Joy

Vauvatavaroita kuumeillessa

885 posts in this topic

Oon ostanu kummilapsia varten kaikkea, tosin vaatteet on armotta jo liian pieniä, joten ne jäi sitten meille. Meillä kaupassa on ihana kypärämyssy, jonka oon luvannu ostaa heti kun tikkuun ilmestyy plussa. Mauri Kunnaksen kirjoja kerään muutenkin ja hyllyssä odottaa myös Kunnaksen vauvakirja. Plussaa odotellessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on menossa vasta yk1 (hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen), mutta pikkuisia vaatteita on kertynyt jo ihan mukava määrä B) . Olen vain niin innoissani! Jos kirppiksellä tai huutiksessa tulee jotakin kivaa edullisesti vastaan, niin ostan kyllä. Ehkä tuo into laimenee vielä, jos yrittäminen venyy pitkäksi, mutta nyt ainakin näin. Eihän tuo "etukäteen iloitseminen" vauvaan vaikuta - joko se annetaan meille tai sitten ei.

 

Meidän vauva taitaa kyllä tällä tahdilla olla täysin vaatetettu jo ennen syntymäänsä... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, ennen edellistä plussaa siis tilasin vauva-lehden ja heti plussasin. valitettavasti pieni oli väärässä paikassa ja tuli pois (kohdun ulkoinen). Nyt sitten huusin veljen vastasyntyneelle vauvalle pari vaatepakettia, ja niitä vaatteita oli jo yhdessä paketissa niin paljon, että suurin osa taisikin mennä omaa käyttöä odottamaan.. :lol::P ja vielä odottelen mitä se yksi paketti sisältää.. toivotaan nyt sitten, että plussa tulisi kun on vaatteita ostettu.. Totesin nimittäin, että parempi alkaa nyt hamstraamaan, kun ostaa sit kaikki kerralla.. hirvee rahanmeno!!! tosin noi paketit oli tosi edulliset, alle 40e yhteensä postikuluineen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä vaiheessa kun ei vielä ole tietoakaan tuleeko meille pikku-2:sta en uskalla antaa itselleni lupaa ostaa yhtään mitään. Itseasiassa yritän välttää viimeiseen asti kaikkia ihania vauvanvaatteita ettei pettymys tulisi olemaan liian suuri jos ei toiveet toteudukaan.

 

Sen verran sain tingittyä itseltäni, että ostin odotusmalliset housut H&M:ltä. Perusteena se, että olen töissä näin pistosaikana (IVF) ja joudun ajamaan autolla paljon, jolloin vyötärö puristaa tavallista pahemmin. Mutta oli jotenkin noloa käydä niitäkin valkkaamassa ja sovittamassa - eihän mulla ole mahaakaan! Tosin tiedostan, että tämä nolous vaivaa vain minua, tuskin kellään muulla oli asiaan mitään mielipidettä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sorruin nyt, monen vuoden vauvahaaveilun jälkeen, ostamaan Mauri Kunnaksen vauvakirjan. Ja Vauva-lehti tulee jo toista vuosikertaa, jos sen voi tavaraksi nimetä. Vaatteita on kyllä tullut kateltua jo sillä silmällä... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorruttiin yhdessä ja oiken kunnolla. B) Oltiin Ikaalisissa nyt juhannuksena ja käytiin Titi-nallen talossa. Sieltä sitten ostettiin SEKÄ tytölle että pojalle potkupuku. Ollaan viikko sitten jätetty ehkäisy, että kyllä tässä varmaan vielä monta kertaa tulee ostettua varastoon :D Harmi vaan ku "pitää" ostaa sekä tytölle että pojalle :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei ole vielä tähän mennessä tullut mieleenkään hankkia mitään vauvaa varten etukäteen. En muutenkaan ole sellaista hypistelijätyyppiä. Ehkä sitten kun vauva on oikeasti tulossa, tuntuisi myös jotenkin konkreettisemmalta ostella kaikenlaista. Asiaan vaikuttaa ehkä se, että tiedän meille olevan valmiina miehen äidin luona odottamassa kaikenlaista tavaraa ja vaatetta. Joku vauvalehti tms. olisi varmaan ainoa, jonka voisin jo kuumeiluaikana tilata. Mutta se ei olekaan vauvaa varten, vaan mua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

muutama body on tullut ostettua, vaikka sitä kaikkea kamaa meillä kyllä löytyy vaikka muille jakaa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulle ei ole vielä tähän mennessä tullut mieleenkään hankkia mitään vauvaa varten etukäteen. En muutenkaan ole sellaista hypistelijätyyppiä. Ehkä sitten kun vauva on oikeasti tulossa, tuntuisi myös jotenkin konkreettisemmalta ostella kaikenlaista. Asiaan vaikuttaa ehkä se, että tiedän meille olevan valmiina miehen äidin luona odottamassa kaikenlaista tavaraa ja vaatetta. Joku vauvalehti tms. olisi varmaan ainoa, jonka voisin jo kuumeiluaikana tilata. Mutta se ei olekaan vauvaa varten, vaan mua. :)

 

Melko lailla samoilla linjoilla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille (mulle :P ) on ilmaantunut nyt uusi ongelma. Yrityksen aloitus on vasta lokakuun tienoilla, mutta nyt olen iskenyt silmäni noihin Emmaljungan rattaisiin, erittäin paljon tuohon limen väriseen kuosiin. Ilmeisesti uudet värit ovat tulossa ja limeä ei ole joukkoon enää mahdutettu <_< Oon tota ukkelia lämmitelly että eikö voitas käydä tilaamassa jo :lol: Ei lämpee <_<

 

Toinen kuumeilun kohde on nyt nuo pinnansängyn tekstiilit, aina kun tulee joitain kivoja kuoseja vastaan, mietin että nyt pitäs kyllä ostaa ku eihän niitä enää sit oo ku meille joskus se pinnansängyn asukki tulee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä uskalla vilkaistakaan sillä silmällä vauvan tavaroita/vaatteita että niitä ostaisin tässä yritys/tjottailu-vaiheessa, vaikka mieleni kyllä tekisi mennä hypistelemään kaikkea vauvoihin liittyvää tavaraa :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi ajattelin, etten ostaisi mitään ainakaan ennen plussausta ja ihan hyvin ajatus pitikin koko alkuvuoden, mutta nyt jälkialeissa kierrellessä mukaan tarttui jonkun verran pientä kivaa. Muutamia bodyja, paitoja ja sukkia sekä housut tuli ostettua, mutta ne oli niin ihanan näköisiä ja kyllä tosi halpoja (alehinnoista vielä puolet pois). Onneksi mies hyväksyi tämän sortumisen...  :P Tässä kesän aikana heräsi myös innostus kutomiseen, minkä tuloksena olen kutonut jo parit pienet tossut. Suunnitteilla on myös tilkkutäkki. Uutta plussaa jos joutuu vielä kauan odottelemaan, niin tätä vauhtia mulla on jo aikamoinen varasto ennen vauvan syntymää...  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En kyllä uskalla vilkaistakaan sillä silmällä vauvan tavaroita/vaatteita että niitä ostaisin tässä yritys/tjottailu-vaiheessa, vaikka mieleni kyllä tekisi mennä hypistelemään kaikkea vauvoihin liittyvää tavaraa :wub:

 

Ihan samoilla linjoilla... mieli tekis, mutta ei uskalla, kun on niin taikauskoinen... Ja onhan se tyhmää olla taikauskoinen, mutta minkäs teet. Vauvalehtiä nyt olen saanut jonkin verran, mutta kuten joku sanoikin, eihän ne olekaan sille vauvalle vaan mulle :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonkun kerran on tullut ostettua jotain pientä vaatetta, vaikka ne ei todellakaan tuolle meidän 10 kk jässikälle enää mahdu :rolleyes: Eikä meillä edes yritetä vielä pikkukakkosta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin monet kerrat olisi tehnyt mieli ostaa, mutta sen verran taikauskoinen olen minäkin ettei ole tullut mitään ostettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen vetänyt itselleni sellaisen rajan, että vaatteita tai tavaraa en vielä kuumeiluaikana ostele, mutta kankaita saan ostaa ja ommella vaatteita ja kestovaippoja itse. Tällä tavalla ei kerry kaapit ihan täyteen vauvatavaraa, vaikka itsensä huijaamista tämä kai tavallaan onkin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä millään vielä uskalla vasta näin haaveiluvaiheessa ostella mitään, vaikka mieli tekisi niin kovin. Onneksi on yksi hyvä kaveri raskaana, niin voin aina sanoa hankkivani hänen tulevalle vauvalleen, mikäli minut vauvaosastolta bongataan, j pääsee kuitenkin vähän purkamaan hipelöintitarvettaan. ;)

Edited by Freyja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaatekaupoista en pääse pois ennen kuin olen saanut käydä hypistelemässä lastenvaateosastolla. Marketeissakin tutkiskelen tarkkaan tuttivalikoimia. Miehen mielestä huvittavaa. Itselle en uskalla vielä ostaa, haaveilen vasta. Mutta onneksi puolivuotiaalle kummitytölle saan ostella kaikkia niiiin ihania juttuja, että suurimman vauvatavara-himon saa tyydytetyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielen malttaminen tavaroiden hankkimisen suhteen on mennyttä aikaa. Tosin mulla se taitaa nyt liittyä km:sta selviämiseen. Haluan uskoa näiden kahden km jälkeen, että pieni meillekin on vielä tulossa, joten ensimmäiset pienet vaatteet tuli ostettua heinäkuiselta Ranskan matkalta heti km jälkeen. Sen jälkeen olen vielä itse neulonut peiton ja villatakin vauvalle. Mulla ei taikauskoisuus ole auttanut, joten aion nyt lähestyä asiaa ihan toiselta kantilta.

Edited by Minette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus, hmm, ehkä puoli vuotta sitten ajattelin, että en varmasti tule hankkimaan mitään vauvalle ennen plussaa, mutta toisin tässä nyt on käynyt. :rolleyes: Jo ennen yrityksen aloittamista tuli ostettua yksi pikkuinen kietaisupaita-housut-tossut -setti ja raskausajan tukivyö. Myös villahousuja olen neulonut ja vaippoja ommellut sen verran, että vauvan kestovaipattamisessa vaikka saman tien ei olisi mitään ongelmaa... Lisäksi täällä on puuhattu pinniksen reunasuojaa, hoitoalustoja ja vaippapyykkipusseja.

 

En oikeastaan osaa olla taikauskoinen, vaan enemmän mietin järjellä, että eipähän tule sitten kerralla kaikkia hankintoja kun jo nyt vähän ennakoi. Samoin nyt kesällä on ollut tosi hyvä ommella noita vaippajuttuja ja muita, koska eihän niitä sitten taas lukuvuoden aikana ehtisi, ja ensi kesänä niitä saatettaisiin jo tarvita käyttöön, jos oikein hyvin käy... :P

 

Suuremman shoppailuinnon hillitseminen ei oikeastaan ole kovin vaikeaa, koska mihinkään ylimääräiseen ei nyt ole muutenkaan varaa. Toista se olisi jos rahaa olisi enemmän - meillähän olisi nyt jo varmaan vaunut ja pinnikset ostettuna... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirpparilta olen muutamia vaatteita ostanut, tosin jo ennen kuin yritystä oli edes aloitettu. Ne vaan on niin ihania, söpöjä ja ennen kaikkea halpoja, ettei voinut jättää ostamatta! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käyn kyllä paljon hypistelemässä vauvanvaatteita, mutta en taida uskaltaa ostella ennen plussaa :rolleyes: Koitan ensin saada kaiken häätavaran kaappeihin mahtumaan, sit vois miettiä niitä vauvanvaatteitakin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole vielä uskaltanut käydä ostamassa mitään (mieli alkaa kyllä jo tehdä =), mutta olen alkanut jo miettiä että miten lastenhuoneen sijoittelu menisi. Juuri tänä aamuna miehelle herättelin kysymystä, että mihin se vauvaparka laitetaan, kun meillä ei ole hänelle varsinaista huonetta (ja muuttaminen ei ole optio, koska juuri ollaan keväällä ostettu uusi ihana asunto). Ei olisi kiva ilmoittaa mieheni tyttärelle, joka on juuri saanut meillä oman huoneen, että bytheway, joudut jakamaan huoneesi... Joten työhuoneen uudelleenorganisointi olisi edessä... kuulostaa varmaan ihan pimeeltä, mutta tällaisia asioita meikä pyörittelee pikku päässään... :lol: Ja muuten edelleen ihan sama ongelma kuin Rinahilla että ne hääkamatkin pitäisi jonnekin säilöä... :D

 

Muoks: kävin tänään hiplailemassa pikkuruisia potkupukuja ja muita vauvajuttuja.... ;)

 

Kata

Edited by Kata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli ostettua käytetyt Emmaljungan vaunut, kun huuto.netistä löytyi halvalla. Ja yritys alkaa vasta kolmen kuukauden päästä... :o Sillä ajatuksella että ainahan ne voi myydä eteenpäin, jos vaikka ei ikinä saadakaan lasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now