Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

oou, voipi olla että vedän tämän keskustelu pohjat, "tavaroiden" ja vaatteiden ostelun olen aloittanu jo ennen varsinaista vauvakuumetta! :) Tällähetkellä "vauvanlaatikosta" löytyy vaatteita kymmenittäin, bodyjä, housuja, sukkia, kenkiä, lakkeja, ruokalappuja, myös kirjoja löytyy useampia.. tutteja, tuttipulloja yms.. Mitään suurempaa en ole ostanut enkä varmastikkaan osta ennen plussaa.. eli siinä mielessä mullakin on joku roti :D Vaatteita vaan tulee ostettua silloj tällöin ja näin kun useana vuotena niitä on ostanut löytyy niitä sitten jo jonkun verran, tiedän että ehkä ei ole viisasta ostaa lapselle tavaraa jota ei vielä edes ole, eikä tiedä voiko lasta koskaan saada.. mutta silti, minkäs teet kun niitä on ihana ostella ja katsella :) Vaunuja yms sittereitä olen käynyt katsomassa mutta kauppaan jäävätkin vielä siihen asti kun jos joskus raskaaksi tulen ja raskaus eteneekin johonkin pisteeseen :) Katsellahan saa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun aloin esikoista kuumeilemaan eikä ollut vielä edes virallisesti aloitettu yritystä tuli jo hankittua vaatteita kirpparilta,rintareppu yms muuta pientä.Sitten kun virallisesti aloitettiin yritys tilasin heti vauvanvaateseti ellokselta..

 

Nyt kun toista on alettu kuumeilemaan on taas tullut hankittua joitakin vaatteita.Myös muutamia hankintoja,hoitopöytä,kaukalo on "varattuna" kaveriltani.En sentään niitä ole vielä kotiin tuonut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon yrittänyt pysyä tiukkana, että ei mitään ennen kuin eka kolmannes raskaudesta on ohi, mutta tuntuu lipsuvan jo nyt.   :P Pari viimeistä yrityskiertoa on ollut sen verran kuumeinen olo, että kaupoissa on pakko kiertää vauvatavarahyllytkin ja tekee mieli napata mukaan vaikka mitä. Oon sit yrittänytkin lanseerata miehelle sellasta "vauvatavaravarasto"-ideaa. Siis ihan vaan valmiiks pikkuhiljaa hommailisin kaikennäköistä, vähän samalla lailla kun aikoinaan hommailin omaa kotia varten, kun vielä asuin vanhempien luona. Mut ei se oikeen oo syttynyt. Höh.  :girl_sad:   

 

Sitä se ei kyllä oo ihme kyllä ihmetellyt, että mun tekemiä vauvanvaatteita (teen aika paljon käsitöitä) on aina varastossa, kun pitäis jollekin tutun vauvalle viedä lahjaksi jotain... Ilmeisesti itsetehtyjä ei lasketa tai jotain. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole alkanut ostella tavaroita edes vielä viikolla 23... Jos olisin aloittanut kun toive alkoi, voisin varmaan nyt avata vauvantarvikeliikeen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen hankkinut kirppareilta aina jotain pientä, aika hyvin kattaa ensimmäiset elinkuukaudet, vauvanvaatteet. Vaunut olen säästänyt esikolta, turvakaukalon ostin kun oli joku ale.. :girl_in_love:

Tuossa olen miehelle kauhuksi sanonu että niitä muksuja voidaan tehdä vielä kolme lisää ja heti peräkanaa.. raskaus- ja vauva-aika on ihanaa :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen yrittänyt pidättäytyä ostamasta. ja koska mulla on pari pientä kummimuksua niin olen voinut suunnata himoani sinne :P kuitenkin kaapista löytyy kantoliina (mutta se tuli vauva -lehden kylkiäisenä, ei sitä voi laskea ;) )sekä pehmolelu (se oli vain niin tunnemerkityksellinen mulle, että sitä ei voinut ohittaa ja se on siis lapselle tarkoitettu, kun en itse niin pehmoja tarvii :) ). Tosiaan tuo vauva lehti tulee, mutta eikös se nyt ole vaan ihan hyvää tietopohjaa? Ja sitä nyt oon kirjastosta lueskellu jo iät ja ajat... Miehelle löytyy joulupaketista vauvaopas -kirjanen, että sekin pääsee vähän jyvälle :D (En ehkä anna ihan miehen äiteen silmien alla, vaikka siellä joulua vietetäänkin). Olen antanut luvan itselleni ostaa heti jtn vaatetta, kun (positiivinen ajattelu!!!) plussa näkyy sekä jonkun aiheeseen liittyvän opuksen.

Edited by tahtenlento

Share this post


Link to post
Share on other sites

En uskalla ostaa mitään etukäteen vaikka mieli tekisikin. Onneksi lähipiirissä on pieniä lapsia joilla voi ostella ihania vaatteita silloin kun ei pysty hillitsemään itseään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen tullut kolmen keskenmenon myötä niin taikauskoiseksi, etten uskalla mitään hankkia valmiiksi etukäteen.. Aina käy huonosti jos alkaa haaveilla liikaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä uskalla ostaa mitään, jonkinlaista taikauskoa :D Pitää yrittää hillitä itsensä ja ostella vasta myöhemmin ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen sortunut ostamaan tasan kymmenen vaatekappaletta, sellaisia jotka sopivat kummalle tahansa. Kaikki vaatteet ovat olleet jotenkin hieman tavallisuudesta poikkeavia. Olen ihanstunut niihin ensisilmäyksellä. Ajattelen niin, etten niitä kuitenkaan sitten enää saa kun on sen aika. Hirveä hinku olisi ostaa jotain kauniita tyttöjen mekkoja, mutta kun ei tiedä kumpi sieltä joskus sitten tulee..

Kaverilta sain joululahjaksi ruokalapun ja pienet tossut girl_smile.gif

Olen myös katsellut sopivia lankoja joista voisi jotain pientä somaa neuloa gsew.gif

 

Turvakaukaloita, vaunuja, syöttötuoleja yms. olen katsellut ja vertaillut hintoja ja ominaisuuksia. Kun en halua ostaa sikaa säkissä. Nämä olen kuitenkin jättänyt kaupan hyllylle vielä toistaiseksi girl_wink.gif

Edited by Heluna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, mä olen. Just tänäänkin ostin potkarit, bodyn, pipon ja kypärämyssyn kirpparilta. . . Niitä vaatteita on ihana kattella ja antaa haaveitten lentää.. (toim.huom. lapseton)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta tuntuisi kyllä tosi oudolta ostaa mitään vauvaroinaa ennen kuin olen raskaana. Vielä me ei edes yritetä, mutta sen verran taikauskoinen kyllä olen, että varmasti jos jotain ostaisin, niin sitten en ainakaan tulisi ikinä raskaaksi :D. Lisäksi jos kävisi niin, ettemme voisikaan saada lapsia, ahdistaisi ne vauvanvaatteet ja muut tavarat kaapissa ihan hirveästi, kun olisivat muistuttamassa niin ikävästä asiasta. Ehtiipä noita vauvajuttuja ostella sen 9kk aikanakin sitten ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ostaisi enää mitään ennen raskauden puoliväliä. Edellisessä raskaudessa ostin viikolla 9 yhden raskaustopin ja keskeytynyt keskenmeno todettiin rv 10+4. Nyt se toppi ahdistaa tuolla kaapissa. Sitä miettii vaan, kuinka toppia pääsisi jo käyttämään, jos raskaus olisi jatkunut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, vaikka onkin nuo kaksi toivottua tytärtä. Nyt kun pari kuukautta kolmannen synnytykseen, ni on iskenyt ekan kerran vauvakuume. Ei malttais millään odottaa! Jotain vauvalle on jo hankittu, paljon on vielä hankkimatta lähinnä itselle. Imetysliivejä, rintapumppu, kestoliivinsuojia yms. Kirppiksille ajattelin mennä käymään, jos jotain kivaa löytyis... Kolmas tyttö taitaa tulla, mutta silti en täysin luota näihin tuntemuksiin, koska ultrassa ei mitään varmaa ole nähty! Ehkä tämän kuun aikana saan haettua lipaston vauvan vaatteille. Sinne saan laittaa sitten valmiiksi vauvan vaatteet ja tarvikkeet.=) Ei malttais millään odottaa, ehkä joudun jo huomenna käydä katsomassa jos jotain löytyis alennusmyynneistä tai kirppikseltä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekään en haluaisi ostaa mitään vauvajuttuja ennenkuin raskaus olisi varmaa, mutta luoja auta miten sitä malttaa :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakaan mitään isompia hankintoja en tee. Jotain pientä (body, t-paita) saatan ostaa, jos tulee vastaan jotain erityisen kivaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdet pienet töppöset oli "pakko" ostaa, mutta muuten ajattelin pitää pään kylmänä ja olla hankkimatta mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen tärppäämistä ne viitsisi ostaa mitään enkä välttämättä ihan raskauden alkuvaiheessakaan.. Mutta aika pian pahimman riskiajan mentyä ohitse rupeaisin katselemaan rattaita sun muuta. Tietenkin jotain kummallekkin sukupuolelle sopivia vaatteita voisi ostaa, jos jotain sykähdyttävää sattuisi eteen.

Nyt vaan toiveena ensin se positiivinen raskaustesti. :lipsrsealed::wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselle en ole ostanut vielä mitään. Onnekseni serkkuni on raskaana ja itseasiassa huomenna käynnistellään synnytystä kolmen maissa jos ei ennen sitä tule lapsi maailmaan eli olen saanut purkaa tätä shoppailuhimoa ihan riittämiin :D Nyt väännän täällä villaisia vaippahousuja hiki päässä kun jäi näidenkin tekeminen hieman viime tippaan (ellei jopa turhan myöhään...) :)

 

Serkku jo tietää, että meillekin vauva olis tervetullut (ei tiedä tjottailusta mitään) ja vitsillä olenkin sanonut, että älä hävitä sitten kaikkia vauvan vaatteita mitä teillä on kun voin sitten ostaa ne teiltä jos tarvis joskus tässä tulee. Tänään sorruin tosin huutiksesta katselemaan pinnasänkyjä ja hoitopöytiä tippa linssissä mutta niiden aika ei ole varmaan vielä pitkään aikaan. Olis kyllä niiiiin ihana ostella jo kaikkea mutta olen kanssa jotenkin niin taikauskoinen, että varmaan enteilis huonoa jos niin tekisin :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enpä taida mitään hankkia ennen kuin plussa on totta, ellei sitten jotain erityisen ihanaa tule vastaan. Eikä välttämättä ihan raskauden alussakaan vielä. Testiluontoisesti on kyllä tullut katsottua mitä esim. vaunut maksaisivat käytettyinä.

Edited by Liljapuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä tuleeko sitä tässä plussaa odotellessa osteltua mitään, tuskin. Katsellahan saa, vaikka kuinka paljon. ;) Oon kyllä suunnitellut jo hurjan määrän kaikkia ihania vauvanvaatteita ja itsellekin jotain mitä voisi sitten alkaa ompelemaan jos/kun plussa pärähtää.:blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ehkä taikauskoinen, mutta jotenkin en halua hankkia mitään ennen raskauden varmistumista ja pahimpien viikkojen ylitse pääsemistä. Tuntuu, etten haluaisi käyttää niitä myöhemminkään, jos se raskaus menisikin kesken. (Meillä yksi rv 16 keskeytynyt raskaus, joka ehkä selittää asiaa...) Onneksi pikkutavaroita ja vaatteita saa ostaa omalle rakkaalle taaperolle ja hieman nuoremmalle kummitytölle :lipsrsealed: . Niihin saa purkaa pahimmat ostovietit. Ulkomailla shoppaillessa ois vaan aina niin ihania varsinkin pikkutyttöjen kampeita, mitä haluaisin niin kovasti hankkia, mutta kun ei koskaan tiedä tuleeko tyttöä vai ei :girl_sigh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now