Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Katselen kaikkien katalogien aiheeseen liittyvät tavarat, mutta en uskalla mitään ostaa. Suunnittelin ostavani jotain, kun/ jos joskus päästäisiin niskapoimu-ultraan. Tää on tarkkaan mietitty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole edes yritys vielä alkanut, mutta vauvan vaatteita käyn hypistelemässä ja ihailemassa silloin tällöin. Mitään ei kuitenkaan ole hankittu, enkä ajatellut ennen plussaamista hankkia (ja tuskin heti silloinkaan, vaan otan "varman päälle").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ei ole vielä yrityskää alkanut mutta monen muun lailla ihaillu ja hypistelly vaatteit jne. Luulen että kun joskus toivottavasti plussaan, niin muutaman viikon sisään oon hamstrannu kaiken maailman vaatetta ja muita hankintoja. :lol: Nyt olen laskeskellut ns.pakollisille hankinnoille hinta-arvioita, vaikka vuoden sisään ehtii vaikka minkälaista uutta vaunua ja kaukaloa tulla markkinoille. Mutta mulla tuo haaveilu ja suunnittelu hillitsee vähän tota kuumeilua, siinä mielessä että en oo sitten koko ajan miehelle vaahtoamassa mitä vauvalle pitää ostaa jne jne. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimeks kerroin, et meillä on yks juttu jo, mut nyt päätettiin ostaa yks klassikkohuonekalu lasta varten, koska saadaan se nyt ihan tosi halvalla ja on päätetty hankinnasta jo vuosia sitten. Meillä on siis myös adoptio vaihtoehtona, joten tässä vaiheessa on helppo uskoa, että joskus me saadaan oma lapsi - joko bio tai adoption kautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heipähei. Tällä hetkellä on yritystä jo lähes 9kk takana ja joka kierron lopussa oon alkanu ostelee kirppiksiltä ja aleista kaikkee kivaa vaatetta vauvalle. Alussa enempi mut kiertojen ja yrityksen edetessä vähemmän. Tässä nyt jo kertyneitä ihanuuksia. Näitten lisäksi paljon ihan perusvaatetta mitä en jaksanu kuvata :D Ja on kyl osa tyttöjen ja osa poikien, mut ne jää sitte kakkosta tai kavereitte muksuja ootteleen joille ei tuu käyttöä :)

 

4188483.t.jpg Alle euron oli Kontissa

 

4188487.t.jpg Makso kirppiksellä 50senttiä <3

 

4188488.t.jpg Eurolla kirppikseltä. Pientä tahraa on mut ei haittaa mua :)

 

4188491.t.jpg Ihanat kengät eurolla nekin

 

4188494.t.jpg Kesä-body :)

 

4188498.t.jpg Uutena kaupasta

 

4188500.t.jpg Haalaria

 

4188501.t.jpg Pöllö-body Lindexiltä

 

4188503.t.jpg Ellokselta 50senttinen pikkupikkuhaalari <3

 

4188508.t.jpg Prismasta ekat housut

 

Ellokselta takki

 

Eka haalari

 

Lelujaki pikkuselle on jo

 

Tässä näitä olikin jo paljon. Mut paljon on vielä ihania lisääkin mut en jaksa pistää tänne :D Toivottavasti pieni ilmottas tulostaan pian <3

 

E: Näköjään ei voi yli kymmentä kuvaa pistää näkyviin mut linkkiä klikkaamalla näkyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En shoppaile vielä mitään. Äitiyspakkauksen vanhemman makuupussin ostan jos jostain löydän, se mun on pakko saada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaudesta ei varmuutta vielä, mutta toivon hartaasti että olisi plussaa! :rolleyes:

 

En osta mitään ennenkun on varmaa, enkä varmaan ihan heti raskauden alussa. Enkä muutenkaan aio ostella kamalasti kaikkea, vaatteetkin käy nopeasti pieniksi. Luulen, että tulen saamaan paljon käytettyjä lastenvaatteita ja tarvikkeita, joten voi olla että kamalasti ei edes tarvitse ostella. Olen aika säästäväinen ja tarkka raha-asioissa muutenkin, enkä aio shoppailla "ihan hulluna" :) Ja äitiyspakkauksessa näyttää sitäpaitsi olevan ihan kivasti kaikkea.

Edited by Marinela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä nyt voi olla vähä OT, mutta kun joskus tulee lastenvaatteille tarvetta, niin käännä joka kiven ja kirppiksen ja tuttujen kaapit että saan tuon kevyt toppapuvun vuoden 2007 äitiyspakkauksesta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apuvaa. Kävin tänään ostamassa miehen veljen vauvelille vaatetta, ja olin oikeasti rueta itkua tuhertamaan liikkeessä, kun kaikki vaatteet oli niiiiiin ihania ja söpöjä ja mä haluasin just semmosia meidän tulevalle vauvalle mut ei sitten oo kuitenkaan semmosia samanlaisia :lol: Oon ihan sekasi tän koko vauva kuumeilun kanssa. Ja oli niin ihania harsoja eri värisinä ja kuvioina, joita oon himoinnu aina mut en mistään oo niin ihania löytäny. Oli näin lähellä että ne lähti tän tädin mukaan, mut sinne jäi ku itseni pakotin <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt kun vauva on kovasti toiveissa niin en uskalla edes ajatella hankkivani mitään. varmaan myös joskus raskaana pelkään ostaa mitään, mennä asioiden edelle... ei sais olla liian pessimistinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Niinpä, toi pessi minussakin huutelee että "Varsinkin jos etukäteen hamstraat niin ei varmana vauvaa kuulu.." <_<

 

Mutta toisaalta.. On mulla jo lahjaksi saatu body ja ihania 0-3 ja 3-6kk vaatteita, joita sain serkulta, kun jäivät pojalleen pieniksi. Tosin ne ihanuudet on vielä serkulla paketissa, mutta heti kun kuuluu vauvaa, niin pakettia hakemaan! Oon paljon tehny myös ikkunaostoksia ja haaveillu monet kuvastot kannesta kanteen. :P

 

Onko joku teistä tehny sellaista omaa haave-kuvastoa, johon ois keränny esim. hauskan näköiset vaunut, kivoja leluja tms. ideoiden kuvia talteen? Ite aloitin just sellaisen tekemisen, helpottaa kun saa jotain päästä paperille. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^heh! Itse en ole uskaltanut ostella mitään valmiiksi.. muuta kuin sen yhden suloisen bodyn joka tarttui mukaan "heräteostoksena" kun ostin ystävälle vauvalahjaa (hysh, ei saa kertoa kenellekään)... mutta tuota haaveilulistaa on tullut tehtyä senkin edestä. En ole sentään napsinut kaikkia ihania kuvia talteen jne., pikemminkin mielessäni vertaillut esim. lastenvaunuja ja pistänyt parhaat ylös muistivihkoon. Jokunen kuvakin kyllä löytyy koneelle talletettuna. Onhan sitä hyvä olla varautunut.. :rolleyes:

 

Mammavaatteita kuumeilen tässä vaiheessa ehkä enemmän kuin vauvanvaatteita.. Mieli on tehnyt ostaakin kun on löytynyt omannäköisiä! Ärsyttää suunnattomasti kun ei uskalla ostaa niitäkään ennen kuin on toivoa vauvasta.

 

Olisipa masuasukki jo matkalla.voih. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen lelukaupassa töissä ja välillä on kyllä vähän vaikea pitää itsensä kurissa. Tosin, tämä hamstraaminen käsittää kyllä kaiken ikäisten lelut ja sekä tyttöjen että poikien. Kaikki kaverien lapset on lahjottu jo viiteen kertaan ja varastossa on kasa leluja. Työntekijän ominaisuudessa kun huomaan tarjoukset heti jne. niin tulee kaikkia edullisuuksia osteltua. Varsinkin niitä pikkulasten leluja on tullut viime ajat tutkittua aika tarkasti Ü

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mennään vauva-projektin suhteen toistaiseksi vasta haaveiluasteella.

En ole vielä ostellut mitään vauvatavaroita, enkä varmaan ostakaan ennen plussausta. Taikauskoiseksi en tunnustaudu, mutta jotenkin olisi itsellä outo fiilis :huh: mennä hypistelemään ja ostelemaan vauvanvaatteita ja -tarvikkeita, kun siihen ei ole vielä oikeaa syytä. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutaman pienen vaatteen ostin ennen yrityksen aloittamista, mutta nyt kun yritys on alkanut en uskalla ostaa mitään ettei vaan tuo huonoa onnea. Sitten plussan jälkeen, jos vielä sittenkään uskaltaa vähään aikaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko joku teistä tehny sellaista omaa haave-kuvastoa, johon ois keränny esim. hauskan näköiset vaunut, kivoja leluja tms. ideoiden kuvia talteen? Ite aloitin just sellaisen tekemisen, helpottaa kun saa jotain päästä paperille. :rolleyes:

Mä oon koneelle yhteen word-tiedostoon laittanut isompien hankintojen kuvia hintatietojen ja verkkokauppalinkkien kanssa. Mullakin se jotenkin helpotti tätä tuskaa. Ja aion myös laittaa sinne jos tulee vastaan kuvia esim. kivoista mobileista tms, mä haluan kaiken olevan niin kovin värikoordinoitua. :rolleyes:

 

Ihme kyllä en ole ostellut vielä mitään. Sukulaislapsille kun olen ostanut vuosikausia vaatteita niin kieltämättä on käynyt mielessä että heidän äitinsä varmaan palauttavat ne meille sitten kun meille tulee lapsia. :D Itseasiassa sen verran mä sorruin että ostin keväällä yhden pehmolelun jollaisen olen jo vuosia halunnut päästä hankkimaan, mutta annoin sen parin viikon mietinnän jälkeen sittenkin eteenpäin - se meni todella hyvään kotiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä että pääsi lelu hyvään kotiin, kun kerran et itse raaskinutkaan sitä vielä pitää. Pehmolelut on ihania, niitä on tosi kiva käydä kaupoissa hypistelemässä :P Monet on ihan katsoneet mua hyllyiltä ja vaatineet ostamaan.. Olisin täysin pulassa ilman mun hieman rajoittavaa miestäni :D

 

Jos vaan kaappitilaa olisi enkä olisi niin kovin taikauskoinen, olisin ostanut kirppiksiltä jo vaikka mitä! Ihania vauvan retrovaatteita on niiiin kivoissa väreissä myynnissä, että tuntuu kuin karkkikaupassa olisi.. :lol: Täälläkin on myynti-palstoilla kivasti kaikkee.

 

Serkkuni laittoi eilen listaa tavaroista, joita meidän perheen esikoinen sitten tulee saamaan tai mitä on heiltä mahdollista ostaa, kun lapsi vaan ilmoittaisi tulostaan. Paljon oli listassa sellaista, mitä en ollenkaan ollut tullut ajatelleeksi. Esim. sellainen maistelusukka, minkä läpi vauva voi maistella uusia makuja turvallisesti. En ollut sellaisesta kuullutkaan :blink: Toivottavasti osaa sitten kaiken tarpeellisen ottaa huomioon kun tekee hankintoja..

 

Myös mulle noi tavaroiden ja vaatteiden värit on tärkeitä. Haluisin esim. että kaikki vauvan huonekalut, sänky, kaapit, hoitopöytä tms. olis tummaa puuta/sen väristä. Ja mahdollisimman paljon peitoissa yms. maanläheisiä värejä. Sammaleen vihreä on ihan lemppari, ja olin onnesta soikeena kun serkku näytti lapsensa kantoliinaa, jonka oli itse just sammaleenvihreäksi värjännyt, ja jonka minä sitten tarvittaessa saan.. :wub:

 

Mutta juu, kiveäkin kiinnostaa varmaan nää mun listat, täytyy lopetella :lol: On vaan niin ihanaa pyöritellä mielessä, että mitä kaikkea saa sitten hommata, jos/kun vauvaonni osuis kohdalle :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tehnyt vaikka minkälaista listaa tarvikkeista ja laittanu kuvaa mukaan, hintoja vertaillu ihan paperille asti ja tehny laskelmia että kuinkas paljon sitä rahaa menee, suunnilleen. Helpottaa kummasti tätä yrityksen-aloituksen-odotus tuskaa ;) Naurattaa vaan, että kun olen jo kaikki ykkösvaihtoehdot vaunuista ja kaukaloista valinnut ja päättänyt, niin kuinka paljon ehtii vajaan vuode sisään tulla uusia ihania :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Niinpä, uusia ihanuuksia kyllä tulee, mutta ainakin saat sitten nuo omat valintasi ehkä edullisemmin.. ;)

 

Yksi hirveen kallis menoerä, mille on oma ketjukin, oli nuo ovistikut. Ei niistä tänne enempää, muuta kuin että olipa kalliita! Nyt ei ainakaan enää mikään perustutti tai body tunnu maksavan mitään :lol:

 

Huomenna on tarkoitus mennä ideaparkkiin ikkunaostoksille. Saas nähdä, tarttuuko mukaan vauvajuttuja. Vaikkei pitäis.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
että kun olen jo kaikki ykkösvaihtoehdot vaunuista ja kaukaloista valinnut ja päättänyt, niin kuinka paljon ehtii vajaan vuode sisään tulla uusia ihania :lol:

No mun huolenaihe taas on että jos mun suosikkivärejä ainakin vaunuissa ja turvakaukaloissa ei enää ole tarjolla silloin kun niitä vois alkaa hankkimaan. Olen iskenyt tiettyyn trendiväriin silmäni ja Emmaljunga-ketjusta kauhukseni kuulin että kesällä alkaa jo seuraavan vuoden värien valmistus ja vanhat saattaa loppua hyvin äkkiä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odottelen plussaa ennen vaatteiden ja tarvikkeiden hankkimista. Olemme kyllä katselleet vaunuja ja sänkyjä ja vähän miettineet mitä haluamme ja minkälaista. Vaatteita olen vain ikkunasta ohimennen vilkaissut, tosin elokuussa lähdemme New Yorkiin shoppailemaan joten sieltä aion ostaa muutamia vauvan merkkivaatteita, kun ovat huomattavasti edullisempia kuin täällä.. ja sitten jos on plussannut jo niin ostaa vähän enemmän, tuskin kuitenkaan ensimmäisen vuoden aikana tulee lähdettyä ostoksille sinne asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain pidettyä itseni kurissa ja ostin vain yhden ihanan bodyn muumimuseon myymälästä, kun oli niin ihanat värit siinä. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole vielä hankkinut mitään. Aion odotella sitä plussaa, sillä pessimisti kun olen, en halua, että minulla on vauvantossuja ja -vaatteita kotona muistuttamassa puuttuvasta plussasta, jos tämä yrittäminen vielä pidemmäksi venyy. (Nyt siis vasta 2kk takana)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän niitä tulee aina hypisteltyä, mutta yritän pitää itteni kurissa siihen plussaan saakka. Netissä saattaa välillä vierähtää useampikin tunti esim vaunujen ominaisuuksia tutkiessa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now