Honeynut

Milloin otit mammavaatteet käyttöön?

649 posts in this topic

Joskus siinä raskausviikolla 15 siirryin käyttämään mammahousuja, jonkun aikaa tuli ennen tuota käytettyä kuminauhaviritystä normi farkuissa kun nappi painoi vatsaa. Muutamaa viikkoa aiemmin sitä joutui mammavaatteisiin siirtymään tässä toisessa raskaudessa verrattuna ensimmäiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä toisessa raskaudessa muistaakseni rv 14 taisin siirtyä jo mammahousuihin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

rv 7+1 jalkaan sopi enää kahdet mustat suorat housut ja yhdet ikivanhat stretch-farkut. Tuolloin alkuraskauden ultran jälkeen siis kävelin H&M:lle ja ostin kahdet mammafarkut. Ne oli niin kivoja, etten oo paljoa muuta enää jalkaani laittanut. Nyt siis rv11 ja vieläkin ne molemmat mustat suorat housut ehkä sopisi jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan se oli jotain rv 15, kun alkoi olla jo tuskaa saada mitään vanhoja housuja päällensä. Mammapaitoja en ole vielä ostanut yhtään (nyt rv 20+3), sillä omat venyvät vielä tarpeeksi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat mamahousut hankin joskus ekan ultran aikoihin, alkoi olla turvotusta niin paljon mahassa. Sen jälkeen on tasaiseen tahtiin tullut hankittua (ja saatua lainaksi) kasvavalle mahalle soveltuvia vaatteita, esim. masutuubit ja pidemmät paidat. Varsinaisia äitiyspaitoja mulla ei vielä ole (nyt 20+6). Housuista alkaa ensimmäisenä hankitut tuntua jo hieman ahdistavilta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 10 tienoilla oli pakko iskeä mammahousut jalkaan, kun turvotus alkoi olemaan ympärivuorokautista. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä otin äitiyshousut käyttöön viikolla 14, normaalit housut eivät enää sopineet päälle. Mammapaitoja olen käyttänyt aika satunnaisesti, koska normaali paitani sopivat hyvin ja peittävät mahan, tosin olen ostanut uusia puseroita kokoa suurempana. Nyt mulla on jo käytössä kahta kokoa suuremmat rintsikat, kuin normaalisti :rolleyes: Saa nähdä mihin tässä vielä joudutaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äippähousut otin käyttöön n. vkolta 16.

Varsinaisia äitiyspaitoja en ole käyttänyt. Olen ostanut yhden koon isompia paitoja.

Rintsikat vaihtui isompiin joskus puolen välin jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikko 14 menossa ja pitäs kohta lähteä uusia vaatteita hankkimaan. Ei ehkä vielä mammavaatteita vaan vähän isompaa kokoa olevia nauhallisia housuja töihin. Housut kun alkaa kiristämään tuosta mahan kohdalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turvotus iski ja rinnat kasvoi heti aluksi. Uudet rintaliivit piti ostaa jo varmaan viikolla 10 ja ensimmäisen hameen taisin ostaa viikolla 14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt olis 12+2 ja eilen huomasin, että kahdet housut mahtuu jalkaan. Kumpu on pieni, mutta kasvu on juuri sillä kohtaa, missä myös housunvyötärö on. Eiku kauppaan, täytänkö mä muka jo mammahousuja? Oon kyllä ajatellu tehdä niitä myös itse, yksiin lötköpötköpöksyihin on jo kankaatkin ostettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12+0 otin mammafarkut käyttöön kun löysätkin normifarkut alkoivat painaa alavatsaa ilkeästi.

 

Housut olin ostanut joskus ennen raskautta H&M aleista... kaapissa oottaa vielä useampi mammavaate lisää, nyt olen ostanut vasta yhden t-paidan jossa on mahalle rypytys reunoissa ja isommat äitiysfarkut, menevät varmaan sitten kun en noita nykyisiä saa enää päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammafarkut otin käyttöön joskus rv 15, mutta paitoja aloin oikeesti tarvita vasta puolenvälin jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en varsinaisia mammavaatteita ottanu käyttöön ollenkaan. Matalat farkut meni tosi pitkään ja kun niissä ei nappi enää mennyt kiinni niin virittelin lenksun napista napinläpeen ja taas meni täysillä. Ja silloin raskausaikana kaupat pullisteli pidemmän mallisia paitoja ja tunikoita niin ei varsinaisia mammapaitojakaan tarvinnut ostella. Masu ei kyllä ihan hirveän isoksi paisunutkaan eikä turvotuksiakaan juurikaan tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen joutunut nyt pari viikkoa pitämään housunnappeja auki turvotuksen takia. Nyt mennään vasta viikolla 8 ja loppuviikosta keksin virittää kuminauhan napin ja napinläven väliin niin ei törötä paidan alta niin paljastavasti :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut maha niin alhaalla koko raskauden aikana, että aika pian sain hylätä tavalliset housut nurkkaan. Olin ajatellut käyttää omia housujani masutuubin kanssa, mutta loppujen lopuksi päädyin ostamaan muutamat mammahousut. Kiitos tunika-muodin, paitoja en ole juurikaan joutunut ostamaan. Ongelmaksi äitiysvaatteiden kanssa on muodostunut se, ettei S-kokoa juuri tunnu löytyvän. Oletuksena liikkeissä on ilmeisesti se, että kun olet raskaana, olet valas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin ostamassa ekat mammafarkut joskus kymppiviikon aikoihin. Silloin ei mahtunut päälle vanhoista housuista enää kuin yhdet isommat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin mammavaatteita jo viikon 12 tienoilla, mutta niitä ei ole tarvinnut vielä käyttää. Tai onhan minulla nytkin mammatrikoohousut jalassa, mutta johtuu siitä, että kaikki muut on pesussa :) Isompia rintsikoita olen tarvinnut jo melko lailla alusta lähtien ja viimeksi sellaiset ostin eilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15. viikolla ostin ensimmäiset mammahousut ja pari viikkoa myöhemmin toiset. Paitoja ostin samalla myös, koska halusin pidempiä helmoja. Pidän tyköistuvista vaatteista, joten vanhojen housujen vyötäröviritykset eivät näyttäneet paitojen alla hyvältä. En myöskään pidä näystä, että paita loppuu keskelle vatsaa (minulla on pitkähkö selkä).

 

Entisistä vaatteista olen pitänyt joitakin paitoja aluspaitoina ja väljempiä mekkoja päällysmekkoina. Lisäksi kauluspaidat toppien päällä auki pidettyinä ovat menneet hyvin. Tyköistuva talvitakki ei enää näytä yhtä hyvältä kuin ennen, mutta enköhän pääse sillä tämän talven loppuun.

 

Nyt menossa 20. viikko ja esikoista odotan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on edelleen 30. raskausviikolla käytössä mun normaalihousut, tosin vetoketju ja napit ovat apposen auki. Housut pysyvät ylhäällä kuminauhan ja vyön avulla, päällä on vielä masutuubi (paras ostos ikinä!), joka peitää aukon. Lisänä on kotikäyttöön olohousut ja juhlakäyttöön vakosamettihame. En vaan missään vaiheessa onnistunut löytämään sopivia äitiyshousuja! Yläosaan olen ostanut muutaman tunikan, muuten mennään pitkillä t-paidoilla ja löysillä neuleilla :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika aikaisessa vaiheessa otin mammahousut käyttöön, ehkä noin viikolta 12 eteenpäin. Mammapaidat tulivat kuvioihin pari kuukautta myöhemmin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 12 taisin ostaa ensimmäiset mammafarkut, ja kyl on ollu hyvät, normaali farkuista parit mahtuu vielä jälkään mut kyl ne varsinkin istuessa on aika ahdistavat! rintsikka ostoksille tarttis lähtee ku sais vaan aikaseks! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites