Hinni

Hometta jogurtissa ja syötyä tuli!

15 posts in this topic

Kirjoittelin tämän jo aiemmin toisaalle tällä foorumilla mutta kukaan ei ole vastannut siihen vielä joten pistän tämän omaksi aiheekseen. Eli söin siis epähuomiossa homeista jogurttia (Ingmanin Ihana Uuniomena) eilen illalla ja tänään. Eilen jo ihmettelin jogurtin löysää koostumusta ja hiukan kitkerää makua mutta söin silti kun luulin että tuon jogurtin vaan kuuluu maistua tuollaiselta kun en ole aiemmin sitä syönyt. Homeklöntin huomasin kuitenkin vasta tänään kun sain sellaisen suuhuni ja puraistessa sitä tuli hirveä homeen maku!! Todennäköisesti tuo homeklöntti oli saastuttanut jogurtin jo aikaa sitten eli koko jogurtti on ollut jo eilen homemyrkkyinen... Onkohan tästä jotain vaaraa alkiolle? Olen viikoilla 7+4. En ole oksentanut vaikka mieli kyllä tekisi tunkea sormet kurkkuun mutta eipä siitä taida olla hyötyä kun tuota hometta jo eilen olen elimistööni saanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en usko että pienestä määrästä on suurta haittaa jos ei ole jokapäivänen ja jatkuva tapa. Ehkä nurisevan vatsan saatat saada.

Itsekki popsin jokunen aika sitten homeisia karjalanpiirakoita hyvällä ruokahalulla. Kummastutti vain kuinka ne jo nyt oli homeessa. Toki homeen huomattuani jätin loput syömättä :P Mulla ei kyllä seurannut edes mahaväänteitä.

 

Mikä sen jugurtin päiväys oli ja oliko se jo avattu kun kerran homeeseen veti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasta ennen -päiväys oli 20.12. ja avasin eilen illalla kun ekan kerran sitä söin. Luultavasti ollut siis pilalla jo ennen avaamista kun sen verran iso homeklöntti siellä majaili. Yööööks... Noh, jospa siitä ei mitään tulisi, masua kyllä vääntää vähän. Ihan noin järjellä ajateltuna en jaksa itsekään uskoa, että se home nyt niin haitallista yhden kerran vahingossa syötynä on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa reklamoida jos sulla vielä on purkki jäljellä. Tod. näk meinaan ollu pakkauksessa tai erässä häikkää. (Ite joskus reklamoin homeisesta juustosta joka oli samana päivänä ostettu. Vastaus tuli nopeasti + postitse tuotelahjakortti 15e arvosta). Palautteen voi laittaa niiden omien sivujen kautta, ei tartte olla kuittia kunhan alkup. pakkaus on tallessa.

 

Masua voi jo vääntää pelkästä ajatuksesta, kun meidän mieli on mitä on tämmösten asioiden kanssa. En kuitenkaan usko siitä mitään vaaraa olevan. Jos mieltäs jää askarruttamaan soita maanantaina neuvolaan ja kysele mitä mieltä ovat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ääh, olen vanhempieni luona käymässä ja äitihän heitti sen pakkauksen jo roskiin... Kyllä tässä on tullut jo hermoiltua yhdestä jos toisestakin kuvitellusta syystä joten taidan tuon homejutun unohtaa nyt vaan ja keskittyä odottamaan tervettä vauvaa :tender: Maanantaina on toka ultra jossa toivottavasti sydän jo sykkii :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä on hyvä, että nykyään tiedetään paljon raskautta vaarantavista ruoista, sairauksista, ym. Mutta samalla tunnutaan unohtaneen se tosiasia, että naisen keho on luotu olemaan raskaana ja synnyttämään terveitä lapsia siitä huolimatta, että joskus tulee laittaneeksi suuhunsa joitain, jota ei pitäisi.

 

Ihminen olisi lajina varmasti jo kuollut sukupuuttoon, jos sikiöt olisivat kuolleet kohtuihin just esim. homeesta.

 

Tämä oli ihan yleinen mietintä, ei mitään henkilökohtaista aloituspostaajaa kohtaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole kauaakaan, kun uutisoitiin Ingmanin jogurteissa olevan hometta. Kannattaa laittaa sinne viestiä, jos heiltä on taas lähtenyt isompi homejogurttierä liikenteeseen. Varmasti oksettava kokemus, itse en sen uutisen jälkeen ole Ingmanin jogurtteihin koskenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennelalla oli hyvä pointti. Kaikki ruoka-aine suositukset olkaan kuinka hyviä tahansa on myös osallaan tehny kaikista hivenen vainoharhasia ja niitä mörköjä nähdään joka puolella.

Kun meidän vanhemmat oli lapsia, silloin ei vielä edes tunnettu parasta ennen päiväyksiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle kävi esikoisen kanssa samallalailla, heräsin yöllä kovaan nälkään ja hyvällä ruokahalulla hämärässä vedin siinä varmaan 5 kauraleipää napaan. Aamulla huomasin että leipäpaketissa kaikki jäljelle jääneet leivät homeessa!!:wacko:

Mutta eipäs siitä mitään tullut, ei edes vatsa mennyt sekaisin. Eikä varmasti sinullakaan mitään vaaraa pienelle tuosta ollut! varsinkin kun nuin alussa raskaus,ei taida tuossa vaiheessa sikiö edes olla yhteydessä äitiin?? (korjatka jos olen väärässä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin alkuraskaudessa Oivariinia, joka oli homeessa. Ihmettelin vähän, että miks tää maistuu ihan homejuustolta, mutta ajattelin, että leivän päällä oleva meetvursti maistui vain oudolta. Illalla vain pierutti enemmän, mutta ei edes mitään kummempia vatsavaivoja tullut. Seuraavana päivänä huomasin, että Oivaariini-paketissa oli hometta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, ajattelin tänne kirjoitella kun söin juuri vahingossa homeista Arla Ingmanin Susette vanukasta. Kävin tämän jälkeen oksentamassa, mutta en usko, että vatsa kokonaan tyhjeni. Ilmeisesti muilla homeen syöjillä ei ole seurannut mitään suurempaa? Se kyllä lohduttaa. Homepaakku suussa oli kyllä kamalinta taas pitkään aikaan, yöks :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli toisella tai kolmannella kuulla kaksi saman valmistajan juustoa peräkkäin homeessa. Reklamaatiota laitoin. Samasta erästä söin juustoa jo aiemmin ja on hyvin mahdollista että siinäkin oli hometta mutta en sitä huomannut, koska tein aamupalaleivät hämärässä ja unenpöpperössä.

Kyllä sitä on silti ennen vanhaankin hometta syöty, raskaana tai ei. Korkeintaan pahimmat kasvustot rapsuteltu pinnalta pois. Ja esim. raaka jauheliha jota nykyisin ei raskaana ollessa pitäisi edes maistaa, oli aikoinaan tätini suuri himoruoka hänen raskaana ollessaan, ja silti terveet lapset synnytti.

Edited by Hassumassu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now