Sign in to follow this  
Followers 0
Elena

Alkuraskauden ultrat Pohjois-Suomessa

19 posts in this topic

Minne kannattaa mennä ar-ultraan Rovaniemellä? Onko kukaan käynyt Terveystalossa, mitä maksoi? Millainen palvelu oli? jne..

 

Täällä voi keskustella myös muista Pohjois-Suomen paikkakunnista ja niiden ultrista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie olen käynyt sekä Terveystalossa että ODL:ssa ultrassa. Muistaakseni hinnat on hiukan nousseet eli jonki verran viime vuonna eli jotain 100e luokkaa taisi olla gyne + uä nyt. Kela korvausta ei saa enää automaattisesti, vaan pitää olla joku syy miksi haluaa ultraan, esim. vatsakipuja ollut, epävarma raskauden alusta yms. Ihan hyvät kokemukset on molemmista paikoista. Tarkat laitteet ja hyvät lääkärit. Terveystalolla ainakin oli myös mahdollisuus 4D ultraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missä oululaiset oottee käyneet ar-ultrassa? Meillä on huonoja kokemuksia Meri-Oulun äitiysneuvolasta, joten sinne en enää halua. Gynekossa käytiin varmistamassa tuulimuna-diagnoosi, ja ihan ok paikka oli sekin, mutta mieluusti kuulisin kokemuksia ja hintoja muistakin paikoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysynpä nyt täällä, että muistatko einju, että mitä tuo ar-ultra gynekossa kustansi? Olen ajatellut kysellä hintaa myös mehiläisestä, joten kunhan sen selvitän, voisin sen täällä ilmoittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä kävin Gynekossa loppuvuodesta 2008, ja alkuraskauden hinta oli muistaakseni jotain 170 euroa, eli aika kallista lystiä.

Edited by penguin

Share this post


Link to post
Share on other sites

M_H: En muista tarkkaa hintaa, mutta olisko ollut jotain 150-160 euroa.

 

Meri-Oulun neuvola ois niiiin paljon halvempi, mutta jäi tosiaan niin paha maku suuhun viime kerrasta, että en edes halvan hinnan perässä mene sinne uudestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä täällä taas. :rolleyes:

 

Tänään käytiin ultrassa Gynekossa Ilkka Järvelällä. Ultra tehtiin mahan päältä (etukäteen oletin, että alakautta) ja kustansi kelakorvausten jälkeen 102,59 e.

 

muoks. se olikin 59 senttiä, eikä 95 :P Niin hinta koostui toimistomaksusta ja ultraäänitutkimuksesta, lääkärinpalkkiota ei ollut ollenkaan.

Edited by einju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siellä gynekossa voi valita, että haluaako lääkärikäynti+ultra vai pelkkä alkuraskauden ultra. Sivuilta löytyy hinta suoraan www.gyneko.fi, alkuraskauden uä ennen viikkoa 12 on 120e. Tuosta siis lähtee se kela-korvaus sitten pois ja tulee 10e toimistokulut päälle. Lääkärihän sen siis tekee joka tapauksessa ja voi siinä samalla kysellä kaikkea, eli sikäli itse olin tyytyväinen tuohon pelkkään alkuraskauden UÄ:hän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei multa ainakaan sillon viimeksi mitään kyselty, että haluanko lääkäriaikaa vai en. Ihan samalla tavalla varasin silloinkin ajan alkuraskauden ultraan, ja lääkärinpalkkio laskutettiin myös. Ehkä se sitten sen takia laskutti sen palkkionkin, kun joutui kirjoittamaan lähetteen sairaalaan, mene ja tiedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehiläisessä pelkkä ar-ultra kustansi kelakorvausten jälkeen 75,59€. Toimistomaksua pelkästä ultrasta ei peritty ollenkaan, eikä myöskään lääkärinpalkkiota. Ilman kelakorvausta hinta olisi ollut 103€. Ultra tehtiin alakautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mukavaa että tännekin on tullut keskustelua :) Itse en sitten käynytkään ar-ultrassa, vaan odotin neuvolalääkäriin asti, jossa oli ultra. (Rv 10) Ja seuraava ultra, joka on ilmeisesti np-ultra (? tai vastaava), on ensi viikolla jo, rv 12. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tuoreita kokemuksia Meri-Oulun neuvolan ultrista? Mä kävin siellä kyllä pari vuotta sitten ja ihan ok oli, mutta olin ymmärtävinäni einjun viestistä että paikassa on jotain epäilyttävää?

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meidän kokemus on sellainen, että mentiin rv 6+5 ultraan, jossa ei näkynyt juuri mitään, koska "näkyvyys oli niin huono voimakkaasti taaksepäin kallistuneen kohtuni takia". Ultraajan mukaan kaikki näytti kuitenkin oikein hyvältä ja oli muka häivähdyksiä sykkeestäkin näkevinään, mutta "alkio oli kohdun perällä niin hyvin piilossa", ettei tarkempaa kuvaa saatu. Saatiin kontrolliaika viikon päähän.

 

Seuraavalla kerralla sama juttu. Kätilökin alkoi jo kyselemään, että milloin teinkään positiivisen raskaustestin ja että voisiko viikkoja ollakin vähemmän, mitä itse luulin. Kaikki näytti edelleen hyvältä, eikä merkkejä alkavasta keskenmenostakaan ollut. Noh, tein testin rv 3+6, joten tuskinpa raskaus olisi yhtään lyhyemmällä kuin mitä oli. Kertoi sitten jostain toisesta tapauksesta, jolla vasta kolmannella kerralla saatiin jotain näkymään. Niinpä meillekin varattiin vielä uusi aika, vaikka itse olin tässä vaiheessa jo ihan varma, että tuulimuna se on. Varasin samalle päivälle toisesta paikasta ultran, jossa diagnoosi varmistui.

 

Ennen tätä olin kuullut paljon hyvää ko. paikasta, mutta oman kokemuksen jälkeen suosin jatkossa muita paikkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos kun jaoit kokemuksen. Aika ikävästi toimittu ultraajalta.

 

Mä luulen että varaan kuitenkin ajan tuonne, mutta ehdottomasti vasta 7+ viikolle eikä heti ekalle mahdolliselle päivälle kuten viimeksi. Jos sykettä ei löydy, niin sitten suoraan toiselle asemalle.

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meri-Oulun äitiysneuvolaa voin suositella, kokemus ar-ultrasta. On edullinen paikka ja mukava hoitaja. Katsoin hintoja myös Terveystalosta ja Gynekosta, niihin verrattuna Meri-Oulun äitiysneuvola on edullinen. Siellä tosin hoitaja ultraa, että jos haluaa lääkärin tekemän ultran, niin käytävä muualla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ensimmäisellä kerralla Meri-Oulun neuvolassa ja toisella kerralla Mehiläisessä. Molempia voin suositella :) Mehiläisessä ultra maksoi n. 115 euroa, joten ei paha ollenkaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meri-Oulussa olen käynyt kolmesti, kahdesti ar-ultrassa ja kerran rakenneultran jälkeen varmistamassa vähän että kaikki on niin kuin pitää kun julkisella oli niin tökeröä.

 

Kokemukset olleet hyviä. Topakka täti on kyllä. Viimeksi huomasi myös että oli alkanut kaksosraskautena mutta toinen jäänyt rv 5+ kun toinen oli jo rv +7.

 

Onko kukaan käynyt siellä rv +34 kokoarviossa? Osaako tehdä niitä miten hyvin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meri-Oulu kyllä houkuttaa hintansa puolesta että jospa sitä uskaltaisi kokeilla  :girl_sigh:  Olisi opiskelijaystävällinen hintakin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0