Honeynut

Milloin otit mammavaatteet käyttöön?

649 posts in this topic

Ekat mammavaatteet taisin ottaa käyttöön raskauden puolivälissä. Nyt pitäisi ehkä käydä ostamassa toiset mammahousut, kun päällä olevan mammafarkut on ainoat siistimmät housut jotka mahtuvat päälle. Virallisiä mammapaitoja olen ostanut 2 kauluspaitaa ja yhden alustopin. H&M:n tavalliset paidat on kuitenkin niin pitkiä, että menevät vielä ihan mukavasti. Nyt siis menossa rv 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammahousuja aloin käyttää joskus viikon 17 jälk. Mammapaitoja mulla ei ollut ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdet isommat housut olen ostanut jossain 5 viikon paikkeilla älyttömän turvotuksen takia. Sekin on nyt laskenut ja onneksi taas mahdun omiin normivaatteisiini. Tosin housut ovat alkaneet vähän painaa alavatsaa, että tuskin tässä monta viikkoa enää omat housut menee jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat mammahousut ja masutuubin otin käyttöön joskus rv 16 aikoihin. Tavallisia matalavyötäröisiä stretch-farkkuja käytin vielä pari-kolme viikkoa sen jälkeen, mutta sitten oli siirryttävä H&M:n mammafarkkuihin.

Tällä hetkellä eniten tuottaa ongelmia sopiva ulkoiluasu. Tuulipuvun housut eivät enää oikein mahdu, mutten viitsisi hankkia muitakaan tätä suht lyhyttä aikaa varten :unsure:

Nyt on tilauksessa yksi hamonen ja juhlavampi paita raskausajalle. Kevättä/kesää varten pitänee hankkia caprit tms ja joku mammamekko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

viikolla 8 ostin ekat caprit ja niitä pidinkin loppuun saakka. Olivat todella hyvät!

Share this post


Link to post
Share on other sites

viikonloppuna kävin ostamassa mammahousut, isommat rintsikat ja isompia (=pitempiä) t-paitoja muutamat. Mahaa ei vielä juurikaan ole, muuta kuin turvotusta, jonka vuoksi ei tavalliset housut enää tahdo mahtua jalkaan.. viikoja on kasassa 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloin käyttää mammavaatteita joskus viikon 15 tienoilla. Omat vaatteet olis vielä menny, mutta esmes mammahousut tuntu päällä niiin paljon paremmalta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa joskus rv 15 jälkeen mutta tässä raskaudessa sain vaihtaa mammahousuihin melkein heti plussan jälkeen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä (nyt menossa rv 12 + 6) ei ole tarvetta varsinaisille mammavaatteille, mutta löysempiä vaatteita on jo syytä käyttää.. Erityisesti jotkut housut tai hameet saattavat alkaa puristamaan varsinkin iltaa kohti mennessä. Vauvamahaa odotellessa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä siirryin vähitellen mammahousuihin n. rv 20 jälkeen. Muutamat ei-mammahousut on ollu käytössä vielä tähän saakka (nyt 29+0), mutta joutunen kyllä niistä luopumaan lähiaikoina, masu on kasvanut taas yhtäkkiä niin paljon. Paitojen suhteen ei vieläkään ole kuin yksi "mammaosastolta" hankittu, kun nykymuoti on niin armeliasta meille mahakkaille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa joskus rv 12 paikkeilla, mutta rv 9 housut jo vähän kiristää... Mutta tosin tässä on syöty tosi turvottavia ruokiakin eli nyt vähän pitäs tsempata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ekassa raskaudessa joskus viikolla 12 ja nyt viikolla 10 oli pakko vaihtaa äitiyshousuihin. tosin mä olen varmaan vähän friikki, kun oikeastaan tykkään näistä ä-housuista kun ne ei purista mistään kohdasta. voisin aina käyttää resorihousuja jos ne olisi vähän paremman näköisiä :rolleyes: omat paidat on aika vartalonmyötäisiä, joten jäivät aika aikaisessa vaiheessa lyhyiksi. parhaita paitoja on olleet h&M.n sellaiset perustopit, käytin niitä kokoajan myös raskauksien välissä, kun eivät pussita mahan kohdalta vaikkei mahaa vielä paljon olisikaan, mutta menivät ainakin viimeksi loppuun asti pituuden puolesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun pitänee luopua yksistä mammahousuista, kun ne puristaa niin kauheesti lanteilta ja takapuolesta. Saa nähdä selviänkö näillä rintsikoilla loppuun saakka vai pitääkö vielä kerran ostaa isompia. :blink: Ja siis painoa on tullut vaan 10 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Housut alkaa kovasti puristamaan ja viikkoja kasassa 14... jotenkin olen "säästellyt" mammavaatteisiin siirtymistä, kun niitä saa varmasti käyttää ihan kyllästymiseen asti. Mielestäni myös mammavaatteet tuovat vatsan esille paljon enemmän ja en ole ihan varma haluanko, että kaikki työpaikalla huomaavat masun vielä. Mukavuus ja masun hyvinvointi kyllä vetävät kohta pitemmän korren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinnittelin vanhoilla vaatteilla viikolle 13 ja sen jälkeen olen käyttänyt melkein pelkästään äitiysvaatteita. Onneksi olen töissä vaatekaupassa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisin ostaa äitiysfarkut rv 11-12 kun löysin mieleiset... Tavalliset farkutkin meni vielä jalkaan, mutta ne painoi istuessa mahaa niin että sattui, joten äitiyshousut pääsivät heti käyttöön. Normifarkkuja olen tosin käyttänyt vielä tähänkin saakka hiuslenkistä tehdyllä viritelmällä. :) Nyt alkaa masu kasvaa niin, että paitaosastoakin joutuu jo vähän miettimään.

 

Rv 21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 12 taisin alkaa katsastelemaan tarjontaa, kun kaapissa oli enää yhdet käyttökelpoiset housut. Pikkuhiljaa aloin käyttämään hankintojani, ehkä jostain viikolta 15 lähtien. Oon "tuunaillut" aika paljon mieleisekseni ja omalle kropalle sopiviksi sekä mammavaatteita että ihan tavallisia.

 

Niin, ja eka raskaus kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloin käyttää äitiyshousuja ja hameita jossain viikon 16 tienoilla, kun ei enää matalimmatkaan farkut tuntuneet kivalta. Aika yllättäen tuli tarve äitiysvaatteille, suunnilleen heräsin yhtenä aamuna, eikä edellisenä päivänä sopineet vaatteet enää mahtuneetkaan päälle. Omat pidemmät paidat meni vielä useamman viikon sen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus rv 12-13 taisin ostaa ensimmäiset mammapöksyt resorivyötäröllä, viikoilla 14-15 jätin pysyvästi normaalit farkut ym. kireävyötäröiset normihousut pois. Aluksi sai kärsivällisesti kiskoa alati valahtelevia housuja ylemmäs, mutta kyllä se ahdistuksen vyötäröllä voitti. :)

Mammapaitoja en omista kuin kaksi kappaletta, olen pärjäillyt mainiosti normaaleilla trikoopaidoillani ja masutuubilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 13 aloin käyttämään mammahousuja, kun ei muut mahtuneet päälle. Vähän myöhemmin siirryin mammapaitoihin, kun ei enää pituus riittänyt tavallisissa. Oon ihan kateellinen niille, jotka pystyy pitämään tavallisia farkkuja lähes koko raskausajan. Musta kun tuli ihan valas raskausaikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rintsikat mun piti vaihtaa kuppikokoa suurempiin lähes heti raskauden alettua. Äitiyshousuja aloin kaivata joskus 15. viikon tienoilla, mutten ole viikon metsästyksen jälkeen löytämään vielä yksiäkään kelvollisia. Onneksi vielä nyt (16. viikko) muutamat normaalit housut menevät päälle, mutta olisi kiva jo saada mahalle vähän enemmän tilaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin jo viikolla 8 yhdet mamma housut kun tuntus mahaa kiristävän...Vaikka silloin ei mitään mahaa oiken vielä ollutkaan :D Mulla meni samat rintsikat kuin ennenkin koko raskausajan muttta syntymän jälkeen ostin imetysliivit yhden koon isommat...Sitten kun mahaa jo alkoi olemaan ni ostin vielä yhden mamma housut talveksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin ostamassa äitiysvaatteita np-ultran jälkeen, kun oli selvinnyt, että kaikki oli hyvin. Samantien siirryin käyttämään niitä. Paitoja tosin käytän ihan tavallisia. Nyt on jalassa tavalliset housut täällä kotona, mutta aika löysät ja matalavyötäröiset... Myös alushousujen mallia jouduin vaihtamaan, ja niitä onkin sitten saanut ostaa, että riittävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites