Suee

Vehnänalkioöljy

645 posts in this topic

Mä söin plussakierrossa ekaa kertaa Royal geleä jossa myös vehnänalkioöljyä. En tiedä auttoiko se plussaamaan mutta tuskin siitä haittakaan oli. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon myös ostanut pullollisen vehnänalkioöljyä Lifesta. Sen ottaminen joka aamu tuntuu vaan niin vaivallolliselta, että sitä olen käyttänyt vähän niin ja näin. Kapselit olisivat paljon helpompi vaihtoehto (syön päivittäin kapselia jos jonkinmoista, mm. foolihappoa, sinkkiä ja d-vitamiinia), mutta vehnänalkioöljystä ei tauda löytyä kapseliversiota? Ei ollut ainakaan Lifessa tai Ruohonjuuressa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin samaa kommentoimassa kuin Apollonis. Käytin itse noita ja ne on kyllä käteviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitoin kans vehnikset tilaukseen eilen. :D Katsotaan miten käy tai saanko sitä edes kurkusta alas. Greippimehun ajattelin kans ottaa käyttöön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon nyt vetänyt tässä kierrossa greippimehua ja vehnistä (tällä hetkellä menossa kp9) ja ainakin luulen, että alavatsassa nippailee normaalia enemmän? Todennäköisesti kyllä kuvittelen :grin: Toivottavasti näistä olisi apua :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä ketjusta inspiroituneena otin toukokuun alussa vehnänalkioöljyn käyttöön, kierron alusta lähtien. Suhtauduin aluksi koko hommaan vähän epäilevästi, mutta ajattelin ettei siitä varmasti haittaakaan ole. Ovulaatio-oireet tuntui jotenkin paljon selvemmin kun aikaisemmin (ovulaation huomaamisessa ja yhdyntöjen oikeassa ajoituksessa on aikaisemmin ollut vähän haasteita).

Suunnilleen viikko ovulaation jälkeen alkoi tulla vähitellen monenmoisia oireita, aivan järjetön ärtyneisyys kaikkeen selvimpänä. Tein raskaustestin dpo 11 päivänä, jolloin tuli ihan hentoinen haamuviiva (tiedän, että olis pitäny vielä malttaa mutta kun ei vain pystynyt). Tein uuden testin sinä päivänä kun kuukautisten oli tarkoitus tulla (dpo 14) ja selvääkin selvempi plussa tuli!

Nyt pitäisi vain jotenkin sisäistää asia ja tietysti kovasti toivotaan että pysyisi mukana loppuun asti:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellasia plussatarinoita täällä, että ostin itsekin vehniksen kokeiluun! :)

Viime viikolla varhainen km ja siitä alkoi yk6. Ehdin vasta kp8 aloittaa öljyn lusikoinnin ja seuraavana päivänä jo kolme kipeetä finniä naamaan. Tehokasta siis! :lol:
Makua en nyt hyväksi sanoisi, mutta ihan pelkiltään pystyn vetelemään. Maistuu siltä, miltä ehkä joku tärpätti haisee. :D

 

Muoks. Ekasta vehniskierrosta saatiin plussa tännekin. :girl_pinkglassesf: Nyt vaan toivotaan, että malttaa pysyä matkassa!

Edited by chia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime viikolla ostin kokeiluun, toivottavasti auttaisi! Eilen sekoitin öljylusikallisen rahkan sekaan + päälle marjoja, oli oikeasti jopa hyvää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä otin aina sen teelusikallisen vaan äkkiä huiviin ja päälle jotain juotavaa tai syötävää :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin suositella tätä litkua! Aloitin tässä kierrossa kp1 ja kierron päätteeksi plussasin :D Vuosi kerettiin yrittää vauvaa ja kun otin kikkakolmosia mukaan niin tärppäs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä mömmöhän kuulostaa mielenkiintoiselta! Täytyy varmaankin käydä hakemassa sitä, jos tämä kierto ei tuota tulosta :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoinen ketju tosiaan! tätä täytyy hakea, mua raskautumismahdollisuuden lisääntymisen lisäks erityisesti kiinnostais tuo jos todella auttaa iho-ongelmiin, on niin raivostuttavia nuo finnit!

Kiinnostais onko plussanneiden joukossa ollu kellään PCOta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En koko ketjua jaksanut kahlata, mutta jos sitä ei vielä mainittu niin E-vitamiini kannattaa tosiaan ottaa maltillisesti vaan tosta vehnänalkioöljystä sen teelusikallisen verran, mm. Kanadan "Evira" suosittelee maksimissaan 15 mg annosta E-vitamiinia raskaana oleville. :) Eli erillisten E-vitamiinilisien kanssa kannattaa olla varovainen kun voi aiheuttaa vakaviakin ongelmia.

 

Vehnänalkioöljyssä on myös mukavassa suhteessa nuo omegat. ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari viikkoa nyt syönyt tätä, iho oireili pahemmin menkkojen tietämillä, selässä eritoten, mut en tiedä oliko terojen vai vehnänalkioöljyn seurausta vai molemmat.. nyt odottelen vain et rauhoittuis taas tästä.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin aloitin tänään vehnis kapselit. Ihan ostin vitatabsia Prismasta. Nyt menossa kp 11, eli tuskin tässä kierrossa ehtii vaikuttamaan mutta jos ens kiertoon sitten. :) Jos olisi positiivinen vaikutus limoihin ja hiukan pidentäis luteaalivaihetta. Pitää raportoida joskus kuukauden päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloin nauttia vehnänalkioöljyä toisen keskenmenon jälkeen, ja plussasin nyt toisella yrityskierroksella.

 

Vehnispullo alkaa olla lopuillaan, ja harkitsen uuden ostamista. Öljystähän voisi olla hyötyä edelleen, varsinkin kun pelkään keskenmenon uusiutumista. Eikös sitä kannata syödä raskauden aikanakin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanha keskustelu, löytyisikö uusia kokemuksia? :D

Itse alotin nyt tässä kierrossa syömään vehnänalkioöljy kapseleita ja macaa(:wacko:). Jännityksellä odotan tuloksia parin viikon päästä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nelosen YK 2 ja eilen haettu vehnisöljy, greippimehu ja ekstrafoolihapot. Lisäksi mama-vitamiinit ja D-vitsku. 

Mulla on ohutsuolessa imeytyvien vitamiinien kanssa vähän ongelmaa eli imeytyvät huonosti. D-vitamiini erityisesti. Toivottavasti E-vitsku menee nyt ainakin osin hyötyyn, uskoisin tuon öljymuotoisen auttavan - myös D-vitamiinia syön öljykapseleina sillä muuten ei imeydy (oon ollut tarkassa syynissä sen kanssa). 
 

Mies ”nautti” myös eilen ensimmäisen vehnisannoksen. Lisäsinkkiä ei vielä ainakaan ole hankittuna tuon vehniksen lisäksi, olisikohan se vielä tarpeen :huh: ?

 

Miten @NuoriMuori teillä kävi, kun aloititte vehniksen? 
 

Kolmosta yrittäessä meillä oli vehnis käytössä ja silloin plussa otti 3kk vehniksen aloittamisesta. Saa nähdä miten nyt käy! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin tätä viimeksi ja heti plussasin, tosin niin on aiemminkin tapahtunut joten eipä voi tietää johtuiko se tästä. Mutta oikeasti, eikö muiden mielestä tuo vehnänalkioöljy ole ihan järkyttävän pahaa?! Yritin syödä vaikka hapankorpun tms kanssa mutta niin pahaa, yök! :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now