Sign in to follow this  
Followers 0
Tiana

Osaatko tunnistaa sukupuolen ultrakuvasta?

13 posts in this topic

Kävimme ensimmäisessä ultrassa rv 13+4(kuva) ja vasta nyt rv 18 olen alkanut miettimään tulokkaan sukupuolta, kun vaunuostoksille tekisi mieli :) "Siniset, punaiset, lilat vai mustat?"

 

Yhdestä kuvasta pongasin alapään, jossa näkyy jotain. Jotain mutta mitä? Voisiko kyseessä olla sukupuolielimet vai olenko tulkinnut kuvan väärin?

 

Miltä tuo ympyröity kohta mielestänne näyttää? :D

 

 

post-4763-1291628022,67_thumb.jpg

Edited by Marenkiruusu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en osaa kuvasta sanoa juuta enkä jaata. Mutta meille kätilö sanoi ultratessa, että noilla viikoilla kaikki sikiöt näyttäisivät enemmän pojilta koska sukupuolielimet ovat vielä niin turvoksissa. Eli sinänsä kuvista on vielä hankala lähteä arvailemaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nopeista vastauksista! :)

 

En itse tosiaan kiinnittänyt mitään huomiota tuohon ympäröityyn kohtaan, kun saimme kuvat. Eilen sitten aloin miettiä, että mitä tuossa oikein on?

 

Jossain sanottiin, että vaaleat kohdat ovat luuta, joten ihan hyvin voi kyseessä olla joku jalan osa. Heh, en tosiaan ole mikään ultrakuvientulkitsija =D

 

Täytyy varmaan jaksaa odottaa tammikuulle rakenneultraan tai toukokuulle synnytyssaliin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

käsittääkseni tuossa kohtaa ei ole edes sikiön sukupuolielimet ja noilla viikoilla ei oikein kyllä erotakaan kumpaa merkkiä on tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tälläisen videon löysin youtubesta, tosin video kuvattu rv 14+4.

 

 

ja tässä vielä toinen missä vilahtaa "kolme palloa"

 

 

Ja tässä vielä linkki kuvaan, jossa "kolmen pallon kombo" tosin alhaalta päin kuvattuna.

 

Poika rv 18

 

 

Ehkä Suomessa ei sitten haluta lähteä arvailemaan aikaisin, kun itsellekin sanottiin, että sitten rakenneultrassa voi kysyä sukupuolta, jos haluaa.

 

Tuntuu vain, että ulkomailla veikkaillaan paljon varhaisemmilla viikoilla sukupuolta. En toki tiedä millä todennäköisyydellä milläkin viikolla tehty sukupuolen määritys pitää paikkansa. Onhan niitä veikkauksia mennyt pieleen aika isoillakin viikoilla.

 

Aloin vaan miettimään, että mitä jos tuossa onkin vehkeet ja nyt vasta huomasin! =D Ehkä on ehkä ei..

Edited by Marenkiruusu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin varhaisilla viikoilla ei tosiaan voi vielä kunnolla näkyä.

Minusta tuossa ympäröimäsi alueen oikealla puolella on lantion luita ja tosiaan siinä ympyrässä olisi reisiluun pää. Voin kysyä töissä joltain, joka katselee ultria päivittäin. Jos muistan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen käsittänyt, että noin aikaisin sukupuolet näyttää suht samoilta. Netissä jossain on kuva tytöstä ja pojasta. Molemmat näytti ihan samoilta, kun klitoris oli samaa kokoluokkaa peniksen kanssa. Ilman kuvatekstiä olisin luullut molempien kuvien olevan samasta lapsesta. :girl_haha:

 

Eikö teillä ole rakenneultraa? Siellä pitäis näkyä ellei ole ujo vauva.

 

edit. mä veikkaisin kanssa polvilumpiota.

Edited by Kasma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen käsittänyt, että noin aikaisin sukupuolet näyttää suht samoilta. Netissä jossain on kuva tytöstä ja pojasta. Molemmat näytti ihan samoilta, kun klitoris oli samaa kokoluokkaa peniksen kanssa.

Jossain täälläkin olleessa linkissä oli aika hyviä kuvia sukuelimistä varhaisemmilla viikoilla; just kuten Kasma sanoi, näyttivät todella samanlaisilta. Olisko ollut joku vko 15 kun eroa pystyi jotenkin havaitsemaan siitä, sojottiko uloke ylä- vai alaviistoon... Kiveksethän laskeutuu vasta raskauden loppupuolella ja saattavat olla vielä laskeutumatta syntyneelläkin pojalla.

 

Muistaakseni PinjaMiillä oli jossain toi linkki sukupuolivertailuihin :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

akrim: Voipi tosiaan olla ihan jalkaakin tuo. Itse näen, että jalat olisi auki. En oikein osaa hahmottaa ultrakuvia :P Kiva kun kommentoit, muistaakseni sinulla on ammattikin jonka puolesta tietoa/taitoa?

 

Kasma: Ollaan menossa rakenneultraan tammikuun alussa, ehkä siellä sitten selviää! :)

 

Tosin ei ole yhtään väliä kumpi sieltä on tulossa, kunhan vaan aloin miettiä, että jos tieto onkin ollut jo viikkoja silmieni edessä ja nyt vasta tajuan :D

 

Hannat: Täytynee käydä etsimässä linkkiä :) Jotain olen jo katsellutkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä voi käydä katselemassa kuvia pojista ja tytöistä: Embryo Development

 

Tosiaan viikolla 14 sikiöt näyttävät vielä hyvin samanlaisilta, mutta taitava ultraaja saattaisi osata päätellä sukupuolen jos käytössä on hyvät laitteet ja vauva on otollisessa asennossa.

 

Myös täällä oli jotain infoa sukupuolen näkyvyydestä milläkin viikolla: Obstetric Ultrasound

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ultralääkäri katsoo sukupuolta aina alhaalta päin eli reisien välistä (kuten kuvassa), näin jo kahdella kerralla. Aika selvästi pojilta ovat näyttäneet. En tiedä miten hyvin tuollaisesta sivukuvasta sukupuoli ylipäänsä erottuisi.

post-5033-1291895980,49_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysyin kahdelta kollegalta, jotka on tehneet ultria ja he olivat sitä mieltä, että ympyröidyn alueen vasemmalla puolella on lonkka/lantio. Ympyrässä ehkä jalkaa tai sitten jotain muuta. Molemmat kysyivät, onko kyseessä tuplaraskaus. Ympyrän yläpuolella voisi heistä olla toinen sikiö alhaalta kuvattuna (kuten Pepen kuvassa). Tosin toinen sikiö olisi paljon pienempi. Missään nimessä kuvassa ei näy sukukalleudet, jotka tosiaan näkyvät lähinnä Pepen kuvan kuvakulmasta katsottuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0