Honeynut

Milloin otit mammavaatteet käyttöön?

649 posts in this topic

vaihdoin mammahousuihin rv 12..huomasin että tosiaan töiden jälkeen oli huono olo sen takia että housut kiristi..ei kiristä enää,siskolle sanoin että kannattaa senkin ostaa ittelleen sunnuntaimättöjä varten mammahousut,mukavampia ei oo :grin: joko johtuu olosta tai sit toi venyvä vyötärökaistale on maailman hienoin keksintö!paitoja ei ihan vielä tarvi, toisaalta, muoti on siinä armollinen odottajille että kaupoissa on paljon löysiä paitoja joita voi hyvin käyttää...ehkä sitten muutamien viikkojen päästä joutuu nöyrtyyn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun piti turvautua mama-farkkuihin jo 10.viikosta eteenpäin kun oli niin hillittömät turvotukset. En olisi voinut kuvitellakaan ahtautuvani normi farkkuihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13. viikolla nt-ultran jälkeen ekana farkut vaihtui mamma-malliin, kun istumatyössä alkoi housut puristaa. Ja sit heti perässä seurasi pidemmät trikoopaidat, jotta peittyi se farkkujen mahaosa. Gina-tricot pitkät normipaidat kokoa L toimii ainakin mulla tosi hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt menossa 24. viikko ja en ole vielä ottanut äitiyshousuja käyttöön. Tosin mun farkut on matalavyötäröiset ja legginsseistä oon kääntänyt reunan mahan alle. Paidoista omat neuleet ja tunikat menee vielä mainiosti, mutta vyötäröpituiset trikoopaidat nousevat ikävästi ylös, joten oon niissä siirtynyt äitiyspaitoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katotaan kauanko menee, enen kuin pitää ottaa jotain housu helpotusta käyttöön. Normi farkut tuppaa puristamaan jo nyt, turvottaa siis aikalailla. Ja viikkoja oikeesti vasta 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13. viikolla otin ekat äitiyshousut käyttöön.

Olisin varmasti käyttänyt jo rv8 alkaen turvotuksen vuoksi, mutta ei silloin vielä uskaltanut sijoittaa rahaa tuollaisiin hankintoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oil varmaan kotosalla 10. Viikolla turvotuksen takia. Toissa aloin kayttamaan 14 viikolla kun asia julkistettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa yllättävää, että moni on ottanut noin aikaisin mammavaatteet käyttöön.

 

Olen raskausviikolla 16 ja en ole ottanut mammavaatteita käyttöön. Toistaiseksi kukaan ei huomaa mahaani. Paitsi minä ja mies, joka tietää minulla olleen lättävatsa. Olen aika hoikkanen, mutta tällä hetkellä näyttää kuin minulla olisi yksi mahamakkara. Luulen, että melkein kaikki farkut ennen raskautta menevät edelleen päälle, mutta osa kyllä puristaa ikävästi. Käytän vielä samoja vaatteita kuin ennen raskautta.

 

Luulin olevani jotenkin todella hätäinen, kun muutama viikko sitten ostin varastoon äityisfarkut. Lisäksi ostin muutamat kokoa suuremmat housut, jotka istuvat kuitenkin sen verran hyvin, että periaatteessa voisin alkaa käyttämään niitä jo nyt.

 

Onneksi talvi on armollista aikaa. Pitkät paitapuserot ja neuleet kyllä piilottavat mahan toivottavasti vielä joksikin aikaa. Tässäkin lienee eroja, toiset haluavat korostaa mahaa, toiset eivät.

Edited by Kurukulla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkään en ole ottanut äitiysvaatteita käyttöön vielä ja viikkoja n. 20. Viime viikolla ostin belly belt paketin, jolla sain millin lisää ikävästi painaviin housuihin ja voin jatkaa käyttöä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammahousut olen ottanut käyttöön joskus viikolla 10-11, koska normifarkut puristivat (turvotuksen takia) ikävästi. Normaalit paidat menevät varmasti vielä pitkään, vaikka vatsa alkaa jo näkyäkin, mutta toisaalta en haluaisi kaikkia paitojani venyttää muodottomiksi. Nyt on nettikaupasta tulossa pari äitiysneulepaitaa, mutta luultavasti ne pussittavat vielä näillä viikoilla mahan kohdalta, joten niiden käyttöön ottoa saan odottaa vielä jonkun aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Housut otin käyttöön siinä rv 13, kun etenkin iltaisin alkoi normaalit farkut puristamaan kurjasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 12, eli tänään kävin ostamassa parit housut ja paidat. Vanhat farkut alkoivat jo hieman kiristää, heti paljon mukavampi olo, ihan kun taivas olis auennut! :girl_haha:

 

Kaapissa on onneksi ennestään muutama pidempi trikoopaita, jonne maha mahtuu ainakin jonkin aikaa. Samoin muistin yhden ihanan vanhan trikoohameen, jossa on sairaan laaja helma, käytin sitä viime kesänä mekkona, kun oli oikein kuuma.

 

Saas nähdä kuinka iso maha on sitten keväällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

20. viikon paikkeilla siirryin äitiysfarkkuihin ja -leggingseihin. Noihin aikoihin housut menivät vielä kiinni ihan normaalisti eikä aiemminkaan ollut turvotuksia tms. mitkä olisivat estäneet käytön, mutta kireä vyötärö alkoi ikävästi painaa kohtua. Muutenkin kiva kun tulee ylimääräistä kangasta vatsan päälle, kun on niin kylmät ilmat... Mihinkään erityisiin äitiysyläosiin tai mekkoihin en ole ajatellut panostaa, toivon selviväni normivaatteilla pitkälle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammahousut sujahti pysyvästi käyttöön rv8+1 :blush: Yläosaston vaatetus malliltaan pitkää ja väljää muutenkin, joten siellä ei ole tarvinnut muutoksia tehdäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammahousut olin käyttöön 9+jotain, sitä ennen olin joutunut jo pari viikkoa pitämään housuja auki ja virittelemään ponnaria napinläpeen kun painoi niin pahasti. Yläosia ostan vasta kun nykyiset ei enää mene kunnolla mahan päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloin käyttämään äitiyshousuja jo käytännössä plussasta... :girl_haha: Sain hyperstimulaation joka paisutti mun mahan järjettömiin mittoihin, se laski n. rv9 mennessä vasta niin että normaalit farkkuni edes meni taas päälle, mutta painoivat inhasti -ja kun olin jo mukavuuden makuun päässyt, niin... ;)

 

Paitoja käytän vielä ihan tavallisesti, mulla on sen verran pitkiä muutenkin että hyvin peittää mammavyötärön.

Edited by Alya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen henkeen ja vereen mekkoihminen enkä edes omista housuja (paitsi parit urheilupökät), joten säästyn äitiyshousuostostressiltä :grin:  Todennäköisesti joudun pian viikkaamaan sivuun tyköistuvimmat ja kapeavyötäröisimmät mekot, mutta trikoisia löytyy sen verran, että niillä pötkinee pitkälle. Eihän sitä tosin ikinä tiedä millaisiin mittoihin tulee paisumaan. Nyt siis alkamassa 10. viikko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammahousut otin käyttöön rv 14, farkut ja parit rennot kotihousut. Ulkoiluun tarvisi kai pakosti uusia vaatteita, toppahousujen vetskari ei aiokaan mennä edes puoliväliin ja koiran kanssa lenkkeillessä näin -20 asteen pakkasilla tarvisi jotain lämmintä päälle. Yläosia en ole ostanut vielä yhtä kirppikseltä löytynyttä paitaa lukuun ottamatta, eikä sekään ole ollut vielä toistaiseksi käytössä. Vaatekaapista on onneksi löytynyt pitkiä paitoja ja neuleita, joilla on vielä pärjännyt.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla maha on sopivasti vähän korkeammalla, että vanhat housut menee edelleen. Joissakin käytän belly beltin pidennintä, että saa napin kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites