Honeynut

Milloin otit mammavaatteet käyttöön?

649 posts in this topic

Ekan ultran jälkeen joskus. Jotkut omat (erittäin matalalantioiset) farkut ja housut meni kuitenkin jalkaan vielä jonnekin rv 32 tienoille. Sen jälkeen rupes tulemaan silavaa vasta reisiin ja muuallekin kuin mahaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko ollut rv 16 tienoilla, kun omat farkut puristi. Mulla oli jotkut lainahousut, jotka meni kunnolla vatsan yli. Kyllä oli hyvä olla :D

Sen jälkeen tuntui, että vatsa oikein kunnolla pullahti. Johtuikohan siitä, että sai tilaa tulla esiin?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä otin käyttöön mammafarkut viikolla 11+. Vanhoista housuista ei mennyt kun yhdet jalkaan, sen verran oli turvotusta masussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi normaalit housut pieniksi aika alkuvaiheessa. Varsinaisiin mammahousuihin taisin siirtyä joskus viikon 15 jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo käyttäny koskaan äitiysvaatteita. Esikoisen aikana ostin vaan vähän pidempi helmaisia paitoja ja housuina meni ihan normaalit matalavyötäröiset housut. Samoin oon nyt pärjänny ihan normivaatteilla, mut saas nähdä pitääkö kesäksi ostaa jotkut mammakaprit vai meneekö ihan normaalit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliskohan ollut joskus rv 20 jälkeen, kun otin mammafarkut käyttöön. Omia paitoja olen voinut pitää edelleen, kun laittaa pidemmän aluspaidan alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vkolla 17 about otin äitiyshousut käyttöön kokopäiväisesti. Mulle tuli maha aika myöhään näkyville, mutta paksuunnuin vyötäröltä/alavatsalta jo sitä ennen, sillai tasaisesti, että tuskin näytti muulta kuin lihomiselta vielä silloin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin pari äitiyshametta ja mahatuubia jo ennen varsinaista tarvetta ja otin ne sitten pikkuhiljaa käyttöön joskus rv 20 jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammafarkut otin käyttöön rv 12 tietämillä. Olivat jalassa mukavamman oloiset kuin omat farkut. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin ekat mammahousut jo viikolla 8. Olin ilmeisesti syönyt hyvin, kun oli vyötärö levinnyt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat äitiyshousut ostin vasta nt-ultran jälkeen. Varmaan siinä viikoilla 13-14... Aika pitkään käytin tavallisia paitoja ja joitain voin vieläkin käyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiyshousuja aloin käyttämään rv13 saakka ja aika pian sen jälkeen tavis paidatkin jäi liian lyhkäsiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat mammafarkut ostin H&M:stä joskus rv 10 tienoilla. Vauvamasusta ei tuolloin ollut vielä tietoakaan, mutta iltapäivisin/iltaisin oli sen verran turvotusta, että tavalliset kireät farkut kiristivät ikävästi alavatsasta. Samoihin aikohin ostin myös kahdet isommat rintsikat. Uusia paitoja ja toppeja ostin vasta vähän myöhemmin. Nyt on menossa rv 21+1 ja monet tavalliset vaatteet sopivat edelleen ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melko alussa täytyi pitää jo kokoa isompia housuja turvotuksen takia. Ehkä jo viikoilla 9 ja 10.

Varsinaisia mammahousuja olen ostanut vasta 15. viikolla, vanhat paidat menee vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joltain rv 16 varmaan. Kovasti kävin silloin katselemassa takkeja talven varalle ja harmittelin että täytyy sellainen ostaa, kun on käyttöä vain yhdeksi talveksi (toistaiseksi ainakin). En kuitenkaan löytänyt mitään kivaa ja sitten melkein tuolta rv 21 alkaen olenkin maannut kotona saikulla ja takille ei ole ollut mitään käyttöä. Neuvolaan ja lääkäriin kun olen autolla hurauttanut, niin olen helposti mennyt takki auki, kun on ollut näin lämmintä. Onneksi en siis ostanut mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen oli odotusfarkut ekaa kertaa "julkisesti" päällä. Oli koulupäivä eikä yhtään houkutellut ajatus istua monta tuntia puristavissa farkuissa. Muuten olen käyttänyt vielä tavallisia housuja, vaikka hieman puristavatkin. Isommille rintsikoille olisi jo kovasti tarvetta, kunhan vaan löytäisin jostain edulliset ja mukavat liivit kokoa 75E :huh: Ei huvittaisi ostaa kalliilla sellaisia liivejä, jotka eivät välttämättä kauaa mahdu päälle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloin käyttää mammavaatteita joskus puolen välin aikoihin. Minulla tuli maha näkyviin tosi myöhään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli käytössä ennen tätä raskautta vähän liian isoja vaatteita joten vieläkin menee housut päälle vaikka mahaa on reilusti. Mutta mammavaatteet kaivon esille joskus 10 viikon kohdalla kun osa niistä oli kuitenkin mukavampia. Aikasemmilla kerroilla suurimpiirtein samoilla viikoilla. Ekalla kerralla oli pienin maha siinä vaiheessa, mutta käytössä huomattavasti kireämpiä vaatteita kuin myöhemmin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi heti alkuvaiheessa kova turvotus vaivata vatsan seudulla, joten taisi olla siinä ekan ulktran jälkeen (vk 12) kun siirryin kokonaan mammahousujen käyttäjäksi. Yksi pitkä strech-farkkuhame taisi mahtua jonnekin lokakuulle, mut sitten senkin käyttöikä loppui...( raskaus alkoi siis elokuussa).

 

Kaiken lisäksi enää ei mahdu kuin yhet hankkimistani äitiyshousuista päälle... rv 36+5(!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouduin ottamaan käyttöön mammahousut rv 10 paikkeilla vaikka massua ei vielä näkynyt ollenkaan. Entuudestaan kaikki housut oli kyllä tosi tiukkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo vielä äitiysvaatteita hankkinut, mutta aika alkuvaiheessa kävin ostamassa todella matalavyötäröiset farkut, sillä turvotuksen takia edelliset farkut kiristi ja sit vatsaan sattu todella paljon. Nyt oon välillä pitäny näiden housujen nappia auki, mutta muuten olen ihan hyvin vielä pärjännyt (nyt siis viikko 12+6 meneillään). Kohta pitää varmaan ruveta äitiysvaatteitakin katselemaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

olisko ollut rv 17 kun jouduin ostamaan ekat housut töihin.

Sen jälkeen kävin toissa viikolla rv 22 ostamassa reissuun mukaan mukavammat pökät.

Omat farkut mahtuu ihan kivasti vielä päälle, vaikka masu onkin kasvanut huomattavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat mammavaatteet ostin raskauden puolessa välissä ja hyvin hyvin pitkään olisin isommilla normivaatteilla pärjännyt. En siis suosittele ostamaan mammavaatteita etukäteen, kuten itse tein. Tuli ostettua liikaa vaatteita ja esim. yhdet liian isot farkut. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites