Beibi

Taaperon kengänkoko

110 posts in this topic

Meillä tyttö 4v. käyttää koon 25-26 kenkiä eli erittäin pieni jalka on. Pikkusiskonsa 2v5kk käyttää kokoa 23. Varmaankaan ei mene kauaan ennenkuin saan ostaa tuplasti samanlaiset ja kokoiset kengät :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Taas mennään ihan samoissa esikoisten suhteen, meillä pojan kengät ovat nyt kokoa 26. Ja pikkuveli on se isojalkaisempi tapaus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 3,5-vuotiaan tytön talvikengät ovat kokoa 26-27. Aikamoinen hyppäys tuli tässä syksyllä, sillä kesällä kengät olivat kokoa 23-24 ja välikausikengät kokoa 25.

1,5-vuotias pikkusiskon talvikengät ovat kokoa 23. Pikkusiskolla jalka kasvaa selvästi aivan eri tahtiin kuin isosiskolla. Hän pitää nyt samoja talvikenkiä kuin isosiskonsa piti vuotta vanhempana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 5-vuotiaista pojista toinen käyttää 28-29 koon kenkiä ja toinen 29-30.

 

Neiti 1v2kk käyttää kokoa 19.

 

Meillä asustaa siis varsin pienijalkaista väkeä :girl_smile:.

Edited by Monnax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 2 vee 2 kk käyttää kokoa 22. Varsinaisesti jalka on kokoa 21, mutta ollaan ostettu talvikenkiin vähän kasvunvaraan. Ja mummi halus välttämättä hankkia syssymmällä välikausikengät kokoa 23, jotta varmasti menis vielä keväälläkin. Aika laivat ne kyllä on, mutta on niitä käytetty. girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nupulla 2v2kk kengän koko 24-25 ja isosiskolla 4v8kk 29-31. Riippuu todellakin kengän mallista, mitä kokoa pitää olla. Ostin sellaiset saapikkaat hienostelua varten ja niissä piti olla koon 31, Kuomat ovat myöskin 31, että villasukka mahtuu myöskin.

Taitaa muuten kaikki talvikengät olla jo 30-31, syyskengät olivat vielä 29 kokoiset.

 

Minusta varsinkin esikoisella on aika iso jalka ikäisekseen, mutta onpa tuo ainakin 5 senttiä pidempikin kuin samanikäiset tai hieman vanhemmat tytöt. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neven, meidän tuttavapiirissä parilla pari vuotiaalla alkaa olla koon 29 jalka, toinen on melkeen kyllä kolme ja poika, toinen tyttö ja kolme tulee täyteen keväällä... Että ihan sirpakka se Helmin kinttu on! girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

canerva: mä olen kanssa kuullut näistä "hehtaari"jalkaisista lapsista :grin:

Jos nyt vertailee Helmin tarhakavereihin niin muilla 4-5-vuotiailla kengän koko on 26-29.

 

Minulla on aika iso jalka (miehellä taas aika pieni mieheksi) joten ei tytöillä varmaan mihinkään kokoon 36 tule kengän koko jäämään. Toivon ettei olisi kuitenkaan kokoa 41-42 kuten minulla, hiukan vaikea löytää edelleenkin sopivia kenkiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on itselläni sit taas aika pieni jalka, parikymppisenä men viel 35, sittemmin jalka on laskeutunut iän (... ja painon myötä), raskauden jälkeen koko oli 37,5 nyt menee jo taas 37kin. En usko mäkään, että meidän tytölle tulee mikään kauheen isFo jalka, eikä varmaan tuu kauheen pitkää tyttöäkään sen puoleen... ;) Mulla on muuten Neven susta sellanen mielikuva että oot aika pitkä!? Pitääköhän tuo paikkaansa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nykypäivänä 170cm ei ole enää pitkä vaan keskimittainen :grin: mutta joo en nyt ihan tappikaan ole. Mulla oli jossain vaiheessa kengän koko jopa 43, mutta onneksi tuo 41-42 on nykyisin passelimpi. itse asiassa pitäisi olla 41,5 mutta sellaisia on vaikea saada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meijän isompi neiti (3v3kk) käyttää tällä hetkellä 26-27 koon kenkiä (jalanpituus n. 15.5cm), pienempi neiti (1v2kk) 21-22 koon kenkiä (jalanpituus n. 12.5cm). Itselläni on kengänkoko 40-41, ja veikkaan, että suht samoihin mittoihin kasvaa meijän neitien jalat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä herran (2v2kk) talvikengät on kokoa 27 kun jo tuossa 2kk sitten ilmoitettiin koon 25 kengistä että "äiti pipi tuee". Tarhaan hankin tuossa juuri uudet sisätossut ja niissä jouduin käydä vaihtamassa kokoa suurempiin, kun 2-3vuotiaille tarkoitetussa koossa ei ollut yhtään kasvunvaraa. nyt siis sisätossut on kokoa 4-5v... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toiskalla oli alkutalven koon 24 kengät (1 v 2 kk - 1 v 4 kk), ja nyt otettiin käyttöön isommat, nekin kokoa 24 :lol: Ovat siis kuitenkin sentin pidemmät...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 2v 3kk pojalla talvikengät kokoa 25 (sisäpohja n. 16cm). Jalan pituus about 15cm (ilman sukkaa) ja pojan varmaan reilu 92cm. Pelkään, ettei kengät mahdu koko talvea, ainakaan paksumpaa villasukkaa ei kenkiin voi enää tunkea. :girl_sigh: Kevääksi/kesäksi/syksyksi oon ostanut kenkiä koossa 27 (sisämitta n. 17cm) ja toivon, että ovat sopivat.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidan pojalla taitaa olla aika pieni jalka... Ikaa nyt ihan tasan 2 v. ja talvisaappaat on kokoa 24-25, nahkaiset kavelykengat Clarksin kokolappujen mukaan eurooppalaista kokoa 23. (Mitaan ylimaaraisia sukkia niissa ei kylla pideta.) Pojalla pituutta 91 cm eli pitka poika mutta pienet jalat. Mun kengat on 39-40 ja miehella 44, eli kaipa ne jossain vaiheessa kasvavat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö 3v 5kk talvikenkä 24, neidon pituus 96cm

Tyttö 2v 1kk talvikenkä 23, pienemmän neidon pituus 88 cm

 

Meidän perheessä ei siis pahemmin kierrätetä kenkiä. Talvivaatteitakaan ei oikein voi kierrättä, ei mene sesongit nappiin, kun ei ole vaatteissakaan yhtään kokoa välissä. Itsellä 38 (167cm, eli taitaa tuo mono olla aika normikokoinen) ja miehellä 41 (185cm, eli aika pieni jalkainen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo jalan kasvu on kyllä jotain korkeampaa tiedettä. :grin: En osta mitään kenkiä enää valmiiksi, kun kesäkengät jäi käyttämättä.

 

Keväällä neidin jalka kasvoi hurjasti, melkein sentin kuussa, kunnes kasvu pysähtyi. Juhannuksena jalka oli 11,5 cm (11kk) jonka jälkeen tosiaan kasvua ei juuri ollut. Marraskuun mitta näytti olevan 12,1 cm (1v. 4kk) ja juuri tänään mittasin niin se oli 12,8 cm ja nyt siis ikää 1½v.

 

Nyt kengästä riippuen käytetään kokoa 21-22.

 

Vuosi ja kuukausi myöhemmin käytetään kokoa 24. Jalka on nyt 14,5 cm. Neiti on nyt siis 2v. 7kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 2v 9kk tytöllä on 25 kenkä käytössä ja nyt epäilen että ei mahdu enää kevättä eli 26 joudutaan varmaan siirtymään. Jalka on malliltaan tosi pitkä ja tyttö on kyllä muutenkin rakenteeltaan pitkä ja hoikka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neidin jalka on tasan 17 cm pitkä, joten hänelle menevät hyvin viime syksyn vk-kengät (Viking, koko 30, joissa pohjallisen pituus n. 19 cm). Kesäkenkien keskiarvo-koko on 29 (eli 18,5-19 cm pitkä pohjallinen).

 

Pojan jalka puolestaan on venähtänyt siskon jalkaa pidemmäksi (ensimmäistä kertaa!) eli pituutta löytyy 17,5 cm. Pojalle täytyy ostaakin uudet vk-kengät kevääksi ja kesäkengissä menevät koot 29 tai 30 merkistä riippuen (pohjallinen 19-19,5 cm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now