mumreli

Mikä on parasta raskaudessa?

94 posts in this topic

Vastakohtana tuolle topicille, mikä on ärsyttävintä raskaudessa. Mikä siis on mielestänne parasta raskaudessa/odotus ajassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaampa heti itse. Tänään katselin säätiedotuksia ja huomasin, että koivun kukinta on tällähetkellä pahimmoilleen meneillään ja sitä on ilmeisesti aika runsaasti, mutta (ilmeisesti) kiitos raskauden, en oirehdi yhtää

n. 

Silmiä ei kirvele, nenä ei ole tukossa tai vuoda ja ei ole ollut astmakohtauksia

.

 

edit. kirjoitus temppuili

Edited by mumreli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasta on, että olen rakastunut mieheeni uudelleen! :wub: Ihanaa on myös masun kasvu ja masussa muljahteleva muksu. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin menee miehen kanssa entistä ihanammin ja tutustuu taas ihan uudella tavalla, mikä on kyllä ehdottomasti yksi hyviä puolia :lol: Ja onhan tässä kaikki muukin niin ihanaa, kun niin pitkään vauvaa ylipäätänsä odottanut, että mikään ei tunnu ärsyttävältä. Tosin ei mulla oo ollut mitään mielialamuutoksia tai ihan järkyttävää pahoinvointia ja kaikki muutenkin mennyt ihan leppoisasti, että ei kai tässä juuri valittamista :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa on kun saa sellasen pyöreän kadehdittavan vauvamasun, joka kääntää katseet ja saa aina muille hymyn kasvoille. Vauvan potkimiset, pyörimiset ja venyttelyt on aivan ihana tunne, varsinkin kun sen pienen pienen jalan ääripiirteet tuntee masunahan läpi ja voi kutitella ja silitellä koko vauvan jalanpohjaa :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihmisten hymyt, pyöreä masu, vauvan liikkeet, jännitys... Näitähän riittää!!! Ja lopuksi tietenkin se pieni, täydellinen ihminen.

:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaudessa on niin paljon ihanaa etten tiedä mistä aloittaisin... :wub:

 

- Vaikka ollaan aina oltu miehen kanssa kuin paita ja peppu, on tämä entisestään lähentänyt meitä kaikin tavoin... ihana yhteinen onni! post-102-1209819292.gif

 

- Söpö pyöristyvä masu, joka kerää hymyjä ja huomiota sekä tutuilta että tuntemattomilta! Nautin vauvamasustani kovasti!

 

- Masuvauvan liikkeet, joita olen tuntenut jo kovin aikaisin (viikolta 14 lähtien)! Ja kuinka potkut koko ajan voimistuvat... voih, on se niin huumaava tunne! post-102-1209820062.gif

 

- Ja se, kun olen saanut voida niin hyvin! Alkuraskauden pahoinvoinnin selätettyäni olen jaksanut olla töissä, mennä ja tehdä kaikenlaista. Ja olen muutenkin ollut kovin iloisella mielellä! Se on ihanaa! :wub:

 

- Ja se, kuinka niin moni odottaa meidän pientä masuvauvaa niin kovasti maailmaan saapuvaksi! Hän on jo koko porukalle niin rakas ja tervetullut! post-102-1209819211.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnen tunne. Se, että olen aina halunnut äidiksi ja nyt haaveeni toteutuu. Se, että vauva tekee meistä isomman perheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kevennän tunnelmaa vastaamalla: isot tissit :)

Edited by Emuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaudessa on parasta se, että tunnen olevani maailman onnellisin nainen. Olen oppinut tuntemaan mieheni uudella tavalla, ja huomannut hänessä ihania uusia puolia. Kaunista ja parasta on se, että mies puhuu ja silittelee rakastavasti kasvavaa mahaani ja pientä mahavauvaamme. Vauvan potkut ja liikkeet tuntuvat uskomattoman upeilta, se on mahtavaa tässä vaiheessa raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Ehdottomasti kaikki ihanat ja antoisat keskustelut miehen kanssa, jotka ovat vieneet suhteemme ihan uudelle tasolle. On ihanaa huomata mieten toisesta voi vieläkin paljastua niin paljon uutta :)

 

-Minusta on tullut kärsivällisempi.

 

-Kasvava masu ja sen sisällä mylläävä pikkuinen :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti kaunis pyöreä vatsa ja sen sisällä tuntuvat ja näkyvät liikkeet :wub: :wub:

 

Toiseksi parasta on että loma alkaa kohta, enää 20 työpäivää jäljellä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva masussa :wub: Se, ettei masu näy takaapäin. En osaa vielä julkisesti nauttia vauvamasusta ja sen keräämästä huomiosta, mutta kotona nautin masusta ja ihailen sitä peilin kautta (vielä toistaiseksi ihailen kun ei ole raskausarpia) ja nautin potkuista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietenkin vauva ja uuden elämän ihme oli parasta. Sen lisäksi oli hienoa olla kerrankin sen muotoinen, kun kuuluukin olla. Ei tarvinnut vetää vatsaa sisään ja tissitkin kasvoivat. Näytin enemmän naiselta kuin koskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totta kai se pieni ihminen itsessään oli parasta. Raskausaika oli mulle vaikea, joten hirveesti noita hyviä puolia en muista. Voisin synnyttää mieluummin kuin olla 9 kk taas siinä samassa jamassa vessanpöntön äärellä..

Ai niin, tässä piti puhua hyvistä puolista. No, menkkojen poisjäänti ja hiusten kasvu oli semmosia kivoja pikkujuttuja.

 

Mut niin kuin sanoin, se vauva ja sen isä oli jotain niin ihana... (Ovat toki edelleen. :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allekirjoitan lähes kaiken yllämainitun (erityisesti ne että mies on ollut superihana, kerrankin rintavarustus pullottaa ja pyöristyvä maha on ihana).

 

Niiden lisäksi

 

- olen ollut tasaisempi kuin koskaan, joten pms-oireiden katoaminen ja raskaushormonit ovat tehneet mulle tosi hyvää. Olo on suorastaan euforinen (muutenkin kuin tulevaa vauvaa ajatellessa) eikä pikkukiistoja synny kovin helposti kenenkään kanssa.

 

- iho on kuin pikkulapsella! Ihan hyvä se oli jo aiemmin, mutta yhden yhtä näppyä tai epätasaisuutta ei ole ilmaantunut mihinkään, mikä on 5kk ajalle jo aika harvinaista!

 

- tulevaisuden suunnittelu lapsiperheenä. Ei tarvitse enää sanoa että jos meillä joskus on lapsi, niin.., vaan uskalletaan jo miettiä mitä sitten vaavin kanssa tehdään jouluna, ensi kesänä, viiden vuoden päästä...

 

Raskausaika on ollut toistaiseksi ihanaa :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasta on ehdottomasti lopussa häämöttävä palkinto! :wub:

 

Onhan sekin kivaa, että ekaa kertaa elämässäni mullakin on tissivako. :P:rolleyes: Ja pitää miestäkin kehua, on ollut ihana ja ymmärtäväinen ja jaksanut ailahtelevaa vaimoaan! Masu on just nyt ihana, ei tarvis enää kasvaa yhtään. Mutta taitaa olla vaan toiveajattelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tartte vetää vatsaa sisään. :P

 

Mutta oikeesti... Ehdottomasti parasta on se kun tuntee oman lapsen sisällään, se tunne mikä valtaa sydämen

joka ikinen kerta kun pieni ilmoittaa olemassaolostaan. <3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ehdottomasti parasta on se kun tuntee oman lapsen sisällään, se tunne mikä valtaa sydämen joka ikinen kerta kun pieni ilmoittaa olemassaolostaan. <3

 

Juuri tuo :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasta oli helppo raskaus, josta osasi nauttia täysillä. Myös pojan kanssa kommunikointi oli aivan mahtavuutta, silitin mahaa ja pieni punki jalkaansa/peppuansa kättä vasten oikein kovasti. Jälkimmäinen sai uuden ihanuusaspektin siitä, että pieni pitää mahan ulkopuolellakin jalkojaan samanlailla. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now