Honeynut

Milloin otit mammavaatteet käyttöön?

649 posts in this topic

Mun piti vaihtaa mammahousut jalkaan joskus rv 17 paikkeilla. Mammapaitoja en ole vielä tarvinnut ja nyt viikkoja kasassa 22+1. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän toisen kanssa otin käyttöön nyt rv 14, esikoisen kanssa muistaakseni aika samoihin aikoihin. Sitä ennen oli kyllä muutaman viikon käytössä vähän normaalia isompikokoiset normaalimallin housut ja pidemmät paidat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla paisuminen alkoi vasta raskauden puolen välin paikkeilla. Siihen asti oamt vaatteet mahtui päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odotan. Taisi olla housujen kanssa siinä rvko 16-17 ?? Kumma kun tämmöstäkään ei enää muista vaikkei pikkuinen ole edes syntynytkään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt viikkoja 23+0 enkä muista koska otin ekan kerran mammahousut käyttöön.. Laho pää ilmeisesti. Mut veikkaisin että noin kuukausi, puolitoista sitten, eli siinä 16+ jälkeen. Omat paidat menee edelleen, mut mietin vaan, että kauanko niitä viitsii käyttää, etteivät veny muodottomiksi. Nyt vielä muutamat omat farkut menevät jalkaan, mutteivat varmasti pitkään. Korkeampivyötäröisiä housuja en ole enää viikkoihin saanut kiskottua päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin uteliaana kyselemään, että mistä noita masutuubeja saa? Vaikuttaa nimittäin melkoisen toimivalta keksinnöltä :D! Itsellä vasta raskauden alkumetrit menossa, mutta haaveilen jo kasvavasta masusta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kukkis, masutuubeja myydään äitiysvaateliikkeissä, mutta ihan HM:llakin on muutamaa perusväriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tulin uteliaana kyselemään, että mistä noita masutuubeja saa? Vaikuttaa nimittäin melkoisen toimivalta keksinnöltä :D! Itsellä vasta raskauden alkumetrit menossa, mutta haaveilen jo kasvavasta masusta..

 

Polarn o. Pyret myyvät myös masutuubeja. Ostin yksi L-koko ja se on vielä tähän mennessä masusta liian suuri vaikka lantiolta sopiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti tiedosta, Martha ja hannat :)! Täytyykin kai heti piakkoin mennä muutama sellainen ostamaan, niin pääsee sitten odottelemaan masun kasvua :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Housut alkoi kiristää ikävästi olisikohan ollut jotain rv 15-16 menossa. Paidoissa siirryin väljempiin samoihin aikoihin kun en halunnut raskauden vielä tulevan ilmi töissä. Housuissa en itse asiassa käyttänyt varsinaisia mammahousuja kun vasta nyt loppuraskaudesta, siihen asti pärjäsin joillain vanhoilla väljemmillä joissa sai vyötäröä säädettyä tavalla tai toisella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masutuubi on muuten superhelppo tehdä itsekin, jos vaan omistaa ompelukoneen/saumurin. Kangaskaupasta tarvittavan korkuinen pala trikoota, joka on jo valmiiksi ympyränä ja reunaan huolittelu taii käännös. Mulle valmis putki oli juuri sopivan kokoinen ja hintaa tuli pari euroa. Värivalikoima oli laaja ja hinta murto-osa kaupan vastaaviin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tulin uteliaana kyselemään, että mistä noita masutuubeja saa? Vaikuttaa nimittäin melkoisen toimivalta keksinnöltä :D! Itsellä vasta raskauden alkumetrit menossa, mutta haaveilen jo kasvavasta masusta..

 

 

Huuto.netistä saa edullisesti käytettyjä. Hennesillä oli myös edullisia.

 

Tuubi on kyllä tosi käytännöllinen, myöhemmin on hyvä apuväline myös imetyksessä. Sen voi laittaa tavallaan aluspaidaksi rintojen alapuolelle, niin imetyksen aikana koko maha ei ole paljaana. Jos siis ei käytä imetyspaitaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osa housuista alkoi kiristämään rv 15 paikkeilla. Rv 17 aikoihin siirryin kokonaan äitiysvaatteisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masutuubi on muuten superhelppo tehdä itsekin, jos vaan omistaa ompelukoneen/saumurin. Kangaskaupasta tarvittavan korkuinen pala trikoota, joka on jo valmiiksi ympyränä ja reunaan huolittelu taii käännös. Mulle valmis putki oli juuri sopivan kokoinen ja hintaa tuli pari euroa. Värivalikoima oli laaja ja hinta murto-osa kaupan vastaaviin...

 

Itse en omista ompelukonetta enkä varmaan sais kasaan minkäänmaailman tuubia vaikka se helppo onkin tehdä :D. Ajattelin kyllä, että vois ostaa muutaman halpiksen ja sit pyytää vaikka äitiä tekemään lisää erivärisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään (rv 13+0) oli ensimmäistä päivää mammahousut töissä ja ne on tosi mukavat!! Yleensä vaihdan heti kotiin tultuani rennompiin vetimiin, mutta noissa olis voinut viihtyä vielä illankin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin jo melko alussa, n. rv 10 käyttöön joitakin mammavaatteita. Oikeasti en olisi vielä tarvinnut, mutta teki vaan niin kovasti mieli jo niitä käyttää.

 

Ostin aluksi kivat Bebesin farkut ja ne oli sellaset, että niitä vois ihan hyvin käyttää muutenkin. Suunnittelinkin silloin, että käyttäisin niitä raskauden jälkeenkin, mutta varastossa ovat nyt... Toivoisin kyllä, etät kohta niille olis taas tarvetta...

 

Alkuun käytin paria mammatoppia t-paitojen alla , jottei masu vilku. Eihän mulla silloin vielä pahemmin mitään vauvamasua ollut, mutta tuntui muka niin pömpölle. Ja kun mulla normaalistikin on pitkän selän takia ongelmana, että paidat liian lyhkäsiä, niin oli kiva saada toppien kanssa pilkotus pois. Myös noita toppeja suunnittelin käyttäväni jälkeenpäinkin, mutta varastossa ovaat nekin.

 

Raskausaikana oli kiire saada mammavaatteita ja synnytyksen jälkeen ne piti saada pian varastoon ja normivaatteet käyttöön. Nyt taas on ikävä niitä mammavetimiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä jouduin ostamaan ekat äitiyshousut jo rv 9, kun mitkään vanhat farkut eivät enää menneet kiinni. Esikoista odotan, joten oli aikamoinen yllätys, että vatsa pullahti heti ulos. Olin ennen raskautta tosi hoikka. Muuten olen pärjännyt normaaleilla vaatteilla. Aika paljon on tullut ostettua neule/trikoomekkoja ja pitkiä tunikoita, kun muoti on nyt kerrankin raskaana olevillekin sopivaa.

Julia rv 18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen normisti kokoa 36, mutta omistan myös muutamia "lökäpöksyjä" kokoa 38, mitkä menevät vieläkin, kun viikkoja on juuri tasan 20. Ostin reilu viikko sitten kyllä ekat mammahousut,mutta ne nyt vielä lörpöttävät.

Paidat ja alusvaatteet eivät oikeastaan tee tiukkaa vielä

Edited by Suvi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä viikolla, eli viikolla 13. oli pakko ostaa parit äippähousut H&M:ltä. Ja kyllä oli helpotus pistää ne ekan kerran jalkaan, kun ei puristanut enää masusta samoin kuin normihousut :P. Äippäpaitoja en vielä ole ostanut, mutta varmaan pitäisi, kun varsinkin jumppatopeissa masu vilkkuu jo liikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

viikolla 15 otin housut käyttöön.normit farkutki mahtu vielä sillon mut äippähousut on nii mukavat päällä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on 12+0 ja otin viime viikolla mammahousut käyttöön. Masu on pyöristynyt mukavasti ja tavalliset farkut menee enää niukin naukin päälle. Näissä mamureissa on paljon helpompi olla.

:D Ekasta lapsesta tais olla rv 15 menossa kun vaihdoin mammahousuihin. Paidat onkin sitten toinen juttu. Vielä niitä ei tarvitse ja edellisessä raskaudessakin käytin tavallisiakin paitoja loppuun asti; toki oli mulla mammapaitojakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla aloin pitään mammavaatteita n. 20+ viikolla ja toisen kohdalla en muista, mutta oliskohan ollut joskus 10+ viikolla ja nyt kolmosen kohdalla jouduin ottaan jo varmaan 9. viikolla mammavaatteet käyttöön ja sen takia, että mulla tulee maha kipeeksi tosi helposti jos housut painaa.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tässä suhteessa uudelleensynnyttäjien porukassa vaikka esikoista odotankin. Eli juuri olen ottanut mammahousut käyttöön, ja nyt on vasta 11+0. Ei yksinkertaisesti ollut enää yhtään mukavaa normihousuissa. Nyt saa turvottaa ja pullottaa rauhassa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin vaikka esikoista odotan, otin nyt käyttöön eli vkolla 12 ekat mammavaatteet. Jo jonkinaikaa on farkun ylänappi painanut. Aivan ihanat nämä mammafarkut on kyllä päällä. Pitkiä paitoja olen pitänyt jo osittain ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 10 alkaen piti kulkea housun nappi ja vetskari auki tai kuminauhalla viritettynä. Pahoinvoinnin takia pääsin vaatekauppaan vasta rv 15 ja siitä asti on tullut käytettyä mammafarkkuja. Pidemmillä normipaidoilla on vielä selvitty (nyt rv 18), mutta kohta täytyy lähteä katsastamaan uusia paitojakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites