a_paradise_79

Mitkä vaipat teillä käytössä?


131 posts in this topic

Täällä täyskestoillaan, kuten esikoisenkin aikaan. Ihan pikkuvauva-aikana oli mys kertsejä käytössä, mutta nyt on menty jo pitkään vain kestoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytettiin alussa pelkkiä kertiksiä, mutta tytön täytettyä 2 kk alettiin kestoilemaan. Nykyään käytetään kertiksiä vain kyläillessä ja öisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kestot käytössä molemmilla. Taapero tosin menee jo pitkälti ilman, mut unilla ja ulos mennessä vielä tarvitsee vaipan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelkillä kertakäyttöisillä ollaan lähdetty liikkeelle. Mitään innostusta kestoja kohtaan ei ole ainakaan vielä ilmaantunut ja ilman tällaista innostusta tuskin lähden niitä kokeilemaan. ÄP:n kestot tosin ovat jemmassa hätävaravaippoina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertakäyttöiset käytössä pelkästään meilläkin..tavallaan kiinnostaisi kokeilla kestovaippoja, mutta jotenkin ajatus sen myötä lisääntyvästä pyykinpesusta ei innosta sitten yhtään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kestot käytössä. Aloitimme kun tyttö oli n. viikon ikäinen ja olen itsekin yllättynyt, miten kivasti se on sujunut ja innostus kestoiluun on säilynyt ja kasvanutkin koko ajan. Välillä ollaan kyllä käytetty kertiksiäkin kun ollaan oltu jossain reissussa, mutta aina kuitenkin palattu takasin kestoiluun kun on kotiuduttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen käyttänyt kertiksia näin alussa enemmän, mutta tarkoituksena olisi siirtyä kestoihin. Välillä siis kestoja käytän myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivisin kestot, öisin kertikset. Ja sit kertiksiä kuluu enemmän, jos oon vaihteen vuoks unohtanu laittaa pyykkikoneen päälle tai jos ollaan useamman päivän reissulla sukulaisissa, ellen ole oikein ahkera ja pyykkää sielläkin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttömme on 1kk ja kestoilemme päivisin pääasiassa. Välillä ovat kestot loppu, niin silloin käytämme kertiksiä. Myös öisin käytämme kertiksiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisella käytettiin ensimmäiset 9kk lähinnä kestovaippoja (öisin kertistä) ja siirryttiin sitten kertiksiin. Toisen lapsen kohdalla ei ole jaksettu kestoilla vaan kertikset ovat täyskäytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitin ääneni. Käytetään sekä kestoja että kertakäyttöisiä. Yöllä ja reissussa on aina ollut kertakäyttöiset. Kun olin vanhempainvapailla, käytin kestoja käytännössä koko muun ajan, koska pidin pyykinpesua pienempänä riesana kuin roskien viemistä. Nyt töissä ollessa arkena tulee helposti laitettua kertakäyttövaippa illaksikin, kun tulee vähempi pyykkiä ja roskat saa vietyä töihin lähtiessä. (Laiskuus ratkaisee...) Toisinaan myös kun tulen kotiin on lapsen vaippa just vaihdettu (hoitaja käyttää kertakäyttöisiä) eikä tulekaan vaihtoa ennen kuin unille laittaessa. ;) Ennakoin että kun jään kakkosesta äitiyslomalle niin alkaa taas kestoja olemaan käytössä enemmän kuin kertakäyttöisiä, mutta just nyt on toisinpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kestoilla mennään päivisin ja öisin toistaiseksi kertiksillä. Nyt tosin olen yrittänyt etsiä sopivaa vaippaa yöksi ja luulen sen löytyneen, joten kohta voidaan lukeutua täyskestoilijoihin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osittaiskestoilijoita eli öisin mennään kertsillä. Sen enempää ei pojan iho kestä (tulee äitiinsä) kertseilyä.

 

Pitäisi itsekin kokeilla yökestoiluakin, mutta vähän hirvittää kun jätkä on semmoinen pissakone. :grin:

Edited by Chiamaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelkät kertsit. ÄP:n kestot lahjoitin teemasta kiinnostuneelle.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käytetään vain kertakäyttövaippoja. Raskausaikana suunnitelmissa oli kestovaippojen käyttö, mutta parin kokeilukerran jälkeen luovutin ja totesin kertiksien olevan helpompia ja enemmän meidän juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä käytössä kertsit. Ensimmäisen kuukauden ajan osakestoiltiin NB-kokosilla vaipoilla, jotka nyt on jääny pieneks. Muut meidän vaipat on yhden koon ja ne on vielä liian isoja. Joten nyt kertseillään ja odotetaan, että poitsu kasvaa vaippoihin sopivaksi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moni on sanonut, että kestoja päivisin, mutta että yöllä kertiksiä. Mikä on tähän syy, ettei samoja vaippoja voi käyttää yöllä? En koita olla kettumainen tai mitään, en vaan ymmärrä tätä kommenttia. Itse ollaan alusta alkaen käytetty kestoja 24/7, kertikset varalta jos kestot loppuu ja muuten jäätäis ilman kuivaa vaippaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tupasvilla, varmaan tohon on eri syitä, mutta meillä on menty siihen kertakäyttövaippaan yöllä kun vauvana tuli yövaippaan niin paljon pissaa etten viitsinyt vaan yksinkertaisesti etsiä semmosta imua, että olisi riittänyt. Ei vauvaa häirinnyt sinänsä märkyys mutta äitiä häiritsi vuodot. :) Helpompi laittaa kertis, joka kuitenkin imee kuin sieni, ja pääsi vaihtelemasta vaippaa öisin. Ei olla sen jälkeen oikeastaan edes palattu ajatukseen että etsis sopivaa yövaippaa, kun meillä kuitenkin reissussa ja päivähoitaja käyttää kertakäyttöisiä eli niitä kotona on. Eli vastaus meidän tapauksessa on "laiskuus", joka luultavasti jos niitä kertakäyttöisiä ei muuten olisi kotona olisi vetänyt toiseen suuntaan. ;)

Edited by J A W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moni on sanonut, että kestoja päivisin, mutta että yöllä kertiksiä. Mikä on tähän syy, ettei samoja vaippoja voi käyttää yöllä? En koita olla kettumainen tai mitään, en vaan ymmärrä tätä kommenttia. Itse ollaan alusta alkaen käytetty kestoja 24/7, kertikset varalta jos kestot loppuu ja muuten jäätäis ilman kuivaa vaippaa.

 

Meidän poika pissaa öisin niin paljon, että kestovaippa pitäisi joko vaihtaa keskellä yötä tai sitten pitäis tunkea niin paljon imuja taskuun, että poika nukkuis käytännössä pää alaspäin :grin: Vaikka hirvittää se kemikaalihaju, mikä kertakäyttöisestä leijailee heti kun pissa siihen osuu niin sekä lapsen että äidin katkottomat yöunet on mulle tärkeämpi asia kuin täyskestoilu. :)

 

edit. ja jotta kestoilu pysyisi mahdollisimman helppona ja motivoivana niin me ei ole haluttu testailla ja ostaa erilaisia kestovaippoja vain yökäyttöä varten.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now