Guest Is

Huonoimmat joululahjat

187 posts in this topic

Tyttäreni 2v sai lahjaksi metallisen Hello Kitty -salkun täynnä karkkia... jii-haa.. ja minä kun olen sitä mieltä, että tuon ikäisten ei vielä tarvitsisi karkkia syödä. :girl_mad:

 

Ostaja on käynyt Tarjoustalossa ostamassa sen parilla eurolla tarjouksesta.. :)

 

Meille tuli kanssa ensimmäinen vilkkuva ja metelöivä muovihärpäke.. Tyttö tykkää siitä kyllä, että antaa olla.. Antajina miehen veli avokkinsa kanssa. Meidän Fisher Price -muovihärpäke on "käkikello", joka "opettaa" vastakohtia, numeroita, aakkosia.. Siitä saa ääntä hiljemmalle, mutta kyllä se hiljempikin versio on kohtalaisen kovaääninen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehen suvun vaakunalla varustettu T-paita. Tyttö on kolmikuinen, paita yli metriselle. Tästä oli vastuussa miehen isoisä, jonka sukuvaakunahörhöily on aiheuttanut muutaman facepalmin ennenkin. Ei siis vain meille vaan koko muulle suvulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakaan tänä vuonna ei tullut huonoja lahjoja, mutta valittaakseni nyt jostain mainitsen äidiltä saadut valtavan suuret Kipporware-kulhot. Alkaa olla jo nyt keittiön kaapit täyteen ahdettuja, ja yritän aina toppuutella, että ei ole hirveästi enää ylimääräistä säilytystilaa, mutta niin vaan niitä kippoja tulee. Onhan niille toki käyttöä, toisille vähemmän kyllä kuin toisille... Ja sisäkkäin saa aika hyvin monet pinottua, mutta silti. Täytyy alkaa vanhemmasta päästä lahjottaan pois, jos tää Tupperi-villitys vielä monta vuotta jatkuu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttäreni 2v sai lahjaksi metallisen Hello Kitty -salkun täynnä karkkia... jii-haa.. ja minä kun olen sitä mieltä, että tuon ikäisten ei vielä tarvitsisi karkkia syödä. :girl_mad:

Meidän samanikäinen lapsi sai tuon myös. Lapsi tykkäsi, äiti ei niinkään :dash2: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää kun jotkut hommaa sellaista turhaa krääsää vaan sen vuoksi, että "jotain nyt pitää vaan hommata." Jättäisi sitten mieluummin ostamatta mitään. Oikeasti.

En halua meille enää yhtään pehmolelua, sellaista koottavaa autojuttua Biltemasta, jonka lapsi osaa koota itsenäisesti vasta joskus 5 vuoden päästä.. (Kokoaminen oli haastavaa jo aikuisellekkin.) Enkä muutakaan turhaketta.

Ja sit nää lahjat "no aattelin vaan antaa sulle kun en ite tullut käyttäneeksi, vie kirppikselle jos et käytä."

 

Ehkä mä vaan oon turhan nirso, mutta en mä halua että meille kasataan rojua rojun perään. Sellaista etenkään, joilla lapset ei voi vielä leikkiä aikoihin, tai sitten ne hajoaa heti kättelyssä.

Onneks on joitakin, jotka kysyvät mitä me oikeasti tarvittaisiin. Mulla ei oo mitään sitä vastaan, että keksitään omia lahjaideoita. On tyyppejä joilta tulee joka kerta lahjoja, jotka ilahduttaa ja joita on selvästi mietitty. (Osa on ollut itsetehtyjä, osa taas kaupasta ostettuja.) Sit on niitä, ketkä kyselevät mitä tarvittaisiin ja saatan sanoa muutaman vaihtoehdon mitkä on kohtuuhintaisia. Niistä on sit yleensä joku tullut. Mut sit on näitä, jotka ei oikeasti mieti. Ostavat 3-vuotiaalle koululaisille tarkotettuja tavaroita jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakaan tänä vuonna ei tullut huonoja lahjoja, mutta valittaakseni nyt jostain mainitsen äidiltä saadut valtavan suuret Kipporware-kulhot. Alkaa olla jo nyt keittiön kaapit täyteen ahdettuja, ja yritän aina toppuutella, että ei ole hirveästi enää ylimääräistä säilytystilaa, mutta niin vaan niitä kippoja tulee. Onhan niille toki käyttöä, toisille vähemmän kyllä kuin toisille... Ja sisäkkäin saa aika hyvin monet pinottua, mutta silti. Täytyy alkaa vanhemmasta päästä lahjottaan pois, jos tää Tupperi-villitys vielä monta vuotta jatkuu ;)

 

Jos tuntuu et hukut niihin kippoihin, niin vinkkaa yksärillä. Mä ostan sulta osan pois ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tuli tänä jouluna ihan kivoja lahjoja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Veljeni perhee tykkää ostella miehelleni sellaisia pyjamia, joita yleensä käytetään pappaiässä, tämänvuotisessa pyjamassa sentään housut olivat käyttökelpoiset perusmustat, mutta paita susiruma.

 

Anoppi taas toi K3-krääsää. K3 on hollantilainen "lastenmusiikkibändi" ja anoppi toi sitten kummallekin tytölle oman cd:n(vielä tupla-cd:t) ja sitten vielä K3-juhlamekot. Toinen oli esikoisen kokoinen 122cm ja toinen 110cm, joka on sen mallinen että en tiedä pystyykö tuo isomahainen pikkuneiti ikinä sellaista pitämään.

 

Itse suosin lastenmusiikissa(kin) akustisia soittimia ja koska en ymmärrä hollanninkielisiä tekstejä en tiedä, ovatko laulut oikeasti kivoja tuon ikäisille... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tytöt sai yhdeltä sukulaisperheeltä joululahjaksi iso, puisen Nalle Puh -aiheisen lelulaatikon. Laatikko tuntuu muuten ihan hyvältä ja kestävältä, mutta en todellakaan haluan mitään noin värikästä ja Disney-henkistä isoa huonekalua meidän muutenkin ahtaaseen kotiin! Mielestäni täysin käsittämätöntä ostaa huonekaluja (sellaiseksi tuon laatikon miellän) lahjaksi henkilöille, joiden kotona on käynyt viimeksi viisi vuotta sitten.

 

Ostivat veljeni perheelle saman lahjan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bluma, voi kauhistus sentään. Mä niin pelkään, että mun jotkut sukulaiset saattaa kanssa tehdä noin sitten kun minulla on joskus lapsia. :rolleyes:

Ei mene mun kaaliin, että miksei ihmiset ei voi kysyä joululahjatoiveita!? Ja jos sitten käy niinkin hyvä tuuri, että niitä kysytään, niin sitten niitä ei toteuteta. :dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan kivoja lahjoja saatiin, mitä nyt vähän mietin että mihin nämä kaikki mahtuu. Ratkaisin asian päätöksellä karsia sitten jotain muuta pois. Mutta yksi juttu mikä ärsyttää on Cars-hahmot. Poikamme ei edes tiedä, mikä elokuva on Cars-Autot! (Onko se muuten enää normaalia, että ei ei tiedä? :blink: ) Niin miksi työkalusetti, suihkusaippua ja pyjama pitää olla Cars-aiheisia? Miksi? MIKSI?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Nykysin tuntuu kaikki poikien jutut olevan Cars:ia ja tyttöjen Disney prinsessaa. Oli kyse sitten mistä vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ja on muuten arsyttavaa, kun KAIKKI poikien jutut on just sita Carsia. Meidankaan pojalla ei oo hajuakaan mistaan Cars-elokuvista, eika tarvii ollakaan viela pitkaan aikaan, mutta esim. reppuostoksila ainoat vaihtoehdot ois olleet Cars tai jotkut transformersit, joista tulee vaan pahoja unia... (onneksi kummitati oli sit loytanyt jostain ihanan ja lapselle sopivan muumirepun). Lapsi ei oo muutenkaan erityisen kiinnostunut autoista, joten tuntuu typeralta ostaa autoaiheisia leluja ja vaatteita ja tavaroita ja jotenkin vakisin sorvata sita lasta markkinoiden poikamuottiin... arh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takaintialainen: nämä Laatikko-sukulaiset olivat kysyneet ja olimme vastanneet: kirjoja, dubloja tai Brion junarataa. Ja sit tuli tämä laatikko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voi elämä, nuo toiveetkin olisivat olleet niin yksinkertaisia toteuttaa ja jättivät varaa omiin valintoihin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän joulun typerin lahja oli 3 kpl tuplakonvehtirasiapakkaus. Jo kaksi viikkoa putkeen suklaata ahmineena en enää tiennyt, että minne olisin nuo suklaat työntänyt... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anoppi antoi aikanaan minulle rintapumpun joululahjaksi. :hysteric: Vaikka imetys sujui tosi hyvin ja kaikki oli muutenkin hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ OT, vaikka imetys sujuu hyvin kyseisellä hetkellä, voi rintapumppu olla tarpeen jos esim. saa rintatulehduksen ja koittaa tyhjätä sitä kovaa kohtaa eikä vauvan apu riitä, tai joutuu jostain syystä tyhjentämään muuten ylitäyttä rintaa (vauva ei olekaan syönyt niin paljon kun piti) tai vauva oppii olemaan pienenä yön syömättä (eikä rinnat kestä alussa koko yötä imettämättä ilman pientä tyhjennystä). Eli rintapumpulle jopa saattaa löytyä käyttöä, vaikka imetys sujuisi hyvin. ;)

 

Meillä on 3 imetettyä lasta, ekaa 7 kk, tokaa 11,5 kk ja kolmatta 12,5 kk. Joka kerta on tarvittu rintapumppua vaikka on ollut täysimetys ekan 4 kk vähintään (nuorimmaisesta täysimetys 6 kk) :D

 

Mut asiaan, ymmärrän että ehkä sen mieluummin itse hommaisi kun että anoppi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on varmaan pisin lista näistä huonoimmista joululahjoista Typy 2v9kk sai kummiltaan cars2-sarjan palapelin 48 palaa...(lapsi parka sanoi sillon aattona äiti eihän pukki suutu kun en osaa leikkiä tällä)...Typy sai valehtematta 5 palapeliä jotka olivat tyyliin 4vuotiaille tarkoitettu...Kaikki ne tuli typyn kummeilta. Olin kummeille ilmaissut mitä typyllä oli toiveissa. Ja mitä tuli palapelejä joista typy ei tykkää..thanx vaan...Ja mitäs me vanhemmat saatiinkaan taas jamie oliver:n yrittigiljotiini...voi ei mistä ne sukulaiset saa päähänsä että mä oon intohimoinen kokki...tai saatikka että mies olis...

Joo minä oon hankkinut kyllä joululahjoja ihan silleen että oon kysynyt mitä tartteevat ja oon pyrkinyt hankkimaan mitä ovat sanoneet ja mistä lapsi tykkää, ettei kenenkää hirveesti tartte pettyä. (samoin ihan synttärilahjoissakin oon menetellyt) No mä varmaan oon vissiin jotenkin ronkeliäiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myö saatiin 3-vuotiaalle pienelle nakkisormelle hama-helmisetti, pieni sellainen. Suositusikä 5 vee ja ylöspäin. No raivarithan tuo saa kun ei osaa tehdä + meillä on 10 000 helmen laatikko jossain isosiskon jäljiltä + oon aina vihannut noita helmiä kun ne on hankalia tehdä ja sit ne pitää vielä silittää. Eli ei helppoja ja niissä tarvii koko ajan vanhempien apua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olisin ollut haltioissani jos olisin saanut anopilta rintapumpun. Tänä jouluna tuli lahjaksi äänikirja (why?) ja villasukat (kiitos niistä - taas. En ole käyttänyt edellisiäkään koska en ole mitenkään kylmäjalkainen). Pieni tyttömme sai ensimmäisenä joulunaan lahjaksi isän puolen isovanhemmiltaan villasukat. Ja that's it. Niitä olikin vain, öh, noin viisi paria jo ennestään ja niitäkään ei ole tarvittu oikeastaan ollenkaan. Miksi, oi miksi, on niin vaikeaa kysyä mitä tarvitaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on varmaan pisin lista näistä huonoimmista joululahjoista Typy 2v9kk sai kummiltaan cars2-sarjan palapelin 48 palaa...(lapsi parka sanoi sillon aattona äiti eihän pukki suutu kun en osaa leikkiä tällä)...

 

Voi reppana. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö 2v 10kk sai pehmotikkataulun(ei mikään ihan pienten versio edes) papalta sekä juuri sen lego setin josta sanottiin että meillä on jo se :skilletgirl: Miksi kysyä kun aina tulee juuri se mitä ei haluttu sekä jotain käsittämätöntä. Me ei kumpikaan edes tykätä tikasta joten ei voi silläkään tuota perustella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videoon liittyen, mä muistan vieläkin kuinka kade mä olin veljien ihanille (ja kalliille) joulu- ja synttärilahjoille, radio-ohjattavia autoja, junia, autoja, kaikkee kivaa. Ja mulle jotain halpis barbeja joiden polvet ei ees taivu tai halpoja muovisia nukkekodin kalusteita. Tai 10 vuotiaalle koon 44 mummo-pitsi-kalsarisetti.... HUOH. Tai sit mulla oli vaan kitsas kummi.

 

Olenkin siis hommannut esikoisesta lähtien myös tytöille: parkkitalon, pikkuautoja, Brion junarataa jne. :)

 

Nyt on tullut vihdoin vielä lisää kun on poikakin talossa, tulee vähän laajempaa kategoriaa :)

Edited by Sleeping Sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now