Sign in to follow this  
Followers 0
Lillia

Ultraan ja viikot väärät

31 posts in this topic

Onko kenellekkään tapahtunut tämmöistä?

 

Esimerkki:

 

Menin ultraan tuhrun takia, ja viikkoja pitäisi olla n 7+4. Kohdussa ei näy kuin pussi, ja ei mitään muuta.

Veikataan sitten tuulimunaraskautta. Nyt kuitenkin kun rupesin miettimään, kiertoni ovat kokoajan epäsäännölliset, ja viime menkoista nyt en osaa sanoa muutakuin että ne olivat eriskummalliset.. voisiko olla, että on käynyt niin että viikot ovat väärät, ja nimenomaan mitään ei näkynyt, koska viikkoja niin vähän?

 

Onko jollekkin käynyt näin? (luin monelta palstalta, että joillekkin on näin käynyt, listatkaapa ne tänne >_<!)

 

Ystäväni jopa kertoi, että oma äitinsä oli tämän myötä varannut ajan kaavintaan, mutta kuitenkin mieltään muuttaneena mennyt yksityiselle ar-ultraan joka oli todennut, että siellä kellitään, sykkeet ja kaikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kaverille on käynyt juurikin näin. En osaa ihan tarkkaan koko tarinaa kertoa, joten parempi etten sekoita kertomalla. Pointtina kuitenkin se, että lääkäri oli suorastaan painostanut nopeasti kaavintaan, koska pitkät pyhät (muistaakseni pääsiäinen) oli tulossa ja olisi ollut hyvä hoitaa "asia" pois alta sitä ennen. Kaveri kuitenkin sinnikkäästi vaati vielä yhtä ultraa ja lopulta siellä pieni sydämen tuike sit näkyikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se on sitten itsekkin pakko käydä vielä yksityisellä tuon ensvkon ultran jälkeen.. en saa mielenrauhaa jos tyydyn vaan siihen ratkaisuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kaverille on myös käynyt niin, että tuulimunaepäily johtui liian aikaisesta ultrasta, joka taas johtui ihan seonneesta kierrosta. Ekassa ultrassa varattiin aika toiseen ultraan ja samalla kai alustavasti tyhjennykseen mutta tarkoituksena oli siis tarkistaa asia vielä ennen kaavintaa/ lääkkeitä. Toisessa ultrassa löytyikin sitten jo syke ja alkio, joten muita toimenpiteitä ei tarvittu. "Tuulimuna" täytti juuri vuoden, oikein reipas neiti! :tender:

Ultraava lääkäri oli ollut kuulemma tosi tyly ja ollut varma tuulimunasta, joten aika ikävillä tunnelmilla seuraavaa ultraa oli jääty odottelemaan.

 

Toivottavasti Lillia myös sinun tapauksessasi on kyse vain liian aikaisesta ultrasta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi ei! Toivon kyllä samaa itse.. tunne raskaudesta on niin vahva, ja kaikki oireet on tallella (vaikka ne on tuulimunaraskaudessakin) mutta jotenkin tuntuu että jotain toivoa on pakko vielä olla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi esikoisen kohdalla niin, että ar-ultrassa ei näkynyt alkiota. Mutta omalla kohdallani kierto oli niin epäsäännöllinen, että heti osattiin epäillä, että kyseessä ollut pitkä kierto. Milloin teit raskaustestin, sekin kertoo jotain. Jos raskaustesti on ollut positiivinen silloin heti oletettuna kuukautisten alkupäivänä, eli rv 4, niin kyllä viikot menee silloin oikein, mutta jos raskaustesti on tehtykin vasta myöhemmin, niin sittenpä ei auta muu kuin uusintaultra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en käynyt esikoista odottaessa ar-ultrassa, mutta np-ultrassa selvisi että raskaus oli 2 viikkoa oletettua myöhemmässä. Menin ultraan siis rv 12 ja lähdin sieltä pois rv 10.

Mulla myös kierrot olivat todella epäsäännöllisiä ja pitkiäkin.

 

Eli voisi ajatella, että jos olisin käynyt ar-ultrassa ja luullut olevani viikolla 7, niin siellä ei olisi näkynyt kuin raskauspussi ei vielä mitään elämää koska todellisuudessa olisi ollut vasta rv 5.

 

Sulla on varmasti piinaavia hetkiä edessä, mutta varsinkin kun kiertosi ollut epäsäännöllisiä niin on vielä pieni mahdollisuus että pikkuinen mahassa kasvaa - odotettua pienemmillä viikoilla vain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaustestin tein 2 vkoa menkkojen "odotetusta" päivästä. Mutta tosiaan mun kierto on heitellyt 26-35 pvän väliltä, joten en tiiä yhtään miten ne nyt on sitten mennyt. Menkat alkoi 25.10, mutta erittäin erikoisena, ja jatkuivat hajanaisesti n. viikon verran (yleensä kestää 3-4 pvä). Nooh, nyt maanantaina (muistin että mulla on tiistaina!) nähdään missä mennään, ja haluan ehkä vielä varmistaa asian sitten yksityisellä.. ihan vain varmuuden vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen hengannut alkukesästä tällä foorumilla ja siinä aikana on ollut ainakin kaksi tai kolme tapausta, jossa tuulimuna olikin ihan terve alkio.

Eli suosittelisin ehdottomasti odottamaan parikin viikkoa ja kontrolliultraa ennen tyhjennystä, jos vaan pää jaksaa. Jaksuja! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä ketju on edelleenkin hyödyllinen niille joilla on sama ongelma!

 

Omaksi onnekseni vauva näkyi ja syke oli, kun kävin maanantaina ultrassa. Eli minullakin näinollen viikot eivät täsmänneet millään tavalla :girl_sigh:Mutta nyt mennään n. 6+ ja 3.1 tiedetään sitten vähän enemmän taas asiasta, kun uusintaultra on taas. Eli kaikki te jotka kamppailette saman ongelman kanssa, älkää luovuttako ! Mä olin menettäny täysin toivoni, ja auta armias oli mahtavaa nähdä se vauva ja syke siinä ruudulla... rakastuminen ensisilmäyksellä on täysin totta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjotan nyt vielä oman kokemukseni tähän. Ihanaa että Lillia sait varmistuksen raskaudesta! girl_smile.gif

 

Mulla viime kesänä oli yhdet kummalliset tuhrumenkat, ja sit vajaa kuukausi sen jälkeen tein plussatestin. Vaikka miten päin laskin ovista ja menkkojen ajankohtaa, niin en mielestäni millään olisi siitä kierrosta voinut raskautua, joten varasin ar-ultran n. viikolle 8. Mutta kas vain, gyne mittaa alkion kooksi 5+5 viikkoa, eikä sykettä näy. Sanoi vielä että on suuri todennäköisyys, ettei raskaus jatku normaalisti. Olin tietysti ihan masentunut, koska olin mielestäni varmasti laskenut, etten voi olla raskaana 5+5 viikkoa, vaan olisin pidemmällä, mutta alkio olisi kuollut kohtuun, ja siksi niin pieni.

Sain sitten ultra-ajan neuvolan puolesta parin viikon päähän, ja sieltähän löytyi syke ja kasvanut alkio. lipsrsealed.gif Ja tuossa se lattialla nyt kiljuu, ja leikkii uudella joululahjalelullaan. lipsrsealed.gif

 

Siis, älkää heittäkö kirvestä kaivoon ihan heti!! Kaikki voi olla ihan hyvin. girl_smile.gif

Edited by Liinu80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni tarina menee näin. Tein plussa testin ja laskin vau.fi laskurilla että LA olisi 2.1. Seuraavana aamuna soitto neuvolaan jossa kyselivät ja laskivat että kuukautisten perusteella LA olisikin 6.1. Eka neuvola käynti nii vaihtuikin jo LA 31.12. Eilen ultrassa käynti ja lääkäri mittaili (yritti pitkään) meidän yli aktiivista pikku liikkujaa ja sanoi että viikot olisi 10+5. Itse kun laskeskelen en saa sitä mitenkään käymään päikseen että oltaisiin muka noin pitkällä. kaiken järjen mukaan eihän ilman ovista voi tulla raskaaksi.? kierto mulla on tasan 28 eikä ole ollu mitään ihmeempää sitten viime km:än jälkeen joka oli viime syksynä. Onko mahdollista että tuo mini matkaaja olisi vain "ikäisekseen" isompi vai katsoikohan lääkäri väärin sen koon?

Jos tosissaan olisin jo tuolla lähemmäs rv 11 niin silloinhan mun olisi pitäny tulla raskaaksi pari päivää kuukautisten loputtua eli reilusti ennen ovista

 

Kellään muulla vastaavia käynyt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulla oli raskaudessa ovis kp8, 3 päivää menkkojen lopusta :rolleyes: yllätti, luulin et olis ollu puolessa kierrossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään sattumoisin kokemusta siitä, että syke löytyy, mutta viikot ei täsmää?

 

Mulla pitäis nyt olla 6+4 tai 6+5 ja sikiö vastasi 5+5. Syke sillä jo näkyi. Siellä oli myös joku hematooma. Mitään vuotoa ei ole ollut. Olin sen verran hädissäni siellä gynellä, etten saanut aikaseksi kysellä, onko tässä tilanteessa mitään toivoa. Sen verran se nyt ainakin sanoi, ettei tuon perusteella voi sanoa, että kaikki olis kunnossa. :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli vauva ennen ultraa vk13 ja niinhan siina kavi etta ultran jalkeen oli 8+6... Mulla oli ilmeisesti menkat mennyt niin sekasin kun olin kipeena etta oli yhdet myohassa, sitten yhdet jaanyt valista ja seuraavista alkanut raskaus. Siella se pikku sydan sykki :lipsrsealed: ja heti alkoi tuntua raskaus todellisemmalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla pitäis nyt olla 6+4 tai 6+5 ja sikiö vastasi 5+5.

 

Ar-ultrassa ikä voi heittää jopa viikolla. Tuossa vaiheessa ollaan niin pikkiriikkisiä vielä, että helposti menee mittaus pieleen.

Nt-ultrassa saatte tarkemman veikkauksen viikoista.

 

Hematoomat eivät kai yleensä ole vaarallisia. Se saattaa sieltä itsekseen kadota tai sitten nt-ultran jälkeen saatte kontrollin jossa seurataan hematooman kehitystä.

Edited by Chiamaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivotaan Chiamaka, että olet oikeassa ja itken ihan turhaan. Kiitos viestistäsi :lipsrsealed: Kaikki rohkaisu tulee nyt todella tarpeeseen...Kontrolli on 1,5 viikon päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitruuna: Mikä kiertopäivä teit raskaustestin? Tiedätkö koska ovulaatio oli? Noista vois päätellä jotain. Ja mäkin olen kuullut että sitä alkiota on hankala mitata noilla viikoilla kunnolla. Vielä sen verran, että eikös ultrassa pitäisi olla mahdollista nähdä syke vasta 6+ viikoilla? Sekin voisi puoltaa sitä että mittausvirheestä on kyse...

 

Mulla itsellä on tilanne, että olisin jo menkoista laskettuna viikolla 11. Eli 10+3. Mutta koska tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin kp 35 ja tiedän että ovis oli n. kp 22 niin olen ikäänkuin viikkoa jäljessä menkoista laskettuna. Ultrassa vahvistui tämä tieto. Kävi siis vähän niinkuin Kattiksella.

Edited by Cherrie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä menin ar-ultraan, kun omien laskujen mukaan viikkoja oli 6+2. Alkiolla oli mittaa 2,7mm, joka lääkärin mukaan vastasi viikkoja 6+0. Internetin mukaan 6+0 pitäisi alkion olla jo 4mm ja tästäkös tietysti huolestuin, koska se olisi tarkoittanut sitä, että alkio vastasikin ehkä viikkoja 5+5 tai 5+6. Nt-ultrassa laskettu aika kuitenkin siirtyi taaksepäin sen verran, että nykyisen ajanlaskun mukaan tuolloin olikin viikkoja jo 6+5 ja samoja viikkoja sikiö vastasi rakenneultrassakin. Ar-ultrassa löytyi vahva syke kuitenkin ja onneksi eroa oli omiin laskuihin vain pari päivää, niin en ihan hirmuisen hermostunut asiasta ollut, vaikka kyllähän mua tietysti tosi paljon huolestutti. Toivottavasti Sitruuna sullakin on kyse jostain mittavirheestä tms. ja kontrolliultrassa on kaikki hyvin! Kyllähän nuo alkiot kehittyy kuitenkin yksilölliseen tahtiin ja kiinnittymiseen voi mennä toisilla hedelmöittymisen jälkeen pidempään, joten on ihan mahdollista, että kaikki on kuitenkin hyvin. Voimia kovasti kontrolliultran odotteluun, eipä tuolle tilanteelle vielä oikein muuta voi tehdä kuin odottaa ja toivoa parasta :lipsrsealed: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ihan hirveästi viesteistä Cherrie ja aamuaurinko :lipsrsealed: Tuo alkio oli vain 2,8mm.

 

Cherrie: ekan kunnolla positiivisen testin tein 30/30. Sitä ennen, 28/30, oli haalea plussa kyllä, kp 34 digi näytti jo raskaana 3+. Ovulaatiota en tikuttanut, mutta luulen sen olleen kp 15. Kierto oli tosiaan varsin säännöllinen. Näiden faktojen valossa oon kyllä aika huolissani ja mittavirhe tai jostain vaarattomasta syystä johtuva pieni kasvu on ainoat toivon rippeet. Ei auta kuin odottaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle kävi kans niin että mentiin vk 7+4 ar-ultraan ja syke löytyi, mutta vastas just ja just viikkoja 6+0 ja panikoin sitten seuraavat 5 viikkoa ennen kun käytiin viimeviikolla nt-ultrassa jossa kaikki oli hyvin ja vastas nyt viikkoja 12 vaikka alunperin piti olla 13 ja jotain. Mulla tosin on kierto ollut jotain 28 ja puolen vuoden väliltä joten lääkäri ei ollut huolissaan alunperinkään siitä ettei vastaa viikkoja kun syke kuitenkin löytyi ar-ultrassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkio vastasi viikkoja 6+1 ar-ultrassa, itselläni ei ollut tietoa paljonko olisi pitänyt olla (paitsi että digitestin mukaan olisi pitänyt olla 6+5, ja muutenkin tuntui että hassua jos noin vahva viiva olisi tullut testiin jos viikkoja olisi ollut vasta 4+0 ekan testauksen aikaan). Kahta päivää myöhemmin ultrassa alkio vastasi kuitenkin jo viikkoja 6+5 (ekan ultran viikkojen mukaan 6+3, testin mukaan 7+1) ja muutamaa viikkoa myöhemmin, kun olisi ekan ultran viikkojen mukaan pitänyt olla 9+6, olikin jo sitten 10+3, eli oli ottanut täysin kiinni tuon "digitestin mukaisen" aikansa. Ja tässä pysyttiin myös np-ultrassa.

 

Mutta siis summa summarum, meillä alkio vastasi viikoilla 6+5 viikkoja 6+1, ja kauniisti se siitä kasvoi ja otti kiinni oman kokonsa. Kyse voi siis olla ihan vaan mittavirheestä, tai sitten siitä että jotkut alkiot kiinnittyy myöhemmin ja kasvaa siksi alussa hitaammin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, kun kirjoitatte omia kokemuksia. Lohduttaa tosi paljon :lipsrsealed: Enkä kai mä muuten näin hajalla olisi, mutta se lääkäri ei vaikuttanut (kai?) kamalan toiveikkaalta. En oo kyllä varma, kun keskityin vain pysymään koossa. Ja erityisen paljon huolettaa tuo pieni koko yhdistettynä hematoomaan (joka oli jotain kolme kertaa alkion kokoinen). Mutta tosiaan, nyt ei auta kuin toivoa ja odottaa. Hätä ja huoli ovat kyllä tosi vahvana nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin eka kertaa ultrassa, kun sen aikaisten laskujen mukaan olisi ollut rv 8+5. Alkio vastasi viikkoja 8+0. (Ei huolettanut, kun oli hyvin mahdollista olla vasta tuo.) Np-ultrassa sitten määritettiin lopullinen laskettu aika, jonka mukaan tuo eka ultra olikin rv 8+6. 

 

Meillä siis heitti 6 päivää tuo mittaustulos ja terve tyttö tuosta tuli.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0