Helitys

allergialääkkeet ja imetys (raskaus)

28 posts in this topic

Mulle suosittelivat neuvolasta koivu- ja heinäallergiaan paikallista hoitoa ensisijaisesti, eli nenäsuihketta ja silmätippoja. Jos eivät auta niin saa syödä zyrteciä. Apteekissa suositteli kokeilemaan heinix nasal- nenäsuihketta. Tämä taas on ihan lääkeaineeton tuote. Perustuu siihen että öljyt tekevät suojaavan kalvon nenän limakalvoille jolloin allergeenien imeytyminen estyy mahdollisimman paljon. Nyt on ainakin kolme päivää mennyt ihan ok.

 

Ja aiemmin olen hankkinut sarvikuono- nenänhuuhtelukannun. Sitä kyllä suosittelen kaikille nuhanenille! Voi käyttää ympäri vuoden eli auttaa myös kausiflunssien aikaan. ... Ja vielä pahaan siitepölyaikaan pitäisi muistaa/ jaksaa pestä hiuksetkin aina iltaisin, koska niihin jää kaikki pölyt kiinni. Ei ole järkeä syödä lääkkeitä jos nukkuu siitepölyhiusten seurassa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setiritsiinejä saa käyttää. Jos zyrtec (setiritsiini) ei auta ei välttämättä auta xyzal, joka on saman lääkkeen muunnettu muoto (levosetiritsiini). Imetyksen aikana saa käyttää loratadiinia ja desloratadiinia (reseptillä).

 

Paikallisvalmisteena nenään kortikosteroidisuihketta: nasacort, flixonase, jne. ja tämä on muutenkin hyvä primaarilääke, jota antihistamiini sitten tukee. Nyt on ollut niin paha kukinta-aika, että normaalit lääkemäärät eivät ole auttaneet tai oireita on tullut niille, jotka eivät edes tiedä olleensa allergisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanoisin, että paras vaihtoehto on reissu lääkärille. Sain imetykseen sopivat allergialääkkeet (Tuulix) ja samoilla spekseillä nenäkortisonia (Beclonasal) ja silmätippoja (Lomudal). Aiempina vuosina olen selvinnyt pelkillä allergialääkkeillä, nyt tarvittiin ensimmäistä kertaa vuosiin myös lisäapua silmäoireisiin ja tukkoisuuteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now