet kun jätkä vaan pissaa housuun. Tietää kyllä milloin pissahätä on, mutta kun ei suostu menee vessaan. Argh. Toi jätkä on varmaan vielä armeijassakin vaipoissa. No, sinne en mee enää niitä vaihtamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö (1v 9kk) on aika lailla kuiva, mutta välillä tietty vahinkoja sattuu. Olen tähän saakka käyttänyt hänellä ihan vaippaa ja usein on yksi ja sama vaippa koko päivän, jopa koko vuorokauden. Olin ajatellut siirtyä vaipasta suoraan pikkareihin, mutta nyt aloin miettiä harkkahousuja. Mikä niiden suurin etu ja ero on suhteessa kestovaippaan? Kannattaako niihin investoida jo lähes kuivalla lapsella vai pitäisikö olla rohkea ja siirtyä suoraan pikkareihin..? Ja mikä harkkahousu on eniten pikkarin kaltainen, vähiten vaippamainen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Harkkahousut ovat yleensä märkäpintaisia eli sisäkankaana on esimerkiksi puuvillaa tai bambua, jotta lapsi varmasti huomaa, milloin pissa on tullut housuihin, kun taas vaikkapa taskuvaipoissa on usein coolmaxia, fleeceä tai kuivaliinaneulosta pitämässä pinnan kuivan tuntuisena (toki näitäkin saa märkäpintaisina ainakin tilaustöinä). Harkkahousut ovat myös malliltaan sellaisia, että lapsi saa itsekin riisuttua ja puettua ne - sivunepilliset taskuvaipat voivat olla housumaisesti puettaviksi ja riisuttaviksi liian kireät vyötäröltä ja etutarrallisia ei voi senkään vertaa käyttää housumaisesti. Etuna siis on tuo märkäpintaisuus ja helpompi puettavuus, ja usein harkkahousut ovat myös huomattavasti edullisempia kuin taskuvaipat, saati aio-vaipat.

 

Meillä käytetään vielä vaippoja, joten omakohtaista kokemusta harkkahousuista ei ole, mutta aloitamme harkkahousukokeilut viimeistään kesällä. Ensimmäisinä hankintalistalla ovat Hahtuvahullun Helmi-harkkahousut ja Nallen hiekkapikkarit, ovat kummatkin kuvien perusteella pikkarimaisia ja ko. valmistajien muut vaipat ovat olleet oikein toimivia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkarimaisimmat harkkarit, joihin olen törmännyt ovat Tippatirsokkaat. Pitää ihan pikkulirut (housut kyllä kastuvat, mutta pisuista ei tule lammikkoa lattialle). Näitä ei valitettavasti enää valmisteta, mutta esim. Huudossa näitä voi löytää vielä. Moni on luullut ihan tavallisiksi pikkareiksi.

Toiset pikkarimaiset harkkarit ovat Mannamaan kevytharkkarit, mutta nämä ovat paksummat kuin Tippatirsokkaat. Kuitenkin melko pikkuhousumaiset. Jos haluaa hyvää pitoa niin suosittelen esim. Mannamaan pul harkkareita (mahdollisesti vielä lisäimukerroksella tuunattuna). Nallen hiekkapikkareissa on imua aika paljon, joten ovat harkkareiden ja vaipan välimuotoa.

 

Sitten, jos on poikalapsonen, niin on olemassa aikasta hienoja harkkaboxereita aukkoineen kaikkineen :) Näistä ei tosin ole kokemusta, kun meillä vain tyttöjä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannamaan harkkahousuja miäkin kehun. Meillä on tosi hoikka neiti ja nuo Mannamaan 90cm pöksyt pysyvät hyvin jalassa. Neiti osaa ottaa ne itse pois potalle mennessä ja laittaa sitten takaisin. Meillä on näitä kolmet ja sillä määrällä pääsee miun mielestä alkuun. Käytetään lähinnä ulkoillessa ja kerhossa, kotona pidetään tavallisia pikkareita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on UmmaL-harkkareita kahdet. Imukykyäkin löytyy, kun laittaa taitettavan lisäimun taskuun. Toivottua vaikutusta (että poika tajuaisi tulevansa märäksi pissaamisesta) ei tosin oikein ole näkynyt. Mäkin huokailen, että jannu kulkee varmaan intissäkin vielä vaipat jalassa... ei kai auttaisi kuin poistaa vaipat käytöstä kokonaan., jantteri täyttää kuitenkin parin kuukauden päästä kolme jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0