Guest Is

Huonoimmat joululahjat

187 posts in this topic

Meillä on varmaan pisin lista näistä huonoimmista joululahjoista Typy 2v9kk sai kummiltaan cars2-sarjan palapelin 48 palaa...(lapsi parka sanoi sillon aattona äiti eihän pukki suutu kun en osaa leikkiä tällä)...

 

Voi reppana. :girl_to_take_umbrage2:

 

Sama. Voi pikkuista reppanaa :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi riikkamarin pikkuista!

 

Meille myös tuli liian vaativa palapeli. No odottaahan se tuolla kaapissa, mutta silti. Anopilla pakkomielle antaa paljon lahjoja ja sitten se ei edes mieti mitä antaa. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kaksivuotias taas sai sellaisen perusnuppipalapelin. Minusta mieluummin liian vaikea kuin liian helppo, koska se vaikea on kuitenkin sitten joskus sopiva ja harjoittelemalla oppii. Aika tylsää jos ekalla kerralla onnistuu heti, eihän se ole yhtään kehittävää sitten. Tietty jossain kohtuullisissa rajoissa kuitenkin, mistään monen sadan palan palapelistä lapselle en olisi ollut kovin iloinen :girl_crazy:

 

Ei tuo nuppipalapeli mikään "huonoin joululahja" kyllä ole, meillä on pikkusiskokin, joten nuppipalapelille tulee varmasti käyttöä, eli ei ollenkaan huono lahja (ehkä vähän väärin osoitettu vain). Ja tekeehän tuo kaksivuotiaskin sen ihan mielellään, mutta onhan se vähän tylsä kun ei ole mitään haastetta.

 

Meidän saama huonoin joululahja oli Siwan keräilytarroilla hankitut smurffi-marionette-pehmolelut ja niiden mukana K7-smurffi-dvd. No, dvd pistettiin piiloon ennen kuin lapset näkivätkään, samoin ne marionettenarut, joten kyllä noita voi pehmoleluina käyttää...

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää kun jotkut hommaa sellaista turhaa krääsää vaan sen vuoksi, että "jotain nyt pitää vaan hommata." Jättäisi sitten mieluummin ostamatta mitään. Oikeasti.

 

Mä olen niin samaa mieltä! Antaisivat vaikka vitosen hyvänteleväisyyteen. Meidän kaksivuotiaalla sattuu tosi kivasti nimpparit, joulu ja synttärit ihan kuukauden sisään ja voi sitä lelujen määrää. :girl_mad: Ihan hyvin voisivat tulla merkkipäiville ilman lahjaakin, ei kaksivuotias vielä ymmärrä niitä odottaa. Anoppikin tuo aina jonkun lelun ja laittaa lisäksi pojan tilille rahaa - jättäisi sen lelun tuomatta.

 

Jotenkin surullista pakata jotain kallista muovipaskaa pakettiin vieraan lähdettyä ja miettiä mihin sen tunkisi kun ei sillä lelunakaan ole virkaa. Kirjat, palapelit yms. ovat sen sijaan tosi kivoja, eivätkä edes kovin kalliita. Poikakaan ei tarvitse yhden yhtä lelua, sillä on jo kaikki tarpeelliset.

Edited by Claudia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle huonoimmat lahjat lapsena ovat ollet mun kummitädin tai mummun antamia. Kummitädiltä tuli aina vaan jotain ihme pikkusälää tai muuten vaan turhaa tavaraa.Esim kun täytin 16, sain pienen hopeisen nalle riipuksen..se näyttää ihan siltä,millainen annetaan yleensä ihan pienelle VAUVALLE.kastelahjaksi tms. :rolleyes:

Ja sitten tyhjiä c-kasetteja olen saanut..tai itse nauhalle ottamia aamutv:n ohjelmia..

Mummu taas antelee yves rocherilta (mikä lie) saamiaan ilmaislahjoja..torkkupeittoa,pöytäliinaa yms..10v ei hirveesti sellaisella mitään tee.. :P Ja sitten se antelee aina alushousuja..Joko sellasia,mitä hän itse on saanut lahjaksi eikä tykkää tai sitten jotain melkeen nukelle tarkoitettuja.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palapelejä on aika huono ostaa iän mukaan. Meillä on palapelihullu lapsi joka alle 3vuotiaana tekee 6+ merkinnällä olevia palapelejä. Ja sai joululahjaksi pari 2-vuotiaille tarkoitettua palapeliä jotka teki sen kerran ja totesi että tylsiä ovat. Lisäksi sai bodyja joululahjaksi vuosi sitten lähes 2-vuotiaana vaikei käyttänyt edes vaippoja ja kävi itse vessassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo, noi bodyt itse vessassa käyville lapsille on kyllä jotain mitä mäkään en tajua! Ja miksi ne tulee aina niiltä ihmisiltä jotka tietää että lapsi käy itse vessassa?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palapeleissä nuo ikäsuositukset ovat vähän niin ja näin. Meillä tyttö aloitti 4 palan palapeleistä tosi pienenä ja 3 vuotiaana teki 6-8 vuotiaiden palapelejä.

Äitiinsä vissiin tullut, minä pistelen 1000 palan palapelin kokoon parissa päivässä muiden kotihommien ohessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anoppi antoi aikanaan minulle rintapumpun joululahjaksi. :hysteric: Vaikka imetys sujui tosi hyvin ja kaikki oli muutenkin hyvin.

 

Huh.. Vaikka olisi tarpeellinenkin, niin minun makuun liian intiimi lahja.. Ymmärtäisin jos olisit vaikka vihjaillut että sellainen olisi tarpeen, mutta kun ilmeisesti tämä ei todellakaan ole ollut tilanne, niin huh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now